-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
35110000-8: Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання (Протипожежне обладнання)
Завершена
97 551.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 975.51 UAH
мін. крок: 1% або 975.51 UAH
Період уточнення:
31.05.2023 16:39 - 05.06.2023 00:00
Відповідь надана
Дискримінація
Номер:
df678e92c484476ebab00a67d1e611b4
Дата опублікування:
02.06.2023 15:52
Опис:
Вимога:1.Учасник повинен надати на позиції товару № 1, 2, 3 лист від виробника або офіційного представника виробника або офіційного дистриб’ютора (дилера) виробника в Україні з вказанням номеру закупівлі, з підтвердженням права Учасника пропонувати та поставляти дані товари. Якщо даний лист виданий не виробником товару, необхідно надати документальне підтвердження від виробника, щодо повноважень офіційного представника або офіційного дистриб’ютора (дилера). Документальне підтвердження має бути надане офіційному представнику або офіційному дистриб’ютору (дилеру) не раніше дати оголошення процедури закупівлі в електронній системі закупівель.
2.Учасник повинен надати на позиції товару № 5,6,7 лист від виробника із вказанням номеру закупівлі, з підтвердженням права Учасника пропонувати та поставляти дані товари. В листі також має бути підтвердження гарантійних зобов’язань виробника.
Дана вимога є дискримінаційною. Виробники продукції (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера дистриб’ютора уповноваженого на це виробником мають можливість на власний розсуд надавати певним учасникам гарантійні листи, іншим ж учасникам відмовляти в їх наданні, або зволікаючи час – не надавати. Не зрозуміло також у разі надання даного листа, яким чинном Ви будете виріщувати чи мають можливість вони виконати свою гарантію? Також не зрозуміло, що Вам надасть цей лист? Договор у Вас буде з учасником, тому юридична відповідальність буде направлена на Учасника, а не на виробника(представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера дистриб’ютора. Окрім цього, не зрозуміла сама правова природа та поняття "гарантійного листа". Ні Закон, ні Цивільний та Господарський кодекси України не містять такого поняття як "гарнатійний лист". Відповідно і відсутня юридична визначеність такого листа та його правові наслідки. Також зазначаємо, що виробник (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера дистриб’ютора уповноваженого на це виробником можуть не надати гарантійні листи такого змісту, та подібна вимога суттєво звужує коло учасників, адже деякі виробники(представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера дистриб’ютора уповноваженого на це виробником не мають змоги або бажання надати гарантійні листи саме з таким формулюванням як встановлює Замовник. Просимо видалити дану вимогу.
Відповідь:
Шановний Учасник, повідомляємо, що Замовник в своїй діяльності керується принципами добросовісної конкуренції, «Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022р. № 1178, а також Законом України «Про публічні закупівлі», згідно якого право Замовника встановлювати відносно предмету закупівлі вимоги передбачено ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Закон України «Про публічні закупівлі» не обмежує права Замовника закупівлі встановлювати відносно предмету закупівлі вимоги, які Замовник вважає необхідними, в тому числі з точки зору ефективності застосування та/або досвіду використання тієї чи іншої продукції (товару) у своїй діяльності, а також особливостей організації тих процесів, в яких така продукція використовується. Таким чином Замовник є вільним у визначенні технічних, якісних характеристик предмета закупівлі, формує предмет закупівлі, виходячи з власних потреб у об’ємах товару, можливостях бюджетного фінансування та сфері застосування товару.
Відповідно до інформації від Державної служби статистики та досліджень UKRAINE ECONOMIC OUTLOOK щорічний обсяг контрабандної (незаконно ввезеної) продукції в Україні складає більше 300 млрд. грн. Для аналізу використовувались статистичні дані World Integrated Trade Solution (WITS), збором та агрегуванням яких займаються: Статистичний відділ ООН, Світова організація торгівлі, Конференція ООН з торгівлі та розвитку та Світовий банк.
В документації встановлено вимогу надання листа від виробника або офіційного представника виробника або офіційного дистриб’ютора (дилера) виробника в Україні (надалі – Лист виробника) для запобігання ризиків постачання контрабандної/контрафактної продукції (ввезеної на територію України незаконним шляхом), а також запобіганню постачання неякісної продукції. Ствердження, що вимога надання Листа виробника є дискримінаційна, не відповідає дійсності, оскільки виробники чи їх офіційні представники на території України не обмежують потенційних учасників, які мають наміри реалізовувати їх продукцію, та надають їм відповідні листи за запитом. Тобто ніяких проблем в отриманні вказаного документу від виробника або офіційного представника виробника на території України не існує для того Учасника, який постачає продукцію, що відповідає всім характеристикам згідно чинного законодавства і вимог тендерної документації. Для Замовника важливо бути впевненим у якості та законності предмету закупівлі і таким чином, Замовник має можливість переконатись, що запропонована учасником продукція буде якісною, офіційно ввезеною на територію України та з діючими гарантійними зобов’язаннями не тільки від учасника, а також і від виробника обладнання або офіційного представника виробника на території України.
Оскільки закупівля здійснюється для сумлінного Замовника, він повинен впевнитись, що запропоноване учасниками обладнання буде відповідати всім вимогам законодавства, оскільки не можна допустити ситуацію використання неякісної, контрабандної/контрафактної або іншим чином невідповідної до законодавства України продукцію. Саме для підтвердження безпеки і відповідності предмету закупівлі встановленим вимогам законодавства Замовник встановлює відповідні вимоги згідно чинного законодавства. Зокрема надання Авторизаційного листа від виробника або офіційного представника виробника на території України – це важливе свідчення надійності виробника з екологічних і санітарно-епідеміологічних норм, запобігання ризиків постачання контрабандної/контрафактної продукції, що ввезеної на територію України незаконним шляхом, а також запобігання постачання неякісної продукції. Також цей документи підтверджує, що всі компоненти, які використовуються при виробництві не несуть шкоди для екології, довкілля та безпосередньо користувачам.
Для Замовника важливо бути впевненим у якості та законності предмету закупівлі і таким чином, Замовник має можливість переконатись, що запропонована учасником продукція буде якісною, офіційно ввезеною на територію України та з діючими гарантійними зобов’язаннями не тільки від учасника, а також і від виробника або офіційного представника виробника на території України. Таким чином Замовник буде впевнений, що постачальник поставить продукцію, яка відповідає нормам чинного законодавства України.
Авторизаційний лист від виробника надає додаткові гарантії поставки необхідного товару, зменшує рівень ризику поставки неякісних, фальсифікованих чи контрабандних/контрафактних товарів/продуктів (адже виробник або імпортер надаючи такого авторизаційного/гарантійного листа, буде ознайомлений з умовами та термінами поставки товару, яке він виробляє або завозить).
Відповідно до інформації, викладеної вище, немає жодних підстав вважати, що Замовником здійснюються дискримінаційні чи інші правомірні дії.
Дата відповіді:
05.06.2023 09:41