• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О040507 Тернівка - Софіївка - /Кривий Ріг – станція Гейківка/ км 0+000 - км 8+300 Криворізького району Дніпропетровської області

Місцезнаходження Замовника: 49004, м. Дніпро, пр. Олександра Поля,2. Категорія Замовника: орган державної влади, визначені у пункті 1 частини першої статті 2 Закону «Про публічні закупівлі». Усі документи тендерної пропозиції, що підготовлені безпосередньо Учасником повинні бути складені українською мовою. У разі надання учасником або переможцем процедури торгів будь-яких документів тендерної пропозиції іноземною мовою, додатково надається документ з його автентичним перекладом на українську мову з нотаріальним засвідченням підпису перекладача. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія; -розмір забезпечення тендерної пропозиції: 1 000 000 (один мільйон) грн. 00 коп. Інші умови щодо забезпечення тендерної пропозиції зазначені у п.3 розділу 3 тендерної документації.

Торги відмінено

578 482 868.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 892 414.34 UAH
Період уточнення: 16.05.2023 15:00 - 21.05.2023 00:00
Відповідь надана

гарантія

Номер: e782588179c549b189f549689036aaa6
Дата опублікування: 19.05.2023 17:03
Опис: Питання: Згідно вимог розділу 3. Забезпечення тендерної пропозиції Тендерної документації на проведення закупівлі: робіт процедура закупівлі – відкриті торги «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О040507 Тернівка - Софіївка - /Кривий Ріг – станція Гейківка/ км 0+000 - км 8+300 Криворізького району Дніпропетровської області» (Методика визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування) (ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь»), затвердженої Протоколом уповноваженої особи “16” травня 2023 р., в тексті гарантії обов’язково повинно бути зазначено: «Зобов’язання Банку-гаранта сплатити Замовнику гарантійну суму єдиним платежем протягом 5-ти банківських днів з дня отримання письмової вимоги Замовника без подання будь-яких інших документів або виконання будь-яких інших умов.» Чи прийнятним буде текст гарантії : «Зобов’язання Банку-гаранта сплатити Замовнику гарантійну суму єдиним платежем протягом 5-ти робочих днів з дня отримання письмової вимоги Замовника без подання будь-яких інших документів або виконання будь-яких інших умов», враховуючи вимогу підпункту 10) цого ж розділу що «строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях» а також той факт, що відповідно до останніх змін в законодавстві, втратила чинність Постанова Правління Національного банку України від 16.08.2006 №320 «Про затвердження Інструкції про виконання міжбанківських платіжних операцій в Україні в національній валюті», у якій визначено термін «банківський день». Нова Інструкція про виконання міжбанківських платіжних операцій в Україні в національній валюті затверджена Постановою Правління №16 від 03.03.2023 посилається на Закон України «Про платіжні послуги», який, в свою чергу, містить визначення поняття «операційний день», та не містить поняття «банківський день». Окрім цього, з Податкового кодексу України також виключено п.14.1.133, який містив визначення терміну «банківський день». У зв’язку з тим, що законодавством не передбачено поняття «банківський день». Крім того, форма гарантії, затверджена Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 14.12.2020 року №2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» передбачає можливість використання терміну «робочий день». Якщо ні, то чи буде прийнятним доповнення гарантії текстом, у якому буде зазначено як саме банківська установа має визначити «банківський день» щоб належним чином виконати свої зобов’язання. В іншому випадку просимо надати Вас свої роз’яснення.
Відповідь: Шановний учасник, дякую за питання та повідомляю наступне. Відповідно до ч.3 Розділу 3 ТД учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії. При цьому, в тексті гарантії обов’язково повинно бути зазначено: Зобов’язання Банку-гаранта сплатити Замовнику гарантійну суму єдиним платежем протягом 5-ти банківських днів з дня отримання письмової вимоги Замовника без подання будь-яких інших документів або виконання будь-яких інших умов
Дата відповіді: 20.05.2023 12:28
Відповідь надана

Щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій

Номер: af815ed05311450ba286cba1a1077de9
Дата опублікування: 18.05.2023 22:37
Опис: Відповідно до пп.1 п. 1 Додатку 1 до тендерної документації Учасник для підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій повинен надати довідки, за формами зазначених у Додатку 6 та 6.1 до тендерної документації, що містить інформацію про обладнання, основних будівельних (дорожніх) машин, транспортних засобів, механізмів, устаткування, (інструментів) Учасника та технологій, а також з інформацією про перелік матеріально-технічної бази, що буде залучена Учасником до виконання робіт за Договором про закупівлю. Форма довідки 6 містить окрему позицію «технології». Просимо Замовника деталізувати дану вимогу, вказавши умову підтвердження відповідності даному критерію, та дати визначення поняття «технології».
Відповідь: Шановний учасник, дякую за питання та повідомляю наступне. Закупівля проводиться відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами (далі – Особливості). Відповідно до пункту 28 Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, при цьому замовником застосовується один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Так, відповідно до вимог статті 16 Закону, Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Таким чином, Замовник виконавши вимоги статті 16 Закону не обмежує учасників у визначенні поняття технологій.
Дата відповіді: 19.05.2023 14:05
Відповідь надана

