-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з утримання вулиць і доріг комунальної власності на території Золотоніської МТГ Черкаської області (послуги із нанесення дорожньої розмітки по вулиці Шевченка в м. Золотоноша)(ДК 021:2015 – 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Завершена
950 448.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 752.24 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 752.24 UAH
Період уточнення:
09.08.2023 07:55 - 01.09.2023 00:00
Відповідь надана
Тенхічне завдання.
Номер:
bdbba0b2b4f641a9a6a18de400a5f5ff
Дата опублікування:
11.08.2023 14:37
Опис:
Шановний замовник. У п3.8. Тех. завдання вказано, що складі пропозиції учасник повинен надати:
- сертифікат випробування системи дорожньої розмітки фарбами, для довготривалої розмітки у відповідності до стандарту EN1436 на відповідність класу стійкості не нижче Р6 (витримувати не менше 2 млн. наїздів);
- сертифікат випробування системи дорожньої розмітки холодним пластиком для довготривалої розмітки у відповідності до стандарту EN1436 на відповідність класу стійкості не нижче Р7.
Єдиним виробником фарби для розмітки доріг, який має свідоцтво про відповідність фарби вимогам стандарту EN 1436, є ТОВ «Колор С.І.М.», який здійснив сертифікацію продукції в іспанській лабораторії у 2018 році. Інших підприємств, які мають аналогічний сертифікат, в Україні не існує. Посилання на європейську директиву EN 1436, яка, не була прийнята як національний стандарт, на практиці вилилось у дискримінаційні вимоги, адже учасники які НЕ є виробниками НЕ можуть, і Не мають можливості отримати даний сертифікат.
Зокрема, Адміністративна колегія Антимонопольного комітету уже не раз зобов’язувала Службу автомобільних доріг у Чернігівській області прибрати з тендерної документації вимогу про обов’язкову відповідність фарби для дорожньої розмітки євростандарту EN 1436.
Одночасно наголошуємо, що на території України діє стандарт СОУ42.1-37641918-090:2012 «ПЛАСТИКИ, СПРЕЙ-ПЛАСТИКИ ХОЛОДНОГО ТА ГАРЯЧОГО НАНЕСЕННЯ ДЛЯ ГОРИЗОНТАЛЬНОЇ РОЗМІТКИ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ» Технічні вимоги та методи випробування, автором якого є Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П.Шульгіна.
При розробці вітчизняного нормативу СОУ 42.1-37641918-116:2014 «Фарби для горизонтальної розмітки автомобільних доріг» Технічні вимоги та методи випробування» користувалися європейською директивою EN 1436. А тому сертифікати нормативу СОУ 42.1-37641918-116:2014 також відповідають і стандарту вимог EN 1436. Оскільки норматив СОУ 42.1-37641918-116:2014 є імплементацією EN 1436.
Жодним нормативним документом, на які посилається Замовник, не регламентується кількість наїздів в кількості 4 млн згідно EN 1436 та не описано методику визначення показника в кількості наїздів. Згідно ДСТУ-Н-Б В.2.3-37:2016 "Настанова з влаштування горизонтальної дорожньої розмітки" при приймальному контролі якості нанесеної розмітки, який проводить Замовник, визначаються фотометричні, геометричні та зчіпні характеристики нанесеної розмітки на відповідність ДСТУ 2587-2010 "Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні вимоги. Методи контролювання. Правила застосування". В жодному з них не має ні кількості наїздів, ні відбору зразків фарби і це є логічним, оскільки згідно ДСТУ 2587 Підрядник гарантує Замовнику функціональну довговічність розмітки терміном не менше ніж визначено ДСТУ 2587:2021 без прив’язки до кількості наїздів. Не зрозуміло, в ході якого контролю якості і в якій лабораторії Замовник збирається перевіряти кількість наїздів. Варто
зазначити, що сертифікація в Україні є добровільною. Сертифікацією якості фарби виробник підтверджує відповідність запитуваних характеристик фарби вимогам і стандартам діючим на території України. Вимагати сертифікацію фарби на якісні
характеристики, які не вимагаються діючими стандартами України, не використовуються для визначення якісних характеристик фарби не можуть контролюватися відповідними органами є абсурдним. А використання стандартів, які діють в інших країнах і не синхронізовані з Українським законодавством не може автоматично призвести до покращення якості матеріалів, а лише звужує коло потенційних учасників закупівлі. У законодавстві України, державних стандартах чи інших нормативних документах не зазначено законних підстав для застосування стандарту EN 1436 в Україні як рівнозначного діючим українським стандартам.
Зокрема, листом № 19.4-26-489 ДП "Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгіна" повідомляє, що "Лабораторні випробування для встановлення якісних характеристик матеріалів дорожньої розмітки виконують відповідно до вимог чинних нормативних документів, зокрема: СОУ 42.1-37641918-116:2014 "Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробування", СОУ 42.1-37641918-089:2012 "Мікрокульки скляні
світлоповертальні для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробування", СОУ 42.1-37641918-090:2012 "Пластики, спрей-пластики холодного та гарячого нанесення для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробування". Наразі EN 1436:2018 "Road marking materials. Road marking performance for road users and test methods" не є чинним нормативним документом на території України, тому не є обов’язковим при визначенні якісних показників матеріалів дорожньої розмітки. Випробувальні лабораторії та органи сертифікації акредитуються на відповідність ДСТУ ISO/IEC 17025:2017 "Загальні вимоги до компетентності випробувальних і калібрувальних лабораторій (ISO/IEC 17025:2017, IDT)" та ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2014 "Оцінка відповідності."
На підставі вище викладеного просимо виключити дискримінаційні вимоги та привести вимоги п.3.8. Тех. завдання у відповіднісь до норм чинного законодавтва.
Відповідь:
Шановний учаснику. Рішення по вашому зверненню буде прийнято з урахуванням відповідного рішення АМКУ щодо поданої Вами скарги з порушеного Вами питання
Дата відповіді:
13.08.2023 17:44