-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бланки свідоцтва ДОПНВ про підготовку водія (на пластиковій основі)
Завершена
1 377 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 770.00 UAH
мін. крок: 1% або 13 770.00 UAH
Період уточнення:
17.04.2023 16:17 - 23.04.2023 00:00
Відповідь надана
Невідповідності у тендерній документації
Номер:
dc2553ae552a4b389060a69d6935134f
Дата опублікування:
19.04.2023 10:40
Опис:
Шановний Замовнику!
Ознайомившись з тендерною документацією нами виявлено ряд наступних невідповідностей, які суперечать чинному законодавству України у сфері публічних закупівель, а саме:
1) У пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації вами зазначено: «Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону) і в тендерній документації, та шляхом завантаження файлів з…». В той самий час, вами вказано, що «Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі – Особливості). Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі.».
Згідно останніх змін до Особливостей, Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до підстав визначених пунктом 44 Особливостей. За таких обставин просимо викласти вищевказаний пункт тендерної документації у наступній редакції: «Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 44 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження файлів з…».
2) У пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації вами зазначено: «У випадку ненакладення учасником КЕП відповідно до умов тендерної документації, учасник вважається таким, що не відповідає вимогам, встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону, та його пропозицію буде відхилено на підставі абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону.». В той самий час, вами вказано, що «Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі – Особливості). Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі.». Згідно останніх змін до Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель з підстав, визначених пунктом 41 Особливостей, у якому, зокрема, відсутня підстава для відхилення у випадку ненакладення учасником КЕП відповідно до умов тендерної документації. За таких обставин, просимо виключити дану умову з тендерної документації.
3) Пункт 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації має назву «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, встановлені статтею 17 Закону». Аналогічно до аргументації та наданих вище пояснень у пункті першому даного запитання, просимо викласти назву пункту 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» у наступній редакції: «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, встановлені пунктом 44 Особливостей».
4) Останній абзац пункту 2 «Відхилення тендерних пропозиції» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації вами викладений як « Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону)». Аналогічно до аргументації та наданих вище пояснень у пункті першому даного запитання, просимо викласти даний абзац у наступній редакції: « Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені пунктом 44 Особливостей».
5) Пункт 3 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації має назву «Надання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених частинами першою та другою статті 17 Закону». Аналогічно до аргументації та наданих вище пояснень у пункті першому даного запитання, просимо викласти назву пункту 3 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації» у наступній редакції: «Надання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 Особливостей».
Звертаємо Вашу увагу, що дані невідповідності тендерної документації з подібних підстав можуть призвести до моніторингу Державної аудиторської служби України, (виявлено по закупівлі за № UA-2022-11-02-003796-a ), що призвело до розірвання договору про закупівлю та негативних наслідків як для Замовника так і Учасника.
Відповідь:
По пункту 1. Тендерна документація сформована Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Відповідно до пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Відповідно до частини першої статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Таким чином, у Замовника не має підстав для внесення змін до тендерної документації.
По пункту 2. Тендерна документація сформована Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Також, відповідно до статті 23 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
У пункті 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник зазначив, що у випадку ненакладення учасником КЕП відповідно до умов тендерної документації, учасник вважається таким, що не відповідає вимогам, встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону, та його пропозицію буде відхилено на підставі абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
Відповідно до абзацу шостого підпункту 2 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону.
Таким чином, у Замовника не має підстав для внесення змін до тендерної документації.
По пунктам 3-5. Будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
21.04.2023 15:05
Відповідь надана
Щодо витратних матеріалів
Номер:
2809eed8f734498bb59db9e5b14921d1
Дата опублікування:
18.04.2023 20:53
Опис:
Шановний замовник!
