-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Слобода с. Молочки Бердичівського району Житомирської області
Завершена
5 667 837.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 28 339.19 UAH
мін. крок: 0.5% або 28 339.19 UAH
Період уточнення:
23.05.2023 13:10 - 03.06.2023 00:00
Відповідь надана
Акт огляду обєкту
Номер:
238589f4394f49fc87f6d3a422c0ffcf
Дата опублікування:
24.05.2023 10:45
Опис:
Додатком 2 до ТД Замовник вимагає:
9. Перед поданням пропозиції, Учасник повинен оглянути об’єкт. У складі пропозиції необхідно надати Акт обстеження об’єкта (довільної форми), з відміткою (підпис посадової особи замовника) представника Замовника.
Так, Закон зокрема визначає, що усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника процедури відкритих торгів. Таким чином, спілкування учасників і Замовника повинно відбуватися виключно через систему закупівель без можливості встановити особи учасника.
Статтею 5 Закону встановлено принцип добросовісної конкуренції, що зокрема передбачає відсутність у замовника інформації про кількість учасників, їх найменування / ПІБ, за якими можливо зробити цінові та інші прогнози щодо закупівлі, чинити тиск, розголосити інформацію про намір даним учасником брати участь у закупівлі, демпінгувати ціну пропозиції з боку інших учасників тощо.
Є очевидним, що вимога про надання у складі пропозиції довідки про огляд об`єкту за підписом та печаткою представника Замовника, в порушення статті 24 Закону, дозволяє встановити особу учасника (у.т.ч. Скаржника) та впливати на нього різними способами, в т.ч. розголосити про намір таким учасником брати участь у закупівлі, що вплине на цінові пропозиції інших учасників; не підписати акт огляду об’єкта з незалежних від учансника причин тощо.
Отже, застосована Замовником вимога про обстеження об’єкта з підписанням акту огляду (довідки) представником Замовника є такою, що порушує статтю 24 Закону і принцип добросовісної конкуренції, визначений статтею 5 Закону.
Крім того, Відповідно до статті 23 Закону, Технічна специфікація повинна МІСТИТИ ОПИС УСІХ НЕОБХІДНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ТОВАРІВ, РОБІТ АБО ПОСЛУГ, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Обсяги виконання робіт за предметом даної закупівлі, технічні вимоги до предмету закупівлі вказані у Додатку 2 Документації, тож, у разі необхідності, Замовник в силу ст. 23 Закону повинен
вказати додаткові характеристики предмета закупівлі у технічних специфікаціях, додавши необхідні креслення, викопіювання та іншу документацію, що нівелює потребу учасника особисто відвідувати об’єкт.
Окрім того, статтею 5 Закону встановлено принцип недискримінації учасників і рівного ставлення до них.
Таким чином, дана вимога Замовника є дискримінаційною і такою, що обмежує конкуренцію, може тим чи іншим чином ставити перешкоди для участі у закупівлі, а тому має бути виключена з Тендерної документації, або приведена у відповідність до чинного Законодавства у спосіб, що не порушує прав Учасників.
Просимо усунути дану ДИСКРИМІНАЦІЙНУ вимогу, або ми змушені будем звернутись до АМКУ.
Дякуємо за розуміння
Відповідь:
Доброго дня! Шановний Учаснику! У відповідь повідомляємо наступне. Акт огляду складається для усвідомлення та ознайомлення підрядної організації з місцем та об’єктом роботи, розміщенням об’єкту, технічного стану об’єкта та можливих перешкод та іншими можливими проблемними питаннями, які можуть виникнути під час виконання робіт, а також для загального розуміння обсягу робіт, та формування ціни своєї пропозиції з урахуванням всіх необхідних обсягів матеріалів та робіт. Обстеження об’єкта дозволяє учаснику здійснити попередній моніторинг окремих показників його технічного стану, що має слугувати своєрідною інформаційною базою для формування учасником раціонального та об’єктивного плану виконання капітального ремонту з урахуванням встановлених замовником строків, та формування ціни своєї пропозиції. Оскільки, учасники мали можливість провести попереднє обстеження об’єкта, це тим самим мінімізує ризики виникнення непорозумінь на етапі укладання договору з переможцем закупівлі, вважаємо вимогу закупівлі про обстеження об’єкту законною та обґрунтованою. Замовник ніяким чином не порушив вимоги частини третьої статті 5 Закону, оскільки забезпечив вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбачену Законом, не обмежував право жодного учасника на обстеження об’єкту. А також повідомляємо, що згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, тому дана вимога не є дискримінаційною, а встановлена з урахуванням норм Закону. Замовник самостійно формує вимоги документації з урахуванням норм чинного законодавства України з метою отримання якісних послуг/робіт від добросовісних Учасників.
Дата відповіді:
27.05.2023 21:52