• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вугілля кам'яне марки Г(Г1)(25-200); суміш вугілля кам'яного Г(Г2)/К(К2)/Ж(13-80)

Торги відмінено

2 145 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 21 450.00 UAH
Період уточнення: 18.05.2023 12:20 - 23.05.2023 00:00
Відповідь надана

Суміш вугілля

Номер: 3060dc4f2b2041fa842c64e3e0851405
Дата опублікування: 22.05.2023 13:27
Опис: У Вашій відповіді зазначено наступне: Підрозділ 3.1. доповнити приміткою: «Примітка. За згодою зі споживачем дозволено постачати суміші вугілля марок ДГ, Г, Ж та А з розмірами кусків згідно з ГОСТ 19242 та розмірами кусків, погодженими зі споживачем, але не менше ніж 6 мм.» Питання: 1. Де Ви бачите вугілля марки К у сумішах згідно із ДСТУ 7146:2010? 2. Де Ви бачите вугілля марки (групи) К в ДСТУ 3472:2015? 3. ГОСТ 19242-73 скасовано з 01.01.2019. Чому Ви вирішили, що маєте право встановлювати свої розміри, якщо все чітко регламентовано ДСТУ 7146:2010?! Вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до державних стандартів. В іншому випадку змушені будемо звернутися до НАБУ та правоохоронних органів про притягнення уповноваженої особи до відповідальності, оскільки вказані дії свідчать про ознаки корупційної діяльності.
Відповідь: Доброго дня. Уповноважена особа розглянула Ваше звернення. За результатами розгляду повідомляємо наступне. Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Марка та розмір кусків вугілля, що закуповується Замовником, визначені відповідно до вимог діючих державних стандартів та відповідно до порядку визначення предмета закупівлі, крім того, Замовник не обмежений у виборі тієї чи іншої марки вугілля, яку вважає за необхідну придбати. Предметом закупівлі за даними торгами є тверде паливо. При виборі марки предмету закупівлі замовник керувався ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація» та ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація». Марка вугілля К (коксівне) групи (К1, К2) відноситься до виду вугілля кам’яного, згідно з ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація» (таблиця 1). Відповідно до п.4 ДСТУ 3472:2015 марку (групу) вугілля визначають для кожного пласта. Для вугілля кожного пласта, що входить у суміш, визначають значення показників, передбачених табл. 1 і визначають його марку (групу). За результатами аналізування проб вугілля пластів, враховуючи планову участь кожного пласта у видобутку, визначають марку (суміш марок) товарної продукції. У разі часткового вмісту у видобутку окремих пластів різних марок кількістю більше ніж 20% товарну продукцію визначають як суміш вугілля цих марок у плановому співвідношенні. Що стосується розмірів кусків вугілля, то у зв’язку з тим, що на даний час нормативний документ, що регламентує чіткий поділ за фракціями відсутній, зокрема ГОСТ 19242-73 скасовано, то розміри кусків вугілля були зазначені відповідно до фактичних потреб Замовника. На офіційному порталі державних закупівель, а також серед пропозицій виробників та постачальників вугілля в мережі інтернет, пропонуються десятки марок та сумішей декількох марок вугілля, а також великий вибір сортів по фракційному складу, в тому числі й висококалорійна, близька до антрацитів та коксівного, суміш вугілля кам’яного Г/К/Ж, що цілком підходить для котлів та планується використовуватися з метою економії кількості розходу палива в опалювальний період. Жодними нормами законодавства України не встановлено обмежень щодо використання різних марок вугілля, а також робити з них суміш. Отже, Замовник має право здійснювати закупівлю відповідної марки суміші вугілля, а в тендерній документації встановлені однакові вимоги для всіх учасників торгів та не порушено принципи здійснення публічних закупівель.
Дата відповіді: 22.05.2023 20:48
Відповідь надана

