• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Будівництво системи пожежної сигналізації та системи оповіщення про пожежу і управління евакуацією людей Державного навчального закладу «Тарутинський професійний аграрний ліцей» за адресою: 68500, смт Тарутине, Одеської обл.,вул. Красна,185

код ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи (Будівництво системи пожежної сигналізації та системи оповіщення про пожежу і управління евакуацією людей Державного навчального закладу «Тарутинський професійний аграрний ліцей» за адресою: 68500, смт Тарутине, Одеської обл.,вул. Красна,185). Деталізований CPV код (у т.ч. для лотів) та його назва Код ДК 021:2015 - 45312100-8 - Встановлення систем пожежної сигналізації. Процедура закупівлі – відкриті торги, з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі - особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Клас наслідків (відповідальності) об’єкту – СС2

Торги не відбулися

660 653.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 606.53 UAH
Період уточнення: 06.07.2023 15:56 - 16.08.2023 00:00
Відповідь надана

вимога

Номер: 45f600d20b6847c5a8e5f6fcf407dcea
Дата опублікування: 10.07.2023 16:41
Опис: Вимога "медичні довідки про проходження обов’язкового попереднього (періодичного) медичного огляду (пункти 1.2; 1.3; 2.6.; 2.11; 2.12; 2.13; 2.16; 3.6 наказу МОЗ від 21.05.2007 №246 «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій»; стаття 17 Закону України "Про охорону праці"; п.21 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів» ДНАОП 0.00-1.21-98; п.1.3, п.1.13 НПАОП 0.00-1.15-07)", є неправомірною!!! По-перше: чим вона передбачена та регламентована??? По-друге: чому учасники не можуть надати медичні книжки???
Відповідь: Не можемо погодитись із таким вільним трактуванням вимог тендерної документації та вибіркового застосування Скаржником положень законодавства. Зазначена вимога тендерної документації відповідає положенням частини 2 статті 16 Закону на підтвердження такого кваліфікаційного критерію як «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», а також узгоджується із особливостями та характером виконання умов Договору послуг, які складають підвищену небезпеку. У відповідно до Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій визначено: «1.2. Порядок призначений для: працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, та осіб віком до 21 року підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, виду економічної діяльності та їх філій, інших відокремлених підрозділів; фізичних осіб - суб'єктів підприємницької використовують найману працю (далі - роботодавці); осіб, які забезпечують себе роботою самостійно; закладів державної санітарно-епідеміологічної служби; закладів охорони здоров'я, військово-лікарських та відповідних комісій міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які здійснюють медичні огляди працівників, спеціалізованих закладів охорони здоров'я, які мають право встановлювати діагноз щодо професійних захворювань, кафедр та курсів професійних захворювань вищих медичних навчальних закладів III-IV рівнів акредитації (далі - закладів охорони здоров'я); робочих органів виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі - робочі органи виконавчої дирекції Фонду). 