-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Котли опалювальні твердопаливні водогрійні
Завершена
2 300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 23 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 23 000.00 UAH
Період уточнення:
09.08.2023 11:42 - 14.08.2023 00:00
Відповідь надана
Просимо внести зміни в "Перелік документів які надаються у складі тендерної пропозиції учасника".
Номер:
205bf9dd0abf4b8989f9c711ef89a040
Дата опублікування:
10.08.2023 14:55
Опис:
Добрий день.
Просимо внести зміни в "Перелік документів які надаються у складі тендерної пропозиції учасника".
Даний перелік носить відверто дискримінаційний характер та штучно обмежує коло потенційних учасників, що прямо суперечить основним принципам ЗУ Про публічні закупівлі та Особливостей. Окрім того, перелічені нижче пункти ніяк не підтверджують технічні та якісні характеристики котлів.
Отримання сертифікатів на відповідність щодо відповідності (та відповідність), встановлених у П.1-(окрім НПАОП 0.00-1.81-18 ), П.4 , – не є обов’язковим для постачання предмета закупівлі, та не можуть бути отримані у строки підготовки тендерної документації, окрім того, ДСТУ EN що наведені у П.1 взагалі не відносяться до предмету закупівлі - Котли опалювальні твердопаливні водогрійні.
Сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO14001:2015, IDT) (п.3) – не є обов’язковим для учасників та ніяк не підтверджують технічні та якісні характеристики котлів, а вимоги щодо захисту довкілля підтверджуються відповідною довідкою, згідно ТД.
П.5. Декларація про відповідність: технічному регламенту безпеки машин ДСТУ EN ISO 12100:2016, ДСТУ EN ISO 13857:2016 (EN ISO 13857:2008), ДСТУ EN 1037:2014.– не відноситься до предмету закупівлі – котли, не підтверджують технічні та якісні характеристики котлів , штучно обмежує коло потенційних учасників.
П.6 Декларація про відповідність: технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання та технічному регламенту низьковольтного електричного обладнання - не відноситься до предмету закупівлі – котли, не підтверджують технічні та якісні характеристики котлів , штучно обмежує коло потенційних учасників.
П.7 Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, щодо нанесення лакофарбових покрить, грунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних, тощо). – взагалі не має відношення до закупівлі, адже не обов’язково виробник має використовувати поліхлорвінілових та епоксидні шпатлівки, тощо.
П.8. Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, щодо обслуговування верстатів з обробки металів. – обслуговування верстатів не відноситься до предмету закупівлі – котли, не підтверджують технічні та якісні характеристики котлів , штучно обмежує коло потенційних учасників.
П. 9. Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, щодо роботи, що виконується на висоті понад 1,3 метра. - не відноситься до предмету закупівлі – котли, не підтверджують технічні та якісні характеристики котлів , штучно обмежує коло потенційних учасників.
П.10 Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, щодо зварювальних, газополум’яних, а також наплавочних та паяльних робіт, що виконуються із застосуванням відкритого полум’я - не відноситься до предмету закупівлі – котли, не підтверджують технічні та якісні характеристики котлів , штучно обмежує коло потенційних учасників.
П.11 Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, щодо обладнання що працює під тиском. - не відноситься до предмету закупівлі – котли, не підтверджують технічні та якісні характеристики котлів , штучно обмежує коло потенційних учасників.
П.12. Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, щодо вантажно-розвантажувальних робіт за допомогою машин і механізмів. - не відноситься до предмету закупівлі – котли, не підтверджують технічні та якісні характеристики котлів , штучно обмежує коло потенційних учасників.
П.13. Сертифікат на систему енергетичного менеджменту ISO 50001 : 2018. - не відноситься до предмету закупівлі – котли, не підтверджують технічні та якісні характеристики котлів , штучно обмежує коло потенційних учасників.
П. 14. Сертифікат на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO37001:2016, IDT). - не відноситься до предмету закупівлі – котли, не підтверджують технічні та якісні характеристики котлів , штучно обмежує коло потенційних учасників.
П. 15. Сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2018 не відноситься до предмету закупівлі – котли, не підтверджують технічні та якісні характеристики котлів , штучно обмежує коло потенційних учасників.