Суміш вугілля кам'яного

Номер: d3a1ca274c24491294d238b0c2fe5fa0
Дата опублікування: 19.05.2023 12:59
Опис: Що це за суміш "ГЕГЕДВА/ КАКАДВА/ ЖЕ"? Відкіля вона взялася? Яким стандартом передбачено?
Відповідь: Шановний учаснику. За результатами розгляду запитання можемо повідомити наступне. Замовник не вважає відповідну вимогу тендерної документації дискримінаційною, та такою яка порушує права потенційних учасників, а також такою яка встановлена в розріз із положенням пункту 29 Особливостей. Відповідно до п.3 ч.2 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Згідно абзацу другого пункту 29 Особливостей у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Марка та розмір кусків вугілля, що закуповується Замовником, визначені відповідно до вимог діючих державних стандартів та відповідно до порядку визначення предмета закупівлі, крім того, Замовник не обмежений у виборі тієї чи іншої марки вугілля, яку вважає за необхідну придбати. Предметом закупівлі за даними торгами є тверде паливо. При виборі марки предмету закупівлі замовник керувався ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація» та ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація». Марки вугілля Г групи (Г1, Г2), К групи (К1, К2) та Ж – це групи вугілля відповідно марки Г (газове), К (коксівне) та Ж (жирне), згідно з ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація». Відповідно до п.4 ДСТУ 3472:2015 марку (групу) вугілля визначають для кожного пласта. Для вугілля кожного пласта, що входить у суміш, визначають значення показників, передбачених табл. 1 і визначають його марку (групу). За результатами аналізування проб вугілля пластів, враховуючи планову участь кожного пласта у видобутку, визначають марку (суміш марок) товарної продукції. У разі часткового вмісту у видобутку окремих пластів різних марок кількістю більше ніж 20% товарну продукцію визначають як суміш вугілля цих марок у плановому співвідношенні. Вами хибно припущено, що суміш вугілля кам’яного не передбачена чинним ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб». Так, Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 11 грудня 2013 року №1470 «Про прийняття національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами, міждержавних нормативних документів як національних стандартів України, затвердження національних стандартів України, змін до національних стандартів України та скасування національних стандартів України і нормативних документів в Україні» у ДСТУ 7146:2010 Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови» було внесено зміни (Зміна №1 до ДСТУ 7146:2010). Відповідними змінами чітко передбачено, що: «Підрозділ 3.1 доповнити приміткою: «Примітка. За згодою зі споживачем дозволено постачати суміш вугілля марок ДГ, Г, Ж та А з розмірами кусків згідно ГОСТ 19242 та розмірами кусків, погодженими зі споживачем, але не менше ніж 6 мм.». Що стосується вибору фракції предмету закупівлі, то раніше замовники при визначені розміру кусків вугілля керувалися положенням ГОСТ 19242-73 «Угли бурые, каменные и антрацит. Классификация по размеру кусков (Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація за розміром кусків)», але наказом ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 14.12.2015 року №185 «Про скасування національних стандартів, які розроблені на основі міждержавних стандартів, що розроблені до 1992 року» скасовано з 01.01.2019 року чинність міждержавних стандартів в Україні, зокрема ГОСТ 19242-73. Що стосується розмірів кусків вугілля, то у зв’язку з тим, що на даний час нормативний документ, що регламентує чіткий поділ за фракціями відсутній, то розміри кусків вугілля були зазначені відповідно до фактичних потреб Замовника. Тобто, Замовник має право здійснювати закупівлю відповідної марки суміші вугілля. Крім того, умовами тендерної документації передбачено наступне: «Будь-яке встановлення посилань на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва є необхідними для здійснення закупівлі товару, який за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідатиме вимогам та потребам замовника. Для дотримання принципів Закону, а саме максимальної економії, ефективності та пропорційності замовником проводиться закупівля товару саме з такими характеристиками. Учасники можуть запропонувати еквівалент товару, технічні та якісні характеристики якого відповідають вимогам, встановленим тендерною документацією.» Підрозділ 3.1 доповнити приміткою: «Примітка. За згодою зі споживачем дозволено постачати суміші вугілля марок ДГ, Г, Ж та А з розмірами кусків згідно з ГОСТ 19242 та розмірами кусків, погодженими зі споживачем, але не менше ніж 6 мм.» Таблицю 1 доповнити
Дата відповіді: 21.05.2023 08:48
Відповідь надана