1.3. Обов'язкові попередній (під час прийняття на роботу) і періодичні (протягом трудової діяльності) медичні огляди проводяться для працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, та щорічно для осіб віком до 21 року.». З огляду на вказане такі посади учасника як «керівник» і «виконавець робіт», що задіються до виконання послуг, що складають предмет закупівлі входять за характером робіт до професій, які передбачають проходження медичного огляду. Це ж саме стосується і психофізіологічної експертизи на придатність до виконання робіт підвищеної небезпеки. Відповідно до положень статті 5 Закону України «Про охорону праці» роботодавець не має права приймати на роботу працівників, якщо пропонована посада протипоказана їм за станом здоров’я. До виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, що потребують професійного добору, допускаються особи за наявності висновку психофізіологічної експертизи (ПФЕ). Перелік робіт, де є потреба у професійному доборі, затверджений наказом МОЗ та Держнаглядохоронипраці від 23.09.1994 року №263/121 (Перелік №263). Таким чином законодавець з метою реалізації конституційного права працівників на охорону праці їх життя і здоров’я у процесі трудової діяльності встановив обмеження щодо пропонування роботи працівника, яка за медичним висновком протипоказана йому за станом здоров’я, та одночасно встановив право допуску роботодавцем до виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, хто потребує професійного добору, осіб які мають висновок психофізіологічної експертизи. За відсутності переліку робіт підвищеної небезпеки, який потребує наявності висновку ПФЕ, потрібно керуватися статтею 13 Закону про охорону праці. Вона зобов’язує роботодавця створити на робочому місці здорові та безпечні умови праці, зокрема завдяки функціонуванню системою управління праці. Метою проведення психофізіологічної експертизи є оцінка психофізіологічних можливостей працівника ефективно виконувати певний вид діяльності та психологічної придатності до виконання робіт підвищеної небезпеки. Наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 року N 15 затверджено Перелік робіт з підвищеною небезпекою. Зокрема до таких робіт належать: «10. Роботи з надзвичайно займистими, легкозаймистими, займистими та вибухонебезпечними речовинами. 11. Роботи, пов'язані з технічним обслуговуванням вибухонебезпечних виробництв, цехів, дільниць, об'єктів, засобів пожежної сигналізації та систем автоматичного пожежогасіння. Пожежно-технічне обстеження будинків та висотних споруд. Виїзд особового складу підрозділів пожежної охорони по тривозі. 31. Роботи по виробництву, зберіганню, використанню та транспортуванню речовин, які відносяться до I та II класу небезпеки. 36. Роботи з отруйними, шкідливими, токсичними та радіоактивними речовинами. 38. Роботи з використанням інертних газів. На підприємствах на основі Переліку, з урахуванням специфіки виробництва, роботодавцем розробляються і затверджуються відповідний перелік робіт з підвищеною небезпекою, для проведення яких потрібні спеціальне навчання і щорічна перевірка знань з питань охорони праці.». Отже згідно вказаного переліку робіт із підвищеною небезпекою обов’язковою умовою для допуску працівників до роботи є наявність у них проходження медогляду і отриманого висновку ПФЕ. Більш цього, запитувана інформація є формою державного контролю в сфері охорони праці, що свідчить про рівні можливості для всіх без винятку учасників закупівлі отримати запитуваний документ. Учасником не надано доказів та не доведено, що ним подавались звернення до спеціалізованих установ, і такими установами надано відмову в оформленні запитуваних документів або роз’яснення стосовно відсутності потреби заявнику оформлювати зазначені документи. Поряд з цим, потенційним учасником не доведено неможливість виконання вимоги що свідчить про безпідставність та невмотивованість поданої Скарги.
Дата відповіді: 11.07.2023 16:20
Відповідь надана

