• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт мосту через р. Здвиж на км 16+017 автомобільної дороги загального значення 0101301 Гостомель-Берестянка-Мирча-/М-07/

Завершена

125 452 332.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 254 523.32 UAH
Період уточнення: 25.05.2023 20:54 - 04.06.2023 00:00
Відповідь надана

Аналогічне виконання

Номер: e30483d1ce394b2ea49d2d459c379821
Дата опублікування: 03.06.2023 11:40
Опис: Ознайомившись зі змістом внесених змін від «02» червня 2023 р. №91 до тендерної документації, вбачається, що Замовником закупівлі встановлені дискримінаційні вимоги до потенційних учасників, що у свою чергу робить неможливим їх участь у відповідній процедурі. Також, Замовником встановлені вимоги, що порушують законні права та інтереси учасників закупівлі. У зв’язку з цим, з метою недопущення дискримінації учасників, а також недопущення порушень законодавства України з питань здійснення публічних закупівель, слід зазначити таке. Замовником встановлені кваліфікаційні та інші критерії до учасників процедури закупівлі, зокрема: вимогу щодо надання Інформації про виконання аналогічних договорів за 2018-2022р.р., попередні версії тендерної документації містили вимогу щодо надання Інформації про виконання аналогічних договорів за 2017-2022р.р. та надання Інформації про виконання аналогічного договору за 2020-2022 рр. Якщо учасник протягом цього терміну (2018-2022 рр.) виконав аналогічний договір, то він може взяти участь у цій закупівлі, а якщо не виконав або виконав частково, то – не зможе і це є дискримінацією. Цікаве питання, яким чином відрізняється технологія виконання робіт в 2017 чи 2018 чи 2022 роках? З одного боку, таке рішення Замовника цілком відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Постанові від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості), однак тендерною документацією відкритих торгів з Особливостями встановлені дискримінаційні умови підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям. Такі, як надання інформації про виконання аналогічних договорів за 2018-2022р.р., тобто є прив’язка до короткого періоду виконання аналогічного договору. Слід також відмітити, що встановлена Замовником дана вимога значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки у галузі дорожнього/мостового будівництва в Україні виконані договори в такий період з будівництва або реконструкції або капітального ремонту мостових споруд, водопропускних споруд на автомобільних дорогах загального користування державного значення укладаються зазвичай на тривалий період часу. З огляду на вищезазначене, тільки невелика кількість потенційних учасників процедури закупівлі відповідає даному кваліфікаційному критерію. Вважаємо цю вимогу дискримінаційною, обмежувальною та нічим не обґрунтовану для нашого підприємства, а також інших учасників, які, наприклад, здійснювали виконання договору в 2023 або в 2016 роках. Вважаємо, що Замовником було створено штучні перепони (проаналізувавши спроможності потенційних Учасників закупівлі, що були подана по іншим, попереднім закупівлям і доступна у вільному перегляді на сайті системи закупівель Прозорро), подолати яку не зможе переважна більшість потенційних учасників, які відповідають всім іншим кваліфікаційним критеріям. Наголошуємо на тому, що ми не вважаємо дискримінаційною кваліфікаційну вимогу щодо наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), проте Замовник встановив у складі кваліфікаційного критерію вимогу, яка не є підсилу потенційним учасникам закупівлі на момент проведення закупівлі. Все вищеописане, безперечно, створює умови для упередженої оцінки тих чи інших учасників і, як результат – можливість їх дискримінації за надуманими причинами. Як наслідок, зазначені вимоги порушують принципи здійснення закупівель та можуть призводити до значного зменшення кола потенційних