• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Відновлення гідрологічного режиму та екологічного стану річки Безименної на території с. Мирівка Кагарлицького району Київської області» код за ДК 021:2015 – 45246000-3 Регулювання річкового стоку та протипаводкові роботи

Завершена

11 193 490.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 55 967.45 UAH
Період уточнення: 31.08.2023 12:55 - 10.09.2023 00:00
Відповідь надана

Опис та приклади формальних несуттєвих помилок

Номер: 5e6363ea0c2d4499a1dd63362bc5f5ad
Дата опублікування: 05.09.2023 17:06
Опис: Доброго дня! Прошу підтвердити або спростувати інформацію визначену в тендерній документації для проведення відкритих торгів з особливостями на виконання робіт код за ДК 021:2015 – 45246000-3 Регулювання річкового стоку та протипаводкові роботи «Відновлення гідрологічного режиму та екологічного стану річки Безименної на території с. Мирівка Кагарлицького району Київської області» затвердженій Уповноваженою особою БУВР Середнього Дніпра Майстренко Віталієм Олександровичем №31/23-П в редакції від 04 серпня 2023, пунктом 1. Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, визначено Опис та приклади формальних несуттєвих помилок, де зазначено, що «Документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.» Згідно з пунктом 8 частини першої статті 44 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» (далі – Закон) до повноважень Національної комісії зі стандартів державної мови (далі – Комісія) належить організація іспитів для визначення рівня володіння державною мовою та призначення спеціально уповноважених державою установ (організацій), які проводять іспити. - Відповідно до частини першої статті 7 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» особа, яка має намір набути громадянство України, зобов’язана засвідчити відповідний рівень володіння державною мовою. - Відповідно до статті 9 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» встановлено вичерпний перелік осіб, які зобов’язані володіти державною мовою та застосовувати її під час виконання службових обов’язків. Згідно з частиною другою статті 10 особи, визначені пунктами 1, 3, 4, 7, 9, 10, 13 частини першої статті 9 Закону мають засвідчувати рівень володіння державною мовою державним сертифікатом (далі – державний сертифікат), який видає Комісія. До переліку таких осіб належать державні службовці усіх рівнів; голови місцевих державних адміністрацій, їх перші заступники та заступники; особи начальницького (середнього і вищого) складу Національної поліції, інших правоохоронних та розвідувальних органів, посадові особи інших органів, яким присвоюються спеціальні звання; прокурори; керівники закладів освіти всіх форм власності. Якщо учасник, який не відноситься до осіб, які зобов’язані засвідчити відповідний рівень володіння державною мовою та осіб які зобов’язані володіти державною мовою та застосовувати її під час виконання службових обов’язків, та не мають законодавчих підстав для отримання сертифікату про рівень володіння державною мовою на рівні не нижче вільного володіння першого ступеня виданий Національною комісією зі стандартів державної мови, в силу того що чинним законодавством не передбачено порядку чи процедури його отримання, чи будь-якого іншого законодавчого акту. На підставі вищезазначеного, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178, Наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» та тендерною документацією затвердженою Уповноваженою особою БУВР Середнього Дніпра Майстренко Віталієм Олександровичем №31/23-П в редакції від 04 серпня 2023, Шановний Замовник, прошу надати відповідь: 1. Документ (Сертифікат про рівень володіння державною мовою на рівні не нижче вільного володіння першого ступеня виданий на ім’я директора, засновника та кінцевого бенефіціарного власника учасника Національною комісією зі стандартів державної мови) - що не передбачений законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, який не подається у складі тендерної пропозиції та його відсутність – Чи буде це вважатись формальною, несуттєвою помилкою та чи не буде дане, підставою для відхилення пропозиції?
