• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція діючого зовнішнього водопроводу з частковою заміною водопровідних труб та насосного обладнання в смт. Головине, Житомирського району, Житомирської області» (Код ДК 021:2015: 45330000-9 Водопровідні та санітарно – технічні роботи

Завершена

3 972 718.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 39 727.18 UAH
Період уточнення: 19.05.2023 15:30 - 02.06.2023 00:00
Відповідь надана

Вимога щодо виключення дискримінаційної вимоги

Номер: 3fb244f86c594f2eb26145e34e4dc7e4
Дата опублікування: 01.06.2023 15:52
Опис: Пункт 2.4. частини 2 Додатку 1 тендерної документації містить дискримінаційну вимогу, а саме: «Наявність в інженера з охорони праці сертифіката компетентності/координатор з питань охорони праці згідно з вимогами НПАОП 45.2-7.03-17 мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або будівельних майданчиках». Відповідно до пункту 5 Розділу І «Загальні положення» Наказу Міністерства соціальної політики України «Про затвердження Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках» від 23.06.2017 року № 1050, координатор з питань охорони праці на стадії будівництва - компетентна фізична особа з підтвердженою кваліфікацією або юридична особа (котра має у своєму складі фахівця з підтвердженою кваліфікацією), яка на стадії будівництва виконує доручені їй замовником або керівником будівництва завдання, визначені у Мінімальних вимогах. Функції, обов’язки та завдання координаторів визначені у Розділі ІV «Координатори з питань охорони праці» вищевказаних Мінімальних вимог, зокрема підпунктом 2 пункту 2 даного розділу визначено обов’язок координатора з питань охорони праці на стадії будівництва – «2) координувати вжиття заходів, направлених на забезпечення дотримання підрядниками і фізичними особами вимог розділу VI цих Мінімальних вимог, плану з охорони праці будівельного майданчика та нормативно-правових актів з охорони праці;». Ні в тендерній документації, ні в технічному завданні до неї Замовником не надано інформації щодо наявності плану з охорони праці будівельного майданчика, складання якого згідно Розділу V Мінімальних вимог покладено на Замовника і який розробляється одночасно з проектною документацією та завершується до початку виконання будь-яких робіт на будівельному майданчику. Поряд з цим пунктом 3 Розділу V Мінімальних вимог передбачено, що у разі непризначення координаторів згідно з пунктом 1 розділу ІІ Мінімальних вимог у зв’язку з виконанням робіт одним підрядником складання плану покладається на проектувальника. Тобто, згідно Мінімальних вимог – Замовник на стадії оголошення процедури закупівлі зобов’язаний мати план з охорони праці будівельного майданчика у будь-якому випадку, проте інформація про його наявність та можливість ознайомлення з його умовами відсутня. Більше того, пунктом 4 розділу ІV мінімальних регламентовано, що: «3. Для виконання своїх обов’язків координатори з питань охорони праці повинні: брати участь у всіх стадіях розробки проектної документації та виконання будівельних робіт; брати участь у всіх нарадах, засіданнях, які стосуються розробки проектної документації та виконання будівельних робіт; отримувати від проектувальника, підрядників інформацію та документи, необхідні для виконання своїх обов’язків.». Враховуючи вищевикладене, можна зробити висновок, що Замовник неправильно трактує норми Наказу Міністерства соціальної політики України «Про затвердження Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках» від 23.06.2017 року № 1050, вимагає наявність сертифікованого координатора, але виключає можливість виконання його обов’язків передбачених законодавством та не надає необхідної інформації для здійснення його функцій. Дана вимога Замовника суперечить чинному законодавству в сфері охорони праці та містить явну дискримінаційну складову. Просимо Вас виключити дану вимогу з тендерної документації, а в інакшому випадку змушені будемо оскаржити її в Антимонопольному комітеті України.
Відповідь: Ваша вимога щодо виключення з тендерної документації вимоги щодо Наявності в інженера з охорони праці сертифіката компетентності/координатор з питань охорони праціз гідно з вимогами НПАОП 45.2-7.03-17 мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або будівельних майданчиках, інформуємо, що відповідно до Наказу Міністерства соціадьної політики України «Про затвердження Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках» від 23.06. 2017 року №1050 пункт 1,2 Розділу І Загальні положення 1. Ці Мінімальні вимоги встановлюють загальні вимоги до організації охорони праці та робочих місць на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках при виконанні будівельних робіт згідно з переліком видів будівельних робіт, на які поширюються мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, що наведений у додатку 1 до цих Мінімальних вимог (далі - Перелік видів будівельних робіт). 2. Ці Мінімальні вимогип оширюються на замовників, керівників будівництва, генеральних підрядників, підрядників, субпідрядників, фізичних осіб, що забезпечують себе роботою самостійно. Зважаючи на вищевикладене, вважаємо Вашу вимогу безпідставною, необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню.
Дата відповіді: 04.06.2023 19:04
Відповідь надана