Cтрахові поліси до договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами

Номер: ac1cd643f3b54b62b6911026e10b5799
Дата опублікування: 18.05.2023 18:07
Опис: Шановний Замовнику! Умовами тендерної документації, передбачено надання у складі тендерної пропозиції страхових полісів до договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності на сертифікованих працівників, дійсні на період будівництва, з урахуванням рівня кваліфікації. Просимо надати роз’яснення та конкретизувати, хто саме повинен бути стороною за договором добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами Учасник чи фізична особа – сертифікований працівник, крім того, просимо зазначити необхідний ліміт (страхову суму) за договором добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами та необхідний розмір франшизи.
Відповідь: Шановний учасник, дякую за питання та повідомляю наступне. Пунктом 15 частини четвертої статті 6 Закону України «Про страхування» передбачено такий вид страхування як «страхування відповідальності перед третіми особами (іншої, ніж передбачена пунктами 12-14 цієї ж статті)». Отже, різні види діяльності можуть бути застраховані від помилок ключового персоналу під час здійснення професійної діяльності, а саме́ таке страхування є законним і правомірним. Вимога щодо наявності договору страхування їх професійної діяльності розглядається замовником як один із механізмів підвищення відповідальності за якість робіт (послуг). Стороною за договором добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами є безпосередньо виконавці робі: фізичні особи – сертифіковані працівники. Страхові суми за договорами добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами та розміри франшиз встановлюються страховими компаніями у відповідних договорах.
Дата відповіді: 19.05.2023 14:05
Відповідь надана

«Щодо кваліфікаційної вимоги «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (сертифікований аудитор безпеки автомобільних доріг – не менше 1 особи)»

