• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи «Поточний ремонт приміщення ковідного відділення КП «РОКЛ ім. Ю. Семенюка» РОР за адресою: вул. Київська, 78-г, м. Рівне»

Завершена

1 027 842.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 278.42 UAH
Період уточнення: 28.04.2023 16:46 - 05.05.2023 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога

Номер: 96d5a5112e1e49e3933bd1311f3d6ec2
Дата опублікування: 04.05.2023 19:29
Опис: Шановний Замовнику, у відповідності з вимогами встановленими у Додатку 1 до Тендерної документації: «З метою забезпечення проведення розрахунків договірної ціни для участі у тендері, Учаснику надається можливість оглянути об’єкт, де передбачається виконання робіт згідно тендерної документації. За результатами відвідування складається акт обстеження об’єкта згідно форми поданої нижче, який підписується уповноваженими особами Замовника та Учасника і подається останнім у складі тендерної пропозиції. Витрати на відвідування об’єкту Учасник несе за власні кошти.», повідомляємо Вас, що встановлення такої дискримінаційної вимоги щодо надання акту обстеження об’єкту, за підписом посадової особи замовника є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі в закупівлі необхідно отримувати акт обстеження об’єкту за підписом посадової особи замовника, в додаток до вищеперерахованого за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, зокрема учасника, замовник може не надати наведений вище акт, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої тендерної пропозиції. В підтвердження вище написаного пропонуємо Вам ознайомитися із аналогічною практикою Антимонопольного комітету України щодо рішень уповноваженого органу про усунення Замовником дискримінаційної вимоги щодо акту обстеження об’єкту шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині. рішення від 30.10.2020 № 20243-р/пк-пз; рішення від 13.10.2020 № 19212 і т.д. Враховуючи, що вимога щодо надання в тендерній пропозиції акту обстеження об’єкту, за підписом посадової особи замовника є абсолютно дискримінаційною просимо виключити вимогу «З метою забезпечення проведення розрахунків договірної ціни для участі у тендері, Учаснику надається можливість оглянути об’єкт, де передбачається виконання робіт згідно тендерної документації. За результатами відвідування складається акт обстеження об’єкта згідно форми поданої нижче, який підписується уповноваженими особами Замовника та Учасника і подається останнім у складі тендерної пропозиції. Витрати на відвідування об’єкту Учасник несе за власні кошти.» із тендерної документації!!! У разі ігнорування даної вимоги, ми змушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України зі Скаргою та інші відповідні інстанції з висвітленням замовником торгів завідомо незаконних, упереджених вимог, на користь вже відомого учасника.
Відповідь: Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих Особливостей. Згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Вимога щодо попереднього огляду об’єкта є нормативно визначеним обов’язком для здійснення обстеження будівель і споруд, а також дозволяє учаснику на місці оглянути можливості підключення до існуючих мереж і визначитися з порядком застосування наявної в учасника матеріально-технічної бази і техніки, та, відповідно, мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому в Законі України «Про публічні закупівлі» (ст.5). Крім того, відповідно до ч.4 ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі» для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації. Учасник у зверненні до процедури закупівлі робить посилання на номер і дату рішення органу оскарження. Проте, звертаємо увагу учасника, що така інформація є не зовсім коректною, адже функціонал електронної системи закупівель, у якій підлягають оприлюдненню рішення органу оскарження не дає можливості пошуку таких рішень за номером і датою, в такому разі варто робити додаткове посилання на ідентифікатор закупівлі в рамках якої було прийняте відповідне рішення органу оскарження. Твердження учасника в запитанні до процедури про те, «що встановлення такої дискримінаційної вимоги щодо надання акту обстеження об’єкту, за підписом посадової особи замовника є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі в закупівлі необхідно отримувати акт обстеження об’єкту за підписом посадової особи замовника, в додаток до вищеперерахованого за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, зокрема учасника, замовник може не надати наведений вище акт, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої тендерної пропозиції.» - є надуманими, та такими що не відповідають дійсності. Зокрема: з урахуванням вимог ч.4 ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не порушує принципів здійснення публічних закупівель та за період: з моменту оголошення процедури закупівлі і станом на момент надання зазначеної відповіді на запитання до процедури, у Замовника відсутні факти звернення потенційних учасників щодо можливості огляду об’єкту, за якими Замовником було би вчинено перешкоди в такому огляді з подальшим складанням акту обстеження. У зв’язку з цим, Замовник неухильно дотримується принципів здійснення публічних закупівель, регламентованих у ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі відповідає вимогам ч.5 цієї ж статті, згідно якої передбачено, що замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Відповідно, з метою забезпечення проведення розрахунків договірної ціни для участі у тендері, Учаснику надається можливість оглянути об’єкт за даним предметом закупівлі та в п.2 Додатку №3 до тендерної документації зазначено, що за результатами відвідування складається акт обстеження об’єкта згідно форми поданої нижче, який підписується уповноваженими особами Замовника та Учасника і подається останнім у складі тендерної пропозиції. Враховуючи вище викладене, вимога про огляд об’єкта за предметом закупівлі жодним чином не суперечить та не порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі» та норми Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями), відтак – відсутні дискримінаційні вимоги в тендерній документації. Водночас зазначаємо, що Учасник повинен подавати документи встановленого взірця згідно вимог встановлених тендерною документацією. Тому при підготовці тендерної пропозиції Учасник процедури закупівлі повинен дотримуватися вимог які зазначені в тендерної документації. Крім того, повідомляємо, що у поряду встановленому 52 Особливостей Оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Дата відповіді: 05.05.2023 12:39