Відповідь: Шановний Учаснику, у відповідь на Ваше звернення повідомляємо наступне. Відповідно до ст.10 Конституції України, державною мовою в Україні є українська мова. Згідно з ч.ч.1, 2 ст.6 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", кожний громадянин України зобов’язаний володіти державною мовою. Держава забезпечує кожному громадянинові України можливості для опанування державної мови через систему закладів дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти, освіти дорослих, а також через підтримку неформальної та інформальної освіти, спрямованої на вивчення державної мови. Ст.37 вказаного Закону встановлює, що мовою листування громадських об’єднань, політичних партій та інших юридичних осіб, зареєстрованих в Україні, з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної і комунальної форм власності в Україні є державна мова. Відповідно до п.2 ч.2 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі", у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Як вбачається зі змісту тендерної документації, замовник вимагає надати документ, які підтверджують відповідність учасників кваліфікаційним критеріям, а саме – володіння державною мовою на визначеному рівні. Замовником зазначається і спосіб підтвердження, а саме - надання державного сертифікату про рівень володіння державною мовою. Жоден документ, не передбачений законодавством України, замовником від учасників не вимагається. Та обставина, що Законом України "Про забезпечення функціонування української мови як державної" не передбачається обов'язкове отримання державного сертифікату про рівень володіння державною мовою керівником, засновником та кінцевим бенефіціаром учасника процедури тендерної закупівлі, не позбавляє замовника права вимагати такі сертифікати від осіб, які мають намір виконувати роботи (надавати послуги), вести ділове листування, укладати договір, подавати звітність тощо з розпорядником коштів Державного бюджету України. За таких обставин вимога підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним критеріям шляхом надання відповідного сертифікату, не може вважатись порушенням законодавства про публічні закупівлі. Крім того, слід врахувати наступне. Відповідно до ст.16 Закону України "Про публічні закупівлі", замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Отже, вимога замовника від учасників процедури закупівлі надати документальне підтвердження інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям, не може вважатись протиправною. Слід зазначити, що відповідність зазначеним критеріям безпосередньо впливає на зміст тендерної пропозиції, оскільки відповідно до ч.9 ст.12 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", під час проведення процедур закупівель/спрощених закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Крім того, як вже зазначалось, відповідно до ст.37 вказаного Закону, мовою листування громадських об’єднань, політичних партій та інших юридичних осіб, зареєстрованих в Україні, з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної і комунальної форм власності в Україні є державна мова. Оформлення договору, додаткових угод до договору (за необхідності), оформлення результатів виконання договору також, на підставі вищенаведених норм, здійснюється українською мовою. Ч.1 ст.5 Закону України "Про публічні закупівлі", зазначає, що закупівлі здійснюються за принципом, зокрема, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Вимога про підтвердження володіння державною мовою не може вважатись проявом дискримінації до учасників процедури закупівлі, тим більше, під час військового наступу країни-агресора, яка серед однієї з вимог до України зазначає про другорядність державної української мови. Ч.4 ст.5 вказаного Закону зазначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно зі ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі", тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. За практикою розгляду скарг учасників процедури закупівлі вбачається, що підставою для визначення ознаки дискримінаційності є (1) документальне підтвердження неможливості виконати певну умов тендерної документації та (2) одночасне документальне обґрунтування того, що умова тендерної документації порушує права та інтереси певного учасника (декількох учасників) та позбавляє його можливості подати свою тендерну пропозицію. Учасником, який надав вимогу про скасування умови тендерної документації не наведено та документально не підтверджено: 1) неможливість виконання даної умови учасником; 2) порушення даною вимогою прав та інтересів учасника, що має наслідком неможливість подання своєї тендерної пропозиції. Державний сертифікат про рівень володіння державною мовою видається Національною комісією зі стандартів державної мови зі результатами іспиту. Чому учасник не може виконати дану умову, надані ним документи відповіді не мають. Та обставина, що для отримання державного сертифікату необхідний певний час, не може вважатись дискримінаційним обмеженням, оскільки для отримання інших документів, передбачених тендерною документацією як обов'язкові, також потрібен час та виконання певного алгоритму дій з боку кожного з учасників або з боку їх посадових осіб.
Дата відповіді: 08.09.2023 12:36
Відповідь надана

