Номер:
269eede9e86844e8aec7b9be6c189425
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
03.09.2023 19:54
Опис:
Відповідно до умов п.3 Додатку 1 учасник повинен надати:
Оригінал або копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, на пропоноване вугілля кам’яне та дійсного на дату подання тендерної пропозиції, виданий на ім’я виробника пропонованої продукції.
Такі умови вважаємо дискримінаційними з огляду на наступне.
Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Враховуючи те, що вугілля кам’яне також є твердим паливом, Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен послуговуватися наявним Національним стандартом.
Станом на сьогодні національним стандартом для вугілля кам’яного для побутових потреб є виключно ДСТУ 7146:2010.
Норми ДСТУ 7146:2010 містять наступну вимогу щодо сертифікату генетичних характеристик:
Для вугілля встановлюють кодове число та визначають додаткові параметри кодифікації згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації вугілля середнього та високого рангів. За результатами дослідження оформлюють сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик.
7.10 Під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик — чотири роки.
Таким чином, норми ДСТУ не містять вимог стосовно того, що даний сертифікат повинен видаватися на виробника вугілля.
Крім того, такі сертифікати можуть видаватися на виробника, або постачальника, або заявника.
В нашому випадку ми співпрацюємо із постачальником, на якого видано сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, однак який не є виробником, а є постачальником вугілля.
Таким чином, замовник обмежує коло потенційних учасників до тих, які співпрацюють із виробниками. Ми ж працюємо із постачальником, на якого видано сертифікат генетичних, технологічних та якісних хараткеристик.
З урахуванням вказаного, через такі незаконні вимоги, ми позбавлені права участі у закупівлі.
З урахуванням вказаного, а також того, що вимоги замовника суперечать положенням ДСТУ 7146:2010, а отже і положенням п.29 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 року, просимо зобов’язати замовника виключити вимогу щодо того, що сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик повинен бути виданий на виробника вугілля: «Оригінал або копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, на пропоноване вугілля кам’яне та дійсного на дату подання тендерної пропозиції, ВИДАНИЙ НА ІМ’Я ВИРОБНИКА ПРОПОНОВАНОЇ ПРОДУКЦІЇ».
Відповідь:
Пунктом 54 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова про особливості) передбачено: «Надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї здійснюється замовником відповідно до цього пункту.
Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.»
Щодо Вашого питання про нібито незаконну вимогу про надання Оригіналу або копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, на пропоноване вугілля кам’яне та дійсного на дату подання тендерної пропозиції, виданий на ім’я виробника пропонованої продукції.
Вказане твердження не відповідає реальним вимогам за тендерною документацією, а також суперечить положенням Закону, Постанові про особливості та здоровому глузду.
Повідомляємо, що задля запобігання закупівлі товару, що має походження товару із території Російської Федерації або Республіки Білорусь, або від суб’єктів, що знаходяться під сакціями нами вимагається документальне підтвердження стосовно походження товару, що складає предмет закупівлі саме в розрізі умов ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ" шляхом надання оригіналу або копії сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30312 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик – чотири роки.
Запитуваний документ передбачений вимогами ДСТУ 7146:2010, що свідчить про його законність. При цьому Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик містить назву виробника тієї продукції, яка відповідно сертифікуються. Отже застереження Скаржника є невмотивованими та надуманими.
Не надаючи доказів неможливості оформлення запитуваного документу, оскарження вказаної вимоги ґрунтується на конкретних не можливостях Скаржника виконати умови закупівлі, а на припущеннях та небажанні прикласти зусилля для належної підготовки до тендеру.
Дата відповіді:
04.09.2023 15:38