Номер:
42e1fff0981d4529acaa17d95bc38aa6
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
10.07.2023 16:31
Опис:
Вимога "Для більш якісної підготовки до участі учасники повинні ознайомитись на місці надання послуг з обсягами надання послуг. На підтвердження цього учасники повинні надати у складі своєї пропозиції акт огляду об’єкту, що обов’язково повинен бути складений не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, містити дату, місце його складання, посаду та ПІБ представника замовника та учасника; зміст якого підтверджує обстеження учасником (представником учасника) будівельного майданчику та ознайомлення учасника (представника учасника) з проектно-кошторисною документацією згідно об’єкту.". Дана вимога є незаконною та дискримінаційною. Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно учаснику провести огляд, тобто ще до проведення аукціону та відкриття учасників,що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники процедури закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо огляду об’єкту є необгрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону. Адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, Замовник може не підписати акт огляду, а також не узгодити з Учасником дату та час виїзду на об’єкт, що в подальшому може стати з незалежних від Учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання. Ця вимога направлена саме на те, щоб Виконавці понесли максимум збитків. Адже з ще не отриманих прибутків сплачувати витрати на відрядження, пальне та амортизацію транспорту тільки для подачі пропозиції на тендер є некоректним. Просимо врахувати, що договір буде укладено тільки з одним Учасником, якого визнають переможцем - а поїздки повинні здійснити всі! Чи не бажаєте перенести обов'язкові відвідання об'єктів до вимог для переможця - після визнання переможцем та до укладення договору? Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 1. Рішення від 13.12.2019 №18550 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669 4. Рішення від 12.02.2021 № 2596-р/пк-пз Є ще багато рішень АМКУ, в яких встановлено, що така вимога замовника є дискримінацією. Навіщо змушувати учасників звертатися до АМКУ, затягувати процедуру закупівлю, коли й так зрозуміло, що скарга учасника щодо огляду об’єкта буде задоволена АМКУ. З огляду на вищевикладене, просимо внести зміни до Тендерної документації. У разі ігнорування даної вимоги, ми змушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України й в фін. Моніторинг. ВИМАГАЄМО ПРИБРАТИ ПОВНІСТЮ ДАНУ ВИМОГУ.!!!!!
Відповідь:
Шановний учаснику! Детально вивчивши умови вашої вимоги, Замовник не вважає за необхідне внесення змін до тендерної документації в частині виключення вимоги щодо «Для більш якісної підготовки до участі учасники повинні ознайомитись на місці надання послуг з обсягами надання послуг. На підтвердження цього учасники повинні надати у складі своєї пропозиції акт огляду об’єкту, що обов’язково повинен бути складений не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, містити дату, місце його складання, посаду та ПІБ представника замовника та учасника; зміст якого підтверджує обстеження учасником (представником учасника) будівельного майданчику та ознайомлення учасника (представника учасника) з проектно-кошторисною документацією згідно об’єкту. Відсутність підпису зі сторони Замовника на даному документі не буде вважатись підставою для відхилення тендерної пропозиції». Відповідно частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Дана вимога не є дискримінаційною, адже доступ всім потенційним учасникам для попереднього огляду об’єкта та ознайомлення з обсягом робіт є цілком вільним і добровільним. Зауважимо, що дана вимога дозволяє Учаснику на місці ознайомитися з проектною документацією, яка потрібна для здійснення робіт по об’єкту: «Будівництво системи пожежної сигналізації та системи оповіщення про пожежу і управління евакуацією людей Державного навчального закладу «Тарутинський професійний аграрний ліцей» за адресою: 68500, смт Тарутине, Одеської обл.,вул. Красна,185» та визначитись з порядком застосування наявної в Учасника матеріально технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування вартості робіт, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому в п.2 ч.1 ст.5 Закону України « Про публічні закупівлі».
Також відповідно до п. 5.32. розділу V Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій № 281 від 01.11.2021 року «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» встановлено наступне:
«Під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок.
При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією.
Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок.
Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання.
При виявленні недоліків проектної документації вносяться необхідні зміни у проектну документацію в установленому порядку. Компенсацію ризиків, усунути які немає можливості, слід враховувати у ціні пропозиції.
При залученні учасником процедури закупівлі (підрядником) для виконання окремих видів робіт субпідрядників кожен з них має аналізувати власні ризики та передбачати їх компенсацію у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні)». Враховуючи зазначене вище, для більш якісної підготовки та вивчення ризиків на об’єкті будівництва, учасники повинні ознайомитись на місці з обсягом робіт. На підтвердження цього учасники повинні надати у складі своєї пропозиції акт огляду об’єкта будівництва.
Окрім цього варто зазначити, що законність вказаної вимоги підтверджена рішенням Органу оскарження №16467-р/пк-пз від 19.07.2021 року в закупівлі за ідентифікатором UA-2021-06-10-004770-c, яким встановлено наступне:
«У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації Пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій Документації.
Відповідно до п.п 6.4 пункту 6 розділу ІІІ документації для більш якісної підготовки до участі, учасники повинні ознайомитись на місці з обсягом робіт. На підтвердження цього учасники повинні надати у складі своєї пропозиції акт огляду об’єкту будівництва, що обов’язково повинен бути складений не раніше дати оголошення торгів, містити дату, час, місце його складання, посаду та ПІБ представника замовника, відповідального за сферу ремонту або за об’єкт будівництва згідно розпорядчих документів такого Замовника та учасника (наявність або відсутність підпису замовника на вказаному акті не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника).
Слід зазначити, відповідно до умов Документації передбачено, що наявність або відсутність підпису замовника на акті не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника, за таких умов, Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи наведену вище інформацію, відсутні підстави для задоволення Скарги.»
Таким чином дана вимога не порушує права. Стосовно того що учасники знаходяться в різних частинах України наголошуємо що, Замовником, для усіх учасників ставляться рівні вимоги, надано достатньо часу для відвідування об’єкту, гарантовано доступ до нього та підписання відповідного акту обстеження.
Дата відповіді:
11.07.2023 16:18