Надання Державног сертифікату про рівень володіння державною мовою на рівні не нижче вільного володіння першого ступеня виданий на ім’я директора, засновника та кінцевого бенефіціарного власника учасника Національною комісією зі стандартів державної мови

Номер: 9a196909343e4d36bda5e2476143483d
Дата опублікування: 05.09.2023 15:58
Опис: Доброго дня! Тендерною документацією вимагається надання державного сертифікату про рівень володіння державною мовою на рівні не нижче вільного володіння першого ступеня виданий на ім’я директора, засновника та кінцевого бенефіціарного власника учасника Національною комісією зі стандартів державної мови. Поясніть будь-ласка, яким чином отримати даний сертифікат, учаснику де директором, засновником та кінцевим бенефіціарним власником – є громадянин України, проте він не відноситься до осіб, яким потрібно підтверджувати рівень володіння державною мовою для виконання службових обов'язків (частина перша статті 9 Закону України «Про забезпечення функціонування державної мови») Та яким чином директору, засновнику та кінцевому бенефіціарному власнику іноземцю (який не є громадянином російської федерації/республіки білорусь) та який не має наміру набути громадянства України – отримати даний сертифікат. Оскільки при поданні заяви та реєстрації на іспит для визначення рівня володіння державною мовою за адресою https://exam.mova.gov.ua/ Національної комісії зі стандартів державної мови Іспитова система для визначення рівня володіння державною мовою направляє лише для двох категорій: 1. Іспит на визначення рівня володіння державною мовою (для набуття громадянства) - (частина перша статті 7 Закону України «Про забезпечення функціонування державної мови») 2. Іспит на визначення рівня володіння державною мовою 2.0 (для виконання службових обов'язків) - (частина перша статті 9 Закону України «Про забезпечення функціонування державної мови»)
Відповідь: Шановний Учаснику, у відповідь на Ваше звернення повідомляємо наступне. Відповідно до ст.10 Конституції України, державною мовою в Україні є українська мова. Згідно з ч.ч.1, 2 ст.6 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", кожний громадянин України зобов’язаний володіти державною мовою. Держава забезпечує кожному громадянинові України можливості для опанування державної мови через систему закладів дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти, освіти дорослих, а також через підтримку неформальної та інформальної освіти, спрямованої на вивчення державної мови. Ст.37 вказаного Закону встановлює, що мовою листування громадських об’єднань, політичних партій та інших юридичних осіб, зареєстрованих в Україні, з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної і комунальної форм власності в Україні є державна мова. Відповідно до п.2 ч.2 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі", у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Як вбачається зі змісту тендерної документації, замовник вимагає надати документ, які підтверджують відповідність учасників кваліфікаційним критеріям, а саме – володіння державною мовою на визначеному рівні. Замовником зазначається і спосіб підтвердження, а саме - надання державного сертифікату про рівень володіння державною мовою. Жоден документ, не передбачений законодавством України, замовником від учасників не вимагається. Та обставина, що Законом України "Про забезпечення функціонування української мови як державної" не передбачається обов'язкове отримання державного сертифікату про рівень володіння державною мовою керівником, засновником та кінцевим бенефіціаром учасника процедури тендерної закупівлі, не позбавляє замовника права вимагати такі сертифікати від осіб, які мають намір виконувати роботи (надавати послуги), вести ділове листування, укладати договір, подавати звітність тощо з розпорядником коштів Державного бюджету України. За таких обставин вимога підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним критеріям шляхом надання відповідного сертифікату, не може вважатись порушенням законодавства про публічні закупівлі. Крім того, слід врахувати наступне. Відповідно до ст.16 Закону України "Про публічні закупівлі", замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Отже, вимога замовника від учасників процедури закупівлі надати документальне підтвердження інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям, не може вважатись протиправною. Слід зазначити, що відповідність зазначеним критеріям безпосередньо впливає на зміст тендерної пропозиції, оскільки відповідно до ч.9 ст.12 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", під час проведення процедур закупівель/спрощених закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Крім того, як вже зазначалось, відповідно до ст.37 вказаного Закону, мовою листування громадських об’єднань, політичних партій та інших юридичних осіб, зареєстрованих в Україні, з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної і комунальної форм власності в Україні є державна мова. Оформлення договору, додаткових угод до договору (за необхідності), оформлення результатів виконання договору також, на підставі вищенаведених норм, здійснюється українською мовою. Ч.1 ст.5 Закону України "Про публічні закупівлі", зазначає, що закупівлі здійснюються за принципом, зокрема, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Вимога про підтвердження володіння державною мовою не може вважатись проявом дискримінації до учасників процедури закупівлі, тим більше, під час військового наступу країни-агресора, яка серед однієї з вимог до України зазначає про другорядність державної української мови. Ч.4 ст.5 вказаного Закону зазначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно зі ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі", тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. За практикою розгляду скарг учасників процедури закупівлі вбачається, що підставою для визначення ознаки дискримінаційності є (1) документальне підтвердження неможливості виконати певну умов тендерної документації та (2) одночасне документальне обґрунтування того, що умова тендерної документації порушує права та інтереси певного учасника (декількох учасників) та позбавляє його можливості подати свою тендерну пропозицію. Учасником, який надав вимогу про скасування умови тендерної документації не наведено та документально не підтверджено: 1) неможливість виконання даної умови учасником; 2) порушення даною вимогою прав та інтересів учасника, що має наслідком неможливість подання своєї тендерної пропозиції. Державний сертифікат про рівень володіння державною мовою видається Національною комісією зі стандартів державної мови зі результатами іспиту. Чому учасник не може виконати дану умову, надані ним документи відповіді не мають. Та обставина, що для отримання державного сертифікату необхідний певний час, не може вважатись дискримінаційним обмеженням, оскільки для отримання інших документів, передбачених тендерною документацією як обов'язкові, також потрібен час та виконання певного алгоритму дій з боку кожного з учасників або з боку їх посадових осіб.
Дата відповіді: 08.09.2023 12:31
Відповідь надана