НЕПРАВОМІРНА ВИМОГА

Номер: 34a8a31311c441fbb7929080d56abc72
Дата опублікування: 10.07.2023 16:39
Опис: Яким нормативно правовим актом передбачена дана вимога "сертифікат фахівця будівельної галузі Інженера з охорони праці (будівництво), яке забезпечує Орган з сертифікації персоналу будівельної галузі (ОСП БГ) акредитований НААУ згідно із Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» разом із кваліфікаційним посвідченням."????? Чим вона регламентована???? та яке відношення будівництво має до даного предмету закупівлі????? Шановний замовнику, даними вимогами ви чітко лобіюєте інтереси конкретного одеського учасника, про якого нам відомо, і в разі не видалення даної бузглуздої вимоги, ми будемо звертатися в контролюючі органи, для перевірки даного мтендеру на корупційну змову!!!!!
Відповідь: Шановний учаснику! Предмет закупівлі визначено як Будівництво системи пожежної сигналізації та системи оповіщення про пожежу і управління евакуацією людей Державного навчального закладу «Тарутинський професійний аграрний ліцей» за адресою: 68500, смт Тарутине, Одеської обл.,вул. Красна,185. Виходячи із конкретної назви робочого проекту «Будівництво …» Ваше зауваження «яке відношення будівництво має до даного предмету закупівлі» спростовується безпосереднім вивченням назви предмету закупівлі. Що стосується, виключення з тендерної документації вимоги щодо Наявності в інженера з охорони праці сертифіката компетентності/координатор з питань охорони праці pгідно з вимогами НПАОП 45.2-7.03-17 мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або будівельних майданчиках, інформуємо, що відповідно до Наказу Міністерства соціальної політики України «Про затвердження Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках» від 23.06. 2017 року №1050 пункт 1,2 Розділу І Загальні положення 1. Ці Мінімальні вимоги встановлюють загальні вимоги до організації охорони праці та робочих місць на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках при виконанні будівельних робіт згідно з переліком видів будівельних робіт, на які поширюються мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, що наведений у додатку 1 до цих Мінімальних вимог (далі - Перелік видів будівельних робіт). Звертаємо увагу, що статтею 2 Закону України «Про охорону праці» передбачено: «Дія цього Закону поширюється на всіх юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та на всіх працюючих». Відповідно до статті 18 Закону України «Про охорону праці» працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії. Статтею 13 Закону України «Про охорону праці» задекларовано наступну вимогу: «Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме: створює відповідні служби і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов'язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання …» Підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об’єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій - стаття 70 Кодексу ЦЗУ. Як можемо пересвідчитись, законодавством у сфері охорони праці обов’язок дотримання безпеки та охорони праці покладено на роботодавця, що створює відповідну службу на підприємстві. Поряд з цим, Закон і інші нормативно-правові акти не визначають такої необхідності як наявність в інженера з охорони праці сертифіката компетентності/координатор з питань охорони праці згідно з вимогами НПАОП 45.2-7.03-17 мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або будівельних майданчиках. Окрім цього, наказом Міністерства соціальної політики України «Про затвердження Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках» від 23.06.2017 року № 1050 (далі – Наказ №1050) встановлено: «2. Ці Мінімальні вимоги поширюються на замовників, керівників будівництва, генеральних підрядників, підрядників, субпідрядників, фізичних осіб, що забезпечують себе роботою самостійно. 