• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Калуського району Івано-Франківської області )

Завершена

294 336 524.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 943 365.00 UAH
Період уточнення: 18.05.2023 17:02 - 28.06.2023 00:00
Відповідь надана

Аналогічний договір

Номер: fea788671b6e42ea9032505c4d97ea45
Дата опублікування: 26.06.2023 14:26
Опис: Добрий день. У Додатку № 3 до тендерної документації Вами зазначено, що під аналогічним(ими) договором(ами) необхідно розуміти аналогічний(ні) договір(ри) як договір(и) з експлуатаційного утримання та/або поточного дрібного ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого або державного значення та/або поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого або державного значення, та/або будівництва автомобільних доріг загального користування місцевого або державного значення послуги по якому (их) надавалися у період з 2019 року по 2023 рік включно. Просимо надати роз’яснення чому Вами у перелік не включено договори з капітального ремонту адже досвід із капітального ремонту біль складніший чим із поточного дрібного або середнього ремонту?
Відповідь: Зміни до Додатку 3 тендерної документації в частині аналогічного договору внесено на виконання рішення АМКУ № 8144 від 06.06.2023 року
Дата відповіді: 28.06.2023 15:49
Відповідь надана

Незаконні вимоги

Номер: 4d4a84a7e4704f50bbd43375b717e76f
Дата опублікування: 25.05.2023 15:22
Опис: Уважно вивчивши вимоги тендерної документації вважаємо, що Замовником умисно та неправомірно завищено об’єм послуг які потрібно буде надавати після укладення договорів та не вірно визначено очікувану вартість закупівель. Адже з інформації про виділення коштів Державному підприємству «ДОРОГИ ПРИКАРПАТТЯ» сума становить 358 494 500 (триста п’ятдесят вісім мільйонів чотириста дев’яносто чотири тисячі п’ятсот гривень) грн. при тому, що Замовником оголошено 4 закупівлі на Експлуатаційне утримання сумарно на 1 337 892 170,00 (один мільярд триста тридцять сім мільйонів вісімсот дев’яносто дві тисячі сто сімдесят гривень 00 копійок) грн., що суттєво перевищує суму бюджетних призначень. Виходячи із вищенаведеного Замовник порушив правила «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» Затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275 адже Замовник не має права оголошувати закупівлю очікувана вартість якої врази перевищує бюджетні призначення для цих закупівель. Завищення очікуваної вартості закупівлі і встановлення необґрунтованої вимоги про обсяг річного доходу (виручки) Учасника за 2022 рік є не меншим, ніж 60% від суми очікуваної вартості цієї закупівлі суттєво обмежують коло потенційних учасників, зменшує конкуренцію та є дискримінаційним по відношенню до інших учасників. Просимо усунути дану дискримінаційну вимогу шляхом внесення змін у Тендерну документацію шляхом приведення у відповідність очікувані вартості закупівель до наявного бюджетного фінансування. У разі ігнорування даної вимоги, ми змушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України зі Скаргою до Державної аудиторської служби України із заявою про вчинення порушення під час проведення процедури закупівлі, у Прокуратуру Івано-франківської області із заявою про вчинення економічного злочину та інші відповідні інстанції з висвітленням Замовника торгів який умисно встановлює незаконні, упереджені вимоги, та робить усе щоб закупівлю виграв лише його учасник.
Відповідь: На Ваше запитання від 25 травня 2023 року «НЕЗАКОННІ ВИМОГИ» повідомляємо наступне: Згідно п 48. Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) : «У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону». Згідно ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» : «2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. 3. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).». Тобто законодавець встановив для Замовників право встановлювати такий кваліфікаційний критерій, як «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» і вказав на право замовника вимагати для підтвердження відповідності саме «підтвердження обсягу річного доходу (виручки)», і не надавав повноважень Замовникам щодо встановлення вимоги про надання підтвердження у будь-який інший спосіб, зокрема законом не передбачено право Замовників надавати підтвердження обсягу доходу (виручки) за будь-який інший часовий проміжок (місяць, квартал, півріччя, декілька років тощо). Таким чином тендерною документацією», у відповідності до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», встановлена вимога щодо необхідності підтвердження фінансової спроможності шляхом подання підтвердження саме обсягу річного доходу (виручки). Також хочемо звернути Вашу увагу, що не зважаючи що ЗУ «Про публічні закупівлі» обмежено встановлення розміру такої вимоги у розмірі не більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (тобто не більше 100% вартості закупівлі), тендерною документацією встановлено ця вимога у значно меншому розмірі (у розмірі 60% від вартості закупівлі). Дана вимога відповідає вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року і не є дискримінаційною.
Дата відповіді: 26.05.2023 16:43
Відповідь надана

