-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (Послуги з розробки проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок; виготовлення технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) комунальних закладів освіти на території Чернігівської міської територіальної громади Чернігівської області)
Завершена
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 000.00 UAH
Період уточнення:
04.09.2023 09:16 - 01.10.2023 00:00
Відповідь надана
Уточнення вимог
Номер:
de6b10ee79e945be815a34f0c269d49a
Дата опублікування:
06.09.2023 11:13
Опис:
Шановний Замовник!
1.Відповідно до абзацу другого підпункту 3.2 пункту 3 Розділу 1 Додатку 1 «Аналогічним договором в розумінні цієї документації вважається договір з надання послуг (виконання робіт) на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок ТА розроблення технічної документації із землеустрою.»
Просимо уточнити:
-Чи може учасник на виконання даної вимоги надати декілька окремих договорів, предметом одного з яких є розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, а іншого – розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості)?
-Чи можна надати аналогічний договір АБО на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, АБО на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості)?
Вважаємо, об’єднання даних видів робіт в одному договорі необґрунтованим обмеженням, оскільки дуже рідко укладаються договори на розроблення одночасно декількох видів документацій із землеустрою.
Тому просимо надати можливість підтвердити наявність аналогічного досвіду за допомогою подачі окремих договорів по кожному з видів робіт, визначених у абзаці другому підпункту 3.2 пункту 3 Розділу 1 Додатку 1.
2.Відповідно до пункту 5 Розділу 4 Додатку 1 учасник має надати сертифікати на систему управління якістю учасника відповідно ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» ТА на систему екологічного управління учасника відповідно ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». Сертифікати мають бути видані акредитованим НААУ органом з сертифікації відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1 (із наданням у складі пропозиції атестату про акредитацію та відповідної сфери акредитації такого органу).
Абзацом 2 частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації АБО ІНШИМ СПОСОБОМ, визначеним законодавством.
Абзацом 2 частини 6 статті 23 цього ж Закону встановлено: якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації АБО ІНШИМ СПОСОБОМ, визначеним законодавством.
Наголошуємо, що акредитація органів з оцінки відповідності здійснюється на добровільних засадах, що визначено статтею 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». Також зазначаємо, що основним принципом діяльності НААУ є саме добровільність акредитації (пункт 7 Положення про Національне агентство з акредитації України, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 13.07.2020 року № 1318).
Таким чином, встановлення вимоги про те, що надані сертифікати мають бути видані виключно тим органом оцінки відповідності (органом сертифікації), який акредитований НААУ, не відповідає вимогам законодавства та принципам здійснення закупівель. Отже, Замовником значним чином звужується коло потенційних учасників та встановлюються дискримінаційні та такі, що обмежують конкуренцію, положення тендерної документації.
Звертаємо Вашу увагу, що Антимонопольним комітетом України у його рішеннях вимогу про обов’язкову акредитацію органів з сертифікації було визнано дискримінаційною (зокрема, Рішення від 30.09.2020 № 18413-р/пк-пз).
Враховуючи вищезазначене, з метою дотримання положень чинного законодавства, просимо виключити фразу «акредитованим НААУ органом з сертифікації відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1 (із наданням у складі пропозиції атестату про акредитацію та відповідної сфери акредитації такого органу)» із пункту 5 Розділу 4 Додатку 1.
Відповідь:
Доброго дня, дякую за інтерес проявлений до закупівлі, по суті вищевикладеного повідомляю, щодо першого питання: так учасникможе надати окремими договорами. Щодо другого питання: повідомляю що, частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Водночас, згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, згідно ч.5 ст 23 цього ж закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам”.
Водночас у статті 1 Закон України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» (далі — Закон про акредитацію) зазначено, що акредитація органів з оцінки відповідності (далі — акредитація) — засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами, або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Оцінка — процес оцінювання компетентності органу з оцінки відповідності у визначеній сфері акредитації, що здійснюється національним органом України з акредитації на основі визначених стандартів та / або інших нормативних документів.
Закон про акредитацію регулює відносини, пов’язані з акредитацією національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності, у тому числі іноземних органів з оцінки відповідності.
Якщо національний орган України з акредитації встановлює, що відповідний орган з оцінки відповідності є компетентним для провадження визначеної в заявці діяльності з оцінки відповідності, він приймає рішення про його акредитацію чи розширення сфери його акредитації. У разі прийняття рішення про акредитацію органу з оцінки відповідності йому видається атестат про акредитацію та надається право використовувати національний знак акредитації. Строк дії атестата про акредитацію становить п’ять років.
Наказом № 5 від 04.01.2002 Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України (сьогодні Міністерство економіки України) було утворено державну неприбуткову організацію — Національний орган з акредитації України.
Наказом Мінекономіки від 13.07.2020 № 1318 затверджено Положення про Національне агентство з акредитації України (НААУ), яким визначено, що НААУ є національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності.
Тобто на сьогодні єдиним національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності - є Національне агентство з акредитації України (НААУ).
Тому по другому питанню повідомляю, що Замовник свідомо не звужує коло потенційних учасників закупівлі і не обмежують самих учасників. Дискримінаційні умови тендерної документації — це ті, які обмежують конкуренцію та можуть поставити в нерівні умови різних учасників.
Оскільки, кожен суб’єкт господарювання може пройти сертифікацію, та, відповідно до цього така умова не може бути дискримінаційною. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Дата відповіді:
07.09.2023 14:42