• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м'ясо риби морожені (Риба сухої заморозки без голови та хвоста (хек))

Завершена

976 479.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 882.40 UAH
Період уточнення: 07.07.2023 15:33 - 13.07.2023 00:00
Відповідь надана

Порушення принципів здійснення закупівель

Номер: c17cb24228394d87834114be5c4a0889
Дата опублікування: 10.07.2023 16:52
Опис: Шановний Замовник, повідомляємо, що наступні вимоги, вказані у Додатку №3 до Тендерної документації щодо надання актів, виданих не раніше 1 кварталу 2023 року є дискримінаційними та такими, що порушують діюче законодавство, у т. ч. принципи здійснення закупівель відповідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: - Копія акту інспектування територіального органу Держпродспоживслужба, що підтверджує додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти (згідно наказу Міністерства економіки України від 21.01.2022 року №143 – 22) виданий на обстеження транспортних(ого) засобів (бу) до вимог діючого законодавства, у 2023 році (з відміткою про відсутність порушень (відсутністю відомостей про виявлені порушення у відповідному розділі Акту)); -Копія акту інспектування територіального органу Держпродспоживслужба , що підтверджує додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти (згідно наказу Міністерства економіки України від 21.01.2022 року №143 – 22) виданий на обстеження складських приміщень по зберіганню харчових продукті згідно вимог діючого законодавства, у 2023 році ( з відміткою про відсутність порушень (відсутністю відомостей про виявлені порушення у відповідному розділі Акту)); - Акт складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР – який виданий у 2023 році. Відповідно до статті 1 Закону України від 05.04.2007 № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі по тексту – Закон № 877-V від 05.04.2007), заходи державного нагляду (контролю) – це планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом. Відповідно до статті 5 Закону № 877-V від 05.04.2007, планові заходи здійснюються відповідно до річних планів, що затверджуються органом державного нагляду (контролю) не пізніше 1 грудня року, що передує плановому. Внесення змін до річних планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) не допускається, крім випадків зміни найменування суб’єкта господарювання та виправлення технічних помилок. Плановим періодом вважається рік, який обчислюється з 1 січня по 31 грудня планового року. Окрім цього звертаємо Вашу увагу, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду. Це означає, що на теперішній час Держпродспоживслужбі та її територіальним органам заборонено проводити планові та позапланові заходи державного нагляду (контролю) у сфері додержання законодавства про захист прав споживачів. Тобто план проведення перевірок на 2023 року не застосовується відповідно до чинного законодавства. Підпунктом 8 п. 6. Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою КМУ від 2 вересня 2015 р. № 667 встановлено, що Держпродспоживслужба для виконання покладених на неї завдань має право здійснювати заходи державного нагляду (контролю) відповідно до закону. Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності регулюються Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", вказаним законом, зокрема ст. 6, передбачено, що підставами для здійснення позапланових заходів є, серед іншого, подання суб’єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням. Статтею 20. Закону України від 02.10.1996 № 393/96-ВР Про звернення громадян встановлені наступні терміни розгляду звернень громадян: звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів. А відповідно до Закону України від 05.04.2007 № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», строк здійснення позапланового заходу не може перевищувати десяти робочих днів. З викладеного вбачається, що проведення позапланового заходу за заявою суб'єкта господарювання потребує певного часу, таким чином, його отримання до кінця строку подання пропозицій не є можливим, що обмежує коло потенційних учасників. А згідно з частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. При цьому наголошуємо, що чинним законодавством не передбачено обов'язку проходження суб'єктами господарювання позапланових перевірок та отримання актів інспектування поза затверджених планів. Вимагаємо надати можливість учасникам, які отримали акти складені за результатами проведення заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, складені згідно з наказом Міністерства економіки України № 143-22 від 21.01.2022 раніше 2023 року приймати участь у закупівлі задля більшої конкурентоспроможності та економії державних коштів у такий складний для країни час. Вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації задля усунення дискримінаційних вимог та встановлення рівних умов для всіх потенційних учасників, адже відповідна умова тендерної документації порушує права та законні інтереси майбутніх учасників, які б могли прийняти участь у цій процедурі закупівлі.
Відповідь: Добрий день! Згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 15 квітня 2022 року №229 "Про проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану" затверджено Перелік підстав позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану: - подання суб'єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням; -доручення Прем'єр-міністра України про перевірку суб'єктів господарювання у відповідній сфері у зв'язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров'я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави; -настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов'язано з діяльністю суб'єкта господарювання. Зазначивши вищевказане, вносити зміни в тендерну документацію не вважаємо за потрібне. Таким чином вимоги у ТД стосовно надання документу про повірку жодним чином не дискримінує учасників закупівлі і залишається незмінною.
Дата відповіді: 13.07.2023 11:39