-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Комплект приладів для вимірювання, які складаються з рівнемірів-лічильників для світлих нафтопродуктів з влаштуванням системи ЗВДТ
Завершена
5 510 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 55 100.00 UAH
мін. крок: 1% або 55 100.00 UAH
Період уточнення:
22.05.2023 14:06 - 27.05.2023 00:00
Відповідь надана
Щодо технічних вимог
Номер:
1246fcf530564e03a0a74613fc0b4654
Дата опублікування:
25.05.2023 12:48
Опис:
Доброго дня, шановний Замовник.
Вкотре звертаємо Вашу увагу на те, що пункт 8 Метрологія та технічні вимоги Додатку 2 тендерної документації містить вимогу щодо розміру похибки виміру густини, яка за текстом цього пункту повинна бути не більшою за +/- 1 кг/м3, що суперечить нормам чинного законодавства України, згідно якого розмір граничної допустимої похибки вимірювання густини не повинен перевищувати +/- 0,5 кг/м3 (пункт 4.3.2.10 «Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України» від 20.05.2008 № 281/171/578/155 – надалі *Інструкція).
В попередніх трьох тендерних процедурах (UA-2023-04-18-002052-a, UA-2023-04-25-010073-a; UA-2023-05-08-001457-a), які не відбулися, або відбулися без визначення переможця, ми послідовно вимагали привести цей пункт Технічних вимог до норм чинного законодавства, а в разі відмови - просили Вас надати посилання на діючий нормативний документ України в якості обґрунтування.
В результаті - вимога не була задоволена, і в якості обґрунтування на початку цього серіалу Ви послались на третій з низу абзац пункту 4.3.2.11 *Інструкції, в якому зазначено що: «Вимірювання температури і густини за допомогою інших (*ред. - не ареометрів і не термометрів) ЗВТ (*ред. - засобів вимірювальної техніки) здійснюють відповідно до інструкцій з їх експлуатації», і що за логікою цього абзацу означає: для автоматизованих засобів вимірювання існують інші регламентовані державою норми похибок вимірювання при обліку нафтопродуктів, відмінні від зазначених в пункті 4.3.2.10 *Інструкції.
В свою чергу, ми звернули Вашу увагу на те, що зміст пункту 4.3.2.11 *Інструкції описує методику / алгоритм дій в процесі відбору проб і проведенні вимірювань, і жодним чином не стосується регламентування розмірів похибок вимірювання, тому таке посилання не може бути адекватним обґрунтуванням для невиконання пункту 4.3.2.10 *Інструкції.
Наступне спілкування в межах тендерної процедури нагадало класичний сюжет А.Райкіна: «Ваши колеса высланы самолетом». – «Какие колеса?! Нам нужны насосы!».
В підсумку, останнім Вашим ствердженням в рамках переговорів було те, що норму в 1 кг/м3 містить один із стандартів, на які є посилання в пунктах 4.3.2.10 і 4.3.2.11 *Інструкції, а саме: ГОСТ 13196-93, ДСТУ 4488:2005, ДСТУ ГОСТ 31072:2006.
Детально вивчивши ці стандарти, констатуємо і фахово стверджуємо, що: ДСТУ ГОСТ 31072:2006 і ДСТУ 4488:2005 – не регламентують розмір похибки вимірювання густини; ДСТУ ГОСТ 31072:2006 – не стосується інших засобів вимірювання, крім ареометрів і термометрів, і, до того ж, не суперечить пункту 4.3.2.10 *Інструкції.
Отже, підсумовуючи вище наведене, просимо надати роз`яснення, чому Технічні вимоги тендерної документації принципово містять порушення норм чинного законодавства України?
