• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

комплекс робіт щодо оформлення права постійного користування земельними ділянками за рахунок земель державної власності лісогосподарського призначення для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг, що розташовані на території Кіцманського, Вижницького, Сторожинецького районів Чернівецької області

Комплекс робіт щодо оформлення права постійного користування земельними ділянками за рахунок земель державної власності лісогосподарського призначення для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг, що розташовані на території Кіцманського, Вижницького, Сторожинецького районів Чернівецької області (ДК 021:2015: 71251000-2: Геодезичні послуги у галузях архітектури та будівництва)

Завершена

10 382 835.90 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 52 000.00 UAH
Період уточнення: 11.07.2023 19:17 - 15.09.2023 00:00
Відповідь надана

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: e4351bea5250465b8ffd5851a9ce843c
Дата опублікування: 11.08.2023 12:26
Опис: Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон), тендерна документація (далі — ТД) — документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується Замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. У ТД Замовник визначає свої вимоги до товару (послуги, роботи), які він має намір закупити, а також до постачальника предмета закупівлі, який повинен виконати умови ТД. Вимоги до ТД викладені у ст. 22 Закону. Відповідно до статті 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. У пункті 1.1. «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Додатку 1 до тендерної документації, Замовником вимагається: «1.1.1. Інформаційна довідка (форма довільна), яка має містити інформацію щодо наявності в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі, а саме: …. 1.1.1.2. тахеометрів – не менше двох; 1.1.1.3. GPS (та/або GNNS) приймачів – не менше двох; 1.1.1.4. широкоформатних сканерів (здатність сканування документів, мап, креслень тощо формату А1 та/або А0 та/або більших форматів) – не менше двох; … 1.1.2. Для підтвердження інформації, що вказана у довідці, учасник повинен надати: 1.1.2.1. у тому числі; - оригінал(и) листа(ів)-підтвердження, наданого(-их) орендодавцем, лізингодавцем або іншою особою, яка зазначена у відповідному договорі, на адресу Замовника з посиланням на оголошення цих торгів із зазначенням транспортних засобів, що пропонуються учасником для підтвердження наявності в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі, яким підтверджується згода на використання транспортних засобів для надання послуг учасником за предметом закупівлі на весь строк надання послуг. Якщо орендодавець, лізингодавець, чи інша особа, яка зазначена у відповідному договорі, не є власником транспортних засобів, додатково у складі тендерної пропозиції надається(ються) оригінал(и) листа(ів)-підтвердження від власника транспортних засобів, наданого(них) на адресу Замовника з посиланням на оголошення цих торгів із зазначенням транспортних засобів, що пропонуються учасником для підтвердження наявності в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі, яким підтверджується згода на використання транспортних засобів для надання послуг учасником за предметом закупівлі на весь строк надання послуг. Оригінал(и) листа(ів)-підтвердження, які надаються учасником у складі тендерної пропозиції має(ють) містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги» Скаржник вважає вищезазначені вимоги незаконними, дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію. Замовник не обґрунтував на даному етапі закупівлі такі зміни у кваліфікаційних вимогах в порівнянні з початковими вимогами. Замовник не обґрунтував чим викликані такі зміни, що може свідчити про штучне обмеження кола учасників. Замовник не обґрунтував на законодавчому та технічному рівні необхідність наявності тахеометрів – не менше двох; GPS (та/або GNNS) приймачів – не менше двох; широкоформатних сканерів (здатність сканування документів, мап, креслень тощо формату А1 та/або А0 та/або більших форматів) – не менше двох для виконання посдуг, що є предметом цієї закупівлі. Зазначена вимога не відповідає наказу Мінагрополітики від 11.04.2013 № 255. Затверджені даним наказом Вимоги до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою, поширюються на суб’єктів господарювання, які виконують роботи із землеустрою (обстежувальні, вишукувальні, топографо-геодезичні, картографічні, проектні та проектно-вишукувальні), що виконуються з метою складання документації із землеустрою. А включенням вимоги в ТД щодо підписання листів-погодження кепом є аналогічній вимозі яка оскаржувалась в АМКУ по цій закупівлі. Замовник цілеспрямовано прибрав дану дискримінаційну вимогу щодо підписання кепом з одного документа і зазначив її ж щодо іншого документа. Чинним законодавством України не закріплений обов’язок надати листи-підтвердження від орендодавця, лізингодавця або іншою особою, підписані саме кваліфікованим електронним підписом. Також зазначаємо, що орендодавцем може бути фізична особа, яка немає кепа. Виконавець не може встановлювати вимоги щодо підписання відповідних листів-погодження кепом. Скаржник має відповідні листи-підтвердження, які відповідають усім вимогам тендерної