• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Природний газ

Закупівля газового палива (природного газу) згідно ДК 021:2015:09120000-6 та відповідно до Технічних вимог до предмета закупівлі (Додаток 3 до тендерної документації). Місце поставки: точка входу в газорозподільну систему, до якої підключені об’єкти замовника, що знаходяться за адресою: Волинська обл., м. Ковель, вул. Шевченка, 20. ЕІС код 56ХS00008FMIT00E. Обсяг: 142000 куб. м.

Завершена

1 569 673.68 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 848.37 UAH
Період уточнення: 01.02.2018 11:36 - 07.02.2018 23:00
Відповідь надана

Щодо вимог до аналогічного договору

Номер: 5a3193152c5d4fec994539285b168cd7
Дата опублікування: 06.02.2018 16:57
Опис: Тендерною документацією передбачено застосування замовником такого критерію як “наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору ” Проте у тенденцій документації не деталізовано, який саме договір вважається аналогічним. Разом з тим Закон України “Про ринок природного газу” від 09.04.2015 № 329-VIII (далі – Закон № 329-VIII) розмежовує різні види договорів, предметом яких є природний газ, залежно від суб'єктного складу сторін та/або призначення самого природного газу. Так згідно з пунктом 28 частини першої статті 1 Закону № 329-VIII постачання природного газу - господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і полягає в реалізації природного газу безпосередньо споживачам на підставі укладених з ними договорів. При цьому, згідно з пунктами 27 і 37 частини першої статті 1 Закону № 329-VIII постачальник природного газу - це суб'єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із постачання природного газу, а споживач - фізична особа, фізична особа - підприємець або юридична особа, яка отримує природний газ на підставі ДОГОВОРУ ПОСТАЧАННЯ ПРИРОДНОГО ГАЗУ З МЕТОЮ ВИКОРИСТАННЯ ДЛЯ ВЛАСНИХ ПОТРЕБ, А НЕ ДЛЯ ПЕРЕПРОДАЖУ, або ВИКОРИСТАННЯ В ЯКОСТІ СИРОВИНИ. У той же час відносини між постачальником та споживачем регулюються Правилами постачання природного газу, затвердженими постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2496, (далі – Правила). Згідно пунктом 3 розділу І Правил постачання природного газу споживачу здійснюється на підставі ДОГОВОРУ ПОСТАЧАННЯ ПРИРОДНОГО ГАЗУ МІЖ ПОСТАЧАЛЬНИКОМ ТА СПОЖИВАЧЕМ, який укладається відповідно до вимог цих Правил. При цьому пунктом 5 розділу ІІ Правил визначено істотні умови договору постачання природного газу. Однак на ринку природного газу укладаються інші договори, які передбачають перехід права власності на природний газ, без його передачі кінцевому споживачеві через ГТС/ГРМ., а безпосередньо у газосховищах. Зокрема, це - договір купівлі-продажу природного газу, які укладаються між оптовими покупцем та оптовим продавцем. Згідно з пунктами 21 і 22 частини першої статті 1 Закону № 329-VIII: оптовий покупець - це суб'єкт господарювання, який придбаває природний газ на підставі договору купівлі-продажу не для власного споживання, а оптовий продавець - суб'єкт господарювання, який реалізує природний газ оптовому покупцю або постачальнику на підставі договору купівлі-продажу. У зв'язку з викладеним просимо надати роз'яснення щодо наведених вище положень Тендерної документації, Який саме договір вважається аналогічним у Тендерній документації аналогічним договором вважається: 1) лише договір постачання природного газу, який укладений між постачальником та споживачем у розмінні Закону № 329-VIII, чи 2) будь-який цивільно-правовий договір предметом якого є природний газ, зокрема договір купівлі-продажу природного газу в газосховищах та/або ГТС, що укладається між оптовим продавцем та оптовим покупцем не для власного споживання останнього ?
Відповідь: З розміщеної Замовником Тендерної документації, затвердженої рішенням Тендерного комітету від 01.02.2018 р. (протокол № 23), Додатків 3 і 4 до неї, вбачається, що місцем поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) у вказаних обсягах є об’єкти Замовника, що знаходяться за адресою: Волинська обл., м. Ковель, вул. Шевченка, 20, в порядку та на умовах, визначених Договором на постачання природного газу (Додаток 4 – проект такого договору). Зважаючи на те, що Замовник проводить відкриті торги щодо закупівлі природного газу для власних потреб, формулювання «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» у Додатку 1 до Тендерної документації передбачає договір постачання природного газу, який укладений між постачальником та споживачем у розмінні таких в п.п. 27, 28, 37 ч. 1 ст. 1 Закону України “Про ринок природного газу” від 09.04.2015 р. № 329-VIII.
Дата відповіді: 09.02.2018 11:39
Відповідь надана

Щодо виду забезпечення тендерних пропозиції.

