-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Ноутбуки (ДК 021:2015 – 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина))»
Завершена
496 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 480.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 480.00 UAH
Період уточнення:
10.04.2023 14:24 - 15.04.2023 00:00
Відповідь надана
Прохання звернути увагу до публічних організацій, контролюючих та компетентних органів на практику усунення конкуренції!
Номер:
e84f9f1f793441cb8e9e11656996f98a
Дата опублікування:
13.04.2023 10:52
Опис:
Шановний замовник, радимо ознайомитись, як гарно усувається конкуренція для свого учасника, що допоміг замовнику прописати у документацію вимогу до листів від виробників:
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-02-16-002334-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-02-24-001903-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-02-22-014404-a
Цей слід Замовника в історії Prozorro залишиться назавжди! Вважаємо правоохоронним органам має бути цікаво, як така високо-конкурентна сфера компютерної техніки пройшла без бажаючих та з одним учасником (авжеж із вимогою до листа від виробника!) і будь-якої економії! Мабуть таки завдяки усунутій конкуренції вимогою до такого листа та змові із виробниками не видавати такий лист іншим учасникам! По даним закупівлям можна зробити висновки яку мету все ж таки несуть схеми із листами від виробника! Прохання видалити такий спосіб усунення конкуренції по даній закупівлі!
Відповідь:
Шановний учаснику, дякуємо за Ваш інтерес до нашої закупівлі.
Звертаємо увагу, що відповідь на Ваше питання, зокрема щодо листів авторизації, вже частково розглядалося замовником, та було надано аргументовану відповідь у попередніх запитаннях по даній закупівлі.
Щодо закупівель за наведеними Вами посиланнями, то до компетенції замовника не входять повноваження щодо перевірки правильності проведення закупівель іншими замовниками.
Разом з тим, слід зазначити, що за наведеними посиланнями здійснювалась закупівля комп’ютерної техніки, було подано пропозиції та укладено відповідні договори. Результати аналізу вартості закупленого комп’ютерного обладнання буде використано замовником при подальшому моніторингу ринку обладнання та визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Дата відповіді:
14.04.2023 13:23
Відповідь надана
Приберіть антиконкурентну вимогу! Інакше схема одного учасника, що отримав такий лист виробника буде мати наслідки!
Номер:
d5bf50a205ae4155acac334db1d47b3c
Дата опублікування:
13.04.2023 02:42
Опис:
Шановний замовник, враховуючи що технічні вимоги прописані під одного виробника із формальним виразом "або еквівалент", так-так, саме формальним! Адже еквівалент іншого виробника запропонувати не можливо, що буде відповідати усім вашим технічним вимогам! Але ж ви пішли ще далі - додали додаткову вимогу - надати лист від виробника і таким чином штучно обмежили можливість прийняти участь для усіх учасників, окрім того єдиного хто такий лист вирбника вже отримав! Про ці схеми по усуненню конкуренції не відомо хіба що на Марсі! Адже результат даної закупівлі вже відомий - один учасник із листом від цього виробника! Дана закупівля може мати наслідки для замовника по усунненню конкуренції у такий спосіб та ,відповідно, закупівлі техніки по завищеним цінам! Створіть конкурентні умови, приберіть вимогу до листа виробника (від третіх осіб), які видають такі листи тому хто "дасть більше"! Якщо звісно не самі зацікавлені в цій схемі.
Відповідь:
Шановний учаснику, дякуємо за Ваш інтерес до нашої закупівлі.
Звертаємо увагу, що відповідь на Ваше питання, зокрема щодо листів авторизації, вже частково розглядалося замовником, та було надано аргументовану відповідь у попередніх запитаннях по даній закупівлі. Додатково повідомляємо, що моніторинг ринку ноутбуків, показує, що існують моделі ноутбуків різних виробників, які відповідають або є кращими ніж мінімальні технічні характеристики встановлені замовником у Додатку 2 до тендерної документації. При цьому, обов’язок подавати пропозиції, які відповідають вимогам технічної специфікації замовника, покладається саме на учасників.
Всі учасники мають рівне право подавати свої пропозиції у закупівлі, і такі пропозиції будуть розглядатись на їх відповідність вимогам тендерної документації та технічній специфікації відповідно до вимог чинного законодавства.
Дата відповіді:
14.04.2023 13:23
Відповідь надана
Прохання прибрати вимогу до листів від третіх осіб, яка стала КОРУПЦІЙНОЮ практикою на закупівлях, та, нажаль, ще інколи випадково зустрічається!