документації Замовника та може їх надати, окрім наявності на них кваліфікованого електронного підпису особи, яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги». Внесення змін до тендерної документації та встановлення вищезазначених вимог є штучною перепоною, подолати яку не зможе переважна більшість потенційних учасників, які відповідають всім іншим кваліфікаційним критеріям. Вважаємо вимоги Замовника щодо наявності тахеометрів – не менше двох; GPS (та/або GNNS) приймачів – не менше двох; широкоформатних сканерів (здатність сканування документів, мап, креслень тощо формату А1 та/або А0 та/або більших форматів) – не менше двох та підписання оригіналів листів-підтвердження, наданого(-их) орендодавцем, лізингодавцем або іншою особою, яка зазначена у відповідному договорі, на адресу Замовника з посиланням на оголошення цих торгів із зазначенням транспортних засобів, що пропонуються учасником для підтвердження наявності в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі, яким підтверджується згода на використання транспортних засобів для надання послуг учасником за предметом закупівлі на весь строк надання послуг кваліфікованим електронним підписом незаконними та дискримінаційними Встановлення даних вимог обмежує конкуренцію та звужує коло потенційних учасників закупівлі. Частиною 4 ст. 22 Закону заборонено встановлювати у ТД вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Заборона на встановлення дискримінаційних вимог випливає також з інших вимог Закону. Зокрема, у частині 1 ст. 5 Закону визначено, принципи здійснення закупівлі: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них тощо. Частини 2-4 ст. 5 Закону встановлюють наступні правила, покликані забезпечити недискримінацію Учасників: учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах; Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом; Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовник суттєво обмежив можливість взяти участь у закупівлі потенційним учасникам, які мають всі необхідні ресурси для виконання робі, великий досвід роботи у сфері земельних відносин та досвід у виконанні великих об’ємів землевпорядних робіт. Встановлення таких вимог Замовником є дискримінацією по відношенню до інших учасників процедури закупівлі, зокрема до Скаржника. Позбавляє нас, як Учасника можливості належним чином підготувати свою Пропозицію та прийняти участь у закупівлі. Замовником порушено основоположні принципи Закону України «Про публічні закупівлі», а саме – ч. 1 ст. 3 Закону, яка містить положення про принципи здійснення закупівлі. Замовник закупівлі, всупереч діючому законодавству, включив до вимог ТД дискримінаційні, суб’єктивні вимоги, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Шляхом включення до ТД зазначених дискримінаційних вимог Замовник навмисно та необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи нам, як Учаснику, що спроможний виконати умови договору, в участі у процедурі закупівлі. Виходячи з вищевикладеного, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, Скаржник вимагає від Замовника внесення відповідних змін до ТД, а саме виключити вимогу у пункті 1.1.2.1. «оригінал(и) листа(ів)-підтвердження, які надаються учасником у складі тендерної пропозиції має(ють) містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги»;» та внести зміни до тендерної документації та викласти оскаржені вимоги щодо наявності обладнання, які зазначені у підпункті 1.1 Розділу І Додатку 1 до тендерної документації Замовника у наступній редакції: 1.1.1.2. тахеометрів – не менше одного; 1.1.1.3. GPS (та/або GNNS) приймачів – не менше одного; 1.1.1.4. широкоформатних сканерів (здатність сканування документів, мап, креслень тощо формату А1 та/або А0 та/або більших форматів) – не менше одного; В разі відмови, Скаржник буде вимушений звернутися в Орган оскарження відповідно до вимог чинного законодавства України.
Відповідь: 1. Надати відповідь на перше питання звернення наступного змісту: “Згідно підпункту 1.1.1. пункту 1.1. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати інформаційну довідку у довільній формі, яка має містити інформацію щодо наявності в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі, зокрема, тахеометрів – не менше двох, GPS (та/або GNNS) приймачів – не менше двох та широкоформатних сканерів (здатність сканування документів, мап, креслень тощо формату А1 та/або А0 та/або більших форматів) – не менше двох. Згідно пункту 31 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) тендерна документація – це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 у редакції, що діяла на момент проведення зазначеної закупівлі (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей. У відповідності до абзацу 7 пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Згідно частини 2 статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Таким чином, враховуючи положення роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 3302-06/3812-06 від 07.02.2017 р., замовник виходячи із специфіки предмета закупівлі самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону про публічні закупівлі, та вказує в тендерній документації інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників установленим критеріям. Перелік та мінімальну кількість обладнання, яку необхідно мати учаснику для підтвердження наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, було встановлено у підпункту 1.1.1. пункту 1.1. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації виходячи з тощо, що учаснику – переможцю торгів необхідно буде здійснити в стислі терміни комплекс робіт щодо оформлення права постійного користування земельними ділянками орієнтовною площею 51655,9000 га за рахунок земель державної власності лісогосподарського призначення для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг. Посилання у зверненні на Вимоги до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою, які затверджено наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 255 від 11.04.2013 р. є недоречним, оскільки, згідно пункту 2.1. цих Вимог виконавець (розробник) робіт із землеустрою повинен володіти (мати у власності або в користуванні) такими засобами обчислювальної та інформаційної техніки, технічними засобами для виконання геодезичних та інших робіт при здійсненні землеустрою, а саме: геодезичні інструменти та обладнання для вимірювання відстаней, горизонтальних та вертикальних кутів з метою визначення координат і висот точок місцевості або геодезичний супутниковий приймач для визначення координат точок місцевості та комп’ютерну, обчислювальну та іншу інформаційну техніку і ліцензійне програмне забезпечення, необхідне для забезпечення технологічного процесу виконання робіт із землеустрою. Тобто, виходячи з вимог пункту 2.1. Вимог, учасник повинен мати не один геодезичний інструмент, один пристрій для вимірювання відстаней чи одну одиницю комп’ютерної техніки, а мінімум дві та більше одиниць відповідного обладнання, пристроїв, інструментів тощо. Отже, враховуючи викладене тендерна документація повністю відповідає вимогам законодавства не потребує внесення змін в цій частині.”. 2. Надати відповідь на друге питання звернення наступного змісту: “Відповідно пункті 1.1.2.1. підпункту 1.1.2. пункту 1.1. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації, а саме: «оригінал(и) листа(ів)-підтвердження, які надаються учасником у складі тендерної пропозиції має(ють) містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги». Враховуючи вимоги абзацу 7 пункту 28 Особливостей, норм статей 16 та 22 Закону, замовник у тендерній документації самостійно встановлює спосіб документального підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям встановленим у тендерній документації. Згідно частини 8 статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Згідно абзацу першому статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги». Згідно пункту 32 статті частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» підписувач - фізична особа, яка створює електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» електронний підпис – це електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис. При цьому, згідно пункту 23 статті частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – це удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Відповідно до частини 2 статті 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги» електронна взаємодія фізичних та юридичних осіб, яка потребує відправлення, отримання, використання та постійного зберігання за участю третіх осіб електронних даних, аналоги яких на паперових носіях повинні містити власноручний підпис відповідно до законодавства, а також автентифікація в складових частинах інформаційних систем, в яких здійснюється обробка таких електронних даних та володільцями інформації в яких є органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності, повинні здійснюватися з використанням кваліфікованих електронних довірчих послуг. Згідно частини 1 статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікована електронна довірча послуга створення, перевірки та підтвердження кваліфікованого електронного підпису чи печатки надається кваліфікованим постачальником електронних довірчих послуг та включає надання користувачам електронних довірчих послуг засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки для генерації пар ключів та/або створення кваліфікованих електронних підписів чи печаток, та/або перевірки кваліфікованих електронних підписів чи печаток, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису чи печатки. Відповідно до частини 4 статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису. Враховуючи зазначені норми законодавства під час проведення процедур публічних закупівель може використовуватися виключно кваліфікований електронний підпис. Крім того, відповідно до наказу Державної служби статистики України № 124 від 28.03.2023р. подання фінансової звітності суб’єктами господарювання починаючи з березня 2023 р. буде здійснюватися виключно в електронній формі із обов’язковим використанням кваліфікованих електронних підписів. Враховуючи вказані норми законодавства, з березня 2023р. наявність кваліфікованих електронних підписів у всіх суб’єктів господарювання є обов’язковою. Таким чином, враховуючи норми законодавства у сфері публічних закупівель, а також електронного документообігу та електронних довірчих послуг тендерна документація повністю відповідає вимогам законодавства не потребує внесення змін в цій частині.”.
Дата відповіді: 11.08.2023 17:17
Відповідь надана