учасників торгів, спровокувати змову між учасниками та створювати ризик здійснення неефективної закупівлі з ризиком втрат бюджетних коштів. Вважаємо, що Замовник мав би розумно, із дотриманням принципів недискримінації учасників закупівлі застосувати ці положення таким чином, щоб не обмежувати коло учасників закупівлі, сприяти раціональному витрачанню бюджетних коштів (в тому числі з точки зору економії), надати іншим потенційним учасникам закупівель позитивно проявити себе на ринку та усунути порушення щодо дискримінації учасників. Зазначені порушення Замовника можуть бути усунені шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме шляхом викладення Додатку 3 тендерної документації в іншій редакції, а саме надання Інформації про виконання аналогічних договорів за 2017-2022р.р Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені принципи здійснення публічних закупівель. Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням». Відповідно до ч. 4. ст. 5 Закону, «Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників». Частиною 4 ст. 22 Закону визначено, що «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним». Також, відповідно до Закону України «Про захист економічної конкуренції» встановлено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов'язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію. Таким чином, вважаємо, що положення тендерної документації (в частині наших зауважень) є незаконним і таким, що порушує наші права та інтереси, як потенційних учасників процедури закупівлі, так як наше підприємство має досвід виконання аналогічних договорів і бажає взяти участь у торгах, а умовами тендерної документації встановлені дискримінаційні умови та звужується економічна конкуренція. З урахуванням вищевикладеного, вбачається, що дії Замовника порушують основні принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а також вимоги статті 22 Закону, оскільки тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а отже в цій частині мають бути внесені відповідні зміни до документації конкурсних торгів.
Відповідь: Шановний Учаснику! Відповідно до абзацу вісімнадцятого частини першої статті 1 Закону України «Про автомобільні дороги» штучні споруди – інженерні споруди, призначені для руху транспортних засобів і пішоходів через природні та інші перешкоди, а також сталого функціонування автомобільної дороги (мости, шляхопроводи, естакади, віадуки, тунелі, наземні та підземні пішохідні переходи, наплавні мости та поромні переправи,розв'язки доріг, підпірні стінки, галереї, уловлювальні з'їзди, снігозахисні споруди, протилавинні і протисельові споруди тощо). Згідно статті 7 ЗУ «Про автомобільні дороги» Автомобільні дороги загального користування є складовою Єдиної транспортної системи України і задовольняють потреби суспільства в автомобільних пасажирських і вантажних перевезеннях. Так статтею 8 ЗУ «Про автомобільні дороги» передбачено, що автомобільні дороги загального користування поділяються на автомобільні дороги державного та місцевого значення. Відповідно до пункту 19 Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства ( наказ 17.08.2020 №1752) При закупівлі робіт із будівництва автомобільних доріг загального користування державного значення IV чи V категорії аналогічним може вважатись договір на виконання робіт із будівництва автомобільних доріг загального користування державного або місцевого значення будь-якої категорії, або вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, укладений протягом останніх 5-ти років від дати, що передує даті оголошення закупівлі, або поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного або місцевого значення будь-якої категорії, або вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, укладений протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Дата відповіді: 05.06.2023 10:15
Відповідь надана

