Номер:
8c92c83db8a449279115c6b75c83d954
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
12.07.2023 08:36
Опис:
Шановне панство, шановна уповноважена особа, уточніть стосовно вашого розуміння вимог та ціноутворення. В нашому розумінні ви вибрали товари одного виробника, а саме https://zavet.kiev.ua/obluchatel-baktericidnyy-nastennyy-obn-150m.html ОБЛУЧАТЕЛЬ БАКТЕРИЦИДНЫЙ (КВАРЦЕВЫЙ) НАСТЕННЫЙ ОБН-150М з роздрібною ціною виробника 1765,00 гривень за одиницю, 135 одиниць , загальна сума 238 275,00, та камери того ж самого виробника, https://zavet.kiev.ua/kamera-ultrafioletovaya-komplit.html КАМЕРА УЛЬТРАФИОЛЕТОВАЯ КОМПЛИТ з роздрібною ціною 8040,00 гривень за одиницю, у кількості 2 одиниці,загальна сума 16080,00 гривень. Разом всі товари за роздрібними цінами коштують 254 355,00 гривень. Звідки сума 453 000 гривень , це що який бонус чи презент , чи можливо економічний відділ , що займається формуванням очікуваної ціни закупівлі не досить професіональний? Ми всі добре розуміємо в якій ситуації живемо, та наскільки важко країні в даний час та в таку непросту економічну ситуацію, щоб так з розмахом проводити закупівлі, в двічі дорожче від роздрібних цін? У разі невірного трактування нами бажаного вами товару, просимо Замовника внести зміни до документації, та надати можливість прийняти участь з товарами інших виробників, можливість участі з якими обмежена вимогами Замовника стосовно певних документів, а саме п. 2. Сертифікат щодо відповідності системи управління якістю підприємства ISO 13485 стосовно розробки, виробництва, розповсюдження та обслуговування медичних виробів. (надати у складі пропозиції). Оскільки у різних виробників цифрове позначення системи ISO може відрізнятись, при цьому якість відповідає всім встановленим Законом вимогам та нормам до медичних виробів, а Замовник вимагає чітко певного сертифікату який в наявності лише у одного виробника. Та п. 3. Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001 (Сертифікат щодо посвідчення системи управління якістю виробника стосовно розробки, виробництва, обслуговування та ремонту) (надати у складі пропозиції) - у різних виробників сертифікат системи управління якістю може відрізнятись роком видачі, та відповідності більш якісним стандартам у відповідності до сертифікованого направлення , можна сертифікувати систему управління а можна сертифікувати систему управління та виробництва , при цьому остання вважається більш надійною, проте обидві мають однакову відповідність в частині управління. Також Замовник може зняти обмеження на габарити виробу, оскільки всі такі вироби близькі за розмірами , але ж визначення відповідності буде прискіпливим до сантиметра. При цьому функції даних пристроїв у всіх виробників одинакові, а у більшості параметри навіть кращі, та можемо навести приклади : Камери Панмед – гарантія 5 років, у тому числі на лампи, а у вибраних вами гарантійї на лампи немає зовсім, функціонально якість у рази краща; Шафи стерилізаційні виробника Медпромсервіс – гарантія також є на весь виріб, якість виконання краща, об’єм більший, комплектується додатковими полицями та ін., то чому Замовник обмежує прийняття участі даних виробників в торгах ? Вимагаємо дотримання Замовником Закону та надання можливості прийняти участь у торгах всім виробникам. Тому , у випадку якщо Замовник не має наміру в корупції чи розтраті бюджетних коштів, та бажає придбати товари не виключно одного виробника, вважаємо за доцільне виправити дані вимоги, та залишити у новій редакції - Наявність у виробника сертифікату системи управляння якістю ISO, та наявність Декларації відповідності технічному регламенту щодо медичних виробів, що цілком відповідає вимогам Постанови Кабінету міністрів України №753 від 2 жовтня 2013 року Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів, для ознайомлення уповноваженої особи з постановою -https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/753-2013-п#Text
Відповідь:
12 липня 2023 року уповноваженою особою Комунального некомерційного підприємства "Жмеринська центральна районна лікарня" Жмеринської міської ради (далі за текстом – Замовник) було отримано звернення з вимогами внести зміни до тендерної документації, яка затверджена рішень уповноваженої особи від 11.07.2023 року (далі за текстом – Тендерна документація, ТД) щодо процедури закупівлі за оголошенням UA-2023-07-11-010017-a (далі за текстом – Закупівля) з питань стосовно формування ціни та обмеження конкуренції.
Керуючись п. 54 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі за текстом – Особливості), замовник протягом трьох днів з дати оприлюднення звернення за роз’ясненнями повинен надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Замовником було уважно проаналізовано звернення з вимогами внести зміни до тендерної документації та прийнято рішення, що звернення задоволенню не підлягає, що підтверджується наступним.
Щодо очікуваної вартості предмета закупівлі
Розмір очікуваної вартості предмета закупівлі на суму 453 000,00 грн. (чотириста п’ятдесят три тисячі гривень 00 копійок), визначений відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» (далі за текстом – Наказ).