Скарга/вимога до Замовника щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі

Номер: 3ffd91c6a0d84c12bd5b4715c79ae2ab
Дата опублікування: 10.08.2023 18:18
Опис: Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон), тендерна документація (далі — ТД) — документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується Замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. У ТД Замовник визначає свої вимоги до товару (послуги, роботи), які він має намір закупити, а також до постачальника предмета закупівлі, який повинен виконати умови ТД. Вимоги до ТД викладені у ст. 22 Закону. Відповідно до статті 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. У пункті 1.1. «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Додатку 1 до тендерної документації, Замовником вимагається: «1.1.1. Інформаційна довідка (форма довільна), яка має містити інформацію щодо наявності в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі, а саме: …. 1.1.1.2. тахеометрів – не менше двох; 1.1.1.3. GPS (та/або GNNS) приймачів – не менше двох; 1.1.1.4. широкоформатних сканерів (здатність сканування документів, мап, креслень тощо формату А1 та/або А0 та/або більших форматів) – не менше двох; … 1.1.2. Для підтвердження інформації, що вказана у довідці, учасник повинен надати: 1.1.2.1. у тому числі; - оригінал(и) листа(ів)-підтвердження, наданого(-их) орендодавцем, лізингодавцем або іншою особою, яка зазначена у відповідному договорі, на адресу Замовника з посиланням на оголошення цих торгів із зазначенням транспортних засобів, що пропонуються учасником для підтвердження наявності в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі, яким підтверджується згода на використання транспортних засобів для надання послуг учасником за предметом закупівлі на весь строк надання послуг. Якщо орендодавець, лізингодавець, чи інша особа, яка зазначена у відповідному договорі, не є власником транспортних засобів, додатково у складі тендерної пропозиції надається(ються) оригінал(и) листа(ів)-підтвердження від власника транспортних засобів, наданого(них) на адресу Замовника з посиланням на оголошення цих торгів із зазначенням транспортних засобів, що пропонуються учасником для підтвердження наявності в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі, яким підтверджується згода на використання транспортних засобів для надання послуг учасником за предметом закупівлі на весь строк надання послуг. Оригінал(и) листа(ів)-підтвердження, які надаються учасником у складі тендерної пропозиції має(ють) містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги» Скаржник вважає вищезазначені вимоги незаконними, дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію. Замовник не обґрунтував на даному етапі закупівлі такі зміни у кваліфікаційних вимогах в порівнянні з початковими вимогами. Замовник не обґрунтував чим викликані такі зміни, що може свідчити про штучне обмеження кола учасників. Замовник не обґрунтував на законодавчому та технічному рівні необхідність наявності тахеометрів – не менше двох; GPS (та/або GNNS) приймачів – не менше двох; широкоформатних сканерів (здатність сканування документів, мап, креслень тощо формату А1 та/або А0 та/або більших форматів) – не менше двох для виконання посдуг, що є предметом цієї закупівлі. Зазначена вимога не відповідає наказу Мінагрополітики від 11.04.2013 № 255. Затверджені даним наказом Вимоги до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою, поширюються на суб’єктів господарювання, які виконують роботи із землеустрою (обстежувальні, вишукувальні, топографо-геодезичні, картографічні, проектні та проектно-вишукувальні), що виконуються з метою складання документації із землеустрою. А включенням вимоги в ТД щодо підписання листів-погодження кепом є аналогічній вимозі яка оскаржувалась в АМКУ по цій закупівлі. Замовник цілеспрямовано прибрав дану дискримінаційну вимогу щодо підписання кепом з одного документа і зазначив її ж щодо іншого документа. Чинним законодавством України не закріплений обов’язок надати листи-підтвердження від орендодавця, лізингодавця або іншою особою, підписані саме кваліфікованим електронним підписом. Також зазначаємо, що орендодавцем може бути фізична особа, яка немає кепа. Виконавець не може встановлювати вимоги щодо підписання відповідних листів-погодження кепом. Скаржник має відповідні листи-підтвердження, які відповідають усім вимогам тендерної документації Замовника та може їх надати, окрім наявності на них кваліфікованого електронного підпису особи, яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги». Внесення змін до тендерної документації та встановлення вищезазначених вимог є штучною перепоною, подолати яку не зможе переважна більшість потенційних учасників, які відповідають всім іншим кваліфікаційним критеріям. Вважаємо вимоги Замовника щодо наявності тахеометрів – не менше двох; GPS (та/або GNNS) приймачів – не менше двох; широкоформатних сканерів (здатність сканування документів, мап, креслень тощо формату А1 та/або А0 та/або більших форматів) – не менше двох та підписання оригіналів листів-підтвердження, наданого(-их) орендодавцем, лізингодавцем або іншою особою, яка зазначена у відповідному договорі, на адресу Замовника з посиланням на оголошення цих торгів із зазначенням транспортних засобів, що пропонуються учасником для підтвердження наявності в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі, яким підтверджується згода на використання транспортних засобів для надання послуг учасником за предметом закупівлі на весь строк надання послуг кваліфікованим електронним підписом незаконними та дискримінаційними Встановлення даних вимог обмежує конкуренцію та звужує коло потенційних учасників закупівлі. Частиною 4 ст. 22 Закону заборонено встановлювати у ТД вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Заборона на встановлення дискримінаційних вимог випливає також з інших вимог Закону. Зокрема, у частині 1 ст. 5 Закону визначено, принципи здійснення закупівлі: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них тощо. Частини 2-4 ст. 5 Закону встановлюють наступні правила, покликані забезпечити недискримінацію Учасників: учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах; Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом; Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовник суттєво обмежив можливість взяти участь у закупівлі потенційним учасникам, які мають всі необхідні ресурси для виконання робі, великий досвід роботи у сфері земельних відносин та досвід у виконанні великих об’ємів землевпорядних робіт. Встановлення таких вимог Замовником є дискримінацією по відношенню до інших учасників процедури закупівлі, зокрема до Скаржника. Позбавляє нас, як Учасника можливості належним чином підготувати свою Пропозицію та прийняти участь у закупівлі. Замовником порушено основоположні принципи Закону України «Про публічні закупівлі», а саме – ч. 1 ст. 3 Закону, яка містить положення про принципи здійснення закупівлі. Замовник закупівлі, всупереч діючому законодавству, включив до вимог ТД дискримінаційні, суб’єктивні вимоги, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Шляхом включення до ТД зазначених дискримінаційних вимог Замовник навмисно та необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи нам, як Учаснику, що спроможний виконати умови договору, в участі у процедурі закупівлі. Виходячи з вищевикладеного, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, Скаржник вимагає від Замовника внесення відповідних змін до ТД, а саме виключити вимогу у пункті 1.1.2.1. «оригінал(и) листа(ів)-підтвердження, які надаються учасником у складі тендерної пропозиції має(ють) містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги»;» та внести зміни до тендерної документації та викласти оскаржені вимоги щодо наявності обладнання, які зазначені у підпункті 1.1 Розділу І Додатку 1 до тендерної документації Замовника у наступній редакції: 1.1.1.2. тахеометрів – не менше одного; 1.1.1.3. GPS (та/або GNNS) приймачів – не менше одного; 1.1.1.4. широкоформатних сканерів (здатність сканування документів, мап, креслень тощо формату А1 та/або А0 та/або більших форматів) – не менше одного; В разі відмови, Скаржник буде вимушений звернутися в Орган оскарження відповідно до вимог чинного законодавства України.