Для інформації

Номер: 10c4863fd6cb4e46910d2b7368646bc7
Дата опублікування: 02.06.2023 21:08
Опис: Шановний Замовнику! Відповідно до експертного звіту щодо розгляду проектної документації на будівництво даного об’єкту, який знаходиться в загальному доступі на порталі https://e-construction.gov.ua вказано, що кошторисна частина складена відповідно з вимогами Кошторисних норм України, затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 року №281 (Настанова). В той же час Додатком №6 ВИМОГИ ЩОДО ФОРМУВАННЯ ЦІНИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ (ДОГОВІРНОЇ ЦІНИ) ви вимагаєте, що Ціна тендерної пропозиції повинна бути складена у форматі договірна ціна за укрупненими показниками «ДОГОВІРНА ЦІНА» (Додаток 29 до «Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування» (Наказ Міністерства інфраструктури України від 07.10.2022 №753) (Далі Методика). Договірна ціна дорожніх робіт розраховується відповідно до розділу УІ Методики пункти 6.4- 6.9 та 5.33. Договірна цина повинна бути розрахована відповідно до виконання всіх необхідних обсягів дорожніх робіт визначених затвердженою проектною документацією, Відомістю обсягів дорожніх робіт (ВоQ) з урахуванням технології виконання цих робіт, з використанням сертифікованих конкретних матеріалів, виробів і конструкцій, якістю виконання дорожніх робіт у чіткій відповідності до діючих нормативних документів з дотриманням технічної експлуатації будівельної техніки та безпечних умов праці. Згідно Настанови з визначення вартості будівництва обсяги рахуються по РЕКН (згідно чого пройдена експертиза кошторисної частини проектної документації), а згідно Методики по ВоQ - розрахунок загальновиробничих та адміністративних витрат, розрахунок прибутку мають зовсім інший принцип та коефіцієнти. Виходячи з вищевикладеного та враховуючи, що алгоритм розрахунку по Настанові та Методиці суттєво відрізняється це є порушенням в кошторисних нормах України та призводить до некоректної очікуваної вартості. В свою чергу, може призвести до нераціонального використання бюджетних коштів та до відповідальності перед контролюючими/перевіряючими органами. Для вірного розрахунку очікуваної вартості закупівлі та договірної ціни, згідно Методики, не порушуючи норми чинного нормативно-правового законодавства, кошторисні норми потрібно пройти додаткову експертизу кошторисної частини об’єкта закупівлі.
Відповідь: Шановний Учаснику! Відповідно до листа Мінінфраструктури №6301/27/14-22 від 05.12.22 повідомляємо про наступне, з метою реформування системи ціноутворення у будівництві автомобільних доріг загального користування, враховуючи вимоги частини другої статті 7 Закону України «Про ціни та ціноутворення», наказом Міністерства інфраструктури України від 02.05.2022 № 273, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.05.2022 за № 527/37863, затверджено Правила визначення вартості будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування. Також наказом Мінінфраструктури від 07.10.2022 № 753 (зі змінами,внесеними наказом Мінінфраструктури від 25.11.2022 № 887) затверджено Методику визначення вартості дорожніх робіт та послуг (далі – Методика), яка набрала чинності 17.10.2022. Враховуючи вищевикладене, зазначені Правила та Методика мають застосовуватися при визначенні вартості нового будівництва, реконструкції,ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування з 17.10.2022. Кошторисна частина проєктної документації або кошторисна документація, розроблена та затверджена у встановленому порядку до 16.10.2022, у зв’язку з набранням чинності Методики не потребує перегляду та може використовуватися для планування та фінансування робіт та послуг на автомобільних дорогах загального користування, а також для проведення публічних закупівель.
Дата відповіді: 05.06.2023 10:11
Відповідь надана

Кошти на покриття ризиків

Номер: f5445fb3e8cb4f0584e8aeda3ed48a3a
Дата опублікування: 01.06.2023 23:54
Опис: Шановний замовнику, аналізуючи вашу відповідь виникає наступне питання, а саме Проектно-кошторисна документація розроблялась згідно Методики? Якщо так то не зрозуміло чому такий малий ліміт коштів на покриття ризиків. "Відповідь: Згідно п.6.7 Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) кожен учасник процедури закупівлі фіксує однакову суму коштів на покриття ризиків усіх учасників дорожніх робіт та послуг у розмірі, вказаному замовником у тендерній документації. Ця сума коштів відображається в подальшому в договірній ціні. В Додатку 6 Тендерної документації сума коштів на покриття ризиків було визначено згідно проектно-кошторисної документації, яка має позитивний експертний висновок ."
Відповідь: Відповідно до листа Мінінфраструктури №6301/27/14-22 від 05.12.22 повідомляємо про наступне . З метою реформування системи ціноутворення у будівництві автомобільних доріг загального користування, враховуючи вимоги частини другої статті 7 Закону України «Про ціни та ціноутворення», наказом Міністерства інфраструктури України від 02.05.2022 № 273, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.05.2022 за № 527/37863, затверджено Правила визначення вартості будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування. Також наказом Мінінфраструктури від 07.10.2022 № 753 (зі змінами,внесеними наказом Мінінфраструктури від 25.11.2022 № 887) затверджено Методику визначення вартості дорожніх робіт та послуг (далі – Методика), яка набрала чинності 17.10.2022. Враховуючи вищевикладене, зазначені Правила та Методика мають застосовуватися при визначенні вартості нового будівництва, реконструкції,ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування з 17.10.2022. Кошторисна частина проєктної документації або кошторисна документація, розроблена та затверджена у встановленому порядку до 16.10.2022, у зв’язку з набранням чинності Методики не потребує перегляду та може використовуватися для планування та фінансування робіт та послуг на автомобільних дорогах загального користування, а також для проведення публічних закупівель.
Дата відповіді: 02.06.2023 10:03
Відповідь надана

Розцінки!