5. Терміни у цих Мінімальних вимогах вживаються в таких значеннях: генеральний підрядник - підрядник, який залучає до виконання робіт третіх осіб (субпідрядників), залишаючись відповідальним перед замовником за результати їх роботи; координатор з питань охорони праці на стадії будівництва - компетентна фізична особа з підтвердженою кваліфікацією або юридична особа (яка має у своєму складі фахівця з підтвердженою кваліфікацією), яка на стадії будівництва виконує доручені їй замовником або керівником будівництва завдання, визначені у розділі IV цих Мінімальних вимог; ІІ. Організація управління з охорони праці на будівельному майданчику 1. Якщо на будівельному майданчику будуть виконувати або виконують будівельні роботи два і більше підрядників (включаючи генерального підрядника), або підрядник і фізична(і) особа(и), або фізичні особи, замовник або керівник будівництва призначає одного або кількох координаторів з питань охорони праці на стадії розроблення проектної документації на будівництво та координаторів з питань охорони праці на стадії будівництва. Координатор з питань охорони праці на стадії розробки проектної документації призначається до початку розроблення проектної документації, координатор з охорони праці на стадії будівництва призначається до початку виконання будівельних робіт. Допускається суміщення обов’язків координатора з питань охорони праці на стадії розроблення проектної документації на будівництво та координатора з питань охорони праці на стадії будівництва. VII. Обов’язки замовника, керівника будівництва 1. З метою організації охорони праці та забезпечення життя і здоров’я працюючих на будівельному майданчику замовник або керівник будівництва повинен: організувати виконання підрядниками та фізичними особами вимог з охорони праці згідно з розділом VІ цих Мінімальних вимог; співпрацювати з координаторами з охорони праці та враховувати в роботі зауваження, які ними надаються. 2. Замовник або керівник будівництва повинен також організувати управління з охорони праці на будівельному майданчику, виконання загальних заходів з охорони праці за пропозиціями координатора з охорони праці на стадії будівництва та виконання плану з охорони праці будівельного майданчика. VIII. Обов’язки підрядника 1. З метою забезпечення охорони праці на будівельному майданчику підрядники, генеральний підрядник, субпідрядники зобов’язані виконувати вимоги, передбачені у розділах XII, XIII, XIV цих Мінімальних вимог, плані з охорони праці будівельного майданчика, нормативно-правових актах з охорони праці. 2. Підрядники, генеральний підрядник, субпідрядники відповідно до умов, зазначених у розділі IV цих Мінімальних вимог, зобов’язані виконувати вимоги координаторів з охорони праці.» Виходячи із вказаного, на учасника покладено також обов’язок у організації охорони праці під час виконання робіт. При цьому Наказом №1050 не визначено як обов’язку саме Учасником мати в штаті або за Договором ЦПХ координатора з питань охорони праці згідно з вимогами НПАОП 45.2-7.03-17. Таким чином, враховуючи усе вищенаведене, вважаємо, що тендерна документація Замовника не містить дискримінаційні положення та не суперечить чинному законодавству. Зважаючи на вищевикладене, вважаємо Вашу вимогу безпідставною, необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню.
Дата відповіді: 11.07.2023 16:21
Відповідь надана

