• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 3

Електрична енергія на потребу 2023 року

Завершена

1 130 965.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 2 167.48 UAH
Період уточнення: 18.04.2023 12:52 - 23.04.2023 00:00
Відповідь надана

Формульний розрахунок ціни

Номер: 43890e348219443b8fcf849f1d0d56e3
Дата опублікування: 18.04.2023 21:29
Опис: Шановний Замовнику, просимо Вас надати роз'яснення стосовно встановленого розрахунку вартості закупівлі, а саме Р = ∑ (Ni * Цпрогн.рдн * (1+М/100) + (Ni *Тпер)+( Ni *Трозп)) * 1,2, грн з ПДВ де, Р – загальна сума пропозиції (загальна вартість пропозиції) у гривні (UAH), Niплан – плановий обсяг закупівлі електричної енергії для об’єктів Споживача 179885 кВт*год. Цпрогн.рдн.– ціна РДН, яка для даної закупівлі становить – 3,7059 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників 10%)); Тпер. - тариф на послуги з передачі електричної енергії з 01.01.2023 року, затверджений регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП від 21.12.2022 р. № 1788 – 0,43025 грн. Ми як потенційний учасник закупівлі наголошуємо що застосування даного показника обмежує вільну конкуренцію учасників, оскільки вами обмежена нижня цінова межа по причині зазначення вами обмеження щодо маржі та фіксованого показнику РДН. Таким чином, ви спеціально зазначили цю формулу, щоб ціна за одиницю в пропозиції учасника була не менш ніж разроховона ціна згідно вказанної формули, а зазначення іншої цінової пропозиції було б позбавлено будь-якого сенсу. Якщо у вас була думка щодо захисту від необгрунтованого демпінгу (аномально низької ціни), то слід зазначити, що вже визначений механізм, передбачений п. 38 Особливостей, тому застосування іншого антидемпінгового механізму суперечить положенням чинного законодавства. Вимогаємо надати роз'яснення на площадці та у тендерній документації на якій підставі вами було прийнято рішення встановити величину можливого коливання цін в розмірі +10%, згідно якого законодавчого документу Ви орієнтувались для визначення очікуваної вартості електричної енергії. Додатково повідомляємо, що згідно постанови №1178 Кабінету міністрів України визначена зміна істотних умов договору, а саме підпункт 2: "погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення", отже не зрозуміло чому Замовником взято за основу саме 10% можливого коливання, адже на розгляді НКРЕКП зараз є проєкти постанов щодо підняття середньозважених цін на 50%; 110% або взагалі прирівняння цін до європейських, що вимагає у НКРЕКП державне підприємство "Оператор ринку". Виходячи з вище наведеного в зазначених умовах тендерної документації вбачаються порушення чинного законодавства України вимагаємо замовника привести до ладу тендерну документацію прибравши формульну систему розрахунку ціни даної закупівлі, оскільки дана вимога суперечить Закону України про публічні закупівлі оскільки метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Також наголошуємо що для захисту своїх прав учасник закупівлі може звернутися до Антимонопольного комітету України який є орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав та законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі,
Відповідь: Доброго дня, Шановний Учаснику! Стосовно Вашого запитання, повідомляємо наступне. Очікувана вартість визначається з урахуванням положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Уповноваженого органу від 18.02.2020 № 275. Для визначення очікуваної вартості використовували формулу середнього арифметичного значення. Розрахунок очікуваної вартості товарів проводиться методом порівняння ринкових цін, зокрема шляхом моніторингу цінових пропозицій учасників на ринку електричної енергії. Розрахунок очікуваної вартості ціни за одиницю, розраховано як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних. Ціна (тариф) на електричну енергію визначається у встановленому законодавством порядку та затверджується постановою НКРЕКП. Інформація про діючі регульовані тарифи на електричну енергію розміщується на офіційному веб-сайті https://www.nerc.gov.ua/ .Основними джерелами інформації для визначення очікуваної вартості брали до уваги: 1. Прайс-листи на офіційних сайтах постачальників електричної енергії. 2. Інтернет ресурси. Система Prozorro зробила відкритим доступ до публічних закупівель, що дозволяє аналізувати реальні угоди купівлі-продажу інших Замовників. Для визначення очікуваної вартості використовували формулу середнього арифметичного значення. Застосування в тендерній документації розрахунку ціни за формулою обумовлено виключно потребами Замовника у необхідній кількості електричної енергії до кінця 2023 року. Замовник розрахував справедливий бюджет у закупівлю електричної енергії та намагається захистити себе від демпінгу учасників під час проведення закупівлі. Замовник після укладання договору про закупівлю електричної енергії буде, по можливості, якщо це не буде порушувати законодавство України, не приймати пропозиції постачальника, щодо підвищення ціни, оскільки Замовнику потрібен той обсяг закупівлі, який планується до закупівлі. Змовник складаючи тендерну документацію керувався статтею 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей. Також є практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України, де зазначено що застосування розрахунку ціни в тендерній документації не є дискримінаційною вимогою до Учасників.
Дата відповіді: 20.04.2023 12:06