Номер:
42fbd2bb0bf1466aaf8f90661c4e7922
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
19.04.2023 12:33
Опис:
Нами, як потенційними Учасниками, було проаналізовано тендерну документацію та встановлено наявність дискримінаційних технічних вимог до предмету закупівлі. Так як, в сукупності усім технічним вимогам відповідає товар лише одного виробника – SULO. Такі дії Замовника є порушенням чинного законодавства України та принципів здійснення закупівель.
Тому просимо внести зміни до тендерної документації в частині: «кришка: плоска/ плоска з ручками та лючком по типу розділення великої кришки 2/3 та 1/3», а саме видалити «по типу розділення великої кришки 2/3 та 1/3».
Відповідь:
Доброго дня, Шановний Учаснику!
Відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Пунктом 28 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178, встановлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 3 ч. 2 ст. 22 Закону встановлено, що у тендерній документації зазначаються, зокрема, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Частиною 3 ст. 22 Закону встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Крім того, відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Тендерна документація складена таким чином, щоб у потенційних учасників було чітке розуміння потреб Замовника, та при цьому передбачена можливість учасників подати пропозиції на еквівалент. Замовником не встановлені конкретні габаритні розміри розділення кришки контейнерів, а зазначений допустимий діапазон, який враховує вимоги по зручності а також особливості експлуатації. Нами, було проаналізовано пропозиції на ригку України та в тендерній документації не встановлено наявність дискримінаційних технічних вимог до предмету закупівлі. Так як, в сукупності усім технічним вимогам відповідає товар не лише одного виробника – SULO, модель контейнера CITYBAC 1100 L Lid in Lid https://sulo.de/en/citybac-1100l-flat-lid-hf/ , а також виробника Ese, модель контейнера 1100 L SPLIT LID https://www.ese.com/ru/ese-world/produkcija/mobilnye-konteinery-dlja-sbora-otkhodov/4-kolesnyi-splitlidr/ , та можливо і інші виробники, які нам не надали пропозицію. Кришка такого типу контейнеру значно зручніша мешканцям, та є особливо зручною для дітей, людей похилого віку або людей з інвалідністю. Можна цілком відкривати без труднощів, а навіть це можна зробити однією рукою. Отже дії Замовника не є порушенням чинного законодавства України та принципів здійснення закупівель. Тому просимо надати пропозиції щодо предмету закупівлі з урахування вимог документації. До предмета закупівлі, вимоги Замовником, було встановлено з урахуванням попереднього досвіду використання контейнерів, тому зміни до тендерної документації в частині: «кришка: плоска з ручками та лючком по типу розділення великої кришки 2/3 та 1/3», а саме видалити «по типу розділення великої кришки 2/3 та 1/3», є не правомірним.
Отже, Замовником розроблено та опубліковано тендерну документації згідно чинного законодавства та із врахування власних потреб, попереднього досвіду експлуатації контейнерів. В тендерній документації відсутні дискримінаційній вимоги до предмета закупівлі.
Дата відповіді:
22.04.2023 18:10