Надання кваліфікаційного сертифікату/ліцензії

Номер: 81f7ff4e47a14d4e8afc2a5c918fd937
Дата опублікування: 05.09.2023 15:15
Опис: Шановний Замовник! Ч.5 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації, вимагається надати скановану копію оригіналу чинного кваліфікаційного сертифікату/ліцензії про можливість виконання робіт даного класу наслідків СС1/вищий. Прошу роз’яснити та надати відповідь: 1. На кого має бути виданий кваліфікований сертифікат? Якщо згідно інформації визначеній в тендерній документації Клас наслідків по даному об’єкту будівництва – СС1. А згідно п. 9 ст. 7 Закону “Про ліцензування видів господарської діяльності” від 02.03.2015 р. № 222, будівельна ліцензія вимагається для об’єктів, що належать до об’єктів: середнього класу наслідків – СС2 та значного класу наслідків – СС3. Для об’єктів незначного класу наслідків СС1 ліцензія не потрібна. Прошу роз’яснити та надати відповідь: 2. Якого класу наслідків ліцензії необхідно надати учаснику? Якщо Клас наслідків по даному об’єкту будівництва – СС1. Прошу роз’яснити та надати відповідь: 3. З якою метою вимагати надання сканованої копії оригіналу чинного кваліфікаційного сертифікату/ліцензії про можливість виконання робіт даного класу наслідків СС1/вищий? 4. Чи є підставою для дискваліфікації учасника, якщо він у складі тендерної пропозиції не надасть кваліфікаційний сертифікат/ліцензію, а надасть пояснення щодо ненадання даних документів?
Відповідь: Шановний Учаснику! 1. На особу відповідно п. 2 р.1 Додатку 2 до Тендерної документації. 2. Дані роботи відносяться до об’єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) СС1 (об’єкти будівництва 1-2 категорії складності). 3. Відповідно до частин п’ятої та шостої статті 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. 4. Учасник може додати будь-які документи до тендерної пропозиції, які вважатиме за необхідне. Розгляд тендерної пропозиції відбувається відповідно до р. 5 Тендерної Документації.
Дата відповіді: 08.09.2023 13:20
Відповідь надана