Відповідь:
Доброго дня! Пунктом 4.3.2.16 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України» від 20.05.2008 року за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) передбачено, що процес вимірювання маси нафти і нафтопродуктів об'ємно-масовим методом може бути автоматизований шляхом застосування у резервуарах вимірювального устаткування з використанням лічильників, автоматизованих густиномірів, об'єднаних до системи вимірювань маси нафти (вузли обліку нафти) або нафтопродукту, що є метою закупівлі. Пунктом 4.3.2.10 Інструкції визначено, що для розрахунку маси нафти і нафтопродукту визначають їх густину у відібраних пробах за фактичної температури. Для відбирання проб із стаціонарних резервуарів застосовують знижені пристрої для відбирання проб згідно з ГОСТ 13196-93 "Устройства автоматизации резервуарных парков. Средства измерения уровня и отбора проб нефти и нефтепродуктов. Общие технические требования и методы испытаний". В той же час, ГОСТ 13196-93 визначено класифікацію пристроїв для відбирання проб. Для недопущення дискрімінаціних умов, Замовником прийнято рішення здійснити закупівлю саме комплекту приладів для вимірювання (рівнеміри-лічильники), які визначені класифікацією пристроїв для відбирання проб згідно з ГОСТ 13196-93 без посилання на конкретні марки чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. В п. 4.3.2.10 Інструкції зазначено, що в разі їх відсутності (відсутності знижених пристроїв для відбирання проб) - застосовують ручні пробовідбірники для відбирання проб згідно з ДСТУ 4488:2005 Нафта і нафтопродукти. Методи відбирання проб (далі - ДСТУ 4488), а саме термометри з границями допустимої похибки +- 0,5 град.С. та ареометри з границями допустимої похибки +- 0,5 кг/куб.м., а пунктом 4.3.2.11 Інструкції визначено, що вимірювання температури і густини за допомогою інших ЗВТ здійснюють відповідно до інструкцій з їх експлуатації.
Технічнй регламент законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 94 (далі - технічний регламент), встановлює вимоги, яким повинні відповідати засоби вимірювальної техніки, які призначені для застосування у сфері законодавчо регульованої метрології (далі - засоби вимірювальної техніки), коли вони надаються на ринку та/або вводяться в експлуатацію для виконання завдань, пов’язаних з вимірюваннями, а також дія цього Технічного регламенту поширюється на засоби вимірювальної техніки, перелік яких наведено у додатку 1 (п. 59 Рівнеміри). Відповідно до вимог Технічного регламенту засоби вимірювальної техніки повинні відповідати суттєвим вимогам, установленим у додатку 2 та у відповідних національних стандартах та технічних специфікаціях для певних засобів вимірювальної техніки. Пунктом 14 Технічного регламенту передбачено, що виробники під час введення засобів вимірювальної техніки в обіг та/або експлуатацію гарантують, що вони були розроблені і виготовлені відповідно до суттєвих вимог, визначених у додатку 2, та вимог, зазначених у відповідних національних стандартах та технічних специфікаціях для певних засобів вимірювальної техніки, а в подальшому Виробники складають технічну документацію, зазначену у пунктах 48-52 цього Технічного регламенту, та виконують відповідну процедуру оцінки відповідності, наведену в пункті 47 цього Технічного регламенту, або забезпечують її виконання (п. 15 Технічного регламенту). Пунктом 2 суттєвих вимох (Додаток 2 Технічного регламенту) визначено, що за нормованих робочих умов і за відсутності перешкод похибка вимірювання не повинна перевищувати значення максимально допустимої похибки, яке встановлено спеціальними вимогами відповідних національних стандартів та технічних специфікацій для певних засобів вимірювальної техніки. Замовником проаналізовано технічні специфікації різних виробників засобів вимірювальної техніки, які визначені класифікацію пристроїв згідно з ГОСТ 13196-93, та застосовано максимально допустиму похибку для визначення густини в +- 1 кг/куб.м. Слід зазначити, що оцінка пропозицій учасників буде здійснюватися з урахуванням границь відносної похибки об'ємно-масового методу, яким визначається маса нафти і нафтопродукту за їх об'ємом, густиною та температурою, як передбачено Інструкцією.
Дата відповіді:
27.05.2023 20:34