Номер: e2fe3a82646c486384f40b8a07b5f88e
Дата опублікування: 01.06.2023 20:43
Опис: Шановний замовнику, Ви так і не внесли зміни в проект договору та не роз’яснили стосовно заданого раніше запитання. Будьте ласкаві, надайте коректну відповідь на раніше задане запитання, а саме : В якому програмному комплексі формувати договірну ціну? В проекті договору зазначений програмний комплекс АВК в якому відсутні розцінки які надані в технічному завданні по формі BoQ за CESMM4. Роз‘ясніть будь ласка чи є ці розцінки індивідуальними? Чи потребують вони затвердження?
Відповідь: Згідно п.6.1 Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування для визначення ціни тендерних пропозицій замовник повинен надати: - відомість обсягів робіт (BoQ) без зазначення цін; - технічну специфікацію із зазначенням технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, вимог до якості матеріалів; - перелік основних матеріальних ресурсів, зміну цін, які можуть суттєво вплинути на вартість дорожніх робіт та послуг впродовж періоду їх здійснення, із зазначенням питомої ваги кожного з них у загальній вартості дорожніх робіт та послуг (очікуваній вартості) із зазначенням цін, визначених за базою даних цін за останній місяць, що передує даті оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі чи спрощеної закупівлі, за формою, наведеною в додатку 28 Методики. Стандартний метод вимірювання в цивільному будівництві (CESMM) вже більше 40 років є стандартом для підготовки відомості обсягів робіт. Згідно п.3. розділу IV Правил визначення вартості будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування (наказ Мінінфраструктури від 02.05.2022 р. № 273 ) ціна тендерної пропозиції розраховується з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені Відомістю обсягів робіт (BoQ). Водночас укрупнені показники вартості робіт розраховуються учасником процедури закупівлі на власний розсуд. Згідно п.4. розділу IV Правил визначення вартості будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування (наказ Мінінфраструктури від 02.05.2022 р. № 273 ) порядок погодження договірної ціни встановлюється замовником у тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної процедури закупівлі. Під час погодження договірної ціни документи та обґрунтування розрахунків укрупнених показників вартості не надаються.
Дата відповіді: 02.06.2023 09:56
Відповідь надана

Додаток 6

Номер: f1479fafa6bd4f7888ec75b3fa25731c
Дата опублікування: 01.06.2023 14:51
Опис: Ліміт коштів на покриття ризиків та інфляції вказано з врахуванням ПДВ чи без?
Відповідь: Ліміт коштів на покриття ризиків та інфляції вказано без врахування ПДВ
Дата відповіді: 01.06.2023 15:45
Відповідь надана

Еквівалент

Номер: 629b45c22e264572a66a4428cb0d00e0
Дата опублікування: 01.06.2023 13:13
Опис: В поз. Х399 відомості обсягів робіт (BoQ) додатку № 10 до тендерної документації із змінами зазначено конкретну модель сепаратора нафтопродуктів Oleopator N20/3000 з 1-м люком та надставкою доочистки TF630G-H. Чи дозволяється замінювати сепаратор на аналог (еквівалент) іншого виробника. Також просимо зазначити в тендерній документації параметри сепаратора, які обов’язково мають бути аналогічними в іншого виробника (в т.ч. українського виробника)?
Відповідь: Згідно з п. 6 Розділу 3 тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідна Технічна специфікація надана у Додатку 7. У разі посилання у викладеній інформації на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип у найменуваннях за предметом закупівлі, джерело його походження або виробника- слід вважати в наявності вираз «або еквівалент». Тому модель сепаратору можна брати аналогічну у іншого виробника, але параметри повинні відповідати моделі зазначеної в технічному завданні.
Дата відповіді: 01.06.2023 15:45
Відповідь надана