При закупівлі аналогічного товару (Бланки свідоцтва ДОПНВ про підготовку водія (на пластиковій
основі)) в 2019, 2020, 2021 посилання нижче
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-12-28-000855-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-01-29-002649-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-18-013932-b
в обґрунтуванні проведення кожної з зазначених процедур вказано, що Головний сервісний центр
здійснює видачу документів на пластиковій основі на обладнанні, яке безкоштовно отримало від
ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів», зокрема:
Відповідно до Положення про Головний сервісний центр МВС, затвердженого наказом
Міністерства внутрішніх справ України від 07 листопада 2015 р. № 1393 (у редакції наказу МВС
України від 24 квітня 2020 року № 354), основним завданням ГСЦ МВС є забезпечення видачі
(обміну) посвідчень водія, свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу. Для виготовлення
вищезазначених документів на пластиковій основі територіальними сервісними центрами ГСЦ
МВС (далі – ТСЦ ГСЦ МВС) використовуються програмно-апаратні комплекси (далі – ПАК) на базі
цифрового принтера із використанням технології ретрансферного друку Toppan CP500. У 2014
році безкоштовна поставка Міністерству внутрішніх справ України вищезазначених ПАКів у
кількості 360 шт. здійснювалася через ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню
цінних паперів» (далі – ДП «Поліграфкомбінат «Україна»). На теперішній час, загальна кількість
ПАКів у ТСЦ ГСЦ МВС складає 518 шт.
В зв’язку з чим в даній процедурі (UA-2023-02-28-009144-a) Головний сервісний центр МВС
вимагає сумісність витратних матеріалів виключно з принтером ретрансферного друку Swiftpro
K60? Якими нормативними документами обґрунтовано таке обмеження конкуренції? Чому
Головний сервісний центр МВС не розглядає можливість купівлі витратних матеріалів, які сумісні з
цифровим принтером із використанням технології ретрансферного друку Toppan CP500, які
отримав безкоштовно від державного підприємства в 2014 році і мав в кількості 518 шт станом на
початок 2021 року?
Зрештою, зазначення конкретної моделі принтера ретрансферного друку – Swiftpro K60 є
порушенням принципів публічних закупівель як та обмеженням конкуренції (кола потенційних
учасників). Відповідно до частини 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні
специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний
процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові
марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке
посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Просимо внести зміни в тендерну документацію і дозволити сумісність витратних матеріалів з
цифровим принтером із використанням технології ретрансферного друку Toppan CP500, які
Головний сервісний центр МВС отримав безкоштовно у великій кількості, і для яких закуповував
витратні матеріали для виготовлення свідоцтва ДОПНВ про підготовку водія (на пластиковій
основі) всі останні роки.
Відповідь:
Відповідно до статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовники – це суб’єкти, визначені згідно із статтею 2 Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону.
Тендерна документація сформована Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Відповідно до частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію, а також інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам.
Також, відповідно до статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів).
При цьому, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами.
Також, відповідно до статті 23 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Слід звернути увагу, відповідно до Положення про Головний сервісний центр МВС, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 07 листопада 2015 р. № 1393 (у редакції наказу МВС України від 24 квітня 2020 року № 354), основним завданням ГСЦ МВС є забезпечення видачі (обміну) посвідчень водія, свідоцтв про реєстрацію транспортного засобу, свідоцтв ДОПНВ про підготовку водія (на пластиковій основі).
Для виготовлення вищезазначених документів на пластиковій основі територіальними сервісними центрами РСЦ ГСЦ МВС (філіями ГСЦ МВС) (далі – ТСЦ ГСЦ МВС) використовуються принтер для двостороннього ретрансферного друку Swiftpro K 60 з безконтактним енкодером та подвійним модулем ламінування (далі – принтер Swiftpro K 60).
Відповідно до протоколу № 14 засідання Кабінету Міністрів України від 16 лютого 2022 року ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» у 2022 році здійснив поетапну передачу із сфери управління Міністерства економіки України з балансу зазначеного підприємства до сфери управління Міністерства внутрішніх справ України на баланс ГСЦ МВС принтерів Swiftpro K 60.
Таким чином, у Замовника не має підстав для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
20.04.2023 14:04