Пропонуємо внести зміни в тендерну документацію та прибрати вимоги що суперечать основним принципам ЗУ Про публічні закупівлі та Особливостей, залишивши ті документи, наявність яких встановлена законодавством для виробників котлів, відносяться до предмету закупівлі – котли, та підтверджують технічні та якісні характеристики котлів а саме:
- Сертифікат відповідності, або копію сертифікату відповідності, видану органом з сертифікації, що підтверджують якість продукції згідно НПАОП 0.00-1.81-18
- Сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015,IDT).
- Сертифікат експертизи типу
- Висновок Державної Санітарно Епідеміологічної Експертизи за кодом ДКПП:25.21
- Копію перших трьох сторінок ТУ, згідно яких виготовляються котли
- Дозвіл на застосування устаткування підвищеної небезпеки, виданий Комітетом Держпраці України, згідно Постанови КМУ №1107 від 26 жовтня 2011 року зі змінами.
Інакше будемо змушені подати скаргу на умови закупівлі.
Відповідь:
Шановний потенційний учасник. Ми діємо лише у рамках законодавчих актів України
Відповідно до п. 4 ч 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації може зазначатися інформація про маркування, протоколи випробування або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим законом вимогам.
Тендерна документація може містити і іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» ст. 23 ч.5 та ч.6 зазначено: «5. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
{Абзац перший частини п’ятої статті 23 із змінами, внесеними згідно із Законом № 850-IX від 02.09.2020}
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.»
1. Відповідно до Закону України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" на сьогоднішній день діє добровільна оцінка відповідності на добровільних засадах. Натомість Замовник товару згідно із Законом України "Про захист прав споживачів", Законом України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" перед купівлею товару має право переконатися в якості та відповідності товару та вимагати документи на підтвердження. Загальною метою вимоги надання сертифікату відповідності є запорука впевненості, що продукція відповідає встановленим вимогам. Цінністю сертифікації (проведення випробувань) є ступінь впевненості та довіри виконання встановлених вимог до товару. Слід зазначити, що закупівля здійснюється комунальним підприємством для потреб населення, а саме для постачання теплової енергії та гарячої води, а тому Замовник не може дозволити собі отримати товар сумнівної якості.
Виходячи з вище викладеного Замовник згідно з Законом, Законом України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" має повне право вимагати сертифікати відповідності від організацій компетентність яких засвідчена національним органом України з акредитації. Дискримінація з даного приводу відсутня.
2. Сертифікати ІСО встановлені для того, щоб переконатися, що товар, та процес його виробництва, постачання відповідають усім міжнародним стандартам у даній сфері. Одним із доказів необхідного рівня якості послуг є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик товару загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. Тому, Замовник вимагає від Учасників надання Сертифікату системи управління якістю ISO 9001:2015, котрий підтверджує відповідність Замовника вимогам міжнародного стандарту ISO 9001, діючого в Україні. Стандарт ISO 9001 визначає вимоги до систем менеджменту якості у сфері постачання продукції та надання послуг, що підтверджується пунктом 01. Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Наявність у підприємства сертифікату на систему менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 свідчить про спроможність підприємства надавати послуги (поставляти товар) у відповідності з вимогами діючої нормативної документації. Крім того сертифікат ISO 14001:2015 підтверджує відповідність учасника вимогам системи екологічного менеджменту. Метою стандарту ISO 14001 є надання допомоги у побудові ефективної системи екологічного менеджменту, яка необхідна для того, щоб компанія вчасно та в повному обсязі могла ідентифікувати, оцінити, простежити та контролювати взаємодією з навколишнім середовищем. Впровадження ISO 14001 допомагає підприємству оптимізувати управління технологічними процесами таким чином, щоб в повному об’ємі виконувати поставлені виробничі задачі, і при цьому звести до мінімуму імовірність негативного впливу на навколишнє середовище, що в наш час є досить актуальним та напряму стосується предмета закупівлі.
3. ISO 50001 - міжнародний стандарт, створений Міжнародною організацією зі стандартизації для управління енергосистемами, який визначає вимоги для встановлення, впровадження, супроводу та покращення системи енергоменеджменту, метою якої є дозволити організації слідувати системному підходу у досягненні послідовного покращення енергосистеми, включаючи енергоефективність, енергобезпеку та енергоспоживання.
Однією з головних причин необхідності підвищення енергоефективності та енергозбереження є виснаження природних ресурсів. В даний час обмеженість енергоресурсів так чи інакше зачіпає всі держави і стає проблемою глобального масштабу. Актуальність зміни ставлення до енергоресурсів пов'язана з високою енергоємністю продукції.
Ще однією важливою причиною підвищення енергоефективності та енергозбереження є забруднення навколишнього середовища, зокрема, гази, що виділяються в атмосферу при спалюванні викопного вуглеводневого палива, здатні викликати парниковий ефект .
Впровадження системи енергоменеджменту дозволяє вирішувати ці проблеми.
Виходячи з вище викладеного Замовник, який є теплопостачальною організацією має повне право вимагати сертифікати на систему енергетичного менеджменту. Дискримінація з даного приводу відсутня.
У відповідності до ЗУ надаємо вам викопірування переліку відповідних ДСТУ EN ISO, які згідно взятих Україною державних зобовязань перед країнами ЄС повинні визначатись, як ДСТУ EN ISO з нумерацією. І навпаки, якщо даного зазначення EN ISO не визначено, то ми таким чином порушуємо ЗУ «Про публічні закупівлі» в частині 1 ст.5 п.4: буде відбуватися пряма дискримінація учасників з інших країн, що сертифікують своє обладнання за міжнародними стандартами EN ISO:
1. ДСТУ EN ISO 12100:2016 Безпечність машин. Загальні принципи проектування. Оцінювання ризиків та зменшення ризиків (EN ISO 12100:2010, IDT; ISO 12100:2010, IDT)
2. ДСТУ EN ISO 13857:2016 Безпечність машин. Безпечні відстані для запобігання досягнення небезпечних зон верхніми та нижніми кінцівками (EN ISO 13857:2008, IDT; ISO 13857:2008, IDT)
3. ДСТУ EN 1037:2014 Безпечність машин. Запобігання несподіваному пускові (EN 1037:1995+A1:2008, IDT)
4. ДСТУ EN 60204-1:2015 Безпечність машин. Електрообладнання машин. Частина 1. Загальні вимоги (EN 60204-1:2006; А1:2009; АС:2010, IDT). Зі зміною
5. ДСТУ EN 60335-2-102:2017 Прилади побутові та аналогічні електричні. Безпека. Частина 2-102. Додаткові вимоги до приладів для спалювання газу, рідкого й твердого палива, що мають електричні з`єднання (EN 60335-2-102:2016, IDT; IEC 60335-2-102:2004 + A1:2008 + A2:2012, MOD)
6. ДСТУ EN 55014-1:2016 Електромагнітна сумісність. Вимоги до побутових електроприладів, електричних інструментів та аналогічної апаратури. Частина 1. Емісія завад (EN 55014-1:2006; EN 55014-1:2006/А1:2009; EN 55014-1:2006/А2:2011, IDT)
7. ДСТУ EN 55014-2:2015 Електромагнітна сумісність. Вимоги до побутових електроприладів, електроінструментів та аналогічних приладів. Частина 2. Несприйнятливість до завад (EN 55014-2:1997, IDT)
8. ДСТУ EN 61000-3-2:2016 Електромагнітна сумісність. Частина 3-2. Норми. Норми на емісію гармонік струму (для сили вхідного струму обладнання не більше 16 А на фазу) (EN 61000-3-2:2014, IDT)
Тобто обладнання, що ми хочемо мати повинно бути безпечним для використання та нагадуємо що сертифікати відповідності надаються як раз для того щоб забезпечити виробника та покупця гарантіями безпеки під час використання обладнання та під час його виготовлення, а саме:
Безпечність машин: котли(теплогенератори) є машинами(механізмами) і безпечність цих механізмів – машин з запобіганням несподіваному пуску, або щодо електромагнітної сумісності, або безпечна відстань до машин, механізмів, тощо, зменшує або повністю запобігає ризикам травмування обслуговуючого персоналу під час виробництва продукції та під час безпечної експлуатації машин і механізмів.
Дата відповіді:
12.08.2023 15:30