• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія

Електрична енергія. Категорія замовника: Юридичні особи, які забезпечують потреби держави або територальної громади

Завершена

619 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 096.00 UAH
Період уточнення: 04.07.2023 15:27 - 09.07.2023 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога

Номер: 8efd67fb8efa4e2ea1bea4a5dedfd180
Дата опублікування: 07.07.2023 15:14
Опис: Доброго дня, шановний Замовнику! Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». В Додатку 3 до Тендерної документації Вами встановлені вимоги: п. 13 "... документальне підтвердження проведення лабораторних досліджень умов праці в частині відповідності освітлення робочих зон Учасника вимогам ДБН В.2.5-28-2018 «Природне і штучне освітлення» ....", п. 14 "... документальне підтвердження проведення лабораторних досліджень умов праці в частині відповідності мікроклімату в робочих приміщеннях Учасника згідно з ДСН 3.3.6.042-99 «Санітарні норми мікроклімату виробничих приміщень»...", п.15 "... чинний договір на проведення профілактичних дезінфекційних заходів разом з підтверджуючими документами про проведення таких дезінфекційних заходів, а саме: акт приймання-передачі наданих послуг з дезінфекції або видаткова накладна." Стандарт ДСТУ EN 50160:2014 не передбачає наявність вищевказаних документів. Отже, ці вимоги до предмета закупівлі встановлені, з порушенням пункту 29 Особливостей, за таких умов, вищезазначені умови документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Вимоги документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо видалити зазначену вимогу з тендерної документації. На підтвердження, надаємо сучасну практику АМКУ, а саме – рішення № 1117-р/пк-пз від 01.02.2023 р. по закупівлі UA-2023-01-10-006734-a, а також рішення №836-р/пк-пз від 25.01.2023 р. по закупівлі UA-2023-01-12-007764-a. У разі здійснення закупівлі електричної енергії замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом. Тому, вимагаємо видалити вимоги, які прямо суперечать нормам чинного законодавства.
Відповідь: Шановний Учасник! На Вашу вимогу повідомляємо наступне. Пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р., передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тендерна документація сформована замовником у відповідності до вимог ст. 22 Закону. Умови тендерної документації є однаковими для усіх потенційних учасників без виключення. Щодо практики рішень Антимонопольного комітету України, замовник у своїй роботі не може керуватися конкретним Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, адже практика розгляду скарг різноманітна та стосується конкретних обставин проведення торгів зовсім різними замовниками. Рішення органу оскарження є суб’єктивною думкою членів колегії щодо окремо визначених обставин і не є рекомендаційним чи обов’язковим для врахування в роботі іншими розпорядниками коштів, яких вони не стосуються. Відповідно до ст.18 Закону, рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Дата відповіді: 10.07.2023 11:30
Відповідь надана

дискримінаційна вимога

Номер: cc87d608bc024a4f90b637a2a91db819
Дата опублікування: 05.07.2023 11:16
Опис: Шановний Замовник! Відповідно до умов ТД " З метою запобігання ризиків щодо постачання неякісного товару за результатами закупівлі,учасники повинні у складі своїх пропозицій надати протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160-2014 разом із наочним графіком усереднених значень відхилень напруги протягом терміну вимірювання. Відповідний протокол повинен бути виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства у 2022 році. Для підтвердження повноважень метрологічної лабораторії учасники у складі пропозиції подають копію чинного сертифікату. ТАКА ВИМОГА Є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ ТА ТАКОЮ, ЩО ПОРУШУЄ ПРИНЦИПИ ЗДІЙСНЕННЯ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ. Оскільки, взаємовідносини, які виникають під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем, а також їх взаємовідносини з іншими учасниками роздрібного ринку електричної енергії, у тому числі операторами системи розподілу (далі – ОСР), регулюються Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – ПРРЕЕ). Положеннями пункту 8.2.2 глави 8.2 розділу VІІІ ПРРЕЕ встановлено, що у разі надходження претензії/скарги споживача щодо якості електричної енергії, розглядає таку скаргу Оператор системи розподілу. НЕ Постачальник електричної енергії, а саме ОПЕРАТОР СИСТЕМИ РОЗПОДІЛУ. http://www.nerc.gov.ua/?id=19529 Крім того, усі витрати, пов’язані із вимірюванням параметрів якості електричної енергії, покриває ОСР. Крім того, відповідно до Відповідно до положень Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 (далі - КСР), а саме: п. 6.1.5. зокрема передбачає ЗОБОВ'ЯЗАННЯ ОСР ОРГАНІЗОВУВАТИ ВИМІРЮВАННЯ (фіксацію) параметрів електричної енергії, а також зокрема "зобов’язання ОСР організувати перевірку параметрів якості електроенергії за зверненням/скаргою споживача". Слід зазначити, що відповідно до Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 "Про затвердження Кодексу систем розподілу", п. 11.4.1, Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі – ПРРЕЕ), та інформації, яка розміщена на офіційному веб-сайті НКРЕКП, відповідальним за якість електричної енергії – є Оператор системи розподілу. Зокрема, відповідно до пункту 5.1.2 глави 5.1 розділу V ПРРЕЕ оператор системи зобов'язаний, зокрема, дотримуватись показників якості електропостачання, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії, а також якості електричної енергії, перелік та величини яких затверджено Регулятором; здійснювати компенсацію та/або відшкодування збитків користувачу системи передачі та користувачу системи розподілу та/або споживачу у разі недотримання оператором системи показників якості послуг, визначених Регулятором та відповідним договором про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії. Таким чином, отримання протоколу перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160-2014 здійснюється ОСР, так як він є відповідальним за якість електричної енергії, але ніяк не постачальник. Таким чином не зрозуміла природа походження цієї вимоги, оскільки, враховуючи вищенаведене, як підставу її включення до вимог тендерної документації не можна застосувати навіть ч.3 ст.22 Закону. Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до постачальників електроенергії, оскільки не знаходиться у компетенції останніх. Слід зазначити, що відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.1 ст.5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед учасників. Згідно з ч.4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. ПРОСИМО ВАС усунути порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель шляхом виключення (видалення) з тендерної документації вищезазначених дискримінаційних вимог. На підставі вище викладеної інформації, просимо внести зміни до ТД та прибрати дискримінаційні вимоги.
Відповідь: Шановний Учасник, дякуємо за звернення, Замовником будуть внесені відповідні зміни в тендерну документацію
Дата відповіді: 07.07.2023 14:12
Відповідь надана

Тендерна документація

Номер: 251b695572fe471c8320707b290d74e2
Дата опублікування: 05.07.2023 11:04
Опис: Шановний замовнику. Опрацювавши вашу тендерну документацію, можна дійти до попереднього висновку, що документація написана під конкретного учасника, а саме під неодноразового переможця ваших торгів у 22-23 роках, вашого діючого постачальника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖИГАЗТРЕЙД". У разі якщо ви не приведете тендерну документацію до конкурентних недискримінаційних умов, будемо змушені повідомити ДАСУ про змову Замовника із Постачальником.
Відповідь: Шановний Учасник! Замовник здійснює закупівлю електричної енергії за порядком та процедурою закупівлі передбаченою Законом України «Про публічні закупівлі» (в редакції Закону України від 19.09.2019 № 114-IX) (далі – Закон) з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Тендерну документацію розроблено згідно вимог Закону та Особливостей. Вимоги, викладені в тендерній документації, не є дискримінаційними, незаконними та такими, що обмежують коло потенційних Учасників процедури закупівлі. .
Дата відповіді: 07.07.2023 14:12