На виконання вимог розділу ІІ Наказу Замовником було визначено очікувану вартість предмету закупівлі у такій послідовності:
По-перше, на підставі запланованих поточних завдань Замовника було визначено потребу в товарах, які є предметом закупівлі.
По-друге, Замовником було сформовано опис предмета закупівлі із залученням відповідних фахівців Замовника, які відповідають за подальше використання медичного обладнання.
По-третє, Замовником було здійснено аналіз ринку щодо цін на наступне медичне обладнання: опромінювач бактерицидний настінний та камера ультрафіолетова для зберігання медичного стерильного інструменту.
Аналіз ринку був проведений шляхом використання як загальнодоступної інформації щодо цін та асортименту товарів, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та постачальників вищезазначеного медичного обладнання, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках,), так і інформації, отриманої шляхом проведення ринкових консультацій.
З метою проведення аналізу ринку, Замовником було направлено учасникам ринку повідомлення (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо) з описом необхідних та бажаних вимог до предмета закупівлі, в яких, крім іншого, зазначено, що надсилання таких повідомлень (анкет, запитів, запрошень) не тягне за собою виникнення зобов'язань з боку Замовника щодо надання переваг учасникам ринку, що беруть участь в ринкових консультаціях. Зацікавлені учасники ринку надіслали свої комерційні пропозиції, які було отримано та проаналізовано Замовником. Дані комерційні пропозиції містять конкретний перелік медичного обладнання, які є предметом закупівлі, їх пропоновану кількість, ціну за одиницю товару та загальну вартість. Отримана Замовником під час ринкових консультацій інформація дозволила визначити обґрунтовану очікувану вартість предмета закупівлі.
Окрім того, Замовником під час визначення очікуваної вартості медичного обладнання було проаналізовано інформацію про ціни аналогічного медичного обладнання, яка містилась у договорах про закупівлю аналогічного медичного обладнання в електронній системі закупівель "Prozorro" за поточний рік.
По-четверте, Замовником було здійснено визначення вимог до умов поставки і оплати вищезазначеного медичного обладнання.
По-п’яте, Замовником було визначено очікувану вартість кожного окремого предмета закупівлі.
Таким чином, на підставі вищевикладеного можна зробити висновок, що для визначення очікуваної вартості предмета Закупівлі Замовником було використано загальнодоступну інформацію щодо цін та асортиментів медичного обладнання, яка містилася у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та постачальників медичних виробів, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках і т.д.). Окрім того, Замовником було проведено ринкові консультації.
Отже, Замовником було визначено технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та його очікувану вартість у відповідності з вимогами Закону України «Про публічні закупівлі», Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Щодо обґрунтування вимоги надання документів, що підтверджують якість предмета закупівлі
Із аналізу норм Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом – Закон) та Особливостей можна зробити висновок, що Замовник складає тендерну документацію із зазначенням технічних та якісних характеристик предмета закупівлі відповідно до своїх потреб та потреб пацієнтів.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Згідно з ч. 4 ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону, замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Окрім того, звертаємо Вашу увагу, що відповідно до ч. 6 ст. 23 Закону, якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Під час визначення технічних та якісних характеристик предмета Закупівлі Замовником були враховані вищезазначені вимоги Закону.
Предмет закупівлі – опромінювач бактерицидний настінний та камера ультрафіолетова для зберігання медичного стерильного інструменту – є медичними виробами, якість яких може мати критичне значення для пацієнтів Замовника. Тому, вимога Замовника надати у складі пропозиції Сертифікат щодо відповідності системи управління якістю підприємства ISO 13485 стосовно розробки, виробництва, розповсюдження та обслуговування медичних виробів. (надати у складі пропозиції) та Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001 (Сертифікат щодо посвідчення системи управління якістю виробника стосовно розробки, виробництва, обслуговування та ремонту) – це гарантія спроможності учасників забезпечити якість та безпечність предмету закупівлі; це забезпечення упевненості в тому, що предмет закупівлі відповідає обов'язковим вимогам нормативних документів, при цьому всі технічні, адміністративні і людські чинники, що впливають на якість предмета закупівлі, знаходяться під контролем, медичні вироби незадовільної якості своєчасно виявляються, а учасники постійно вживають заходи з поліпшення якості медичних виробів і поліпшення задоволеності замовників; це гарантія наявності кваліфікованого персоналу.
Таким чином, Замовник не встановив жодних дискримінаційних критеріїв, а умови тендерної документації однакові для всіх учасників Закупівлі. Жодне положення в тендерній документації не містить посилань на конкретних виробників чи конкретну марку.
Щодо визначення характеристик товару
У тексті звернення міститься вимога: «…Також Замовник може зняти обмеження на габарити виробу, оскільки всі такі вироби близькі за розмірами , але ж визначення відповідності буде прискіпливим до сантиметра. При цьому функції даних пристроїв у всіх виробників одинакові, а у більшості параметри навіть кращі, та можемо навести приклади : Камери Панмед – гарантія 5 років, у тому числі на лампи, а у вибраних вами гарантійї на лампи немає зовсім, функціонально якість у рази краща…».
Для забезпечення максимальної конкуренції та економії Замовником у п. 3 Розділу ІІ ТД зазначено наступне положення, що усі посилання у тендерній документації на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, вважати такими, щ
Дата відповіді:
15.07.2023 15:17