-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Машини для обробки даних (апаратна частина) (Робочі станції)
Торги не відбулися
1 650 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 16 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 16 500.00 UAH
Період уточнення:
16.06.2023 13:25 - 21.06.2023 00:00
Відповідь надана
Щодо сертифікатів ISO
Номер:
85aa85f2f23a4e59a633394000475afa
Дата опублікування:
19.06.2023 11:27
Опис:
Шановний Замовнику, прошу уточнити чим обґрунтована вимога наявності в виробника такої кількості сертифікатів ISO, оскільки це суттево зменшує коло потенційних учасників? Наприклад навіщо Вам, як замовнику, при покупці комп'ютерною техніки вимагати обов'язкову наявність сертифікату ISO 37001:2018, який є стандартом, що описує вимоги до впровадження протикорупційних систем управління безпосередньо безпосередньо у суб'єкта господарської діяльності, та ніяк не впливає на технічні характеристики виробляємого ним продукту. Більше того вимога щодо наявності такої кількості сертифікатів ISO у тендерній документації державних закупівель, навпаки прибирає будь-яку конкуренцію і призводить до фактичної перемоги у тендері виключно того учасники у котрого наявний такий сертифікат. Чи можливо прибрати вимоги щодо надання зайвих сертифікатів ISO з тендерної документації, чим Ви надасте можливість участі у закупівлі широкому коло постачальників?
Відповідь:
Нормами частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що «тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації». На сьогоднішній день отримати сертифікат ISO 37001:2018, може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до цього стандарту, тобто Замовник не може вважати зазначену вище вимогу дискримінаційною. Дані вимоги встановлені в межах чинного законодавства. Позиція з аналогічного питання викладена в рішенні постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 33№ 10800-р/пк-пз від 01.06.2020 року по закупівлі UA-2020-05-07-002102-a , № 4063-р/пк-пз від 03.03.2021 року по закупівлі UA-2021-02-05-012171-a, не є дискримінацією встановлення умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції сертифікатів. Також, Колегія суддів Касаційного адміністративного суду Верховного суду згідно з постановою від 24.06.2020 у справі № 826/15639/17 (далі — постанова № 826/15639/17) виклала позицію, що, хоча суб’єктів господарювання, не підлягає обов’язковій сертифікації, це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу торгів). Таким чином, слід відзначити, що встановлення Замовником, описаних за Вашим зверненням вимог за тендерною документацією, жодним чином не дискримінує та не обмежує участь суб’єктів господарювання в даній процедурі.
Дата відповіді:
21.06.2023 17:25