дискримінаційна вимога

Номер: 8ed3931bfaa14e9b8de599e330217b02
Дата опублікування: 10.07.2023 16:35
Опис: Вимога "на уповноваженого працівника, підтвердження проходження курсу навчання у сфері цивільного захисту", є дискримінаційною!!! Замовник розуміє що таке цивільний захист???? якщо так, то просимо надати пояснення яке відношення навчання у сфері цивільно захисту (Цивільний захист - це функція держави, спрямована на захист населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період.) має до даного предмету закупівлі??? чим воно передбачено та регламентовано!! Вимагаємо видалити дану дискримінаційну вимогу!!
Відповідь: Не можемо погодитись із таким вільним трактуванням вимог тендерної документації та вибіркового застосування Скаржником положень законодавства. Зазначена вимога тендерної документації відповідає положенням частини 2 статті 16 Закону на підтвердження такого кваліфікаційного критерію як «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», а також узгоджується із особливостями та характером виконання умов Договору із виконання послуг, які складають підвищену небезпеку наслідок роботи із електромережами. Наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 року N 15 затверджено Перелік робіт з підвищеною небезпекою. Зокрема до таких робіт належать: «10. Роботи з надзвичайно займистими, легкозаймистими, займистими та вибухонебезпечними речовинами. 11. Роботи, пов'язані з технічним обслуговуванням вибухонебезпечних виробництв, цехів, дільниць, об'єктів, засобів пожежної сигналізації та систем автоматичного пожежогасіння. Пожежно-технічне обстеження будинків та висотних споруд. Виїзд особового складу підрозділів пожежної охорони по тривозі. 31. Роботи по виробництву, зберіганню, використанню та транспортуванню речовин, які відносяться до I та II класу небезпеки. 36. Роботи з отруйними, шкідливими, токсичними та радіоактивними речовинами. 38. Роботи з використанням інертних газів. На підприємствах на основі Переліку, з урахуванням специфіки виробництва, роботодавцем розробляються і затверджуються відповідний перелік робіт з підвищеною небезпекою, для проведення яких потрібні спеціальне навчання і щорічна перевірка знань з питань охорони праці.». Більш цього, запитувана інформація є формою державного контролю в сфері охорони праці та цивільного захисту, що свідчить про рівні можливості для всіх без винятку учасників закупівлі отримати запитуваний документ. В свою чергу зауважимо, що статтею 2 Закону України «Про охорону праці» передбачено: «Дія цього Закону поширюється на всіх юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та на всіх працюючих». Відповідно до статті 18 Закону України «Про охорону праці» працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії. Статтею 13 Закону України «Про охорону праці» задекларовано наступну вимогу: «Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме: створює відповідні служби і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов'язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання …» Підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об’єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій - стаття 70 Кодексу ЦЗУ. Окрім цього статтею 1 Кодексу цивільного захисту покладено обов’язок забезпечити дотримання вимог цивільного захисту усіх без винятку іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності. Тобто цивільний захист населення є не лише функцією держави, а і обов’язком кожної особи. Статтею 20 Кодексу цивільного захисту визначено серед іншого: «До завдань і обов’язків суб’єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить: 8) здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки;». Статтею 26 Кодексу цивільного захисту визначено серед іншого наступне: «Підготовка працівників, яких призначено до складу формувань цивільного захисту, здійснюється на територіальних курсах, у навчально-методичних центрах цивільного захисту та безпеки життєдіяльності, а також безпосередньо у роботодавця відповідно до порядку навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженого Кабінетом Міністрів України.». Статтею 39 Кодексу цивільного захисту передбачено: «1. Навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях здійснюється: 1) за місцем роботи - працюючого населення; 2) за місцем навчання - здобувачів освіти; 3) за місцем проживання - непрацюючого населення.». Нарешті статтею 40 Кодексу цивільного захисту унормовано: «Навчання працюючого населення діям у надзвичайних ситуаціях є обов’язковим і здійснюється в робочий час за рахунок коштів роботодавця за програмами підготовки населення діям у надзвичайних ситуаціях, а також під час проведення спеціальних об’єктових навчань і тренувань з питань цивільного захисту. Особи, яких приймають на роботу, пов’язану з підвищеною пожежною небезпекою, мають попередньо пройти спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум). Працівники, зайняті на роботах з підвищеною пожежною небезпекою, один раз на рік проходять перевірку знань відповідних нормативних актів з пожежної безпеки, а посадові особи до початку виконання своїх обов’язків і періодично (один раз на три роки) проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки. Допуск до роботи осіб, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з питань цивільного захисту, зокрема з пожежної безпеки, забороняється.». Все зазначене свідчить про законність встановлення вимоги за тендерною документацією, а також спростовує усі припущення за вимогою.
Дата відповіді: 11.07.2023 16:18
Відповідь надана

