• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015:34920000-2: Дорожнє обладнання(опори для світлофорів)

Завершена

1 167 152.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 835.76 UAH
Період уточнення: 19.04.2023 13:06 - 24.04.2023 00:00
Відповідь надана

Сертифікати ISO

Номер: 88cc60f6306946b981be02634add426d
Дата опублікування: 21.04.2023 15:05
Опис: Доброго дня! Шановний замовник, відповідно до додатку 1 ТД, Ви вимагаєте надання учасниками сертифікатів ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018, ДСТУ EN ISO 9001:2018 та ДСТУ ISO 45001:2019. Оскільки на даний час усі закупівлі проводяться згідно Особливостей, відповідно строки подачі тендерних пропозицій значно скорочені. Тому учасники, які не мають усі чотири сертифікати ISO не зможуть прийняти участь у тендері, бо просто не встигнуть отримати дані сертифікати. Дана вимога значно звужує коло потенційних учасників. Частиною 6 статті 23 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлено, якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Виходячи з вказаних положень Закону, просимо роз'яснити, чи зможуть учасники на підтвердження вимог, замість вказаних сертифікатів ISO, які в них відсутні, надати технічний паспорт на продукцію?
Відповідь: Доброго дня! Уповноваженою особою розглянуто Ваше звернення, стосовно розгляду повідомляємо наступне. Відповідно до частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. При цьому, відповідно до частини 6 статті 23 Закону Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Тобто, частина 6 статті 23 Закону може застосовуватися лише для підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам Тендерної документації, та не може застосовуватися до вимог які підтверджують відповідність учасника вимогам Тендерної документації. Враховуючи вищевикладене, подання Паспортів на товар який закуповується замість сертифікатів ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018, ДСТУ EN ISO 9001:2018 та ДСТУ ISO 45001:2019, призведе до відхилення пропозиції.
Дата відповіді: 24.04.2023 12:19
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: 13e0398630fa4a528dcd3152e353e9ff
Дата опублікування: 20.04.2023 12:01
Опис: Вітаємо, шановний Замовнику! Додатком 1 до тендерної документації, Замовник встановлює вимогу, згідно якої учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати скановані копії наступних сертифікатів: ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT); ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT); ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ENISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) разом зі звітами про сертифікаційний аудит системи менеджменту, виданий(і) органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я Учасника (на підтвердження надати атестат про акредитацію органу з оцінки відповідності, виданий Національним агентством з акредитації України). Усім добре відомо, що якщо у тебе є великі кошти, то ти вже власник вищевказаних сертифікатів. Проте, дані сертифікати ніяким чином не впливають на якість продукції. Натомість, Замовник не вимагає від потенційних учасників на підтвердження, дійсно, якості продукції сертифікати відповідності та/або паспорти якості та/або технічні паспорти. Також не вимагаєте наявність в учасників аналогічногог досвіду. Виходить, учасники, та можливо самі виробники, які могли б запропонувати якісний товар, не зможуть прийняти участь у даному тендері, тільки тому, що не мають повного набору не потрібних якихось сертифікатів ISO, які не гарантують якість товару. Тим більше, строк отримання усіх чотирьох сертифікатів ISO займе більше часу, аніж період прийому пропозицій. Складається враження, що потенційний переможець вже відомий, про що говорить аналіз попередніх закупівель замовника на подібну продукцію та упереджене ставлення такого замовника до непотрібних учасників. Вважаємо, що під час війни необхідно прибирати корупційні схеми закупівель та придбавати дійсно якісний товар за конкурентними цінами, а не усувати конкуренцію. Тому, враховуюючи принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, просимо прибрати з тендерної документації такі дискримінаційні вимоги як, наявність в учасника сертифікатів ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT); ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT); ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ENISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT). Натомість, логічніше було б вимагати від учасників наявність сертифікатів відповідності та/або паспортів якості та/або технічних паспортів на продукцію, а також наявність аналогічних договорів. Сподіваємось на порядність Замовника!
Відповідь: Доброго дня! Уповноваженою особою розглянуто Ваше звернення, стосовно розгляду повідомляємо наступне. Відповідно до пункту 28 особливостей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.Згідно частини 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.Керуючись даною нормою Замовником прийнято рішення включити до складу Тендерної документації вимоги щодо надання учасниками сертифікатів ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT); ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT); ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ENISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) разом зі звітами про сертифікаційний аудит системи менеджменту, виданий(і) органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я Учасника з наданням атестату про акредитацію органу з оцінки відповідності, виданий Національним агентством з акредитації України. Звертаємо увагу, що сертифікати за стандартами ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT); ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT); ДСТУ ENISO 9001:2018 (ENISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) прийняті до складу національних стандартів України відповідно до наказу ДП «НДНЦ» від 31.12.2015 № 221, Наказу від 18.12.2018 № 507 Про прийняття та скасування національних стандартів, скасування зміни до національного стандарту та Наказу від 26.12.2019 № 502 Про прийняття та скасування національних стандартів. Вимога щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікату відповідності системи управління якістю є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону. Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей учасника, його спроможності надавати продукцію, яка задовольняє вимоги Замовника. Усі вимоги цих стандартів — загальні, вони призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає. Дана вимога не може вважатися дискримінаційною, оскільки дані вимоги може підтвердити велика кількість підприємств та законодавство України жодним чином не обмежує потенційних учасників закупівлі в отриманні даних сертифікатів для своєї організації. Зауваження щодо доцільності надання сертифікатів відповідності та/або паспортів якості та/або технічних паспортів на продукцію є необґрунтованим, оскільки, у додатку № 1 до Тендерної документації нами встановлено, що при поставці товару учасник (постачальник) повинен надати Замовнику документацію, що підтверджує якість товару. Стосовно вимоги щодо наявності досвіду виконання аналогічного договору повідомляємо, що пунктом 45 Особливостей замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону. Тому, Замовник не зобов’язаний включати вимогу щодо надання учасниками інформації про наявність досвіду виконання аналогічних договорів до складу Тендерної документації. Враховуючи вищевикладене, та те, що Ваше звернення не містить обґрунтування, в чому саме полягає дискримінація, тобто, чому дана вимога обмежує саме Вашу участь у закупівлі, Замовник не вноситиме зміни до Тендерної документації.
Дата відповіді: 21.04.2023 15:52