Вимога щодо усунення дискрамінаційних вимог тендерної документації Замовника

Номер: b2e62a85ebca4b68a3401c104d301929
Дата опублікування: 27.05.2023 17:05
Опис: Шановний Замовнику! Розглянувши умови та вимоги тендерної документації на закупівлю робіт за предметом: «Реконструкція діючого зовнішнього водопроводу з частковою заміною водопровідних труб та насосного обладнання в смт. Головине, Житомирського району, Житомирської області» (Код ДК 021:2015: 45330000-9 - Водопровідні та санітарно – технічні роботи) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-05-19-007574-a) було виявлено необгрунтовані вимоги щодо кваліфікації працівників потенційного учасника, зокрема вимоги про наявність посвідчень та протоколів проходження навчання з техніки безпеки, зокрема підпункт 2.3. пункту 2 Розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації містить вимогу: «Обов’язковість проходження навчання з охорони праці для: •Директора – правила техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць та обладнання під тиском. (оригінали або належним чином завірені копії посвідчень+протокол) •головного інженера – загальні питання, інструменти та пристрої, правила техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць, група допуску з електробезпеки (оригінали або належним чином завірені копії посвідчень+протокол) •майстра – правила техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць та обладнання під тиском. (оригінали або належним чином завірені копії посвідчень+протокол)». Дані вимоги до працівників учасника є необгрунтованими, з огляду на те, що на виконавця робіт/підрядника покладено функції будівництва, у випадку даного предмету закупівлі – реконструкції, а не експлуатації його в подальшому. Правилами технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затвердженими наказом Державного Комітету України по житлово-комунальному господарству від 05.07.1995 № 30 визначено, що ці правила є обов'язковими для всіх суб’єктів господарювання, у тому числі юридичних осіб, що здійснюють технічну експлуатацію систем водопостачання та водовідведення, незалежно від організаційно-правової форми та форми власності і працівники таких суб'єктів зобов'язані проходити навчання, що зазначені у вимогах Замовника. Тобто, вимагаючи документи, що посвідчують проходження навчання працівниками по правилам безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць по різним напрямкам (директор, головний інженер, майстер), Замовник грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель, передбачені ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», оскільки в даних вимогам вбачається дискримінаційна складова по відношенню до всіх потенційцних учасників – суб'єктів господарювання у сфері будівництва. Замовник звужує коло учасників до спеціалізованих на експлуатації та обслуговуванні об'єктів водопостачання та водовідведення. Окрім того жодним чинним нормативно-правовим актом у сфері будівництва не передбачено виконання даних вимог, а умовами тендерної документації не передбачена експлуатація та обслуговування об'єкту, реконструкція якого є предметом закупівлі. Вимагаємо виключити вищевказані вимого із тендерної документації, в протилежному випадку змушені будемо звернутись до Органу оскарження - Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель - за захистом своїх прав та інтересів.
Відповідь: Відповідні зміни внесено
Дата відповіді: 29.05.2023 16:11
Відповідь надана

Вимога про виключення дискримінаційних та незаконних вимог

Номер: 03dea9071bf444de91a45ea75bc0aaaa
Дата опублікування: 27.05.2023 13:34
Опис: Шановний Замовнику! Розглянувши умови та вимоги тендерної документації до процедури відкритих торгів з особливостями (ідентифікатор закупівлі UA-2023-05-19-007574-a), нами, як потенційним учасником процедури закупівлі було виявлено необгрунтовану вимогу, яка не суперечить умовам додатку до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ», а саме: 1. Пункт 5 Розділу 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців).» Додатку 1 до тендерної документації містить вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції Дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки, що містить у переліку робіт, зокрема: «1.Роботи в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000В. 2.Монтаж, демонтаж, ремонт, технічне обслуговування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, устаткування напругою понад 1000 В». Вважаємо дану вимогу Замовника необгрунтованою, з огляду на те, що в жодному розділі технічного завдання не передбачено вищевказаних видів робіт, використання вказаних механізмів, устаткування і т. д. Потенційні учасники розраховують власну цінову пропозицію на підставі технічних, якісних та кількісних характеристих, визначених Замовником. Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що наявність перелічених видів робіт у Дозволі на виконання робіт підвищеної небезпеки не обов'язкова для потенційних учасників процедури закупівлі, які мають усі необхідні дозвільні документи, необхідні для виконання робіт за предметом закупівлі. З огляду на вище вказане, вимагаємо виключити із вимог тендерної документації наявність в переліку робіт, зазначених у Дозволі на виконання робіт підвищеної небезпеки учасника такі роботи: «1.Роботи в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000В. 2.Монтаж, демонтаж, ремонт, технічне обслуговування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, устаткування напругою понад 1000 В»
Відповідь: Шановний потенційний Учаснику! Замовником розглянуто Вашу вимогу, щодо виключення з тендерної документації наявність Дозволу на виконання робіт підвищеної, що містить у переліку робіт, зокрема: «1.Роботи в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000В. 2.Монтаж, демонтаж, ремонт, технічне обслуговування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, устаткування напругою понад 1000 В» Відповідно до додатку 2 тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі в примітці вказано, що роботипередбачені технічним завданням будуть проводитися в охоронній зоні лінії електропередач вище 1000 В, а саме 10000 В. Враховуючи це Замовником обгрунтовано включено до тендерної документації вимогу щодо наявності Дозволу на виконання робіт підвищеної, що містить у переліку робіт, зокрема: «1.Роботи в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000В. 2.Монтаж, демонтаж, ремонт, технічне обслуговування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, устаткування напругою понад 1000 В»
Дата відповіді: 29.05.2023 15:51
Відповідь надана

