• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

овочі та фрукти свіжі (в асортименті)

Завершена

127 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 639.00 UAH
Період уточнення: 20.07.2023 13:45 - 01.08.2023 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні умови за тендерною документацією та додатками до неї

Номер: 82ec488b32c744fd806fa6f99acd39b2
Дата опублікування: 26.07.2023 09:29
Опис: Шановний Замовнику! Тендерна документація та додатки до неї можуть містити вимоги щодо наявності певних документів в якості кваліфікаційного критерію. Однак відсутність таких документів у складів тендерної пропозиції з тих підстав, що отримання їх не є обов`язковим для певної продукції, не може мати наслідком відхилення її замовником. Ненадання учасником у складі тендерної пропозиції документу, що підтверджує впровадження системи НАССР на підприємстві, отримання якого не є обов`язковим, є порушенням умов Тендерної документації та додатків до неї. Шановний замовнику, вказана Вами вимога щодо надання документів, що підтверджують впровадження системи НАССР є незаконною, аргументуємо чому: по-перше, відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання документів, що підтверджують впровадження системи НАССР - Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають таких документів, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, можемо стверджувати, що у вас як у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого Ви лобіюєте. І при чому робите це без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно на власному бажанні. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушую один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-друге, звісно, що будь-яке Товариство може отримати такий документ. Але ж розумієте, що учасники, не маючи такого зобов’язання на законодавчо закріпленому рівні, заздалегідь не можуть передбачити Ваше бажання щодо наявності такого документа в учасників і заздалегідь його отримати. Також, Ви ж розумієте, що для отримання такого документа (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання такого документа не є обов’язком для учасників, тому вимога щодо наявності такого документа прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-третє, в нормі частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що інформація повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника документа, що підтверджує впровадження системи НАССР не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні, отже, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що документи, що підтверджують впровадження системи НАССР не можуть бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Також Законом України №77 І «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» передбачено обов’язковість розроблення, введення в дію та застосування постійно діючих процедур, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках. Відповідно до статті 20 Закону України №771 оператори ринку відповідають за виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів у межах діяльності, яку вони здійснюють. Враховуючи вищезазначене, оператори ринку зобов’язані розробляти, вводити в діють та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, осіб, які є відповідальними за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів. Законодавством прописана лише вимога щодо запровадження НАССР на підприємстві, але немає вимоги щодо отримання відповідного документа що підтверджують його впровадження. На цьому наголошує Департамент безпечності харчових продуктів т а ветеринарної медицини. Ці настанови розроблені відпозідво до ст. 33 Закону України №771 від 22.07.2014 р. «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» і Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України в ід 01.10.2012 р. № 590 «Про затвердження вимог щодо впровадження та застосування постійно діючих процедур заснованих на принципах НАССР. Надання документів що підтверджують впровадження системи НАССР не вимагається. Отже, враховуючи вищевикладене, вимагаємо прибрати дану вимогу з тендерної документації як таку, що немає обґрунтування та законних підстав, а також як таку, що є абсолютно абсурдною для підтвердження відповідності учасників у даній закупівлі відповідно до Закону, а не до вимог учасників, інтереси яких ви відкрито лобіюєте!
Відповідь: Доброго дня! Вносимо зміни до ТД відповідно до вашого зауваження. Просимо вибачення у всіх учасників процедури закупівлі за прикру помилку, яка була допущена при підготовці ТД та оголошенні відкритих торгів, внаслідок чого учасники були в нерівних умовах.
Дата відповіді: 28.07.2023 13:34