Номер: 8c315fdfd2f84202a23813e45670d411
Дата опублікування: 18.05.2023 11:04
Опис: Шановний Замовнику! Детально проаналізувавши тендерну документацію на проведення закупівлі робіт «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О040507 Тернівка - Софіївка - /Кривий Ріг – станція Гейківка/ км 0+000 - км 8+300 Криворізького району Дніпропетровської області» (ДК 021:2015: 45230000-8 «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь»), було встановлено наявність дискримінаційних вимог, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель та порушують наше право брати участь у даній закупівлі згідно встановленого законом порядку, а саме: Відповідно до п. 2 Додатку 1 до тендерної документації Учасником для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, у складі тендерної пропозиції потрібно надати наступні документи: «1. Довідка, за формою, зазначеною у Додатку 7 до тендерної документації, що містить інформацію про залучення Учасником до виконання робіт працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. До переліку обов’язкових ключових посад інженерно-технічних працівників відносяться: - головний інженер або інша особа, яка здійснює технічне керівництво діяльністю будівельної організації; - сертифікований провідний інженер-консультант (будівництво) з досвідом роботи не менше 4 років (що підтверджується датою видачі сертифікату*) - не менше 1 особи; - сертифікований провідний інженер-консультант (будівництво) з досвідом роботи не менше 3 років (що підтверджується датою видачі сертифікату*) не менше 1 особи; - сертифікований інженер з охорони праці (будівництво)** не нижче 2 категорії – не менше 1особи; - сертифікований*** аудитор безпеки автомобільних доріг – не менше 1 особи. - дорожні робітники. 2. Для підтвердження кваліфікації та досвіду працівників мають бути надані наступні документи на кожну особу зазначену в Таблиці: 2.1. Для штатних працівників - копії наказів про призначення на посаду, або інші документи, що підтверджують трудові відносини з працівниками. 2.2. Для працівників залучених по цивільно-правовим угодам (або іншим договорам включаючи договори з ФОП, фізичними особами) – копії відповідних документів. *сертифікати мають бути видані в порядку, встановленому положеннями Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», органами з оцінки відповідності акредитованими на відповідність вимогам ISO/IEC 17024:2012, ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2014 в Національному агентстві з акредитації України, що видали сертифікат(и) із зазначенням номеру атестата акредитації органу із сертифікації персоналу. Інформація про діючі сертифікати фахівців повинна бути внесена до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва(перевіряється замовником); ** на підтвердження надаються чинні сертифікат, виданий відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитованим НААУ, про відповідність вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» та відповідне кваліфікаційне посвідчення до сертифікату. *** на підтвердження надаються чинні сертифікат, видані в порядку, встановленому положеннями Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», органами з оцінки відповідності акредитованими на відповідність вимогам ISO/IEC 17024:2012, ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2014 в Національному агентстві з акредитації України, що видали сертифікат(и) із зазначенням номеру атестата акредитації органу із сертифікації, інформація про сертифікат повинна міститись в Реєстрі аудиторів безпеки автомобільних доріг Мінінфраструктури (перевіряється замовником). На всіх працівників (фахівців), які згідно з умовами тендерної документації мають бути сертифікованими, надаються скановані копії чинних на кінцеву дату подання пропозиції, оригіналів або копій відповідних кваліфікаційних сертифікатів. Додатково у складі тендерної пропозиції учасник надає: -страхові поліси до договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності на сертифікованих працівників, дійсні на період будівництва, з урахуванням рівня кваліфікації, у разі закінчення строку дійсності у період надання послуг - лист-зобов’язання щодо його пролонгації; -диплом про профільну ( в галузі будівництва автодоріг) освіту головного інженера (або особу, що виконує його функції).» ВИЩЕЗАЗНАЧЕНА ВИМОГА ПРО НАЯВНІСТЬ СЕРТИФІКОВАНОГО АУДИТОРА БЕЗПЕКИ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ Є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ ТА НЕОБҐРУНТОВАНОЮ, З ОГЛЯДУ НА НАСТУПНЕ: Відповідно до ПОРЯДКУ проведення аудиту безпеки автомобільних доріг, затвердженого Наказом Міністерства інфраструктури України 09.04.2021р. № 204 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02.06.2021р. за № 738/36360, аудит проводиться на стадії техніко-економічного обґрунтування (ТЕО), підготовки проєкту або робочого проєкту та на стадії після введення в експлуатацію. НА СТАДІЇ ВИКОНАННЯ РОБІТ З КАПІТАЛЬНОГО РЕМОНТУ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ ПРОВЕДЕННЯ АУДИТУ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО. Крім того відповідно до ст. 50 Закону України «Про автомобільні дороги» «Управління безпекою автомобільних доріг здійснюється шляхом організації та проведення аудиту безпеки автомобільних доріг, перевірок безпеки автомобільних доріг, виявлення аварійно-небезпечних місць (ділянок) та місць концентрації дорожньо-транспортних пригод та ліквідації їх причин. ПРОВЕДЕННЯ АУДИТУ БЕЗПЕКИ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ Є ОБОВ’ЯЗКОВИМ НА МІЖНАРОДНИХ ТА НАЦІОНАЛЬНИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРОГАХ. Аудит безпеки автомобільних доріг проводиться: на стадії техніко-економічного обґрунтування (ТЕО) - до проведення експертизи проекту при будівництві нової автомобільної дороги; на стадії підготовки проекту або робочого проекту - до проведення експертизи проектів будівництва автомобільної дороги відповідно до класу наслідків об’єкта аудиту безпеки автомобільних доріг; на стадії після введення в експлуатацію - протягом одного року з дня введення в експлуатацію. Порядок проведення аудиту безпеки автомобільних доріг визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства. На стадії експлуатації автомобільних доріг проводяться перевірки безпеки автомобільних доріг, що є обов’язковими на автомобільних дорогах загального користування. Перевірка безпеки автомобільної дороги проводиться не рідше ніж один раз на три роки. Проведення перевірки безпеки автомобільної дороги забезпечується особою, на балансі або у власності якої перебуває відповідна автомобільна дорога або її ділянка. Перевірка безпеки автомобільних доріг здійснюється особами, які пройшли підтвердження кваліфікації осіб, які здійснюють аудит та перевірку безпеки автомобільних доріг, або юридичними особами, що залучили таких осіб. Аудит проводиться аудиторами або юридичними особами, що залучають таких аудиторів, відомості про яких включаються до реєстру аудиторів безпеки автомобільних доріг. Відносини між особою, яка проводить аудит (виконавець), та особою, на балансі або у власності якої перебуває автомобільна дорога або її ділянка (замовник), здійснюються на договірній основі. АУДИТОРУ БЕЗПЕКИ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ ПРОВОДИТИ АУДИТ ТА ПЕРЕВІРКУ БЕЗПЕКИ АВТОМОБІЛЬНОЇ ДОРОГИ (АБО ЇЇ ДІЛЯНКИ), ЩОДО ЯКОЇ ВІН ВИСТУПАВ ПРОЕКТАНТОМ ЧИ ПІДРЯДНИКОМ….» Враховуючи вищезазначене, звертаємо увагу на наступне: 1) Послуги з капітального ремонту не входять до переліку стадій, на яких проводиться аудит безпеки автомобільних доріг, 2) Відповідно до предмету закупівлі капітальний ремонт здійснюється на автомобільній дорозі загального користування МІСЦЕВОГО ЗНАЧЕННЯ, а отже, не є обов’язковим, 3) підрядна організація не тільки не зобов’язана мати сертифікованого аудитора безпеки автомобільних доріг, а навіть не має права виконувати аудит та перевірку безпеки автомобільної дороги (або її ділянки), на якій виконував роботи з капітального ремонту. Окремо хочемо наголосити, що Антимонопольний Комітету України неодноразово у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує, що Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) НЕДИСКРИМІНАЦІЯ УЧАСНИКІВ ТА РІВНЕ СТАВЛЕННЯ ДО НИХ; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи вищевикладене, ПРОСИМО ЗАМОВНИКА: 1. Для дотриманням принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності, добросовісної конкуренції, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, недискримінації учасників та рівного ставлення до них та запобігання корупційним діям і зловживанням усунути порушення, шляхом внесення змін в тендерну документацію та виключенням з переліку обов’язкових ключових посад інженерно-технічних працівників сертифікованого аудитора безпеки автомобільних доріг – не менше 1 особи; 2. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законодавством строки.
Відповідь: Шановний учасник, дякую за питання та повідомляю наступне. Закупівля проводиться відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами (далі – Особливості). Відповідно до пункту 28 Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, при цьому замовником застосовується один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Таким чином, відповідно до вимог чинного законодавства саме замовником визначається застосування кваліфікаційних критеріїв та способів підтвердження учасників процедури таким критеріям. Відповідно до Наказу Міністерства Інфраструктури України «Про затвердження Порядку проведення аудиту безпеки автомобільних доріг» №204 від 09.04.2021 року. Відповідно до пункту 5 Порядку строки, стадії проведення аудиту, обсяг робіт, кількість осіб, які здійснюватимуть аудит, визначаються замовником. Відповідно до пункту 8 Порядку аудит на стадії після введення в експлуатацію проводиться з урахуванням національних стандартів та фактичної поведінки користувачів автомобільної дороги шляхом перевірки (зокрема) читабельності та видимості дорожніх знаків та розміток. Оскільки під час виконання робіт, що є предметом закупівлі (капітальний ремонт автомобільної дороги) передбачені роботи із встановлення дорожніх знаків та нанесення розмітки, то залучення виконавця, який забезпечить контроль якості цих робіт є повністю обґрунтованим та доцільним. З огляду на зазначене, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону та з дотриманням законодавства в цілому, замовник не вбачає порушення чинного законодавства, у тому числі законодавства у сфері публічних закупівель при встановленні кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» щодо наявності у складі виконавців аудитора безпеки автомобільних доріг. Окрім цього, Закон України «Про публічні закупівлі» не забороняє учасникам процедури закупівлі для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучати спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Дата відповіді: 19.05.2023 14:05
Відповідь надана