Відповідь: 1. Надати відповідь на перше питання звернення наступного змісту: “Згідно підпункту 1.1.1. пункту 1.1. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати інформаційну довідку у довільній формі, яка має містити інформацію щодо наявності в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі, зокрема, тахеометрів – не менше двох, GPS (та/або GNNS) приймачів – не менше двох та широкоформатних сканерів (здатність сканування документів, мап, креслень тощо формату А1 та/або А0 та/або більших форматів) – не менше двох. Згідно пункту 31 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) тендерна документація – це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 у редакції, що діяла на момент проведення зазначеної закупівлі (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей. У відповідності до абзацу 7 пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Згідно частини 2 статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Таким чином, враховуючи положення роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 3302-06/3812-06 від 07.02.2017 р., замовник виходячи із специфіки предмета закупівлі самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону про публічні закупівлі, та вказує в тендерній документації інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників установленим критеріям. Перелік та мінімальну кількість обладнання, яку необхідно мати учаснику для підтвердження наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, було встановлено у підпункту 1.1.1. пункту 1.1. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації виходячи з тощо, що учаснику – переможцю торгів необхідно буде здійснити в стислі терміни комплекс робіт щодо оформлення права постійного користування земельними ділянками орієнтовною площею 51655,9000 га за рахунок земель державної власності лісогосподарського призначення для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг. Посилання у зверненні на Вимоги до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою, які затверджено наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 255 від 11.04.2013 р. є недоречним, оскільки, згідно пункту 2.1. цих Вимог виконавець (розробник) робіт із землеустрою повинен володіти (мати у власності або в користуванні) такими засобами обчислювальної та інформаційної техніки, технічними засобами для виконання геодезичних та інших робіт при здійсненні землеустрою, а саме: геодезичні інструменти та обладнання для вимірювання відстаней, горизонтальних та вертикальних кутів з метою визначення координат і висот точок місцевості або геодезичний супутниковий приймач для визначення координат точок місцевості та комп’ютерну, обчислювальну та іншу інформаційну техніку і ліцензійне програмне забезпечення, необхідне для забезпечення технологічного процесу виконання робіт із землеустрою. Тобто, виходячи з вимог пункту 2.1. Вимог, учасник повинен мати не один геодезичний інструмент, один пристрій для вимірювання відстаней чи одну одиницю комп’ютерної техніки, а мінімум дві та більше одиниць відповідного обладнання, пристроїв, інструментів тощо. Отже, враховуючи викладене тендерна документація повністю відповідає вимогам законодавства не потребує внесення змін в цій частині.”. 2. Надати відповідь на друге питання звернення наступного змісту: “Відповідно пункті 1.1.2.1. підпункту 1.1.2. пункту 1.1. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації, а саме: «оригінал(и) листа(ів)-підтвердження, які надаються учасником у складі тендерної пропозиції має(ють) містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги». Враховуючи вимоги абзацу 7 пункту 28 Особливостей, норм статей 16 та 22 Закону, замовник у тендерній документації самостійно встановлює спосіб документального підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям встановленим у тендерній документації. Згідно частини 8 статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Згідно абзацу першому статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги». Згідно пункту 32 статті частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» підписувач - фізична особа, яка створює електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» електронний підпис – це електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис. При цьому, згідно пункту 23 статті частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – це удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Відповідно до частини 2 статті 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги» електронна взаємодія фізичних та юридичних осіб, яка потребує відправлення, отримання, використання та постійного зберігання за участю третіх осіб електронних даних, аналоги яких на паперових носіях повинні містити власноручний підпис відповідно до законодавства, а також автентифікація в складових частинах інформаційних систем, в яких здійснюється обробка таких електронних даних та володільцями інформації в яких є органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності, повинні здійснюватися з використанням кваліфікованих електронних довірчих послуг. Згідно частини 1 статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікована електронна довірча послуга створення, перевірки та підтвердження кваліфікованого електронного підпису чи печатки надається кваліфікованим постачальником електронних довірчих послуг та включає надання користувачам електронних довірчих послуг засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки для генерації пар ключів та/або створення кваліфікованих електронних підписів чи печаток, та/або перевірки кваліфікованих електронних підписів чи печаток, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису чи печатки. Відповідно до частини 4 статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису. Враховуючи зазначені норми законодавства під час проведення процедур публічних закупівель може використовуватися виключно кваліфікований електронний підпис. Крім того, відповідно до наказу Державної служби статистики України № 124 від 28.03.2023р. подання фінансової звітності суб’єктами господарювання починаючи з березня 2023 р. буде здійснюватися виключно в електронній формі із обов’язковим використанням кваліфікованих електронних підписів. Враховуючи вказані норми законодавства, з березня 2023р. наявність кваліфікованих електронних підписів у всіх суб’єктів господарювання є обов’язковою. Таким чином, враховуючи норми законодавства у сфері публічних закупівель, а також електронного документообігу та електронних довірчих послуг тендерна документація повністю відповідає вимогам законодавства не потребує внесення змін в цій частині.”.
Дата відповіді: 11.08.2023 17:17
Відповідь надана

