• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 (CPV): 15110000-2-М’ясо ( м’якоть яловича охолоджена, філе куряче охолоджене, свинина охолоджена)

Завершена

452 210.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 522.10 UAH
Період уточнення: 16.06.2023 12:15 - 29.06.2023 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 25b79c6b72f44c09a1301dfdd93fef06
Дата опублікування: 20.06.2023 18:12
Опис: Шановний Замовник, повідомляємо, що вимога, вказана у розділі 1 Додатку 1 до Тендерної документації щодо надання акту складеного за результатами проведення заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, складеного згідно з наказом Міністерства економіки України № 143-22 від 21.01.2022 та виданого компетентним органом не раніше 2023 року є дискримінаційною та такою, що порушує діюче законодавство, у т. ч. принципи здійснення закупівель відповідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Обґрунтування позиції потенційного учасника процедури закупівлі: Відповідно до статті 1 Закону України від 05.04.2007 № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі по тексту – Закон № 877-V від 05.04.2007), заходи державного нагляду (контролю) – це планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом. Відповідно до статті 5 Закону № 877-V від 05.04.2007, планові заходи здійснюються відповідно до річних планів, що затверджуються органом державного нагляду (контролю) не пізніше 1 грудня року, що передує плановому. Внесення змін до річних планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) не допускається, крім випадків зміни найменування суб’єкта господарювання та виправлення технічних помилок. Плановим періодом вважається рік, який обчислюється з 1 січня по 31 грудня планового року. Окрім цього звертаємо Вашу увагу, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду. Це означає, що на теперішній час Держпродспоживслужбі та її територіальним органам заборонено проводити планові та позапланові заходи державного нагляду (контролю) у сфері додержання законодавства про захист прав споживачів. Тобто план проведення перевірок на 2023 року не застосовується відповідно до чинного законодавства. Підпунктом 8 п. 6. Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою КМУ від 2 вересня 2015 р. № 667 встановлено, що Держпродспоживслужба для виконання покладених на неї завдань має право здійснювати заходи державного нагляду (контролю) відповідно до закону. Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності регулюються Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", вказаним законом, зокрема ст. 6, передбачено, що підставами для здійснення позапланових заходів є, серед іншого, подання суб’єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням. Статтею 20. Закону України від 02.10.1996 № 393/96-ВР Про звернення громадян встановлені наступні терміни розгляду звернень громадян: звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів. А відповідно до Закону України від 05.04.2007 № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», строк здійснення позапланового заходу не може перевищувати десяти робочих днів. З викладеного вбачається, що проведення позапланового заходу за заявою суб'єкта господарювання потребує певного часу, таким чином, його отримання до кінця строку подання пропозицій не є можливим, що обмежує коло потенційних учасників. При цьому наголошуємо, що чинним законодавством не передбачено обов'язку проходження суб'єктами господарювання позапланових перевірок та отримання актів інспектування поза затверджених планів. Крім цього незрозумілим є підстави, якими керується Замовник при встановлені вимог до учасників, зокрема вимагаючи акт складений за результатами проведення заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, складений згідно з наказом Міністерства економіки України № 143-22 від 21.01.2022 та виданий компетентним органом не раніше 2023 року, а акт складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, складений згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 446 від 08.08.2019 та виданий компетентним органом не раніше другого півріччя 2021 року. Чому Замовник не вимагає обидва вказаних акти, видані не раніше 2023 року, або не вимагає, щоб вони були отримані учасниками не раніше другого півріччя 2021 року? Вимагаємо надати можливість учасникам, які отримали акти складені за результатами проведення заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, складені згідно з наказом Міністерства економіки України № 143-22 від 21.01.2022 раніше 2023 року приймати участь у закупівлі задля більшої конкурентоспроможності та економії державних коштів у такий складний для країни час. Вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації задля усунення дискримінаційних вимог та встановлення рівних умов для всіх потенційних учасників, адже відповідна умова тендерної документації порушує права та законні інтереси майбутніх учасників, які б могли прийняти участь у цій процедурі закупівлі.
Відповідь: Шановний учасник. Розглянувши Вашу скаргу надаємо наступну відповідь: З метою дотримання законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин, наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 03.01.2023 № 5 було затверджено Перелік підстав для здійснення позапланових заходів державного контролю за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин на період воєнного стану. Зокрема, п.1 вищезазначеного наказу визначено, що підставою для здійснення позапланових заходів державного контролю є подання суб’єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням. З огляду на зазначене, у зв’язку з посиленим контролем до якості продуктів харчування, що мають постачатися до закладу освіти, відсутні підстави для видалення даної вимоги з умов тендерної документації. Щодо строків видачі акту складеного за результатами проведення заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, складеного згідно з наказом Міністерства економіки України № 1443-22 від 21.01.22 Замовник врахує ваше зауваження і внесе відповідні зміни.
Дата відповіді: 22.06.2023 14:27