«Щодо кваліфікаційної вимоги «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (сертифікований інженер з охорони праці (будівництво) не нижче 2 категорії»

Номер: fd45ec718f4640e5a707a7f7f3c264ba
Дата опублікування: 18.05.2023 11:03
Опис: Шановний Замовнику! Детально проаналізувавши тендерну документацію на проведення закупівлі робіт «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О040507 Тернівка - Софіївка - /Кривий Ріг – станція Гейківка/ км 0+000 - км 8+300 Криворізького району Дніпропетровської області» (ДК 021:2015: 45230000-8 «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь»)», було встановлено наявність дискримінаційних вимог, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель та порушують наше право брати участь у даній закупівлі згідно встановленого законом порядку, а саме: Відповідно до п. 2 Додатку 1 до тендерної документації Учасником для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, у складі тендерної пропозиції потрібно надати наступні документи: «1. Довідка, за формою, зазначеною у Додатку 7 до тендерної документації, що містить інформацію про залучення Учасником до виконання робіт працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. До переліку обов’язкових ключових посад інженерно-технічних працівників відносяться: - головний інженер або інша особа, яка здійснює технічне керівництво діяльністю будівельної організації; - сертифікований провідний інженер-консультант (будівництво) з досвідом роботи не менше 4 років (що підтверджується датою видачі сертифікату*) - не менше 1 особи; - сертифікований провідний інженер-консультант (будівництво) з досвідом роботи не менше 3 років (що підтверджується датою видачі сертифікату*) не менше 1 особи; - сертифікований інженер з охорони праці (будівництво)** не нижче 2 категорії – не менше 1особи; - сертифікований*** аудитор безпеки автомобільних доріг – не менше 1 особи. - дорожні робітники. 2. Для підтвердження кваліфікації та досвіду працівників мають бути надані наступні документи на кожну особу зазначену в Таблиці: 2.3. Для штатних працівників - копії наказів про призначення на посаду, або інші документи, що підтверджують трудові відносини з працівниками. 2.4. Для працівників залучених по цивільно-правовим угодам (або іншим договорам включаючи договори з ФОП, фізичними особами) – копії відповідних документів. *сертифікати мають бути видані в порядку, встановленому положеннями Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», органами з оцінки відповідності акредитованими на відповідність вимогам ISO/IEC 17024:2012, ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2014 в Національному агентстві з акредитації України, що видали сертифікат(и) із зазначенням номеру атестата акредитації органу із сертифікації персоналу. Інформація про діючі сертифікати фахівців повинна бути внесена до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва(перевіряється замовником); ** на підтвердження надаються чинні сертифікат, виданий відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитованим НААУ, про відповідність вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» та відповідне кваліфікаційне посвідчення до сертифікату. *** на підтвердження надаються чинні сертифікат, видані в порядку, встановленому положеннями Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», органами з оцінки відповідності акредитованими на відповідність вимогам ISO/IEC 17024:2012, ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2014 в Національному агентстві з акредитації України, що видали сертифікат(и) із зазначенням номеру атестата акредитації органу із сертифікації, інформація про сертифікат повинна міститись в Реєстрі аудиторів безпеки автомобільних доріг Мінінфраструктури (перевіряється замовником). На всіх працівників (фахівців), які згідно з умовами тендерної документації мають бути сертифікованими, надаються скановані копії чинних на кінцеву дату подання пропозиції, оригіналів або копій відповідних кваліфікаційних сертифікатів. Додатково у складі тендерної пропозиції учасник надає: -страхові поліси до договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності на сертифікованих працівників, дійсні на період будівництва, з урахуванням рівня кваліфікації, у разі закінчення строку дійсності у період надання послуг - лист-зобов’язання щодо його пролонгації; -диплом про профільну ( в галузі будівництва автодоріг) освіту головного інженера (або особу, що виконує його функції).» ВИЩЕЗАЗНАЧЕНА ВИМОГА ПРО НАЯВНІСТЬ СЕРТИФІКОВАНОГО ІНЖЕНЕРА З ОХОРОНИ ПРАЦІ (БУДІВНИЦТВО) НЕ НИЖЧЕ 2 КАТЕГОРІЇ Є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ ТА НЕОБҐРУНТОВАНОЮ, З ОГЛЯДУ НА НАСТУПНЕ: Правову основу з охорони праці складає Закон України «Про охорону праці», ПРАВИЛА охорони праці під час будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг, затверджені Наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду 28.12.2009 № 216, якими не передбачено