Номер:
90f42c14c028479bae04998519fe5a33
Дата опублікування:
13.04.2023 02:42
Опис:
Шановний Замовник, наше товариство має намір взяти участь у даній закупівлі, але нам відмовили в отриманні авторизаційного листа пояснюючи тим, що даний тендер вже зайнятий певним учасником. Дистриб’ютор та представництво не мають права видати такий лист без дозволу виробника.
Також, чи відомо Вам, що авторизаційний лист погоджується виробником та видається лише одному учаснику, а іншим буде відмова. Виробники пояснюють це так, вибачте тендер вже захищений іншим учасником. Таким чином, даною вимогою ви штучно обмежили можливість прийняти участь для учасників, окрім того єдиного, хто такий лист вже отримав! Це стала КОРУПЦІЙНА практика на закупівлях, яка ще інколи зустрічається. Коли певний учасник отримує такий лист від виробника на конкретну закупівлю та "допомагає" замовнику прописати у документацію вимогу до такого авторизаційного листа від виробника, як обов язкову.
Будь-ласка, приберіть таке з Вашої документації, яке можливо попало туди випадково! Це відома схема по усуненню конкуренції! Адже як досить дієва альтернатива такій вимозі може бути Замовником прописано наступне - "Замовник при отриманні товару залишає за собою право здійснити перевірку поставленого товару за серійними номерами у будь-якому сервісному центрі виробника". Така перевірка займає лічені хвилини, здійснюється безкоштовно і жодним чином не дискримінує можливість вільно прийняти участь у закупівлі без залежності від листів виробника, які видаються вибірково за дискримінаційними антиконкурентними правилами. Дану інформацію про видачу листа лише одному учаснику на один тендер Замовник може перевірити звернувшись до будь-якого виробника або представництва.
Прохання прибрату таку вимогу до листа та не сприяти такому відомому способу "допомоги" певному учаснику усунути конкуренцію по даній закупівлі під виглядом благих намірів. "Радники" які переконують замовників прописати таку антиконкурентну вимогу до документації лякають якими завгодно історіями про контрабанду, неофіціність і сіру техніку! Хоча насправді мета одна - під виглядом такої форми підтвердження - увійти в змову по видачі листа з виробником/представником та усунути конкуренцію! Хоча перевірка техніки за телефоном по серійному номеру займає менше хвилини. Будьте пильними!
Відповідь:
Шановний учаснику, дякуємо за Ваш інтерес до нашої закупівлі.
Звертаємо увагу, що відповідь на Ваше питання вже частково розглядалося замовником, та було надано аргументовану відповідь у попередніх запитаннях по даній закупівлі. Окремо зазначаємо, що вимога про надання авторизаційного листа встановлена з метою запобігання поставки контрафактного обладнання. Рекомендації щодо встановлення такої вимоги у тендерній документації, надані профільними міністерствами, а саме – спільним листом МОН України та Міністерства цифрової трансформації України від 10.06.2021 № 1/11-4216/1/06-1-6282, опублікованого на сайті МОН України:
https://mon.gov.ua/ua/npa?params=&type=npa&key=&from=10.06.2021&to=10.06.2021&num=1/11-4216/1/06-1-6282&category=&tag=
Підтвердження повноважень постачальника на етапі кваліфікації, до укладення договору про закупівлю, дозволяє уникнути ризиків поставки контрафактної продукції ще до укладення договору. Адже у випадку коли договір вже підписано та здійснюється поставка неякісного/невідповідного обладнання, замовник не вправі розривати договір в односторонньому порядку, в такому випадку необхідно звертатись з позовом до суду і очікувати закінчення усіх судових процедур. При цьому поставка необхідного обладнання може взагалі не відбутися.
Замовник, звичайно ж, при отриманні товару залишає за собою право здійснити перевірку поставленого товару за серійними номерами у будь-якому сервісному центрі виробника, незалежно від наявності такого застереження у тендерній документації, адже така перевірка буде здійснюватись уже після завершення закупівлі.
Дата відповіді:
14.04.2023 13:23
Відповідь надана
Документація містить вимогу, що не враховує принципи викладені в ст.5 Закону України "Про публічні закупівлі"!