Суміш вугілля кам'яного

Номер: b0d05de9ee9d49d794c71f2bcbc87750
Дата опублікування: 19.05.2023 12:53
Опис: Суміш вугілля кам'яного Г(Г2)/К(К2)/Ж(13-80), це діагноз чи марка вугілля?
Відповідь: Шановний учаснику. За результатами розгляду запитання можемо повідомити наступне. Замовник не вважає відповідну вимогу тендерної документації дискримінаційною, та такою яка порушує права потенційних учасників, а також такою яка встановлена в розріз із положенням пункту 29 Особливостей. Відповідно до п.3 ч.2 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Згідно абзацу другого пункту 29 Особливостей у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Марка та розмір кусків вугілля, що закуповується Замовником, визначені відповідно до вимог діючих державних стандартів та відповідно до порядку визначення предмета закупівлі, крім того, Замовник не обмежений у виборі тієї чи іншої марки вугілля, яку вважає за необхідну придбати. Предметом закупівлі за даними торгами є тверде паливо. При виборі марки предмету закупівлі замовник керувався ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація» та ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація». Марки вугілля Г групи (Г1, Г2), К групи (К1, К2) та Ж – це групи вугілля відповідно марки Г (газове), К (коксівне) та Ж (жирне), згідно з ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація». Відповідно до п.4 ДСТУ 3472:2015 марку (групу) вугілля визначають для кожного пласта. Для вугілля кожного пласта, що входить у суміш, визначають значення показників, передбачених табл. 1 і визначають його марку (групу). За результатами аналізування проб вугілля пластів, враховуючи планову участь кожного пласта у видобутку, визначають марку (суміш марок) товарної продукції. У разі часткового вмісту у видобутку окремих пластів різних марок кількістю більше ніж 20% товарну продукцію визначають як суміш вугілля цих марок у плановому співвідношенні. Вами хибно припущено, що суміш вугілля кам’яного не передбачена чинним ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб». Так, Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 11 грудня 2013 року №1470 «Про прийняття національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами, міждержавних нормативних документів як національних стандартів України, затвердження національних стандартів України, змін до національних стандартів України та скасування національних стандартів України і нормативних документів в Україні» у ДСТУ 7146:2010 Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови» було внесено зміни (Зміна №1 до ДСТУ 7146:2010). Відповідними змінами чітко передбачено, що: «Підрозділ 3.1 доповнити приміткою: «Примітка. За згодою зі споживачем дозволено постачати суміш вугілля марок ДГ, Г, Ж та А з розмірами кусків згідно ГОСТ 19242 та розмірами кусків, погодженими зі споживачем, але не менше ніж 6 мм.». Що стосується вибору фракції предмету закупівлі, то раніше замовники при визначені розміру кусків вугілля керувалися положенням ГОСТ 19242-73 «Угли бурые, каменные и антрацит. Классификация по размеру кусков (Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація за розміром кусків)», але наказом ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 14.12.2015 року №185 «Про скасування національних стандартів, які розроблені на основі міждержавних стандартів, що розроблені до 1992 року» скасовано з 01.01.2019 року чинність міждержавних стандартів в Україні, зокрема ГОСТ 19242-73. Що стосується розмірів кусків вугілля, то у зв’язку з тим, що на даний час нормативний документ, що регламентує чіткий поділ за фракціями відсутній, то розміри кусків вугілля були зазначені відповідно до фактичних потреб Замовника. Тобто, Замовник має право здійснювати закупівлю відповідної марки суміші вугілля. Крім того, умовами тендерної документації передбачено наступне: «Будь-яке встановлення посилань на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва є необхідними для здійснення закупівлі товару, який за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідатиме вимогам та потребам замовника. Для дотримання принципів Закону, а саме максимальної економії, ефективності та пропорційності замовником проводиться закупівля товару саме з такими характеристиками. Учасники можуть запропонувати еквівалент товару, технічні та якісні характеристики якого відповідають вимогам, встановленим тендерною документацією.» Підрозділ 3.1 доповнити приміткою: «Примітка. За згодою зі споживачем дозволено постачати суміші вугілля марок ДГ, Г, Ж та А з розмірами кусків згідно з ГОСТ 19242 та розмірами кусків, погодженими зі споживачем, але не менше ніж 6 мм.» Таблицю 1 доповнити
Дата відповіді: 21.05.2023 08:48
Відповідь надана

