• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія

Торги не відбулися

7 555 896.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 37 779.48 UAH
Період уточнення: 30.08.2023 15:56 - 04.09.2023 00:00
Відповідь надана

Внесення змін до Тендерної документації

Номер: 2526a54806a14c0995bfbee8dd3e4343
Дата опублікування: 31.08.2023 10:36
Опис: Шановний Замовник, в тендерній документації зазначено: "Згідно з частиною другою статті 61 Закону України «Про запобігання корупції» для виявлення та усунення корупційних ризиків у діяльності юридичної особи можуть залучатися незалежні експерти, зокрема для проведення аудиту. Відповідно до Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 22.09.2017 № 734 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо підготовки та реалізації антикорупційних програм юридичних осіб» (надалі – Рішення № 734) кожна юридична особа, насамперед та, що виконує або має намір долучитися до виконання робіт та надання послуг за рахунок коштів державного бюджету, повинна мати відповідну систему менеджменту протидії корупції. Антикорупційні програми націлені на формування такої системи, допомагаючи юридичним особам не допустити або знизити втрати від причетності їх працівників до отримання чи пропозицій неправомірної вигоди та інших корупційних практик, сприяють довірі в ділових відносинах, покращують їх репутацію. Також відповідно до Рішення № 734 з урахуванням міжнародної практики заходи з мінімізації корупційних ризиків можна умовно розділити на індивідуальні заходи (у фінансовій та нефінансовій сферах) та колективні заходи. Індивідуальні заходи юридичної особи, заходи у фінансовій сфері можуть включати, зокрема, проведення періодичних, незалежних зовнішніх фінансових аудитів та ротацій на регулярній основі осіб або організацій, які виконують такий аудит. " та "Для підтвердження здійснення учасником індивідуальних заходів у сфері антикорупційного законодавства, та з метою надання підтвердження відповідності діяльності учасника вимогам вказаного законодавства, Учасник у складі пропозиції надає висновок (звіт) про проведення антикорупційного аудиту в учасника..". Звертаємо Вашу увагу на те, що проведення аудиту не є імперативною нормою, юридична особа на власний розсуд вирішує про проведення відповідних заходів, відповідно, дана вимога, викладена в тендерній документації не може передбачати собою надання документу, що не є обов'язковим. Це добровільний вибір будь-якої юридичної особи. Вимога щодо наявності аудиту є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону. Підтвердженням наявності та дотримання антикорупційної політики в учасника та дотримання ним антикорупційного законодавства та міжнародних стандартів у сфері запобігання корупції може виступати не лише вищезазначений аудит. Законом України "Про публічні закупівлі" не передбачено обов'язкового проходження аудиту. Просимо внести зміни до тендерної документації виключити з тендерної документації дискримінаційну вимогу.
Відповідь: Шановний потенційний учаснику! Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» - Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Враховуючи викладені вище норми законодавства, вважаємо, що вимога щодо надання висновку (звіту) про проведення антикорупційного аудиту в учасника є цілком законною. Варто зазначити, що процедура проведення такого аудиту є не тривалою і будь який учасник може отримати такий документ. Враховуючи те, що такий документ свідчить, зокрема, про добросовісність учасника, Замовник встановив вимогу про його надання у складі тендерної пропозиції. Підсумовуючи викладене, хочемо зазначити, що вимога про надання зазначеного документу є цілком законною та не є дискримінаційною.
Дата відповіді: 01.09.2023 15:46