Володіння українською мовою

Номер: a1df99808cef4ba191ba9f057d26a5ac
Дата опублікування: 05.09.2023 10:55
Опис: Шановний замовнику. В п. 7 Перелік додаткових документів, що має надати Учасник Додатку 2 до тендерної документації, вказана вимога дискримінаційного характеру, а саме: Тендерна пропозиція учасника повинна містити державний сертифікат про рівень володіння державною мовою на рівні не нижче вільного володіння першого ступеня виданий на ім’я директора, засновника та кінцевого бенефіціарного власника учасника Національною комісією зі стандартів державної мови. На підставі яких вимог чинного законодавства України дана вимога засосовується як обовязковий документ при підготовки документів для тендера в розуміні ЗУ про публічні закупівлі.
Відповідь: Шановний Учаснику, у відповідь на Ваше звернення повідомляємо наступне. Відповідно до ст.10 Конституції України, державною мовою в Україні є українська мова. Згідно з ч.ч.1, 2 ст.6 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", кожний громадянин України зобов’язаний володіти державною мовою. Держава забезпечує кожному громадянинові України можливості для опанування державної мови через систему закладів дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти, освіти дорослих, а також через підтримку неформальної та інформальної освіти, спрямованої на вивчення державної мови. Ст.37 вказаного Закону встановлює, що мовою листування громадських об’єднань, політичних партій та інших юридичних осіб, зареєстрованих в Україні, з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної і комунальної форм власності в Україні є державна мова. Відповідно до п.2 ч.2 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі", у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Як вбачається зі змісту тендерної документації, замовник вимагає надати документ, які підтверджують відповідність учасників кваліфікаційним критеріям, а саме – володіння державною мовою на визначеному рівні. Замовником зазначається і спосіб підтвердження, а саме - надання державного сертифікату про рівень володіння державною мовою. Жоден документ, не передбачений законодавством України, замовником від учасників не вимагається. Та обставина, що Законом України "Про забезпечення функціонування української мови як державної" не передбачається обов'язкове отримання державного сертифікату про рівень володіння державною мовою керівником, засновником та кінцевим бенефіціаром учасника процедури тендерної закупівлі, не позбавляє замовника права вимагати такі сертифікати від осіб, які мають намір виконувати роботи (надавати послуги), вести ділове листування, укладати договір, подавати звітність тощо з розпорядником коштів Державного бюджету України. За таких обставин вимога підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним критеріям шляхом надання відповідного сертифікату, не може вважатись порушенням законодавства про публічні закупівлі. Крім того, слід врахувати наступне. Відповідно до ст.16 Закону України "Про публічні закупівлі", замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Отже, вимога замовника від учасників процедури закупівлі надати документальне підтвердження інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям, не може вважатись протиправною. Слід зазначити, що відповідність зазначеним критеріям безпосередньо впливає на зміст тендерної пропозиції, оскільки відповідно до ч.9 ст.12 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", під час проведення процедур закупівель/спрощених закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Крім того, як вже зазначалось, відповідно до ст.37 вказаного Закону, мовою листування громадських об’єднань, політичних партій та інших юридичних осіб, зареєстрованих в Україні, з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної і комунальної форм власності в Україні є державна мова. Оформлення договору, додаткових угод до договору (за необхідності), оформлення результатів виконання договору також, на підставі вищенаведених норм, здійснюється українською мовою. Ч.1 ст.5 Закону України "Про публічні закупівлі", зазначає, що закупівлі здійснюються за принципом, зокрема, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Вимога про підтвердження володіння державною мовою не може вважатись проявом дискримінації до учасників процедури закупівлі, тим більше, під час військового наступу країни-агресора, яка серед однієї з вимог до України зазначає про другорядність державної української мови. Ч.4 ст.5 вказаного Закону зазначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно зі ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі", тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. За практикою розгляду скарг учасників процедури закупівлі вбачається, що підставою для визначення ознаки дискримінаційності є (1) документальне підтвердження неможливості виконати певну умов тендерної документації та (2) одночасне документальне обґрунтування того, що умова тендерної документації порушує права та інтереси певного учасника (декількох учасників) та позбавляє його можливості подати свою тендерну пропозицію. Учасником, який надав вимогу про скасування умови тендерної документації не наведено та документально не підтверджено: 1) неможливість виконання даної умови учасником; 2) порушення даною вимогою прав та інтересів учасника, що має наслідком неможливість подання своєї тендерної пропозиції. Державний сертифікат про рівень володіння державною мовою видається Національною комісією зі стандартів державної мови зі результатами іспиту. Чому учасник не може виконати дану умову, надані ним документи відповіді не мають. Та обставина, що для отримання державного сертифікату необхідний певний час, не може вважатись дискримінаційним обмеженням, оскільки для отримання інших документів, передбачених тендерною документацією як обов'язкові, також потрібен час та виконання певного алгоритму дій з боку кожного з учасників або з боку їх посадових осіб.
Дата відповіді: 08.09.2023 12:28
Відповідь надана

Вартість експлуатації орендованої техніки

Номер: 1078d9ee8c7b42caba5afc82625e5b8d
Дата опублікування: 02.09.2023 12:53
Опис: Шановний замовник в тендерній документації вказана вимога, що Вартість експлуатації орендованої техніки не повинна перевищувати середні ціни та не бути меншої за мінімальні ціни, які склалися у Київській області. Яким ресурсом потрібно керуватися щодо огляду цін оренди техніки мінімальної та максимальної межі яка склалася в Київській області ? Конкретизуйте, що Ви мали на увазі.
Відповідь: Шановний Учаснику, дану помилку буде виправлено шляхом внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді: 04.09.2023 13:58