• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вугілля кам'яне марки ДГ (50-100)

Торги не відбулися

2 012 747.40 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 063.74 UAH
Період уточнення: 27.07.2023 09:31 - 04.08.2023 00:00
Відповідь надана

ДИСКРИМІНАЦІЙНА ВИМОГА

Номер: ff45cb1fb67243188a9b22f3c824a391
Дата опублікування: 01.08.2023 10:48
Опис: Відповідно п.2 ч.1 Розділу ІІІ тендерної документації, Замовник вимагає від надання забезпечення тендерної пропозиції у формі : • Банківської гарантії, згідно з якою первинне зобов’язання несе банк (за винятком гарантій банків, до яких застосовано персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) згідно з відповідним рішенням Ради національної безпеки і оборони України, введеним у дію Указом Президента України), який на останню звітну дату відповідно до інформації, розміщеної на офіційному сайті НБУ входить до ТОП-20 банків за розміром загальних активів. Перебування банку у ТОП-20 підтверджується показником фінансової діяльності (Активи банків України) згідно з офіційним сайтом НБУ за посиланням: https://bank.gov.ua/ua/statistic/supervision-statist/data-supervision#3 → згруповані балансові залишки. Відповідно ч.5 розділу VІ. Результати торгів та укладання договору про закупівлю тендерної документації, Замовник вимагає, що Переможець процедури закупівлі повинен не пізніше дати укладення договору про закупівлю внести забезпечення виконання такого договору у формі: банківської гарантії. • Банківської гарантії, згідно з якою первинне зобов’язання несе банк (за винятком гарантій банків, до яких застосовано персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) згідно з відповідним рішенням Ради національної безпеки і оборони України, введеним у дію Указом Президента України), який на останню звітну дату відповідно до інформації, розміщеної на офіційному сайті НБУ входить до ТОП-20 банків за розміром загальних активів. Перебування банку у ТОП-20 підтверджується показником фінансової діяльності (Активи банків України) згідно з офіційним сайтом НБУ за посиланням: https://bank.gov.ua/ua/statistic/supervision-statist/data-supervision#3 → згруповані балансові залишки. Вважаємо, що ця вимога є дискримінаційною, тому шо унеможливлює прийняття участі учасників, які є клієнтами банків, що не перебувають у топ-20. Цей перелік визначає рейтинг банків за показниками фінансової діяльності. Згідно із законами України «Про банки і банківську діяльність», «Про Національний банк України» та іншими законами і нормативно-правовими актами України, основними документами, які регулюють діяльність банку є банківська ліцензія, письмові дозволи і ліцензії на виконання окремих операцій. Законодавчо не визначено, що показник активів банку якимось чином впливає на провадження окремих видів фінансових операцій, а саме надання банківської гарантії. Більш того, нестабільна ситуація у країні, яка пов’язана із військовою агресією Російської Федерації проти України, також впливає на ситуацію у банківській системі, яка є дуже нестабільною і рейтинг банків за фінансовими показниками може змінюватися кожен день, сьогодні ти у топ-20, а завтра вже ні. Тому, легітимність діяльності банківської установи підтверджується чинною банківською ліцензією, або витягом з Державного реєстру банків, що видані Національним банком України для банківської установи, а не будь-якими рейтингами. Тому просимо внести відповідні зміни до Тендерної документації та прибрати дискримінаційну вимогу щодо перебування банка-гаранта у топ-20. В іншому випадку ми вимушені будемо звернутися до АМКУ та подати скаргу.
Відповідь: Частиною першою статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) передбачено, що Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення процедури закупівлі та в тендерній документації вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції. Статтею 1 Закону визначено основні терміни, що вживаються в Законі. Відповідно до пункту 10 частини першої статті 1 Закону, забезпечення тендерної пропозиції – надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія. Разом з цим статтею 560 Цивільного кодексу України передбачено, що за гарантією банк, інша фінансова установа, страхова організація (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов’язку. Закон України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» встановлює загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг. Пунктом 1 статті першої вказаного Закону визначено термін «фінансова установа» - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг. Комплексний правовий аналіз норм законодавства дає підстави стверджувати, що замовник самостійно встановлює в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації умови та вид надання забезпечення тендерної пропозиції, тобто вид гарантії. Так, пунктом 9 ч. 2 ст. 21 Закону передбачено, що у разі, якщо надання забезпечення тендерної пропозиції вимагається замовником, в оголошенні повинні бути зазначені розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати) а пунктом 15 частини другої статті 22 Закону визначено, що Тендерна документація повинна містити розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). Учасник вважає, що вимога про надання банківської гарантії учасниками, які не є клієнтами банків, що перебувають у топ-20 банків є дискримінаційною. Дискримінація учасників публічних закупівель – це обмеження прав когось із них, встановлення у тендерній документації вимог, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Постановою правління Національного Банку України «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» від 15.12.2004 № 639 визначає порядок оформлення банківської гарантії. Вказана постанова не встановлює вимог щодо оформлення банківської гарантії лише клієнтами відповідних банків. Відокремлений підрозділ «Аварійно-технічний центр» ДП «НАЕК «Енергоатом» є державним підприємством, яке включено до переліку підприємств, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави. ВП «Аварійно-технічний центр» ДП «НАЕК «Енергоатом» в тендерній документації передбачило, що учасник торгів для забезпечення виконання зобов’язань, які виникають у зв’язку із поданням тендерної пропозиції, надає тендерне забезпечення у формі банківської гарантії, яка згідно із законодавством видана відповідними фінансовими установами, а саме банком який входить у ТОП-20 банків за показником фінансової діяльності. Вказана умова передбачена тендерною документацією щодо критеріїв визначення банку, який має видати гарантію забезпечення тендерної пропозиції, стосується усіх без винятку учасників закупівлі, що виключає дискримінацією будь-кого з них, така умова є однаковою для всіх учасників без винятку. Також зазначаємо, що вимога тендерної документації, жодним чином не порушує принципи недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням, оскільки у Документації запропоновано широкий спектр вибору банків і не обов’язково бути їх постійним клієнтом, для укладення банківської гарантії. Це є публічною послугою, яка надається будь-якій компанії, яка сплатить певну грошову суму. Також як альтернатива, запропонований вид забезпечення – страхова гарантія. При цьому критерій вибору фінансової установи за розміром активів не суперечить Закону або іншим нормативним актам у сфері публічних закупівель. Окремо звертаємо увагу, що Учасник необґрунтовано та документально не підтверджено яким саме чином вказана вимога ТД дискримінує потенційних учасників.
Дата відповіді: 03.08.2023 11:10
Відповідь надана

уточнення строків

Номер: c3f27b328fbe4c9a826134bf568bc49c
Дата опублікування: 01.08.2023 09:52
Опис: Відповідно п.2 ч.1 розділу ІІІ Тендерної документації - Строк дії забезпечення тендерної пропозиції має становити не менше 90 днів з дня кінцевого строку подання тендерної пропозиції (кінцевий день подання тендерних пропозицій враховується), а відповідно п.4 ч.1 розділу ІІІ Тендерної документації - Тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом не менше ніж 120 днів з кінцевого строку подання тендерних пропозицій (кінцевий день подання тендерних пропозицій враховується). 90 та 120? Зазвичай строк дії забезпечення тендерної пропозиції дорівнює строку дії тендерної пропозиції. Просимо уточнити цю інформацію, та внести відповідні зміни.
Відповідь: Доброго дня, шановний Учасник! Ваше питання було розглянуте та внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Дата відповіді: 01.08.2023 10:29