-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Овочі, фрукти та горіхи (Буряк; Морква; Цибуля; Капуста;)
Закупівля здійснюється відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням постанови Кабінету міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами)
Завершена
108 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 540.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 540.00 UAH
Період уточнення:
25.08.2023 15:53 - 30.08.2023 00:00
Відповідь надана
Продовження
Номер:
c0810b42daee4a4bb64393d4eb152667
Дата опублікування:
29.08.2023 16:53
Опис:
Ви не зрозуміли або не хочете зрозуміти суть - яким чином учасник може надати акт перевірки за формою відповідно до НПА, який втратив чинність? При цьому у випадку відмови залишаю за собою прав8о на звернення до ДАСУ з приводу того, що ТД замовника складена не у відповідності до Закону.
Відповідь:
Шановний Учаснику. У відповідь на Ваше запитання, надаю посилання з поданої мною Тендерної документації, а саме Підпунк 1.7 Пункт 1 Розділу 3 Тендерної документації: «У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях тендерної документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз`яснення/нь державних органів.»
Дякую.
Дата відповіді:
30.08.2023 16:25
Відповідь надана
Заходи контролю
Номер:
288e883c942f4e58823f466d2c2422b1
Дата опублікування:
29.08.2023 11:34
Опис:
Шановний Замовник!
В пункті 13 Таблиці 4 Розділу 4 додатку 1 до ТД міститься вимога наступного змісту:
«Акт складений за результатами проведення планового (позапланового ) заходу державного контролю (інспектування) компетентними на те органами, стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, який затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 року №447, виданий не раніше грудня 2022 року.»
Дана вимога є дискрімінаційною до мене, як до потенційного Учасника Закупівлі, так і рівно до інших учасників, оскільки у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану як планові, так і позапланові заходи державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти не проводяться.
Окрім того, звертаю увагу, що наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 року №447 втратив чинність на підставі наказу Міністерства економіки України від 21.01.2022 р. № 143-22, а відтак – дана вимога не може бути виконана навіть теоретично.
Враховуючи вищевикладене, просимо Вас видалити з умов ТД дану вимогу.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Дана вимога не є дискримінаційно, оскільки Замовник сам визначає кваліфікаційні критерії для участі в закупівлі згідно ЗУ «Про публічні закупівлі». Оскільки предметом закупівлі є продукція РОСЛИННОГО походження, замовник має бути впевнений в поводженні щодо безпечності харчових продуктів та вимагає від потенційних учасників «Акт складений за результатами проведення планового (позапланового ) заходу державного контролю (інспектування) компетентними на те органами, стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, який затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 року №447, виданий не раніше грудня 2022 року.». Згідно закону Україні «Про безпечність та якість харчових продуктів», операторам ринку жодним чином не забороняється проводити планове/позапланове обстеження складського приміщення, що дозволяє операторам ринку дотримання санітарних норм при виробництві/зберіганні харчових продуктів, а навпаки є гарантією оператора ринку щодо якості та безпечності поводження з продуктами РОСЛИННОГО походження.
Враховуючи той факт, що предметом закупівлі є харчові продукти, що будуть поставлятися до Закладу охорони здоров`я, важливим фактом є забезпечення поставки саме якісної продукції, яка не буде нести загрозу здоров’ю та життю пацієнтів.
До обов’язків операторів ринку (учасників), що здійснюють обіг/реалізацію харчових продуктів входить взаємодія з компетентним органом для здійснення заходів щодо запобігання виникненню або зменшенню ризиків, що становлять харчові продукти, які він ввів або вводить в обіг (п. 6 ст. 20 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»).
Звідси, учасники повинні підтвердити здійснення ними всіх заходів щодо контролю та нагляду за продукцією, що ними реалізується.
Враховуючи ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що Тендерна документація може містити інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Будь який оператор ринку, потенційний учасник закупівлі має можливість провести державний контроль (інспектування) без будь яких обмежень.
Щодо вимоги про надання Учасником акту, («Акт складений за результатами проведення планового (позапланового ) заходу державного контролю (інспектування) компетентними на те органами, стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, який затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 року №447). Акт без виявлених порушень) повідомляємо, що даний документ є обов’язковим для операторів ринку, а надання такого документу у складі тендерної пропозиції є обгрунтованим та не містить дискримінаційних умов.
ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» визначає правові та організаційні засади державного контролю, що здійснюється з метою перевірки дотримання операторами ринку законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин.
Відповідно до ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»:
оператор ринку харчових продуктів - суб’єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. До операторів ринку належать фізичні особи, якщо вони провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об’єктів санітарних заходів.
П. 2 ст. 20 цього ж Закону передбачено обов’язок оператора ринку розробляти, вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, осіб, які є відповідальними за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів.
«Акт складений за результатами проведення планового (позапланового ) заходу державного контролю (інспектування) компетентними на те органами, стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, який затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 року №447 оператор ринку отримує в результаті проведення інспектування потужностей оператора ринку щодо впровадження останнім процедур, заснованих на принципах HACCP.
Таке інспектування може бути, як планове, так і позапланове, за заявою самого оператора ринку.
Тобто, потенційний учасник при бажанні, міг подати заяву до відповідного органу з проханням проведення інспектування (аудиту) діючих процедур, заснованих на принципах HACCP для отримання акту, передбаченого Наказом Міністерства аграрної політики №447 від 08.08.2019 року.
Обмеження щодо здійснення таких дій відповідно до чинного законодавства відсутні.
Відсутність такого документу в Учасника та небажання в його отриманні дає Замовнику привід зробити висновок про те, що в Учасника можливі проблеми на підприємстві, що унеможливлюють отримання документу, що вимагається.
Законодавством не передбачено проведення аудиту недержавними органами, тому твердження, що така вимога є дискримінаційною є недоцільним та безпідставним.
З огляду на вище викладене, умови, передбачені Замовником не містять дискримінаційного характеру та цілком відповідають нормам чинного законодавства України.
Дата відповіді:
29.08.2023 16:26