наявність інженера з охорони праці (будівництво) не нижче 2 категорії. Відповідно до п. 1 Розділу ІІ Мінімальних вимога з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, які затверджені наказом Міністерства соціальної політики України від 23.06.2017 №1050, «Якщо на будівельному майданчику будуть виконувати або виконують будівельні роботи два і більше підрядників (включаючи генерального підрядника), або підрядник і фізична(і) особа(и), або фізичні особи, Замовник або керівник будівництва призначає одного або кількох координаторів з питань охорони праці на стадії розроблення проектної документації на будівництво та координаторів з питань охорони праці на стадії будівництва. Координатор з питань охорони праці на стадії розробки проектної документації призначається до початку розроблення проектної документації, координатор з охорони праці на стадії будівництва призначається до початку виконання будівельних робіт. Допускається суміщення обов’язків координатора з питань охорони праці на стадії розроблення проектної документації на будівництво та координатора з питань охорони праці на стадії будівництва». Таким чином, обов’язок щодо призначення координатора з питань охорони праці рівнозначно покладається як на Замовника, так і на підрядну організаціє і залучається при виконанні робіт двома і більше підрядниками (включаючи генерального підрядника), або підрядником і фізичною(ими) особою(ами), або фізичними особами, а, отже, наявність такого фахівця не може включатись до обов’язкових ключових посад для одного підрядника. Крім того, наше підприємство має інженера з охорони праці з відповідним посвідченням перевірки знань з охорони праці, працівники, спеціалісти підприємства відповідно до вимог законодавства пройшли навчання та перевірку знань з охорони праці, на підтвердження чого також мають відповідні посвідчення. Отже, вважаємо зазначену вимогу тендерної документації дискримінаційною та такою, що значно обмежує коло потенційних учасників. Окремо хочемо наголосити, що Антимонопольний Комітету України неодноразово у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує, що Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) НЕДИСКРИМІНАЦІЯ УЧАСНИКІВ ТА РІВНЕ СТАВЛЕННЯ ДО НИХ; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи вищевикладене, ПРОСИМО ЗАМОВНИКА: 1. Для дотриманням принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності, добросовісної конкуренції, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, недискримінації учасників та рівного ставлення до них та запобігання корупційним діям і зловживанням усунути порушення, шляхом внесення змін в тендерну документацію та виключенням з переліку обов’язкових ключових посад інженерно-технічних працівників сертифікованого інженера з охорони праці (будівництво) не нижче 2 категорії - не менше 1 особи. 2. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законодавством строки.
Відповідь: Шановний учасник, дякую за питання та повідомляю наступне. Закупівля проводиться відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами (далі – Особливості). Відповідно до пункту 28 Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, при цьому замовником застосовується один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Таким чином, відповідно до вимог чинного законодавства саме замовником визначається застосування кваліфікаційних критеріїв та способів підтвердження учасників процедури таким критеріям. Дана вимога включена до тендерної документації з метою забезпечення охорони праці під час виконання робіт (надання послуг) учасник повинен мати сертифікованого інженера з охорони праці (будівництво). Наявність цього спеціаліста передбачена Мінімальними вимогами з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, які затверджені наказом Міністерства соціальної політики України від 23.06.2017 №1050, які передбачають наявність координатора з питань охорони праці. При цьому, координатори з питань охорони праці повинні мати необхідну підготовку для виконання своїх функцій, зокрема, підтверджену незалежним органом кваліфікацію за професією інженер з охорони праці (будівництво). Таким чином, наявність інженера – охорони праці (будівництво) передбачена вказаним нормативним актом, а його наявність необхідна для забезпечення охорони праці під час виконання робіт. З огляду на зазначене, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону та з дотриманням законодавства в цілому, замовник не вбачає порушення чинного законодавства, у тому числі законодавства у сфері публічних закупівель при встановленні кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» щодо наявності у складі виконавців інженера з охорони праці. Окрім цього, Закон України «Про публічні закупівлі» не забороняє учасникам процедури закупівлі для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучати спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Дата відповіді: 19.05.2023 14:04
Відповідь надана