Щодо підписання документів

Номер: 184fdf050c07470287add13e18113a36
Дата опублікування: 19.07.2023 15:00
Опис: Чи потрібно кожен документ, що додається у складі тендерної пропозиції підписувати КЕП?
Відповідь: Згідно пункту 1 Розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації тендерна пропозиція подається у формі оригіналу електронного документу з накладанням кваліфікованого електронного підпису особи уповноваженої на підписання документів тендерної пропозиції, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги», шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого пункту 47 Особливостей) і у тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Враховуючи вищенаведене, тендерною документацією не встановлено вимоги про необхідність накладення кваліфікованого електронного підпису на кожен документ, що подається у складі тендерної пропозиції, за винятком оригіналів (або копій) документів, на які умовами тендерної документації вимагається накладення кваліфікованого електронного підпису, особи, що їх підписала.
Дата відповіді: 21.07.2023 18:59
Відповідь надана

Кошторис вартості послуг

Номер: 3206b5fe6c9340dd9de0070a09dd612a
Дата опублікування: 14.07.2023 17:43
Опис: Шановний замовнику, чи необхідно у складі пропозиції подавати кошторис вартості послуг, з урахуванням результатів електронного аукціону, із зазначенням вартості послуг за 1 гектар площі? Чи дана вимога встановлена виключно для Переможця?
Відповідь: Згідно підпункту 2.1.1. пункту 2.1. Розділу ІІ Додатку 1 до тендерної документації переможець торгів у строк, що не перевищує чотирьох днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір, повинен надати Замовнику, в електронній формі у тому числі кошторис вартості послуг, з урахуванням результатів електронного аукціону, із зазначенням вартості послуг за 1 гектар площі.
Дата відповіді: 17.07.2023 18:33
Відповідь надана

Скарга/вимога до Замовника щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі

Номер: bbf13e26237b4065a4008a8ffedadf59
Дата опублікування: 14.07.2023 16:38
Опис: Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон), тендерна документація (далі — ТД) — документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується Замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. У ТД Замовник визначає свої вимоги до товару (послуги, роботи), які він має намір закупити, а також до постачальника предмета закупівлі, який повинен виконати умови ТД. Вимоги до ТД викладені у ст. 22 Закону. Відповідно до статті 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. У підпункті 1.4.1. пункту 1.4. «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» Додатку 1 до тендерної документації, Замовником вимагається: «1.4.1. Обсягу річного доходу (виручки) учасника повинен становити не менше 100% очікуваної вартості предмета закупівлі». Скаржник вважає, що це є штучною перепоною, подолати яку не зможе переважна більшість потенційних учасників, які відповідають всім іншим кваліфікаційним критеріям. Відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» на усій території України було запроваджено правовий режим воєнного стану, який діє до 19.08.2023 (згідно з Указом Президента України від 19.05.2023 №254/2023). Враховуючи широкомасштабну збройну агресію російської федерації проти України, здійснення своєї госпрозрахункової діяльності з виконання землевпорядних, топографо-геодезичних та картографічних робіт в 2022 році було частково обмежено. Таким чином, обсяг річного доходу (виручки) учасника менший очікуваної вартості предмета закупівлі. Зазначаємо, позитивну фінансову спроможність учасника показує не лише річний обсяг виручки, але й наявність (відсутність) заборгованості по кредитах та довгострокових фінансових зобов’язаннях, наявність власних основних засобів та ін. Дуже часто зустрічаються випадки, коли обсяг річної виручки у підприємства значний, проте є багато витрат та наявна прострочена заборгованість, що ніяк не характеризує учасника як учасника з позитивним фінансовим досвідом. Частиною 4 ст. 22 Закону заборонено встановлювати у ТД вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Заборона на встановлення дискримінаційних вимог випливає також з інших вимог Закону. Зокрема, у частині 1 ст. 5 Закону визначено, принципи здійснення закупівлі: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них тощо. Частини 2-4 ст. 5 Закону встановлюють наступні правила, покликані забезпечити недискримінацію Учасників: учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах; Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом; Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовник суттєво обмежив можливість взяти участь у закупівлі потенційним учасникам, які мають всі необхідні ресурчи для виконання робі, великий досвід роботи у сфері земельних відносин та досвід у виконанні великих об’ємів землевпорядних робіт. Встановлення такої вимоги Замовником є дискримінацією по відношенню до інших учасників процедури закупівлі, зокрема до Скаржника. Позбавляє нас, як Учасника можливості належним чином підготувати свою Пропозицію та прийняти участь у закупівлі. Замовником порушено основоположні принципи Закону України «Про публічні закупівлі», а саме – ч. 1 ст. 3 Закону, яка містить положення про принципи здійснення закупівлі. Замовник закупівлі, всупереч діючому законодавству, включив до вимог ТД дискримінаційну, суб’єктивну вимогу, яка обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, ми вважаємо, що наявність певної грошової суми на конкретну дату в минулому не характеризує фінансову спроможність підприємства і оскаржувана вимога є інструментом надання певних переваг учасникам. Шляхом включення до ТД зазначеної дискримінаційної вимоги Замовник навмисно та необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи нам, як Учаснику, що спроможний виконати умови договору, в участі у процедурі закупівлі. Виходячи з вищевикладеного, вимагаємо від Замовника внесення відповідних змін до ТД, а саме виключити вимогу у підпункті 1.4.1. пункту 1.4. «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» Додатку 1 до тендерної документації, Замовником вимагається: «1.4.1. Обсягу річного доходу (виручки) учасника повинен становити не менше 100% очікуваної вартості предмета закупівлі».
Відповідь: До тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Дата відповіді: 17.07.2023 18:34
Відповідь надана

