-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 44610000-9 - Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (Біобокси та мішки для збору та утилізації медичних відходів)
Торги не відбулися
845 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 225.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 225.00 UAH
Період уточнення:
06.07.2023 09:09 - 11.07.2023 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
69510356d9964833a0a5df397d03cef9
Дата опублікування:
10.07.2023 17:53
Опис:
Шановний замовнику,
вимоги технічної специфікації (Додаток 3) щодо біобоксів 5, 10, 25, 50 л. мають явну невідповідність вимог чинному законодавству України.
Зокрема, вимоги до подібної продукції чітко регламентовані Наказом Міністерства охорони здоров’я України №325 від 08.06.2015 року «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами».
Звертаю Вашу увагу на те, що спеціальний нормативно-правовий акт - Державні санітарно-протиепідемічні правила і норми щодо поводження з медичними відходами не містять таких вимог як:
- червоним кольором повинен бути намальований знак НЕБЕЗПЕКИ;
- зверху на коробці повинна бути промальована схема – інструкція в якій вказано, як правильно використовувати коробку для збору медичних відходів;
- на боковій стороні коробки повинні бути нанесені позначки чорним кольором для визначення, які саме відходи можна вкладати в контейнер.
Таким чином, вбачається, що вищеперераховані вимоги технічної специфікації предмета закупівлі не відповідають Державним санітарно-протиепідемічним правилам і нормам щодо поводження з медичними відходами, тобто є безпідставними.
Тому, невідповідність вищезгаданих вимог технічної специфікації предмета закупівлі чинному законодавству України (встановлення завідомо безпідставних вимог до предмета закупівлі) ставить наше Товариство у завідомо нерівні умови з іншим учасником тендеру, який завідомо свій товар виготовив із таким маркуванням.
В свою чергу, преамбула до Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Також, стаття 1 вказаного Закону регламентує, що конкурентна процедура закупівлі (далі - тендер) - здійснення конкурентного відбору учасників за процедурами закупівлі відкритих торгів, торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу.
Згідно статті 11 Закону, уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об’єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.
Стаття 22 Закону передбачає, що тендерна документація має враховувати вимоги частини четвертої статті 5 цього Закону, яка в свою чергу регламентує: Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Також, стаття 22 Закону регламентує, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, очевидним є факт порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі», що виразилось у недотриманні положень щодо конкурентності та створення дискримінаційних умов при проведенні даного тендеру.
Акцентую увагу, що продукція інших операторів цього ринку, повністю відповідає всім технічним регламентам та бездоганно виконує свої функції.
Проте, внаслідок закладення в технічну специфікацію завідомо дискримінаційних умов, ми фактично позбавлені можливості отримати перемогу в процедурі закупівлі.
Маємо надію, що вищевикладене стало наслідком помилки, а не корупційної змови. Не маючи на меті вчиняти тиск на замовника закупівлі, а лише бажання проведення чесного, прозорого та конкурентного тендеру.
Тому, враховуючи вищеперераховане, просимо терміново внести зміни до технічної специфікації предмета закупівлі в частині скасування неконкурентних та дискримінаційних вимог (- червоним кольором повинен бути намальований знак НЕБЕЗПЕКИ; - зверху на коробці повинна бути промальована схема – інструкція в якій вказано, як правильно використовувати коробку для збору медичних відходів; - на боковій стороні коробки повинні бути нанесені позначки чорним кольором для визначення, які саме відходи можна вкладати в контейнер).
Відповідь:
На Ваш запит щодо надання роз’яснення про нанесення маркування на біобокси, повідомляємо наступне.
Замовник під час складання тендерної документації самостійно визначає технічні, якісні характеристики предмета закупівлі, формує предмет закупівлі, виходячи з власних потреб у об’ємах товару, фінансування, тощо.