Фінансова звітність

Номер: a81ef69d37924d8ea0a68433143cbdb1
Дата опублікування: 25.05.2023 10:40
Опис: Добрий день. Згідно Додатку №12 тендерної документації, учасники зобов’язані підтвердити «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю». Зокрема, учасник вважатиметься таким, що відповідає встановленому цією документацією кваліфікаційному критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю», якщо, згідно з поданою Учасником у складі своєї тендерної пропозиції фінансовою звітністю, як зазначено вище, Учасником підтверджено відповідність усім перерахованим нижче вимогам, а саме: обсяг річного доходу (виручки) Учасника за 2022 рік є не меншим, ніж 60% від суми очікуваної вартості цієї закупівлі. Фактичне надання послуг за договором з потенційним переможцем торгів буде здійснюватися на протязі 2 (двох) календарних років, а саме: 2023 та 2024 календарного років. У, відповідності до пункту 23 Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства прийнятих згідно Наказу Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України №1572 від 17.08.2020 року: «23. Рекомендуємо замовнику в тендерній документації передбачати період, за який буде підтверджено фінансову спроможність учасником шляхом подання фінансової звітності за відповідний період з урахуванням періоду проведення процедури закупівлі.» Виходячи із вищевикладеного виходить, що надання послуг буде проводитися і в 2024 календарному році, доцільно вимагати від учасників підтвердження наявності фінансової спроможності також за 2 (два) календарні роки, шляхом надання фінансової звітності як за 2022 рік з урахуванням поточного календарного періоду, так і за 2023 рок. Просимо внести відповідні зміни у тендерну документацію та привести її у відповідність згідно із нормами чинного законодавства та прибрати дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників.
Відповідь: На Ваше запитання від 25 травня 2023 року «ФІНАНСОВА ЗВІТНІСТЬ» повідомляємо наступне: Згідно п 48. Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) : «У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону». Згідно ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» : «2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. 3. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).». Тобто законодавець встановив для Замовників право встановлювати такий кваліфікаційний критерій, як «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» і вказав на право замовника вимагати для підтвердження відповідності саме «підтвердження обсягу річного доходу (виручки)», і не надавав повноважень Замовникам щодо встановлення вимоги про надання підтвердження у будь-який інший спосіб, зокрема законом не передбачено право Замовників надавати підтвердження обсягу доходу (виручки) за будь-який інший часовий проміжок (місяць, квартал, півріччя, декілька років тощо). Щодо вказаних Вами Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства прийнятих згідно Наказу Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України №1572 від 17.08.2020 року, слід зазначити, що дані рекомендації розроблені з метою підвищення ефективності закупівель із будівництва (нове будівництво, капітальний ремонт та реконструкція) автомобільних доріг Державним агентством автомобільних доріг та державними організаціями, що належать до його управління. Предметом ж цієї закупівлі є утримання автомобільних доріг а не їх будівництво, яке здійснюється ДП «Дороги Прикарпаття», яке не є ані Державним агенством автомобільних доріг, а ні є державним підприємством, що належить до його управління. Таким чином тендерною документацією у відповідності до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлена вимога щодо необхідності підтвердження фінансової спроможності шляхом подання підтвердження саме обсягу річного доходу (виручки). Також хочемо звернути Вашу увагу, що не зважаючи що ЗУ «Про публічні закупівлі» обмежено встановлення розміру такої вимоги у розмірі не більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (тобто не більше 100% вартості закупівлі), тендерною документацією встановлено ця вимога у значно меншому розмірі (у розмірі 60% від вартості закупівлі).
Дата відповіді: 26.05.2023 16:20
Відповідь надана