Щодо дискримінаційної умови тендерної документації

Номер: 151f9eb432e84fbbbc511f64f4552b24
Дата опублікування: 14.07.2023 15:58
Опис: Шановний Замовнику! Підпунктом 1.4.1 кваліфікаційних критеріїв та документів, які вимагаються замовником, встановлено вимогу для участі у тендерній закупівлі про те, що обсяг річного доходу (виручки) учасника за 2022 рік повинен становити не менше 100% очікуваної вартості предмета закупівлі, тобто 10 382 835, 90 грн. Звертаємо Вашу увагу, що у зв'язку з військовою агресією проти України та на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 2102-ІХ від 24.02.2022; Указу Президента України від 14.03.2022 №133/2022, затвердженого Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-ІХ "Про затвердження Указом Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", Указу Президента України від 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженого Законом України 21 квітня 2022 року № 2212-ІХ "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", Указу Президента України від 17 травня 2022 року №341/2022, затвердженого Законом України № 2263-ІХ від 22 травня 2022 року "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні”, Указу Президента України від 12 серпня 2022 року №573/2022, затвердженого Законом України № 2500-ІХ від 15 серпня 2022 року "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні”, Указу Президента України від 07 листопада 2022 року №757/2022, затвердженого Законом України № 2738-ІХ від 16 листопада 2022 року "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" в Україні введено воєнний стан. Зазначемо, що Верховна Рада України прийняла за основу та в цілому проект Закону про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» (реєстр. № 9259). Законом затверджено Указ Президента України від 1 травня 2023 року № 254/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким строк дії воєнного стану в Україні продовжується з 05 години 2023 року 30 хвилин 20 травня 2023 року строком на 90 діб (тобто до 18 серпня 2023 року). Таким чином, починаючи з 24 лютого 2022 року та по теперішній час в країні йде війна, що в свою чергу значно вплинуло на економічну ситуацію в країні та на господарську діяльність підприємств, в тому числі на дохід. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні Закупівлі», публічні закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Вважаємо, що дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, що свідчить про порушення Замовником основних принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Крім того, така вимога звужує коло потенційних учасників торгів та, в свою чергу, конкуренцію, призводить до усунення з ринку тих суб'єктів господарювання, які можуть виконати умови договору за результатами тендеру, але при цьому мають менший, ніж 10 382 835, 90 грн обсяг річного доходу (виручки) за один рік. Звертаємо Вашу увагу на той факт, що дохід підприємства (обсяг річного доходу (виручки) учасника за 2022 рік) ніяким чином не впливає на якість та строк надання послуг, а майбутні надавачі послуг несуть відповідальність у відповідності до укладеного договору, розуміють всі ризики та штрафні санкції. Учасники закупівлі, землевпорядні організації, які тривалий період часу на ринку послуг, мають великий досвід роботи в даній сфері, кваліфікованих та сертифікованих спеціалістів просто позбавлені права подати свою тендерну пропозицію та прийняти участь у закупівлі. Враховуючи вищевикладене, просимо видалити дану вимогу з тендерної документації, а саме про: «1.4. Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю 1.4.1. Обсягу річного доходу (виручки) учасника повинен становити не менше 100% очікуваної вартості предмета закупівлі. 1.4.2. На підтвердження обсягу річного доходу (виручки) учасник повинен надати копію фінансової звітності за 2022 рік у складі: 1.4.2.1. «Баланс» та «Звіт про фінансові результати» з документальним підтвердженням про подання фінансової звітності до органів Державної податкової служби України; або податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи підприємця з документальним підтвердженням про подання фінансової звітності до органів Державної податкової служби України.», так як вона є дискримінаційною.
Відповідь: До тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Дата відповіді: 17.07.2023 18:34
Відповідь надана

Банківська гарантія

Номер: c27199db175149159d6ab19857313e80
Дата опублікування: 14.07.2023 14:13
Опис: Шановний Замовник, уточніть, будь ласка, на забезпечення тендерної пропозиції Вами вимагається надання банківської гарантії З грошовим покриттям чи БЕЗ грошового покриття?
Відповідь: Відповідно до Статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. У разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції/пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Відповідно до пункту 2 Розділу ІІІ тендерної документації, Замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції у формі гарантії (в електронній формі з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги») у розмірі: 208 000,00 грн. (двісті вісім тисяч грн. 00 коп.). Гарантія, її форма та зміст повинні відповідати вимогам встановленим наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 №2628, крім визначення умов (підстав), що підтверджують невиконання принципалом своїх зобов’язань, передбачених його тендерною пропозицією, що мають бути викладені у наступній редакції: - відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними; - непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру; - ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений тендерною документацією, документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей; - ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією. Замовником у тендерній документації не встановлено вимог щодо наявності чи відсутності покриття гарантії, якою підтверджується надання забезпечення тендерної пропозиції. Виходячи з наведеного, учасник самостійно приймає рішення щодо наявності чи відсутності покриття банківської гарантії.
Дата відповіді: 14.07.2023 14:53
Відповідь надана

щодо банківської гарантії

Номер: 145be8572ae94ed2b32d877fd317efe5
Дата опублікування: 13.07.2023 12:39
Опис: Доброго дня! У розділі "Забезпечення тендерної пропозиції" просимо вказати відомості про Замовника (Бенефіціара): Повне найменування юридичної особи, код ЄДРПОУ, категорію, місцезнаходження, банк отримувача, номер рахунку, код банку, задля запобігання невірних даних у банківській гарантії.
Відповідь: У пунктах 2.1. та 2.2. Розділу І. «Загальні положення» Тендерної документації, а також Додатку 4 до тендерної документації зазначена відповідна інформація про замовника, у тому числі: повне найменування юридичної особи, код ЄДРПОУ, місцезнаходження тощо, а саме: Повне найменування юридичної особи: Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України». Код в ЄДРПОУ: 44768034. Категорія: юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади. Місцезнаходження: 01601, м. Київ, вул. Шота Руставелі, буд. 9А. Рахунок у форматі IBAN: UA783052990000026003035020839 в АТ КБ «ПриватБанк», МФО 305299
Дата відповіді: 14.07.2023 14:52