Статтею 15 Законом України «Про захист прав споживачів» від 12 травня 1991 року № 1023-XII, передбачено:
«Стаття 15. Право споживача на інформацію про продукцію
1. Споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Інформація про продукцію не вважається рекламою.
Інформація про продукцію повинна містити:
1) назву товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються;
3) дані про основні властивості продукції, номінальну кількість (масу, об’єм тощо), умови використання;
4) відомості про вміст шкідливих для здоров'я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами, та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами;
5) позначку про наявність у складі продукції генетично модифікованих організмів;
6) дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції;
6-1) виробник (продавець) у разі виявлення недостовірної інформації про продукцію (якщо вона не шкодить життю, здоров'ю або майну споживача) протягом тижня вилучає цю продукцію з продажу та приводить інформацію про неї у відповідність, якщо законом чи відповідним технічним регламентом не встановлено інший порядок дій виробника (продавця) у таких випадках;
7) дату виготовлення;
8) відомості про умови зберігання;
9) гарантійні зобов'язання виробника (виконавця);
10) правила та умови ефективного і безпечного використання продукції;
11) строк придатності (строк служби) товару (наслідків роботи), відомості про необхідні дії споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;
12) найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування.
Стосовно продукції, яка за певних умов може бути небезпечною для життя, здоров'я споживача та його майна, навколишнього природного середовища, виробник (виконавець, продавець) зобов'язаний довести до відома споживача інформацію про таку продукцію і можливі наслідки її споживання (використання).
Нормативно-правовими актами, в тому числі технічними регламентами, можуть бути встановлені додаткові вимоги до змісту інформації про продукцію. У разі якщо нормативно-правовими актами, у тому числі технічними регламентами, встановлено спеціальні вимоги до змісту інформації про певні види продукції, положення цієї частини застосовуються у частині, що не охоплюється такими спеціальними вимогами.»;
«2. Інформація, передбачена частиною першою цієї статті, доводиться до відома споживачів виробником (виконавцем, продавцем) у супровідній документації, що додається до продукції, на етикетці, а також у маркуванні чи іншим способом (у доступній наочній формі), визначеним відповідними нормативно-правовими актами, у тому числі технічними регламентами, або, прийнятим для окремих видів продукції або в окремих сферах обслуговування.».
Відповідно до п. 9 Наказу МОЗ України № 325 від 08.06.2015 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм, щодо поводження з медичними відходами», передбачено, що Маркування і паковання небезпечних медичних відходів проводиться відповідно до додатка 1 до цих Правил.
Додатком №1 до Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами передбачено: Маркування ємностей (первинного паковання), при поводженні з медичними відходами в закладі повинен бути Напис для маркування: "Особливо небезпечно" або ємність червоного кольору.
Крім того, розділом V. Вимоги до відходів категорії В 1 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами передбачено:
10. При збиранні відходів категорії В забороняється:
3) пересипати (перевантажувати) відходи з однієї ємності в іншу, за винятком оброблених відходів та в разі виникнення аварійних ситуацій, перелік яких визначається типовою схемою;
4) утрамбовувати відходи;
14. Заборонено заповнювати ємності (контейнери, мішки/пакети) для відходів категорії В більше ніж на 75 %.
Тож, відповідно до вимог наказу МОЗ України № 325 від 08.06.2015 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм, щодо поводження з медичними відходами» розділу V щодо відходів категорії В у закладах охорони здоров'я, Замовником для полегшення роботи персоналу із контейнерами для збору медичних відходів було встановлено, що на коробці повинна бути прописана інструкція щодо використання, відповідні позначки з метою зменшення ризику інфікування медичного персоналу небезпечними відходами.
Учасником не доведено та не підтверджено неможливість виконання вимог тендерної документації та яким чином дані вимоги порушують права чи законні інтереси учасника та перешкоджають учаснику взяти участь у процедурі закупівлі, а тому вимога щодо внесення змін в тендерну документацію не може бути задоволена.
Дата відповіді:
11.07.2023 14:26