Вимога про виключення дискримінаційних та незаконних вимог

Номер: ef364de8a7874f5fb6d64beff5b76a1d
Дата опублікування: 26.05.2023 18:02
Опис: Шановний Замовнику! Розглянувши умови та вимоги тендерної документації на закупівлю робіт за предметом: «Реконструкція діючого зовнішнього водопроводу з частковою заміною водопровідних труб та насосного обладнання в смт. Головине, Житомирського району, Житомирської області» (Код ДК 021:2015: 45330000-9 - Водопровідні та санітарно – технічні роботи) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-05-19-007574-a), повідомляємо Вас про наявність у ній вимог, які містять дискримінаційні складові та значно обмежують коло потенційних учасників, що суперечить принципам здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема: 1. У ч. 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації передбачено надання у складі тендерної пропозиції засвідченої сканкопії свідоцтва внутрішнього аудитора систем управління якістю згідно з вимогами ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ EN ISO 9001:2018). Вважаємо, що дана вимога, спрямована на конкретного виконавця/учасника, оскільки достатнім підтвердженням впровадження на підприємстві системи управління якістю згідно з вимогами ДСТУ ISO 9001:2015 є надання сертифікату відповідно даного стандарту, який щорічно підтверджується незалежним зовнішнім аудитом акредитованого органу із оцінки відповідності, який видав сертифікат. Окрім того, для виконання робіт за предметом закупівлі, жодним із діючих нормативно-правових актів чинного законодавства України не передбачено наявності працівника за спеціальністю (кваліфікацією) «внутрішній аудитор». Більше того, висновок «внутрішнього аудитора», який на договірних відносинах підпорядкований керівнику підприємства та прямо зацікавлений у його діяльності та отриманні прибутку містить корупційну складову та конфлікт інтересів. Вимагаємо виключити дану вимогу із тендерної документації. 2. Пунктом 2.4. частини 2 Додатку 1 тендерної документації передбачено: «Наявність в інженера з охорони праці сертифіката компетентності/координатор з питань охорони праці згідно з вимогами НПАОП 45.2-7.03-17 мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або будівельних майданчиках». Наказом Міністерства соціальної політики України «Про затвердження Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках» від 23.06.2017 року № 1050 (далі – Наказ №1050) встановлено, що координатор з питань охорони праці на стадії будівництва (далі – Координатор) — компетентна фізична особа з підтвердженою кваліфікацією або юридична особа (котра має у своєму складі фахівця з підтвердженою кваліфікацією), яка на стадії будівництва виконує доручені їй замовником або керівником будівництва завдання, визначені у Мінімальних вимогах. Тобто, координатор — це особа, на яку наказом чи розпорядженням замовником або керівником будівництва покладено додаткові повноваження з питань охорони праці, саме додаткові, а не основні. Належним підтвердженням дотримання учасником норм з охорони праці – є впроваджена система з охорони праці, відповідальна особа/інженер з охорони праці, яка отримала належну кваліфікацію, пройшла відповідне навчання, поряд з цим, Закон і інші нормативно-правові акти не визначають такої необхідності як наявність в інженера з охорони праці сертифіката компетентності/координатор з питань охорони праці згідно з вимогами НПАОП 45.2-7.03-17. Більше того, для виконання своїх обов’язків Координатори повинні брати участь у всіх стадіях розробки проектної документації та виконання будівельних робіт; брати участь у всіх нарадах, засіданнях, які стосуються розробки проектної документації та виконання будівельних робіт; отримувати від проектувальника, підрядників інформацію та документи, необхідні для виконання своїх обов’язків, що у даному випадку стає неможливим, оскільки потенційний учасник, прийнявши умови тендерної документації та технічного завдання автоматично погоджується з усіма умовами проектно-кошторисної документації. Виходячи з вищевикладеного, Координатор у розумінні Наказу №1050, повинен бути призначений Замовником та представляти його службу на усіх етапах виконання робіт за предметом закупівлі, координуючи свою діяльність зі службою з охорони праці учасника. Встановлюючи дану вимогу, Замовник, нівелює можливість учасників з впровадженою службою з охорони праці прийняти участь у відкритих торгах, залишивши можливість лише тим, у кого відповідальна особа/інженер з охорони праці має вищевказаний сертифікат. Вимагаємо виключити дану вимогу із тендерної документації.