Очікувана вартість

Номер: 1fb4ce54b61f48e38ef656cc1bd2415d
Дата опублікування: 25.05.2023 10:34
Опис: Доброго дня. Згідно з інформацією яка наявна у відкритих джерелах про наявність фінансування з місцевих громад та залишків коштів з попереднього року та Згідно рішення Івано-Франківської обласної ради від 23 грудня 2022 року №576-19/2022 «Про обласний бюджет Івано-Франківської області на 2023 рік» затверджено наступне: Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах становить: 358 494 500 (триста п’ятдесят вісім мільйонів чотириста дев’яносто чотири тисячі п’ятсот гривень) грн. Дана сума є суттєво меншою за очікувані вартості оголошених закупівель. Просимо надати обрунтування чому Вами намірено завищено очікувані вартості закупівель та звідки Ви будете брати бюджетні призначення на оплату наданих послуг за результатами проведення закупівель?
Відповідь: У відповідь на ваше запитання, хочемо повідомити Вас про те, що визначення очікуваної вартості закупівлі здійснюється згідно вимог чинного законодавства України, а саме у відповідності до ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року. Згідно п.11. ч.1 ст. 9 ЗУ «Про публічні закупівлі» до основних функцій уповноваженого органу віднесено розроблення та затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Відповідно до пункту 11 частини першої статті 9 Закону України "Про публічні закупівлі" (у редакції Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель" від 19.09.2019 № 114-IX, Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України своїм Наказом 18.02.2020 року № 275 затвердило «Примірну методику визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Відповідності визначення очікуваної вартості предмета закупівлі нами здійснювалося у відповідності до вищевказаних нормативно-правових актів. При цьому слід зазначити, що у зв’язку з дією військового стану, економічними проблемами викликаними збройною агресією Російської Федерації, в Україні вцілому і в нашій області зокрема, нажаль мають місце випадки тимчасової недостатності (відсутності відповідних бюджетних призначень у повному необхідному обсягу) на момент початку їх виконання. Однак такі обставини, не можуть і не повинні бути перешкодою для виконання робіт із забезпечення належного рівня експлуатаційного утримання доріг загального користування, які є предметом закупівлі, забезпечення безпечного проїзду по ним, належного утримання мостів, шляхопроводів і інших штучних споруд тощо. При цьому слід зазначити, що згідно ст.23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. В даний час існує значна нагальна потреба у виконанні робіт (наданні послуг), що є предметом даної закупівлі, у зв’язку з чим вона і оголошена. Також слід враховувати, що прийняття Івано-Франківською обласною радою 23 грудня 2022 року рішення про затвердження розміру субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, не виключає можливість прийняття у 2023 році додаткових рішень, щодо виділення додаткових коштів, необхідних для виконання робіт (надання послуг), які є предметом закупівлі. Крім того хочемо звернути вашу увагу на те, що предметом закупівлі передбачено надання послуг не тільки у 2023 році але і у 2024 році. При цьому необхідно враховувати також, що субвенції х державного бюджету місцевим бюджетам не є єдиними джерелом фінансування робіт з експлуатаційного утримання доріг загального користування місцевого значення, оскільки чинним законодавством України передбачено можливість фінансування цих робіт з багатьох джерел зокрема участь у фінансуванні робіт можуть брати також і територіальні громади, а відповідно – можуть бути задіяні додаткові джерела фінансування – кошти місцевих бюджетів відповідних територіальних громад.
Дата відповіді: 26.05.2023 15:45