• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Сметана, кефір

Завершена

392 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 960.00 UAH
Період уточнення: 19.07.2023 11:00 - 24.07.2023 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги — це вимоги, які встановлюються в тендерній документації та яким можуть відповідати лише обмежене коло учасників.

Номер: d3a5f8851e0d4df087cb3d00038d4334
Дата опублікування: 21.07.2023 16:32
Опис: Шановний Замовник! Звертаємо Вашу увагу на правильність читання вимоги! Щодо пункту 1 запитання потенційний Учасник звертається з питання п.п. 9 п.5 Додатку 2 ТД Замовника, а саме, що Учасник має надати копію діючого сертифікату ISO 9001:2015 щодо використання системи управління якістю по переробці молока, виробництва масла, сиру, спреду та МОРОЗИВА. Ваша відповідь і посилання на рішення АМКУ зовсім не мають жодного відношення до вимоги прибрати приписку «… спреду та морозива». Ваша закупівля має відношення до сметани та кефіру, тобто молочних продуктів! Потенційний учасник для того, щоб прийняти участь має отримати сертифікат ISO 9001:2015 по виробництву спреду та морозива у закупівлі на молочні продукти – кефір та сметану!? І Ви наголошуєте, що все відповідно законодавства!? Як вплине надання сертифікату ISO 9001:2015 по виробництву спреду та морозива, у закупівлі на кефір та сметану, на харчування дітей? Ви стверджуєте, що кожен потенційний учасник може отримати зазначений сертифікат, в тім, хочу Вас запевнити, що жодний учасник, який не виробляє спред та морозиво не зможе оформити сертифікат, так як це не папірець, а процедура відповідності зазначеній системі із попереднім первинним аудитом, а що можна аудитувати, якщо ти не виробляєш спред і морозиво!? Такий вид діяльності як виробництво спреду та морозива НЕ Є ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ та НЕ МАЮТЬ жодного до нього відношення. Ми, потенційний Учасник, є виробником молочної продукції, а саме предмету закупівлі сметани та кефіру та застосовуємо системи, які передбачені ДСТУ ISO 9001:2015. Однак при сертифікації згідно ДСТУ ISO 9001:2015 у сертифікаті нашого підприємства не вказано вид діяльності «виробництво спреду та морозива», оскільки потенційний Учасник не є виробником спреду та морозива, тому і не міг бути сертифікованим щодо застосування вищезгаданої системи в частині спреду та морозива. Встановлення вимог щодо сертифікації відповідно до вищезазначеної системи, із зазначенням конкретного виду діяльності, а саме щодо виробництва спреду та морозива, які не стосуються предмету закупівлі є ГРУБИМ ПОРУШЕННЯМ норм законодавства у сфері публічних закупівель. ПО-ДРУГЕ, зазначене вище відноситься і до інших сертифікатів ISO зазначених Вами. ПО-ТРЕТЄ, Ваша відповідь щодо аудиту НАССР, ніхто не відмовляється дотримуватись його принципів, всі програми передумови працюють і Акт перевірки є в наявності, але не під час військового стану проводити нові перевірки. А вами встановлена норма надати аудит НАССР не раніше 6 місяців! Даною вимогою Ви дискримінуєте більшість Учасників, хоча як помічено Вами «функцією уповноваженої особи є максимально ефективне проведення зазначеної закупівлі», у тому числі з боку економії бюджетних коштів держави. Хоча, встановлюючи такі вимоги у тендерній документації, про жодну економію бюджетних коштів мова не йде! ПО-ЧЕТВЕРТЕ, відповіді на четверте питання попереднього запиту Ви не надали щодо сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018. ПО-П’ЯТЕ, відповіді на п’яте питання попереднього запиту щодо акту складеного не раніше 6 місяців до дати проведення закупівлі за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, виданого Держпродспоживслужбою та/або її територіальними підрозділам. Повторимось, даний акт не є обов’язків під час військового стану, а у разі Вашої вимоги його надати, то треба дотримуватись планових термінів його отримання, а це мінімум 30 діб, в той час на подання тендерної пропозиції Учаснику виділено Замовником 8 діб. Даною вимогою Ви дискримінуєте більшість Учасників, хоча як помічено Вами «функцією уповноваженої особи є максимально ефективне проведення зазначеної закупівлі», у тому числі з боку економії бюджетних коштів держави. Хоча, встановлюючи такі вимоги у тендерній документації, про жодну економію бюджетних коштів мова не йде. Виходячи з викладеного, пропонуємо: 1)прибрати терміни проведення перевірок для надання актів перевірки НАССР та заходів контролю про харчові продукти; 2) прибрати норму у сертифікатах ISO у закупівлі на молочні вироби (сметани, кефіру) – вид діяльності з виробництва спреду та морозива; 3) прибрати вимогу надання звіту та рішення щодо отриманого сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018 в той час, як ви його не вимагали.