Відповідь: Шановний потенційний Учаснику, за результатами розгляду Вашогозвернення, повідомляємо наступне. Щодо встановлення власне вимог надання сертифікатів ISO повідомляємо, що частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Водночас, Закон не містить визначення дискримінація. А тому, як замовники, так і учасники скоріш усього за пошуком цього визначення звертаються до відповідних джерел. Для Замовника цієї закупівлі, таким джерелом серед інших, є численна та незмінна практика Антимонопольного комітету України, який визнає дискримінацію учасників публічних закупівель як обмеження прав когось із них шляхом встановлення у тендерній документації вимог, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників, як приклад: Рішення Колегії № 9066-р/пк-пзвід 26.04.2021, оголошення № UA-2021-03-19-000685-c; Рішення Колегії № 9066-р/пк-пзвід 26.04.2021, оголошення № UA-2021-03-19-000685-c згідно з цими рішеннями прийнято наступне:«Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси скаржника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині». Також, Колегія суддів Касаційного адміністративного суду Верховного суду згідно з постановою від 24.06.2020 у справі № 826/15639/17 (далі — постанова №826/15639/17) виклала позицію, що, хоча суб’єктів господарювання, не підлягаєобов’язковій сертифікації, це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу торгів). Вищезазначені сертифікати мають бути видані на Учасника торгів. Так, як саме з Учасником торгів планується заключати договір, а не з виробником товару, та має бути доведена надійність та потенціалу часника,як майбутнього надавача послуг. Згідно з ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. А тому, вимога щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікатуів є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердженняв ідповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону. Пунктом 4 частини 2 статті 22 закону передбачено можливість зазначення в тендерній документації “інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби)”. Звертаємо увагу потенційного Учасника, що Замовник має бути впевненим, щоПідрядник здійснює ефективне управління якістю, організовує системи внутрішніх процесів на високому рівні, що підтверджуватиметься саме такими сертифікатами. Отож, встановлені вимоги тендерної документації у цій закупівлі, виходячи з вищенаведеного не є дискримінаційними, оскільки не обмежують прав потенційних учасників закупівлі в отриманні відповідних сертифікатів, а також встановлення цих вимог також не свідчить і не можес відчити, що цій вимозі може відповідати лише один або декілька учасників, оскільки прямих заборон щодо отримання таких сертифікатів в чинному законодавстві не міститься. У зв’язку із чим оцінювання потенційних ризиків Замовником, пов’язаних із внутрішніми факторами в організації Підрядника зводитимуться до мінімальних, адже послуги мають бути надані належної якості. Окрім цього, жоден з учасників не обмежений у праві отримати сертифікат якості. Останній може отримати будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів. Що стосується, виключення з тендерної документації вимоги щодо Наявності в інженера з охорони праці сертифіката компетентності/координатор з питань охорони праціз гідно з вимогами НПАОП 45.2-7.03-17 мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або будівельних майданчиках, інформуємо, що відповідно до Наказу Міністерства соціадьної політики України «Про затвердження Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках» від 23.06. 2017 року №1050 пункт 1,2 Розділу І Загальні положення 1. Ці Мінімальні вимоги встановлюють загальні вимоги до організації охорони праці та робочих місць на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках при виконанні будівельних робіт згідно з переліком видів будівельних робіт, на які поширюються мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, що наведений у додатку 1 до цих Мінімальних вимог (далі - Перелік видів будівельних робіт). 2. Ці Мінімальні вимогип оширюються на замовників, керівників будівництва, генеральних підрядників, підрядників, субпідрядників, фізичних осіб, що забезпечують себе роботою самостійно. Зважаючи на вищевикладене, вважаємо Вашу вимогу безпідставною, необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню.
Дата відповіді: 29.05.2023 15:48