-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
КОД ДК 021:2015 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація "Капітальний ремонт рентгенологічного кабінету (встановлення комп’ютерного томографа) КНП "Зарічненська багатопрофільна лікарня" за адресою:вул..Аерофлотська, 15, смт.Зарічне, Рівненська область"
Більш детальна інформація в тендерній документації.
Завершена
3 686 363.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 431.82 UAH
мін. крок: 0.5% або 18 431.82 UAH
Період уточнення:
08.05.2023 17:28 - 13.05.2023 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги в умовах тендерної документації
Номер:
2498aa996b1c4a60a3ee9bc8225c069b
Дата опублікування:
10.05.2023 12:54
Опис:
У зв'язку з наявною дискримінаційною умовою у тендерній документації, щодо надання сертифікатів ISO які мають бути чинними, виданими органом з сертифікації (ОС)/органом з оцінки відповідності (ООВ), який акредитований в установленому порядку Національним агентством з акредитації України (НААУ) та сфера акредитації якого містить відповідні можливості акредитації – на підтвердження надати сферу акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України), звертаємо увагу на офіційні документи уповноважених державних органів України з цих питань:
Державна система сертифікації припинила своє існування з 01.01.2018. Лист Мінекономрозвитку від 12.01.2018 р. № 3433-06/1382-07: «У зв'язку із втратою чинності з 01.01.2018 Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.93 N 46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію" (далі - Декрет) повідомляємо.
…З 01.01.2018 у зв'язку із втратою чинності Декрету державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.2018 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації»…
Основний принцип проведення акредитації - добровільність (акредитація не є обов'язковою).
1. Стаття 5 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності»: «Діяльність з акредитації базується на таких основних принципах: забезпечення рівності прав, законних інтересів усіх заінтересованих сторін… добровільності акредитації».
2. Національне агентство з акредитації України (НААУ) в «Основних принципах діяльності НААУ» також чітко вказує на добровільність акредитації (офіційний сайт НААУ).
Неприпустимість штучного обмеження потенційного кола учасників тендера.
Лист Мінекономіки № 3433-09/17860-09 від 23.03.2021 за підписом заступника міністра І. Новікової:
«Мінекономіки розглянуло Ваше звернення щодо сертифікації систем управління якістю акредитованим органом із сертифікації та повідомляє.
Виходячи з норм Закону України “Про публічні закупівлі” (далі — Закон про закупівлі), вимоги в тендерній документації встановлюються замовником самостійно згідно із законодавством, з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону про закупівлі, відповідно до якої замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, та з дотриманням принципів, закріплених у частині першій статті 5 Закону про закупівлі, не призводячи своїми діями до штучного a6o умисного обмеження потенційного кола учасників.
Відповідно до норм Закону про закупівлі та Положення про Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459 (зі змінами), до компетенції Мінекономіки як Уповноваженого органу не належить визначення правомірності дій замовників в конкретних випадках.
Разом з цим зазначаємо, що існує судова практика, яка чітко визначає позицію суду, що дана вимога є дискримінаційною, адже відповідно до статті 5 Закону України “Про акредитацію органів з оцінки відповідності”, який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільність…»
Таким чином, підприємство просить внести зміни до тендерної документації та прибрати вимогу, яка дискримінує коло учасників.
Відповідь:
ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» визначено правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні. Відповідно статтею 3 Закону визначено, що законодавство України у сфері акредитації складається з цього Закону та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у цій сфері.
Відповідно до статті 6 Закону Акредитація органів з оцінки відповідності в Україні здійснюється національним органом України з акредитації.
Національний орган України з акредитації є державною організацією, яка утворюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного розвитку, та провадить некомерційну господарську діяльність.
Акредитація органів з оцінки відповідності це засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Відповідно до ПОЛОЖЕННЯ про Національне агентство з акредитації Українизатвердженого наказом Міністерства розвиткуекономіки, торгівлі та сільськогогосподарства України від 13.07.2020 № 1318 основною метою діяльності НААУ єзабезпечення єдиної технічної політики у сфері оцінки відповідності та забезпечення довіри споживачів до діяльності з оцінки відповідності.
Будь-хто може заснувати компанію, назвати її «орган сертифікації» і почати видавати сертифікати. В такому випадку неможна бути впевненим, що сертифікація видана “органом сертифікації” достовірна і надійна. Акредитація це демонстрація того, що процес сертифікації здійснено чесно, достовірно та компетентними аудиторами, тому органи сертифікації повинні бути акредитовані. При виборі органу сертифікації перевіряється акредитована вона чи ні. У випадку відсутності акредитації досить складно довести достовірність наданих сертифікатів. Принцип добровільної сертифікації, може проводитись за ініціативою виробника (виконавця), продавця або споживача продукції.
Одним із способів підтвердження відповідності органів з оцінки відповідності вимогам застосовних стандартів є акредитація.
Відповідно до статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовник встановлюючи дану вимогу опирався на принципи здійснення публічних закупівель,визначених у статті 5 вищезгаданого Закону, зокрема запобігання корупційним діям і зловживанням, недискримінація учасників, добросовісна конкуренція серед учасників та інші. Замовник не вбачає законних підстав для внесення змін в Тендерну документацію в цій частині.
Юрисконсульт, фахівець з публічних закупівель,
уповноважена особа Тетяна Побережна
Дата відповіді:
11.05.2023 13:07