Відповідь: Доброго дня. Дякуємо за інтерес до нашої закупівлі.В Україні вже два роки діє державний стандарт у сфері протидії корупції — ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування». Також діє Національний стандарт України ДСТУ ISO 28000:2008 "Системи управління безпекою ланцюга постачання" , який розроблено у відповідь на потребу ринку у стандарті щодо управління безпекою постачання та підтвердження іміджу надійного постачальника продукції. Встановлюючи вищезазначену вимогу щодо надання учасниками тендеру у складі їх пропозицій копії Сертифікату на систему управління безпекою ланцюга постачань, ми маємо намір переконатися у надійності учасника як перспективного партнера, який прагне здійснювати свою діяльність у відповідності до міжнародних стандартів якості і бути надійним партнером для нашої установи.Стосовно діючого сертифікату ISO 9001:2015 щодо використання системи управління якістю по переробці молока та щодо акту складеного не раніше 6 місяців до дати проведення закупівлі за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, виданого Держпродспоживслужбою та/або її територіальними підрозділам та будуть внесені зміни та уточнення. Дякуємо за запитання.
Дата відповіді: 26.07.2023 13:59
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: b75e18d4aa7641468f6f8d10d4fca556
Дата опублікування: 20.07.2023 10:35
Опис: Шановний Замовник! Звертаємось до Вас з вимогою внести зміни до тендерної документацію в звязку з дискримінаційними вимогами, а саме: 1)Відповідно до п.п. 9 п.5 Додатку 2 ТД Замовника Учасник має надати копію діючого сертифікату ISO 9001:2015 щодо використання системи управління якістю по переробці молока, виробництва масла, сиру, спреду та МОРОЗИВА, який виданий виробнику запропонованого товару. В свою чергу повідомляємо, що предметом закупівлі є Молочні продукти, що в свою чергу не зобов'язує а ні учасник закупівлі, а ні завод виробника мати зазначений ISO 9001:2015 щодо використання по спреду та морозиву!!! Зазначивши дану вимогу Замовник обмежив кількість потенційних учасників, давши можливість прийняти участь в закупівлі лише виробникам предмета закупівлі, які мають додатково у своїй діяльності виробництво морозива та спреда, чим дискримінує потенційних учасників. В зв'язку з чим, пропонуємо викласти дану вимогу в наступному вигляді: "копію діючого сертифікату ISO 9001:2015 щодо використання системи управління якістю, який виданий виробнику запропонованого товару". 2) Аналогічне питання і з приводу п.п.10, 11, 12 п. 5 Додатку 2 ТД Замовника. 3) Відповідно до п.п. 13 п.5 Додатку 2 ТД Замовника Учасник має надати копію акту щодо аудиту відповідно НАССР складеного в строк, що не перевищує 6 місяців до дати проведення закупівлі. Слід зазначити, що дана вимога є дискримінаційною, так як Відповідно до постанови КМУ від 13.03.2022 № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» (набула чинності з 17.03.2022) на період воєнного стану було припинено проведення планових та позапланових перевірок і державного ринкового нагляду, зокрема й територіальними органами Державної служби з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів (далі – тероргани Держпродспоживслужби). Пропонуємо видалити дану вимогу Замовника. 4)вимога надання до сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018 підтверджуння відповідності, а саме звіту з аудиту та рішення щодо сертифікації в той час, як сам сертифікат не вимагався і не є таким, що буде поданим! Зазначений сертифікат не є обов'язковими на території України, вимога їх надання у складі ТП значно обмежує коло потенційних учасників, що передбачає собою корупційну складову, та відсутність конкурентної складової принципу здійснення процедури закупівлі Відкритих торгів з особливостями. Отримання зазначеного сертифікату коштує 15 тис. грн. просто за отримання самого сертифікату. Додатково повідомляємо, що в Україні Акредитацію органів оцінки відповідності здійснює лише Національне Агентство з Акредитації України (НААУ). Тобто законну акредитацію Органу з сертифікації можуть отримати будь які підприємства лише від Національного Агентства з Акредитації України (НААУ). В свою чергу, відповідно відкритого реєстру НААУ за посиланням https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov , жодний орган із сертифікації не отримував акредитацію на діяльність відповідно ДСТУ ISO/IEC 17021-1-2017 щодо сертифікатів ДСТУ ISO 37001:2018. 5) Відповідно до п.