дискримінація

Номер: 42e1fff0981d4529acaa17d95bc38aa6
Дата опублікування: 10.07.2023 16:31
Опис: Вимога "Для більш якісної підготовки до участі учасники повинні ознайомитись на місці надання послуг з обсягами надання послуг. На підтвердження цього учасники повинні надати у складі своєї пропозиції акт огляду об’єкту, що обов’язково повинен бути складений не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, містити дату, місце його складання, посаду та ПІБ представника замовника та учасника; зміст якого підтверджує обстеження учасником (представником учасника) будівельного майданчику та ознайомлення учасника (представника учасника) з проектно-кошторисною документацією згідно об’єкту.". Дана вимога є незаконною та дискримінаційною. Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно учаснику провести огляд, тобто ще до проведення аукціону та відкриття учасників,що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники процедури закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо огляду об’єкту є необгрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону. Адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, Замовник може не підписати акт огляду, а також не узгодити з Учасником дату та час виїзду на об’єкт, що в подальшому може стати з незалежних від Учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання. Ця вимога направлена саме на те, щоб Виконавці понесли максимум збитків. Адже з ще не отриманих прибутків сплачувати витрати на відрядження, пальне та амортизацію транспорту тільки для подачі пропозиції на тендер є некоректним. Просимо врахувати, що договір буде укладено тільки з одним Учасником, якого визнають переможцем - а поїздки повинні здійснити всі! Чи не бажаєте перенести обов'язкові відвідання об'єктів до вимог для переможця - після визнання переможцем та до укладення договору? Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 1. Рішення від 13.12.2019 №18550 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669 4. Рішення від 12.02.2021 № 2596-р/пк-пз Є ще багато рішень АМКУ, в яких встановлено, що така вимога замовника є дискримінацією. Навіщо змушувати учасників звертатися до АМКУ, затягувати процедуру закупівлю, коли й так зрозуміло, що скарга учасника щодо огляду об’єкта буде задоволена АМКУ. З огляду на вищевикладене, просимо внести зміни до Тендерної документації. У разі ігнорування даної вимоги, ми змушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України й в фін. Моніторинг. ВИМАГАЄМО ПРИБРАТИ ПОВНІСТЮ ДАНУ ВИМОГУ.!!!!!
Відповідь: Шановний учаснику! Детально вивчивши умови вашої вимоги, Замовник не вважає за необхідне внесення змін до тендерної документації в частині виключення вимоги щодо «Для більш якісної підготовки до участі учасники повинні ознайомитись на місці надання послуг з обсягами надання послуг. На підтвердження цього учасники повинні надати у складі своєї пропозиції акт огляду об’єкту, що обов’язково повинен бути складений не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, містити дату, місце його складання, посаду та ПІБ представника замовника та учасника; зміст якого підтверджує обстеження учасником (представником учасника) будівельного майданчику та ознайомлення учасника (представника учасника) з проектно-кошторисною документацією згідно об’єкту. Відсутність підпису зі сторони Замовника на даному документі не буде вважатись підставою для відхилення тендерної пропозиції». Відповідно частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Дана вимога не є дискримінаційною, адже доступ всім потенційним учасникам для попереднього огляду об’єкта та ознайомлення з обсягом робіт є цілком вільним і добровільним. Зауважимо, що дана вимога дозволяє Учаснику на місці ознайомитися з проектною документацією, яка потрібна для здійснення робіт по об’єкту: «Будівництво системи пожежної сигналізації та системи оповіщення про пожежу і управління евакуацією людей Державного навчального закладу «Тарутинський професійний аграрний ліцей» за адресою: 68500, смт Тарутине, Одеської обл.,вул. Красна,185» та визначитись з порядком застосування наявної в Учасника матеріально технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування вартості робіт, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому в п.2 ч.1 ст.5 Закону України « Про публічні закупівлі». Також відповідно до п. 5.32. розділу V Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій № 281 від 01.11.2021 року «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» встановлено наступне: «Під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок. Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання. При виявленні недоліків проектної документації вносяться необхідні зміни у проектну документацію в установленому порядку. Компенсацію ризиків, усунути які немає можливості, слід враховувати у ціні пропозиції. При залученні учасником процедури закупівлі (підрядником) для виконання окремих видів робіт субпідрядників кожен з них має аналізувати власні ризики та передбачати їх компенсацію у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні)». Враховуючи зазначене вище, для більш якісної підготовки та вивчення ризиків на об’єкті будівництва, учасники повинні ознайомитись на місці з обсягом робіт. На підтвердження цього учасники повинні надати у складі своєї пропозиції акт огляду об’єкта будівництва. Окрім цього варто зазначити, що законність вказаної вимоги підтверджена рішенням Органу оскарження №16467-р/пк-пз від 19.07.2021 року в закупівлі за ідентифікатором UA-2021-06-10-004770-c, яким встановлено наступне: «У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне. Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації Пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій Документації. Відповідно до п.п 6.4 пункту 6 розділу ІІІ документації для більш якісної підготовки до участі, учасники повинні ознайомитись на місці з обсягом робіт. На підтвердження цього учасники повинні надати у складі своєї пропозиції акт огляду об’єкту будівництва, що обов’язково повинен бути складений не раніше дати оголошення торгів, містити дату, час, місце його складання, посаду та ПІБ представника замовника, відповідального за сферу ремонту або за об’єкт будівництва згідно розпорядчих документів такого Замовника та учасника (наявність або відсутність підпису замовника на вказаному акті не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника). Слід зазначити, відповідно до умов Документації передбачено, що наявність або відсутність підпису замовника на акті не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника, за таких умов, Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині. Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону. Враховуючи наведену вище інформацію, відсутні підстави для задоволення Скарги.» Таким чином дана вимога не порушує права. Стосовно того що учасники знаходяться в різних частинах України наголошуємо що, Замовником, для усіх учасників ставляться рівні вимоги, надано достатньо часу для відвідування об’єкту, гарантовано доступ до нього та підписання відповідного акту обстеження.
Дата відповіді: 11.07.2023 16:18