«Щодо кваліфікаційної вимоги «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (сертифіковані провідні інженери-консультанти (будівництво) з досвідом роботи не менше 4 років та 3 років (що підтверджується датою видачі сертифікату)»

Номер: 69514d652609483493365208acf5f22b
Дата опублікування: 18.05.2023 10:56
Опис: Шановний Замовнику! Детально проаналізувавши тендерну документацію на проведення закупівлі робіт «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О040507 Тернівка - Софіївка - /Кривий Ріг – станція Гейківка/ км 0+000 - км 8+300 Криворізького району Дніпропетровської області» (ДК 021:2015: 45230000-8 «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь»), було встановлено наявність дискримінаційних вимог, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель та порушують наше право брати участь у даній закупівлі згідно встановленого законом порядку, а саме: Відповідно до п. 2 Додатку 1 до тендерної документації Учасником для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, у складі тендерної пропозиції потрібно надати наступні документи: «1. Довідка, за формою, зазначеною у Додатку 7 до тендерної документації, що містить інформацію про залучення Учасником до виконання робіт працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. До переліку обов’язкових ключових посад інженерно-технічних працівників відносяться: - головний інженер або інша особа, яка здійснює технічне керівництво діяльністю будівельної організації; - сертифікований провідний інженер-консультант (будівництво) з досвідом роботи не менше 4 років (що підтверджується датою видачі сертифікату*) - не менше 1 особи; - сертифікований провідний інженер-консультант (будівництво) з досвідом роботи не менше 3 років (що підтверджується датою видачі сертифікату*) не менше 1 особи; - сертифікований інженер з охорони праці (будівництво)** не нижче 2 категорії – не менше 1особи; - сертифікований*** аудитор безпеки автомобільних доріг – не менше 1 особи. - дорожні робітники. 2. Для підтвердження кваліфікації та досвіду працівників мають бути надані наступні документи на кожну особу зазначену в Таблиці: 2.1. Для штатних працівників - копії наказів про призначення на посаду, або інші документи, що підтверджують трудові відносини з працівниками. 2.2. Для працівників залучених по цивільно-правовим угодам (або іншим договорам включаючи договори з ФОП, фізичними особами) – копії відповідних документів. *сертифікати мають бути видані в порядку, встановленому положеннями Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», органами з оцінки відповідності акредитованими на відповідність вимогам ISO/IEC 17024:2012, ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2014 в Національному агентстві з акредитації України, що видали сертифікат(и) із зазначенням номеру атестата акредитації органу із сертифікації персоналу. Інформація про діючі сертифікати фахівців повинна бути внесена до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва(перевіряється замовником); ** на підтвердження надаються чинні сертифікат, виданий відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитованим НААУ, про відповідність вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» та відповідне кваліфікаційне посвідчення до сертифікату. *** на підтвердження надаються чинні сертифікат, видані в порядку, встановленому положеннями Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», органами з оцінки відповідності акредитованими на відповідність вимогам ISO/IEC 17024:2012, ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2014 в Національному агентстві з акредитації України, що видали сертифікат(и) із зазначенням номеру атестата акредитації органу із сертифікації, інформація про сертифікат повинна міститись в Реєстрі аудиторів безпеки автомобільних доріг Мінінфраструктури (перевіряється замовником). На всіх працівників (фахівців), які згідно з умовами тендерної документації мають бути сертифікованими, надаються скановані копії чинних на кінцеву дату подання пропозиції, оригіналів або копій відповідних кваліфікаційних сертифікатів. Додатково у складі тендерної пропозиції учасник надає: - страхові поліси до договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності на сертифікованих працівників, дійсні на період будівництва, з урахуванням рівня кваліфікації, у разі закінчення строку дійсності у період надання послуг - лист-зобов’язання щодо його пролонгації; - диплом про профільну ( в галузі будівництва автодоріг) освіту головного інженера (або особу, що виконує його функції)». ВИЩЕЗАЗНАЧЕНА ВИМОГА ПРО НАЯВНІСТЬ ДВОХ СЕРТИФІКОВАНИХ ПРОВІДНИХ ІНЖЕНЕРІВ-КОНСУЛЬТАНТІВ (БУДІВНИЦТВО) З ДОСВІДОМ РОБОТИ НЕ МЕНШЕ 3 ТА 4 РОКІВ ВІДПОВІДНО (ЩО ПІДТВЕРДЖУЄТЬСЯ ДАТОЮ ВИДАЧІ СЕРТИФІКАТУ*) Є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ ТА НЕОБҐРУНТОВАНОЮ, З ОГЛЯДУ НА НАСТУПНЕ: Станом на сьогодні в Україні запроваджена інжинірингова діяльність у будівництві. Правову основу такої діяльності складають Закон України «Про архітектурну діяльність», Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, ЄДИНІ ВИМОГИ щодо проектування, нового будівництва, реконструкції та капітального ремонту автомобільних доріг загального користування, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 № 1065. Наразі визначення інжинірингової діяльності у сфері будівництва міститься в Законі України «Про архітектурну діяльність». Так, статтею 1 Закону України «Про архітектурну діяльність» визначено, що інжинірингова діяльність у сфері будівництва (інжиніринг) – діяльність з надання послуг інженерного та технічного характеру, до яких належать проведення попередніх техніко-економічних обґрунтувань і досліджень, експертизи проєкту, розробка програм фінансування будівництва, організація виготовлення проєктної документації, проведення конкурсів і торгів, укладання договорів підряду, координація діяльності всіх учасників будівництва, а також здійснення технічного нагляду за будівництвом об’єкта архітектури та консультації економічного, фінансового або іншого характеру. Тобто законодавством встановлено, що інжинірингова діяльність включає в себе консультації Замовника з питань реалізації проєкту, об’єктивне і незалежне управління будівництвом на майданчику, супроводження проєкту будівництва на всіх стадіях, незалежний контроль якості робіт. Відповідно до частини 6 статті 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» обов’язок щодо здійснення технічного нагляду може бути покладений Замовником на спеціалізовану організацію чи спеціаліста з технічного нагляду або на інженера-консультанта, з визначенням у договорі підряду їхніх повноважень. Відповідно до Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, передбачено, що Замовник має право залучати до управління проєктом, організаційного і консультаційного супроводження комплексу робіт, пов’язаних із створенням об’єкта будівництва, виконання інших функцій, визначених договором про надання інженерно-консультаційних послуг, інженера-консультанта