Номер:
4960d2cd8bf5462da9900a3b12ed044c
Дата опублікування:
11.04.2023 23:11
Опис:
Щодо вимоги листів від виробника у Вашій документації. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Тому прохання прибрати таку антиконкурентну вимогу з Вашої документації та врахувати практику рішень АМКУ. Також ви можете вимагати від учасників зазначити повний артикул моделі товару та підтвердити її офіційність надавши посилання на запропоновану модель на сайті офіційного партнера або дистриб ютора виробника в Україні. У разі пропозиції не офіційного товару - учасник не зможе підтвердити його посиланням на артикул моделі у каталозі офіційного дистриб ютора або партнера на території України (оскільки артикул неофіційно завезеного товару призначений для реалізації на території іншої країни і відсутній у електронних каталогах офіційних дистриб юторів або партнерів виробника).
Відповідь:
Шановний учаснику, дякуємо за Ваш інтерес до нашої закупівлі.
Щодо посилання на практику Антимонопольного Комітету України, наведену у Вашій вимозі повідомляємо, що у вказаних Вами рішеннях було визнано дискримінаційною вимогу надання авторизаційних листів від одного конкретного виробника, чого немає у нашій закупівлі.
Крім того, вимоги тендерної документації про надання авторизаційних листів, також були предметом розгляду АМКУ в інших закупівлях, та за результатами розгляду було відмовлено у задоволенні скарг учасників на такі вимоги тендерної документації, наприклад - рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 11423-р/пк-пз від 10.06.2020, ідентифікатор закупівлі UA-2020-05-15-003206-c, а також у рішенні №11542-р/пк-пз від 11.06.2020, ідентифікатор закупівлі - UA-2020-04-09-000494-c.
Авторизаційний лист виробника (офіційного представництва) свідчить лише про офіційність товару та те, що він пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які зазначає учасник на товар, що пропонується. Оскільки закупівля здійснюється для використання у сфері освіти, Замовник зобов’язаний впевнитись, що запропоноване учасниками обладнання буде відповідати всім вимогам законодавства, оскільки не можна допустити ситуацію коли працівники чи діти будуть використовувати неякісну, контрафактну або іншим чином невідповідну до законодавства України продукцію.
Більше того, за результатами проведеного аналізу публічних закупівель, замовником було встановлено, що така вимога не визнається дискримінаційною Антимонопольним комітетом України, встановлюється у документаціях багатьох замовників у закупівлях, в яких присутня конкуренція та які успішно відбуваються. Слід також зазначити, що аналогічна вимога наведена у примірній тендерній документації для закупівлі ноутбуків, рекомендованій спільним листом МОН України та Міністерством цифрової трансформації України від 10.06.2021 № 1/11-4216/1/06-1-6282, опублікованого на сайті МОН України:
https://mon.gov.ua/ua/npa?params=&type=npa&key=&from=10.06.2021&to=10.06.2021&num=1/11-4216/1/06-1-6282&category=&tag=
Надаємо також посилання на успішно завершені закупівлі, документації у яких містять аналогічні вимоги, в яких наявна конкуренція (подано не менше 2-ох пропозицій) та отримано економію коштів за результатами закупівлі:
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-08-18-013974-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-08-20-010294-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-08-13-002107-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-08-12-005693-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-09-16-002883-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-08-13-002107-c
Зважаючи на викладене вище, у замовника відсутні правові підстави для внесення змін до документації.
Дата відповіді:
12.04.2023 16:49
Відповідь надана
Уточнення
Номер:
b3f97409fa554da8823f0a9c1a1cba5e
Дата опублікування:
11.04.2023 23:07
Опис:
Шановний замовник, а якщо вам надано буде лист від виробника виданий учаснику, але там не буде назви замовника і номеру тендера, то тоді слід вважати що учасник не є представником виробника, а товар не якісний? Загальновідомим є факт видачі виробником авторизаційного листа під конкретний тендер - лише одному учаснику, а усі інші отримають відмову. Так захищають виробники тендер від конкуренції! А вам потрібна конкуренція на даній закупівлі? Це ж Прозоро! Прохання прибрати вимогу щодо видачі листа із інформацією - назви замовника і номеру закупівлі. Адже інакше із такими наддетальними вимогами тут лише один виробник може бути із найнижчою ціною. Особа яка порадила вам прописати цю вимогу в документацію - про це прекрасно знає...
Відповідь:
Шановний учаснику, дякуємо за Ваш інтерес до нашої закупівлі. Зміст тендерної документації складено у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Крім того, враховано практику проведення публічних закупівель за результатами моніторингу закупівель в системі Prozorro.
Також додаткова інформація по суті Вашого запитання наведена у відповіді на наступне запитання в цій закупівлі.
Дата відповіді:
12.04.2023 16:48