-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
М'ясо
Завершена
368 250.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 841.25 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 841.25 UAH
Період уточнення:
10.05.2023 14:07 - 15.05.2023 00:00
Відповідь надана
Вимоги ТД
Номер:
bca9f5696542488292b68ff066d1a2db
Дата опублікування:
11.05.2023 13:44
Опис:
Добрий день, Шановний Замовнику. Прошу надати пояснення: 1) Чому необхідно надати договір на 2023 рік з акредитованою лабораторією Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів міста Кривого Рогу? Що робити, якщо договір укладений з іншою акредитованою лабораторією Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів? Чим обгрунтовна саме така вимога?
2) Необхідно надати Експертний висновок Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на фізико-хімічні, мікробіологічні,органолептичні, хіміко-токсикологічні показники на вміст мікотоксинів, пестицидів, радіонуклеїдів, токсичних елементів, нітрозамінів на відповідність нормативній документації, на партію товару не менше ніж 500 кг (виданий не раніше IV кварталу 2022 року, виданий на ім’я Учасника). А чому саме не раніше 4 кварталу 2022 року, якщо зараз 2 квартал 2023 року?
3) Поняття радіонуклеїди немає, є радіонукліди, прошу внести зміни.
4) Перерахуйте, будь ласка, на які саме фізико-хімічні та хіміко-токсикологічні показники необхідно зробити випробування?
5) Чим законодавчо обумовлене надання Акту, виданого на ім’я учасника, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти (Наказ Міністерства економіки України від 21 січня 2022 року №143-22) складеного не раніше I кварталу2023 року та Акту, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP (Наказ Міністерства аграрної політики та продовольства Українив ід 08 серпня 2019 року №446) складеного не раніше I кварталу2023 року. Дякую за відповідь.
Відповідь:
Шановний Учаснику. Надаємо відповіді на Ваші запитання:
Питання №1: Чому необхідно надати договір на 2023 рік з акредитованою лабораторією Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів міста Кривого Рогу? Що робити, якщо договір укладений з іншою акредитованою лабораторією Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів? Чим обгрунтовна саме така вимога?
Відповідь: Звертаємо Вашу увагу, що п. 2.7 проєкту договору до даної закупівлі передбачено, що Замовник залишає за собою право у будь-який час відбирати зразки поставленої продукції для проведення досліджень на відповідність наданим документам щодо якості та безпеки в спеціальних акредитованих лабораторіях м. Кривого Рогу. Відбір проб повинен здійснюватися належним чином у присутності уповноваженої особи Замовника та Постачальника (або його уповноваженої особи). Дослідження Товару на органолептичні та фізико-хімічні випробування проводиться у відповідних акредитованих лабораторіях м. Кривого Рогу. Протокол випробовування надається Замовнику в обов’язковому порядку, при ненаданні даного протоколу, договір буде розірваний. Всі витрати, понесені Замовником при відборі проб, та вартість проведення досліджень сплачує Постачальник. У разі відмови Постачальника від проведення досліджень, в тому числі з посиланням на несвоєчасне повідомлення Постачальника про відбір тощо, при подальшому виявленні неналежної якості Товару, Замовник має право на розірвання договору достроково, повідомивши про це Постачальника за п’ять календарних днів до дати розірвання договору. Додаткова угода при цьому не укладається. Для виконання вимог даного пункту договору учаснику переможцю необхідно мати договірні відносини з акредитованою лабораторією м. Кривого Рогу.
Згідно п. 2.8 проєкту договору у разі виникнення обґрунтованої потреби перевірки якості товару, що буде постачатися за договором Постачальником (наявність скарг на якість чи безпечність товару, невластивий товару зовнішній вигляд, запах, спотворення смакових якостей, в тому числі якщо таке буде виявлено під час термічної обробки товару, зафіксовані випадки харчових отруєнь чи розладів травлення в закладі, куди постачається товар), в будь-який час до моменту повного виконання договору, на вимогу Замовника або його представника, Постачальник повинен за першою вимогою замовника оплатити проведення фізико - хімічних випробувань товару у відповідних акредитованих лабораторіях. У випадках, вказаних у даному абзаці, Замовник проводить самостійний відбір зразків комісією, створеною за участі не менш, ніж трьох працівників Замовника, без попереднього повідомлення про такий відбір Постачальника. На виконання вимог даного пункту договору Замовник вбачає логічним передбачити в рамках умов тендерної документації до якої саме акредитованої лабораторії ним будуть направлені вище згадані зразки товару. Наголошуємо, що згідно переліку акредитованих лабораторій, оприлюдненому на сайті Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (https://dpss.gov.ua/bezpechnist-harchovih-produktiv-ta-veterinarna-medicina/p-laboratorij/perelik-upovnovazhenih-akreditovanih-laboratorij-referens-laboratorij) в Дніпропетровській області є три акредитованих лабораторії з дислокацією у м. Дніпро, м. Кривий Ріг та м. Павлоград. Для здійснення відбору зразків за умовами п. 2.7 та п. 2.8 проєкту договору до даної закупівлі враховуючи логістику відбору зразків, проведення дослідження саме в лабораторії м. Кривий Ріг є логічним та доцільним. Для визначення даної вимоги в тендерній документації як дискримінаційної, та внесення змін до тендерної документації, Замовнику потрібно зрозуміти чому саме Ви як потенційний учасник не можете заключити договір з акредитованою лабораторією м. Кривого Рогу в період подання пропозицій до даної закупівлі та виконати дану вимогу?