із зазначенням у договорі підряду його повноважень та зобов’язання підрядника щодо надання інженеру-консультанту доступу до будівельного майданчика. Таким чином, Замовник може покладати нагляд за процесом будівництва інжиніринговій організації або спеціалісту, що забезпечує організаційне та консультаційне супроводження проєктування і будівництва об’єкта. Відповідно до п. 5 ЄДИНИХ ВИМОГ щодо проектування, нового будівництва, реконструкції та капітального ремонту автомобільних доріг загального користування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 № 1065, «Замовник має право залучати інженера-консультанта за ДОГОВОРОМ ПРО НАДАННЯ ДОРОЖНІХ КОНСУЛЬТАЦІЙНИХ ПОСЛУГ. У разі залучення Замовником інженера-консультанта закупівлі дорожніх консультаційних послуг проводяться відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі». У разі залучення інженера-консультанта обов’язок щодо здійснення технічного нагляду під час нового будівництва, реконструкції та капітального ремонту автомобільних доріг загального користування може бути покладений Замовником на інженера-консультанта з визначенням у договорі підряду його прав та обов’язків», відповідно до п. 6 – «Інженер-консультант виконує свої обов’язки відповідно до єдиних вимог та умов договору із Замовником», відповідно до п. 9 – «Основним завданням інженера-консультанта є забезпечення якісного виконання підрядником дорожніх робіт». Отже, чинне законодавство встановлює МОЖЛИВІСТЬ НАЯВНОСТІ ІНЖЕНЕРА-КОНСУЛЬТАНТА ВИКЛЮЧНО ДЛЯ ЗАМОВНИКА ТОРГІВ ТА НЕ МІСТИТЬ ОБОВ’ЯЗКОВИХ ВИМОГ СТОСОВНО НАЯВНОСТІ ІНЖЕНЕРІВ-КОНСУЛЬТАНТІВ У ПІДРЯДНИКІВ РОБІТ. Крім того, звертаємо увагу, що окремо в електронні системі Prozorro оголошено Відкриті торги з особливостями (ідентифікатор закупівлі UA-2023-05-15-012502-a) на роботи «Виконання технічного нагляду по об’єкту: «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О040507 Тернівка - Софіївка - /Кривий Ріг – станція Гейківка/ км 0+000 - км 8+300 Криворізького району Дніпропетровської області», відповідно до яких Замовник планує здійснення незалежного технічного нагляду. Окремо хочемо наголосити, що Антимонопольний Комітету України неодноразово у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує, що Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) НЕДИСКРИМІНАЦІЯ УЧАСНИКІВ ТА РІВНЕ СТАВЛЕННЯ ДО НИХ; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи вищевикладене, ПРОСИМО ЗАМОВНИКА: 1. Для дотриманням принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності, добросовісної конкуренції, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, недискримінації учасників та рівного ставлення до них та запобігання корупційним діям і зловживанням усунути порушення, шляхом внесення змін в тендерну документацію та виключенням з переліку обов’язкових ключових посад інженерно-технічних працівників сертифікованого провідного інженера-консультанта (будівництво) з досвідом роботи не менше 4 років (що підтверджується датою видачі сертифікату*) - не менше 1 особи; та сертифікованого провідного інженера-консультанта (будівництво) з досвідом роботи не менше 3 років (що підтверджується датою видачі сертифікату*) не менше 1 особи; 2. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законодавством строки.
Відповідь: Шановний учасник, дякую за питання та повідомляю наступне. Закупівля проводиться відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами (далі – Особливості). Відповідно до пункту 28 Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, при цьому замовником застосовується один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Таким чином, відповідно до вимог чинного законодавства саме замовником визначається застосування кваліфікаційних критеріїв та способів підтвердження учасників процедури таким критеріям. На підставі вищевказаних норм чинного законодавства у тендерні документації було встановлено вимогу щодо наявності в учасника ключового персоналу в кількості необхідній для виконання робіт, зокрема сертифікованих провідних інженерів-консультантів (будівництво) з відповідним досвідом роботи. Оскільки предметом даної закупівлі є капітальний ремонт великої ділянки автомобільної дороги, а очікувана вартість закупівлі становить велику суму (через значний обсяг робіт) Замовником було встановлено критерій відбору виконавців, зокрема критерій щодо наявності у учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, замовник виходить із структури робіт (послуг) та компетентності, професійної спеціалізації, рівня кваліфікації та знань, необхідних для виконання функцій ключових працівників. Залучення інженера-консультанта (будівництво) обумовлюється необхідністю забезпечення дотримання якості та графіку виконання робіт, своєчасного аналізу прийнятих рішень, адміністрування договірних відносин, та інших функцій визначених розділом 1 «Керівники, професіонали, фахівці» Випуску 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи» Довідника кваліфікаційних характеристик професій фахівців (зміна № 11, внесена наказом від 29.12.2017 р. № 350 Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України) та Професійним стандартом «Інженер-консультант (будівництво)» затвердженим наказом Міністерства економіки України від 13.01.2022 року №108-22 (надалі – Професійний стандарт). Трудові функції інженера-консультанта, визначені пунктом 6 Професійного стандарту, серед іншого передбачають забезпечення організаційних заходів, спрямованих на створення умов реалізації проекту будівництва, управління ризиками, вирішення спорів, забезпечення інженерного контролю кількісних та якісних показників виконання будівельних робіт, організаційне і консультаційне супроводження комплексу робіт, пов’язаних із створенням об’єкта будівництва, надання пропозицій щодо удосконалення проектної документації, координація проведення пуско-налагоджувальних робіт тощо. Таким чином, інженер-консультант є важливим учасником будівництва, функції і компетентності якого необхідні для якісного і своєчасного виконання договору підряду, ефективного використання та заощадження бюджетних коштів. Звертаємо Вашу увагу, що залучення інженера-консультанта учасниками реалізації проектів будівництва є поширеною практикою і відповідає міжнародно-визнаними принципам та умовам реалізації проектів будівництва, а також сприяє покращенню організаційних схем управління будівництвом. З огляду на зазначене, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону та з дотриманням законодавства в цілому, замовник не вбачає порушення чинного законодавства, у тому числі законодавства у сфері публічних закупівель при встановленні кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» щодо наявності у складі виконавців інженерів-консультантів. Окрім цього, Закон України «Про публічні закупівлі» не забороняє учасникам процедури закупівлі для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучати спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Дата відповіді: 19.05.2023 14:04