Номер: 959c0fc4b5e94cacafd5a8ef91719b53
Дата опублікування: 06.02.2018 16:53
Опис: Згідно з пунктами 15 Оголошення про проведення відкритих торгів, замовником встановлено вимогу щодо надання забезпечення тендерних пропозиції у вигляді ЕЛЕКТРОННОЇ ГАРАНТІЇ У той же час згідно з умовами Тендерної документації встановлено лише один вид тендерного забезпечення - ЕЛЕКТРОННА БАНКІВСЬКА ГАРАНТІЯ Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 1 Закону України “Про публічні закупівлі” забезпечення тендерної пропозиції - надання забезпечення виконання зобов'язань учасника перед замовником, що виникли у зв'язку з поданням тендерної пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як ГАРАНТІЯ. Згідно з ч. 1 ст. 560 Цивільного кодексу України за гарантією банк, ІНША ФІНАНСОВА УСТАНОВА, СТРАХОВА ОРГАНІЗАЦІЯ (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов'язку. Таким чином гарантами відповідно до чинного законодавства можуть виступати не лише банки, але й будь-які фінансові установи. В свою чергу згідно із Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001 № 2664-III року до фінансових установ належать: 1) банки, для яких видача гарантій та інших зобов'язань за третіх осіб, що передбачають їх виконання у грошовій формі, є однією з банківських операцій у відповідності до ст. 47 Закону України "Про банки і банківську діяльність" ; 2) страхові організації згідно із Законом України "Про страхування"; 3) інші фінансові установи, якими є кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг. Виходячи з викладеного, замовник неправомірно та в супереч чинному законодавству обмежив можливість подання у якості забезпечення тендерної пропозиції електронних гарантій лише у вигляді банківської гарантії, що не відповідає п. 8 ч. 1 ст. 1 Закону України “Про публічні закупівлі”, ч. 1 ст. 560 Цивільного кодексу України, а також законам України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", та Про страхування". У той же час, відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. При цьому Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Крім того, існують обґрунтовані підстави вважати, що встановлення вимог забезпечення тендерної пропозиції саме у такий спосіб та з такими формулюваннями, як це зазначено у тендерній документації, було здійснено В ІНТЕРЕСАХ ТА НА ВИМОГУ місцевого "облгаз-збуту", який намагається у такий спосіб неправомірно впливати на місцевий роздрібний ринок природного газу. При цьому встановлення забезпечення тендерної пропозиції так як це зроблено в тендерній документації, спрямоване не інакше як на обмеження кількості учасників процедури закупівлі, зменшення конкуренції та, відповідно, закупівлі товару в наперед визначеного постачальника за завищеними цінами. Виходячи з викладеного вище, просимо внести зміни до тендерної документації в частині приведення її вимог у відповідність до пункту 15 Оголошення та положень чинного законодавства (надавши можливість учасникам подавати електронні банківські гарантії, які передбачені ч. 1 ст. 560 Цивільного кодексу України, законами України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" та Про страхування" – з визначенням відповідних вимог до цих гарантій), або ж відмовитися від вимоги про надання забезпечення пропозиції, що дозволить збільшити конкуренцію, закупити товар за ринковими цінами та, відповідно, не допустити зайвого витрачання бюджетних коштів.
Відповідь: Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення процедури закупівлі та в тендерній документації вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції. У разі якщо надання забезпечення тендерної пропозиції вимагається замовником, в тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема вид, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції. Розмір забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення торгів на закупівлю робіт та 3 відсотки - у разі проведення торгів на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією. Згідно п. 2 розд. 3 Тендерної документації Замовника, затвердженої рішенням Тендерного комітету від 01.02.2018 р. (протокол № 23), чітко визначено вид, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику. Зроблено це Замовником виключно для уникнення можливих зловживань з боку недобросовісних Учасників. Деякі незначні розбіжності у формулюванні виду тендерного забезпечення між оголошенням про проведення відкритих торгів та умовами Тендерної документації можливі виключно зважаючи на функціональні особливості розміщення інформації в системі Prozorro. Зважаючи на те, що за Замовником законодавчо закріплено право на вибір окремого виду чи комбінації деяких видів тендерного забезпечення, а саме банківської гарантії, страхової гарантії, гарантії фінансової компанії, вважаємо, що в даному конкретному випадку здійснені Замовником дії відповідають вимогам Закону, а тому зміні або скасуванню не підлягають. У зв’язку з цим, в залежності від виду необхідного забезпечення, Учаснику просто необхідно звернутись до відповідної фінансової установи.
Дата відповіді: 09.02.2018 11:33