Додаток 10

Номер: 38b20b22b3664b5cbd8a94db119c7e9b
Дата опублікування: 01.06.2023 11:48
Опис: Згідно з п. 5.9 розділу 5 підготовка Відомості обсягів робіт Стандартного методу вимірювання в цивільному будівництві CESMM 4, позиції в кожній частині потрібно розташовувати згідно з загальним порядком Класифікації робіт. Однак, у відомості обсягів робіт (BoQ) додатку № 10 до тендерної документації позиції розташовані не за загальним порядком Класифікації робіт. Як приклад, позиція D569 Інші споруди. Різнорідний матеріал…, розташована в рядку 3, а в подальшому в рядку 4 розташована поз. D522 Інші споруди. Бетон…, яка мала б розташовуватись раніше. Враховуючи вищевикладене, просимо внести зміни до Додатку №10 тендерної документації згідно нормативно-технічної документації.
Відповідь: Дякуємо за увагу. Будуть внесені відповідні зміни.
Дата відповіді: 01.06.2023 16:03
Відповідь надана

Проект договору

Номер: 2f8e070bdf6d46b1916d03f4c3cb6881
Дата опублікування: 01.06.2023 11:46
Опис: Шановний Замовнику! В п. 4.3. Проєкту договору будівельного підряду додатку № 8 до тендерної документації передбачено вимоги Замовника щодо додаткового надання Підрядником актів приймання виконаних будівельних робіт ф. №КБ-2в в електронному вигляді (в програмному комплексі їх складання – АВК, файл _іmp_ або ІБД 6.0). Проте, згідно з п. 7.1 Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування, на стадії взаєморозрахунків за виконані роботи проводяться на підставі обсягів та їх вартості, визначеної у договірній ціні, без підтвердження розрахунками. Відповідно до п. 7.2 вищевказаної Методики, взаєморозрахунки проводяться за формами актів приймання виконаних будівельних робіт ф. №КБ-2в та довідки ф. №КБ-3, за формою додатків 30 та 31 цієї Методики. Окремо слід зазначити, що в програмному комплексі АВК не передбачено можливість визначення вартості дорожніх робіт за міжнародною системою вимірювання дорожніх робіт та послуг С4-CESMM 4 з відомістю обсягів робіт BoQ. Таким чином, вимоги Замовника щодо обов’язкового додаткового надання актів ф. №КБ-2в в електронному вигляді (в програмному комплексі їх складання – АВК, файл _іmp_ або ІБД 6.0) при взаєморозрахунках суперечить вимогам п.п. 7.1, 7.2 Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування. Просимо привести Проект Договору у відповідність з вимогами нормативно-технічних актів, шляхом внесення змін.
Відповідь: Дякуємо за увагу. Будуть внесені відповідні зміни.
Дата відповіді: 01.06.2023 15:40
Відповідь надана

Проєкт договору

Номер: e2ba32e7bcf445b3b217907216efdff3
Дата опублікування: 31.05.2023 12:08
Опис: Шановний Замовнику! В преамбулі до проєкту договору (Додаток 8 до ТД) є вимога вказати номер свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ. Вказаний документ не видається з 01.01.2014р. На заміну цього документу видається Витяг з реєстру платників ПДВ. В проєкті договору не передбачено можливість вказати номер Витягу. В той же час Розділ 4. «Подання та розкриття тендерної пропозиції» п.2 «Інша інформація» пп.8 має наступне попередження: «Учасник, який подав тендерну пропозицію, вважається таким, що згодний з проєктом договору про закупівлю, викладеним у Додатку 8 до цієї тендерної документації, та буде дотримуватися умов своєї тендерної пропозиції протягом строку, встановленого в п. 4 Розділу 3 до цієї тендерної документації.». На підставі вище викладеного можна зробити висновок, що Учасники, які не мають Свідоцтва про реєстрацію ПДВ, не можуть прийняти участь у даній закупівлі за відсутності Свідоцтва. Просимо внести зміни в проєкт договору й надати можливість участі всім потенційним учасникам на рівних умовах
Відповідь: Шановний учаснику, були внесені відповідні зміни
Дата відповіді: 31.05.2023 19:16
Відповідь надана

АБЗ

Номер: caf3552846414c8e9d730e62fbbcf5b2
Дата опублікування: 31.05.2023 11:17
Опис: Шановний Замовнику! Наведіть порядок в нумерації таблиць по АБЗ та ЦБЗ!!!!
Відповідь: Будуть внесені відповідні зміни
Дата відповіді: 31.05.2023 18:15