Питання №2: Необхідно надати Експертний висновок Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на фізико-хімічні, мікробіологічні, органолептичні, хіміко-токсикологічні показники на вміст мікотоксинів, пестицидів, радіонуклеїдів, токсичних елементів, нітрозамінів на відповідність нормативній документації, на партію товару не менше ніж 500 кг (виданий не раніше IV кварталу 2022 року, виданий на ім’я Учасника). А чому саме не раніше 4 кварталу 2022 року, якщо зараз 2 квартал 2023 року?
Відповідь: Тендерна документація до даної закупівлі, містить вимогу надати Експертний висновок Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на фізико-хімічні, мікробіологічні, органолептичні, хіміко-токсикологічні показники на вміст мікотоксинів, пестицидів, радіонуклідів, токсичних елементів, нітрозамінів на відповідність нормативній документації, на партію товару не менше ніж 500 кг (виданий не раніше IV кварталу 2022 року, виданий на ім’я Учасника) для підтвердження якості товару що постачатиметься до закладу та спроможності Учасника виконати зобов’язання по закупівлі в повному обсязі. Так як продукція відноситься до швидкопсувної групи товару, а також для надання можливості більшому колу учасників взяти участь у даній закупівлі Замовником встановлено додаткову вимогу до експертних висновків, допускаючи дату їх видачі з жовтня 2022 року по травень 2023 року.
Питання №3: Поняття радіонуклеїди немає, є радіонукліди, прошу внести зміни.
Відповідь: Зазначення в вимогах замовника замість показника радіонукліди - «радіонуклеїди» є технічною опискою та формальною помилкою замовника, що не вплине на розгляд пропозиції учасників та в жодному разі не вважатиметься невідповідністю наданого в складі пропозиції учасника Експертного висновку.
Питання №4: Перерахуйте, будь ласка, на які саме фізико-хімічні та хіміко-токсикологічні показники необхідно зробити випробування?
Відповідь: До фізико-хімічних показників відносять випробування відновідно вимог нормативної документації (НД) на свіжість (реакція із сірчанокислою міддю). До хіміко-токсикологічних показників відносяться випробування, відповідно вимог НД, на вміст токсичних елементів, пестицидів, мікотоксинів, нітрозамінів, радіонуклідів.
Питання №5: Чим законодавчо обумовлене надання Акту, виданого на ім’я учасника, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти (Наказ Міністерства економіки України від 21 січня 2022 року №143-22) складеного не раніше I кварталу2023 року та Акту, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP (Наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08 серпня 2019 року №446) складеного не раніше I кварталу 2023 року.
Відповідь: Відповідно до ст. 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 3 грудня 1997 року № 771/97-ВР, який регулює відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів і визначає порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, - оператори ринку відповідають за виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів у межах діяльності, яку вони здійснюють, забезпечують дотримання вимог цього Закону щодо гігієнічних вимог до харчових продуктів на всіх стадіях їх виробництва та обігу.
Законом України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», від 8 травня 2017 року № 2042-VIII, визначено правові та організаційні засади державного контролю, що здійснюються з метою перевірки дотримання операторами ринку законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин. Відповідно до ст.18 цього Закону, державний контроль здійснюється компетентним органом, крім випадків, встановлених цим Законом. Державний контроль має бути ризик-орієнтованим та здійснюватися з періодичністю, що є достатньою для досягнення цілей цього Закону. Заходи державного контролю здійснюються у формі аудиту, інспектування.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 6 та частини сьомої статті 18 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», частин першої - четвертої, шостої, восьмої - десятої статті 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», пункту 9 Положення про Міністерство економіки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 459 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2021 року № 124), наказом Міністерства Економіки України від 21.01.2022 № 143-22, затверджено форму акту, складеного за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, а саме: форму акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 6 та частини сьомої статті 18 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №446, затверджено форму акта, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР.
Відповідно до пункту 5 частини першої статті 5, статті 18 Закону України “Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин”, Постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2018 р. № 896 «Деякі питання здійснення планових заходів державного контролю Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів», затверджено Порядок визначення періодичності здійснення планових заходів державного контролю відповідності діяльності операторів ринку (потужностей) вимогам законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин, які здійснюються Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, та критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від її провадження, що додаються. Цей Порядок та критерії установлюють процедуру визначення періодичності здійснення планових заходів державного контролю у формі інспектування та аудиту відповідності діяльності операторів ринку (потужностей) вимогам законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин (далі - планові заходи державного контролю), які здійснюються Держпродспоживслужбою.
Періодичність здійснення планових заходів державного контролю у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів визначається на підставі ризик-орієнтованого підходу відповідно до додатка 1 зазначеної Постанови. Потужності операторів ринку з виробництва або зберігання харчових продуктів щодо яких вимагається отримання експлуатаційного дозволу, відносяться до середнього ступеня ризику - інспектування яких проводиться компетентним органом не більше двох разів на рік, аудит - не більше одного разу на рік.
Враховуючи вище викладену інформацію, потужності зі зберігання або виготовлення харчових продуктів тваринного походження, підлягають держаному нагляду (контролю) 2 рази на рік, тобто перше та друге півріччя.
Дата відповіді:
13.05.2023 22:59