п. 6 п.5 Додатку 2 ТД Замовника Учасник має надати копію акту складеного не раніше 6 місяців до дати проведення закупівлі за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, виданого Держпродспоживслужбою та/або її територіальними підрозділами. Слід зазначити, що дана вимога є дискримінаційною, так як Відповідно до постанови КМУ від 13.03.2022 № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» (набула чинності з 17.03.2022) на період воєнного стану було припинено проведення планових та позапланових перевірок і державного ринкового нагляду, зокрема й територіальними органами Державної служби з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів (далі – тероргани Держпродспоживслужби). В свою чергу Мінагрополітики наказом від 03.01.2023 № 5 затвердило Перелік підстав для здійснення лише позапланових заходів державного контролю за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин на період воєнного стану, тому планові щорічні перевірки заборонені, в звязку з чим потенційні Учасники не в змозі надати зазначений Акт 2023року. Пропонуємо видалити дану вимогу Замовника, або зазначити термін не раніше 2021 року так як планові перевірки проводяться 1 раз на рік, тобто станом на 24.02.2022 року потенційні Учасники мали мати зазначений Акт перевірки не раніше 25.02.2021 року. Виходячи з викладеного, для уникнення дискримінаційних вимог та непорозуміння у вимогах тендерної документації, пропонуємо видалити п.п. 12, п.п. 13 та п.п. 6 п. 5 Додатку 2 ТД Замовника.
Відповідь: Шановний Учаснику! Тендерну документацію розроблено з дотриманням усіх вимог, установлених ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), та відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 року № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації». Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Враховуючи обставини, що на виконання вимог Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» № 771/97-ВР від 23.12.1997 року, а також Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів» № 1602-VII від 20.09.2015 року, в тому числі, згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 590 від 01.10.2012 року «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)», у 2017 році закінчився перехідний період для впровадження в робочі процеси харчових підприємств базової системи харчової безпеки НАССР. Відтак, діяльність учасника повинна відповідати системі НАССР - система аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, яка ідентифікує, оцінює і контролює небезпечні фактори, які є визначальними для безпеки харчових продуктів.На підтвердження виконання зазначених вимог за тендерною документацією, учасники закупівлі як оператори ринку надання відповідних послуг, що складають предмет закупівлі повинні надати видані на їх ім’я (учасника) копію діючого сертифікату ISO 9001:2015 «Система управління якістю», копію діючого сертифікату ISO 14001:2015 щодо екологічного управління стосовно переробки молока, виробництва масла, сиру, спреду та морозива та копію діючого сертифікату ISO 22000:2019 щодо управління безпечністю харчових продуктів з переробки молока, виробництва масла, сиру, спреду та морозива. Зазначена вимога обумовлена тим, що для поставки Учасником якісного товару згідно з предметом закупівлі та відповідністю вимогам Замовника Учасник повинен мати впроваджену систему управління якістю, що відповідає національному стандарту рчових продуктів. Вимога Замовника щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників Сертифікатів відповідності ISO 9001:2015 є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». Окремо зазначаємо, що Орган оскарження неодноразово приймав рішення щодо необґрунтованості оскарження вимоги щодо надання Сертифікату системи управління якістю на учасника торгів за стандартами ISO 9001. Наприклад, рішенням 3463-р/пк-пз від 13.04.2018 (UA-2018-01-23-002492-a.b3), рішенням 6492-р/пк-пз від 03.07.2018 (UA-2018- 05-17-000313-b.b2), рішенням №11399 від 07.11.2018 року, рішенням №18793 від 17.12.2019 (UA-2019-11-05-001267-c) скарга стосовно аналогічної вимоги не задовольняється. Також варто зазначити, що Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає норм, які обмежують право замовника вимагати від учасника документального підтвердження відповідності та компетентності учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі. Звертаємо увагу, що закупівля товару для харчування дітей є вкрай відповідальною та соціально важливою закупівлею, а функцією уповноваженої особи є максимально ефективне проведення зазначеної закупівлі. Тому, вважаємо, що вищезазначені вимоги жодним чином не є дискримінаційними, оскільки будь-який учасник може отримати вказані документи, у разі його відповідності встановленим вимогам щодо системи управління якістю харчових продуктів.
Дата відповіді: 21.07.2023 14:45