Номер:
00f03bfc4fd34d94b3846e05e1d99b78
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
10.05.2023 14:01
Опис:
Шановний замовник. У Додатку №1 до тендерної документації Вами встановлено дискримінаційну вимогу до учасників, а саме: "довідку про наявність сервісного/ ремонтного центру у місті Хмельницький з копіями підтверджуючих документів." Дана вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників, оскільки жодним чинним документом не встановлено обов'язку для учасників мати сервісний центр саме у місті Хмельницький. Учасники проводять господарську діяльність на підставі отриманої ліцензії, яка поширюється на всю територію України. Отже, вимагаємо прибрати дану дискримінаційну вимогу та необмежувати коло потенційних учасників. У разі ігнорування, звернемося в АМКУ!
Відповідь:
Шановний Учасник, вимоги до учасників встановлюються замовником при проведенні відкритих торгів з особливостями виходячи зі специфіки предмета закупівлі та застосовуються з метою забезпечення максимальної ефективності при здійсненні закупівлі, залучення фінансово стабільного учасника, який спроможний належно, якісно та своєчасно виконати зобов‘язання за договором.
При цьому згідно з частиною четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування за постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р. (далі – Особливості). «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним».
Зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям, встановленим при проведенні закупівлі, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням Особливостей.
Відповідно до норм чинного законодавства України відсутнє визначення терміну «Дискримінація». За загальноприйнятною практикою дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у вимогах Замовника жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг. В свою чергу, конкурентними вимогами можна вважати такі, яким відповідають два і більше учасника.
Замовником у Додатку №1 до тендерної документації встановлена вимога щодо надання учасниками "довідки про наявність сервісного/ ремонтного центру у місті Хмельницький з копіями підтверджуючих документів, оскільки зважаючи на специфіку роботи Замовника, існує нагальна потреба в невідкладному вжитті заходів щодо проведення ремонтних робіт охоронної сигналізації в разі її виходу з ладу.
Вищезазначена вимога не містить жодних посилань на якісь певні кількісні, або якісні, або «специфічні» показники матеріально-технічної бази учасника, які б могли вважатись дискримінаційними або такими, що звужують коло потенційних учасників.
Керуючись нормами статті 22, статті 16 Закону з урахуванням Особливостей, замовником при проведенні відкритих торгів з особливостями не встановлювались жодні вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дата відповіді:
12.05.2023 22:35