Суміш вугілля кам'яного

Номер: ab974dde5036483e8f37e3ef96ba8ca2
Дата опублікування: 19.05.2023 12:49
Опис: Пропонуємо внести зміни до тендерної документації, замість "суміш вугілля кам'яного Г(Г2)/К(К2)/Ж(13-80)" написати "суміш вугілля АБВГДейка(13-80)".
Відповідь: Шановний учаснику. За результатами розгляду запитання можемо повідомити наступне. Замовник не вважає відповідну вимогу тендерної документації дискримінаційною, та такою яка порушує права потенційних учасників, а також такою яка встановлена в розріз із положенням пункту 29 Особливостей. Відповідно до п.3 ч.2 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Згідно абзацу другого пункту 29 Особливостей у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Марка та розмір кусків вугілля, що закуповується Замовником, визначені відповідно до вимог діючих державних стандартів та відповідно до порядку визначення предмета закупівлі, крім того, Замовник не обмежений у виборі тієї чи іншої марки вугілля, яку вважає за необхідну придбати. Предметом закупівлі за даними торгами є тверде паливо. При виборі марки предмету закупівлі замовник керувався ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація» та ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація». Марки вугілля Г групи (Г1, Г2), К групи (К1, К2) та Ж – це групи вугілля відповідно марки Г (газове), К (коксівне) та Ж (жирне), згідно з ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація». Відповідно до п.4 ДСТУ 3472:2015 марку (групу) вугілля визначають для кожного пласта. Для вугілля кожного пласта, що входить у суміш, визначають значення показників, передбачених табл. 1 і визначають його марку (групу). За результатами аналізування проб вугілля пластів, враховуючи планову участь кожного пласта у видобутку, визначають марку (суміш марок) товарної продукції. У разі часткового вмісту у видобутку окремих пластів різних марок кількістю більше ніж 20% товарну продукцію визначають як суміш вугілля цих марок у плановому співвідношенні. Вами хибно припущено, що суміш вугілля кам’яного не передбачена чинним ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб». Так, Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 11 грудня 2013 року №1470 «Про прийняття національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами, міждержавних нормативних документів як національних стандартів України, затвердження національних стандартів України, змін до національних стандартів України та скасування національних стандартів України і нормативних документів в Україні» у ДСТУ 7146:2010 Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови» було внесено зміни (Зміна №1 до ДСТУ 7146:2010). Відповідними змінами чітко передбачено, що: «Підрозділ 3.1 доповнити приміткою: «Примітка. За згодою зі споживачем дозволено постачати суміш вугілля марок ДГ, Г, Ж та А з розмірами кусків згідно ГОСТ 19242 та розмірами кусків, погодженими зі споживачем, але не менше ніж 6 мм.». Що стосується вибору фракції предмету закупівлі, то раніше замовники при визначені розміру кусків вугілля керувалися положенням ГОСТ 19242-73 «Угли бурые, каменные и антрацит. Классификация по размеру кусков (Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація за розміром кусків)», але наказом ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 14.12.2015 року №185 «Про скасування національних стандартів, які розроблені на основі міждержавних стандартів, що розроблені до 1992 року» скасовано з 01.01.2019 року чинність міждержавних стандартів в Україні, зокрема ГОСТ 19242-73. Що стосується розмірів кусків вугілля, то у зв’язку з тим, що на даний час нормативний документ, що регламентує чіткий поділ за фракціями відсутній, то розміри кусків вугілля були зазначені відповідно до фактичних потреб Замовника. Тобто, Замовник має право здійснювати закупівлю відповідної марки суміші вугілля. Крім того, умовами тендерної документації передбачено наступне: «Будь-яке встановлення посилань на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва є необхідними для здійснення закупівлі товару, який за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідатиме вимогам та потребам замовника. Для дотримання принципів Закону, а саме максимальної економії, ефективності та пропорційності замовником проводиться закупівля товару саме з такими характеристиками. Учасники можуть запропонувати еквівалент товару, технічні та якісні характеристики якого відповідають вимогам, встановленим тендерною документацією.» Підрозділ 3.1 доповнити приміткою: «Примітка. За згодою зі споживачем дозволено постачати суміші вугілля марок ДГ, Г, Ж та А з розмірами кусків згідно з ГОСТ 19242 та розмірами кусків, погодженими зі споживачем, але не менше ніж 6 мм.» Таблицю 1 доповнити
Дата відповіді: 21.05.2023 08:46
Відповідь надана

