• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 39110000-6 - Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них (Стільці учнівські)

Місцезнаходження замовника: 21007 Україна Вінницька область місто Вінниця ,вулиця Стріленцька будинок 62. Категорія замовника: передбачено п.3 ч.4 ст. 2 ЗУ "Про публічні закупівлі".Вид закупівлі: процедура закупівлі (відкриті торги з особливостями). . Закупівля здійснюється відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178

Торги відмінено

462 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 620.00 UAH
Період уточнення: 28.06.2023 11:57 - 03.07.2023 00:00
Відповідь надана

кваліфікаційні вимоги

Номер: 66cbee05f8764a0195e75d1442184209
Дата опублікування: 30.06.2023 13:24
Опис: Доброго дня. Відповідно до тендерної документації та оголошення предметом закупівлі є Товар: Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них (Стільці учнівські). Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Постачальника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Відповідно: 1. Вимога кваліфікаційних критеріїв - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (не менше двох) – прохання надати обґрунтування важливості цього критерію та кількості працівників (не менше двох) при предметі закупівлі якого є Товар. Відповідно до цього пункту взяти участь в Процедурі закупівлі зможуть лише суб’єкти господарювання, які є виробниками. При цьому на якість поставки Товару відповідно до предмету закупівлі жодним чином не впливає факт наявності в постачальника більше двох працівників відповідної кваліфікації. Встановленням даного кваліфікаційного критерію Замовник значно обмежує Постачальників у реалізації права на участь у закупівлі, чим порушує принцип здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасника. Вимога виключити дискримінаційну вимогу кваліфікаційних критеріїв та усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації, а саме Додатку 1, та надати право учасникам використовувати залучених працівників (в разі необхідності) для виконання умов тендерної документації, а саме поставки Товару – Стільців учнівських. 2. Вимога кваліфікаційних критеріїв - наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій – відповідно до цього пункту взяти участь в Процедурі закупівлі зможуть лише суб’єкти господарювання, які є виробниками. При цьому на якість поставки Товару відповідно до предмету закупівлі жодним чином не впливає факт наявності в постачальника матеріально-технічної бази. Якщо цю вимогу (наявність матеріально-технічної бази) трактувати як наявність в Постачальника власного або орендованого транспорту для доставки Замовлення то: Замовник не вправі дискримінувати учасників за наявності орендованого чи власного транспорту. Наявність транспорту чи взяття його в оренду визначаються самим Постачальником з огляду на об’єктивну необхідність та економічну доцільність. Встановлення Замовником зазначених вимог порушує право учасників на свободу підприємницької діяльності. Учасники, які не мають власного або орендованого транспорту втрачають можливість взяти участь у Процедурі закупівлі. Частинами 2 та 4 статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вважаємо, що коло учасників, які можуть приймати участь у закупівлі, обмежується критерієм наявності власного чи орендованого транспорту. Адже тільки таким чином, учасник повинен доставити товар, враховуючи вимоги тендерної документації. Вважаємо, що для підтвердження матеріально-технічної бази, потенційні Учасники можуть не мати власного чи орендованого транспорту, їм достатньо мати Договір надання транспортних послуг з перевізниками, як надають такі послуги перевезень укладений після визнання учасника переможцем процедури закупівлі. Відповідно до вищевказаного прохання внести зміни до тендерної документації (Вимогу кваліфікаційних критеріїв - наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій видалити). Або уточнити які саме документи повинен подати учасник процедури закупівлі який не є виробником, та надати обгрунтування необхідності встановлення такої вимоги кваліфікаційних критеріїв. Аналогічні позиції викладені в рішенні Колегії за № No20330 -р/пк-пз 02.11.2020.
Відповідь: Доброго дня! Щодо вимоги про усунення дискримінаційних вимог до Учасників закупівлі предметом якої є Стільці учнівські (ДК 021:2015:39110000-6: Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них) ( закупівля UA-2023-06-28-004847-a) а саме: наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (не менше двох) ; наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та уточнити які саме документи повинен подати учасник процедури закупівлі який не є виробником. На встановлені вище вимоги повідомляємо , що згідно до вимог Тендерної документації та Додатку 1 до тендерної документації закупівля передбачає наявність вимоги щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Відповідно до чинного законодавства України, Замовник самостійно визначається з переліком вимог до тендерної пропозиції учасника залежно від специфіки предмета закупівлі. Замовником встановлено кваліфікаційні критерії ,які підтверджують відповідність Учасників, а саме: довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для здійснення виготовлення та/або поставки товару, що є предметом закупівлі. Тобто : наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (не менше двох) ; наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій є підтвердженням того, що Учасник зможе виконати умови закупівлі тобто виконає свої зобовязання вчасно та якісно. Метою цього критерію є підтвердження учасником наявності необхідних ресурсів, за допомогою яких учасник зможе виконати зобов’язання за договором про закупівлю, Такими ресурсами можуть бути транспортні засоби, обладнання чи інша техніка, за допомогою якої буде поставлено товар, нерухоме майно, зокрема складські приміщення для зберігання товарів. Учасник зможе вчасно доставити вказану кількість стільців до закінчення строку поставки за власний рахунок ,здійснити завантажувальні та розвантажувальні роботи а це можливо здійснити при наявності не менше двох працівників. Щодо права власності обладнання та матеріально – технічної бази , необхідних для виконання умов договору , то в Додатку 1 до тендерної документації передбачено різні види власності : власне , орендується та інше. Якщо Учасник використовуватиме матеріально – технічну базу за такими видами власності то має зазначити у довідці інформацію про найменування контрагента (орендодавця) і надати скан-копію таких договорів разом із додатками і актами до них. Таким чином Учасник подаючи відповідні довідки у формі із зазначенням вказаної інформації підтверджує відповідність кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”. Отже вказані вимоги для підтвердження кваліфікаційних критеріїв не є дискримінаційними.
Дата відповіді: 03.07.2023 16:46