Марка вугілля відсутня в ДСТУ

Номер: 34e218fe31c24ff6ada48c437f7718b4
Дата опублікування: 19.05.2023 10:55
Опис: Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Вважаємо що дії Замовника (в частині встановлення зазначених нижче умов тендерної документації) порушують вимоги цієї статті Закону та один з принципів здійснення державних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме - недискримінація Учасників. Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). На вугілля кам'яне поширюється стандарт ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови". В цьому стандарті ВІДСУТНЯ марка вугілля Г(Г2)/К(К2)/Ж(13-80) взагалі. Враховуючи вище викладене, просимо ВАС – Замовник, усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідь: Шановний учаснику. За результатами розгляду запитання можемо повідомити наступне. Замовник не вважає відповідну вимогу тендерної документації дискримінаційною, та такою яка порушує права потенційних учасників, а також такою яка встановлена в розріз із положенням пункту 29 Особливостей. Відповідно до п.3 ч.2 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Згідно абзацу другого пункту 29 Особливостей у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Марка та розмір кусків вугілля, що закуповується Замовником, визначені відповідно до вимог діючих державних стандартів та відповідно до порядку визначення предмета закупівлі, крім того, Замовник не обмежений у виборі тієї чи іншої марки вугілля, яку вважає за необхідну придбати. Предметом закупівлі за даними торгами є тверде паливо. При виборі марки предмету закупівлі замовник керувався ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація» та ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація». Марки вугілля Г групи (Г1, Г2), К групи (К1, К2) та Ж – це групи вугілля відповідно марки Г (газове), К (коксівне) та Ж (жирне), згідно з ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація». Відповідно до п.4 ДСТУ 3472:2015 марку (групу) вугілля визначають для кожного пласта. Для вугілля кожного пласта, що входить у суміш, визначають значення показників, передбачених табл. 1 і визначають його марку (групу). За результатами аналізування проб вугілля пластів, враховуючи планову участь кожного пласта у видобутку, визначають марку (суміш марок) товарної продукції. У разі часткового вмісту у видобутку окремих пластів різних марок кількістю більше ніж 20% товарну продукцію визначають як суміш вугілля цих марок у плановому співвідношенні. Вами хибно припущено, що суміш вугілля кам’яного не передбачена чинним ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб». Так, Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 11 грудня 2013 року №1470 «Про прийняття національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами, міждержавних нормативних документів як національних стандартів України, затвердження національних стандартів України, змін до національних стандартів України та скасування національних стандартів України і нормативних документів в Україні» у ДСТУ 7146:2010 Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови» було внесено зміни (Зміна №1 до ДСТУ 7146:2010). Відповідними змінами чітко передбачено, що: «Підрозділ 3.1 доповнити приміткою: «Примітка. За згодою зі споживачем дозволено постачати суміш вугілля марок ДГ, Г, Ж та А з розмірами кусків згідно ГОСТ 19242 та розмірами кусків, погодженими зі споживачем, але не менше ніж 6 мм.». Що стосується вибору фракції предмету закупівлі, то раніше замовники при визначені розміру кусків вугілля керувалися положенням ГОСТ 19242-73 «Угли бурые, каменные и антрацит. Классификация по размеру кусков (Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація за розміром кусків)», але наказом ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 14.12.2015 року №185 «Про скасування національних стандартів, які розроблені на основі міждержавних стандартів, що розроблені до 1992 року» скасовано з 01.01.2019 року чинність міждержавних стандартів в Україні, зокрема ГОСТ 19242-73. Що стосується розмірів кусків вугілля, то у зв’язку з тим, що на даний час нормативний документ, що регламентує чіткий поділ за фракціями відсутній, то розміри кусків вугілля були зазначені відповідно до фактичних потреб Замовника. Тобто, Замовник має право здійснювати закупівлю відповідної марки суміші вугілля. Крім того, умовами тендерної документації передбачено наступне: «Будь-яке встановлення посилань на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва є необхідними для здійснення закупівлі товару, який за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідатиме вимогам та потребам замовника. Для дотримання принципів Закону, а саме максимальної економії, ефективності та пропорційності замовником проводиться закупівля товару саме з такими характеристиками. Учасники можуть запропонувати еквівалент товару, технічні та якісні характеристики якого відповідають вимогам, встановленим тендерною документацією.» Підрозділ 3.1 доповнити приміткою: «Примітка. За згодою зі споживачем дозволено постачати суміші вугілля марок ДГ, Г, Ж та А з розмірами кусків згідно з ГОСТ 19242 та розмірами кусків, погодженими зі споживачем, але не менше ніж 6 мм.»
Дата відповіді: 21.05.2023 08:45