• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт дороги по вул.Шептицьких в с.Чишки Пустомитівського району Львівської області (коригування)»

Згідно пункту 35 Постанови 1178 аукціон у цій закупівлі проводитися не буде. Проте, в ЗУ "Про публічні закупівлі" ще залишилась вимога вказувати крок зниження ціни при оголошенні відкритих торгів. Тому технічним функціоналом електронного майданчика автоматично встановлено крок пониження 1%, що неможливо змінити чи видалити при оголошенні закупівлі.

Завершена

11 443 969.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 114 439.69 UAH
Період уточнення: 07.04.2023 15:03 - 12.04.2023 00:00
Відповідь надана

Шановний Замовник!

Номер: 71c05b8b91b34650b770c0c2331e1a17
Дата опублікування: 11.04.2023 20:23
Опис: Тендерною документацією передбачено, що "Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати будівельний майданчик і скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника. Витрати на відвідування будівельного майданчику несе учасник із власних коштів і вони не можуть бути предметом оскарження чи відшкодування (надати відповідний гарантійний лист)". Згідно сталої практики АМКУ, зокрема, рішенням № 8800-р/пк-пз від 22.04.2021 аналогічна вимога визнана дискримінаційною і підлягаю усуненню, оскільки змушує учасників оприлюднювати інформацію про себе, а тому, нівелюється принцип прозорості та чесної конкуренції, адже Замовник вже завчасно знає хто з представників суб'єктів господарювання планує приймати участь в тендері. Пунктом 8. передбачено: "Керуючись ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» дана тендерна документація містить іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити. Замовником торгів в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг з Виконавцем, оплата яких може здійснюватися учасником-переможцем торгів. Вартість послуг становить 20000.00 грн. (двадцять тисяч гривень 00 копійок)" Оплата юридичних послуг - обов’язок виключно Замовника. Ніякого юридичного супроводу юридична фірма Учаснику-переможцю не надає, тобто, Ви маєте оплачувати юридичні послуги зі свого бюджету. Зокрема, рішеннями Постійно діючої адмінколегії АМКУ з розгляду скарг про порушення у сфері закупівель неодноразово висловлювалась позиція, що вимога про оплату консультаційних послуг переможцем торгів не належить до предмета закупівлі. А положення щодо відшкодування таких витрат не можуть вноситись до тендерної документації. Зазначена вимога є незаконною, адже суперечить Закону. Замовникам слід замовляти юридично-консультаційні послуги окремо від процедури закупівлі конкретного товару чи послуг/робіт, а учасники, в свою чергу, не зобов’язані оплачувати такі послуги. Ця вимога також визнана АМКУ як така, що протирічить діючому законодавству! Пункт 9 передбачає вимогу "Надати довідку довільної форми, видану Замовником відкритих торгів не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником – Давидівською сільською радою Львівського району Львівської області." і є таким же безпідставним та не відповідаючим взагалі суті проведення закупівлі. Пунктом 10 передбачено: "Дана закупівля не передбачає надання авансу. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати лист-згоду щодо виконання робіт без авансового платежу та виписку з рахунку(-ів) у банку(-ах) про наявність в учасника станом не раніше дати оприлюднення процедури закупівлі обігових коштів на закупівлю матеріалів та обладнання відповідно до Технічної специфікації (Додаток №2 до тендерної документації) у розмірі не менше ніж 1 000 000,00 грн. Окрім того, у складі тендерної пропозиції надати Довідку від уповноваженого органу (ДПСУ), про інформацію щодо зареєстрованих рахунків учасника, не раніше дати виходу оголошення про закупівлю та скановані з оригіналів копії довідки або довідок (у разі відкриття рахунків у декількох банках) з усіх обслуговуючих банків (у разі відкриття рахунків у декількох банках) про відкриття рахунку та відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, датована або датовані не більше місячної давнини відносно дати кінцевого терміну подання тендерних пропозицій (в якій чи яких повинна бути інформація про наявність або відсутність заборгованості за кредитними угодами)." Такими вимогами Ви наражаєте себе на неодмінний моніторинг з боку органів ДАСУ, оскільки ризик-індикатори електронної системи спрацьовують якраз на випадок таких необгрунтованих вимог, оскількі вони прямо порушують статтю 22 Закону про публічні закупівлі З метою проведення закупівлі у відповідності до чинного законодавства, вимагаємо видалити вищезазначені вимоги з ТД.
Відповідь: Шановний Учаснику, у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне: Щодо акту обстеження об’єкту: Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Так, згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відтак, чинним законодавством України не встановлено заборони щодо зазначення в тендерній документації даної вимоги. Таким чином, при формування вимог до тендерної документації Замовник торгів прописує те, що вважає за потрібне, якщо таке прямо не заборонено Законом, а тому, вважаємо, що додатково окрім самих обсягів та видів робіт, є доцільно потенційним учасникам з’явитися на відповідний об’єкт, щоб оцінити в реальному часі майбутні роботи, які необхідно буде виконати. Щодо оплати юридично-консультаційних послуг: Чинним законодавством України не передбачено заборони для замовників отримувати послуги з наданням юридично-консультаційних послуг. Давидівською сільською радою Львівського району Львівської області укладено договір про надання вищезазначених послуг задля недопущення порушень в даній сфері, а також отримання професійних консультацій щодо кваліфікації учасників та іншої правової допомоги уповноваженій особі, прийнято рішення укласти договір. Статтею 19 Конституції України закріплено загальнодозвільний принцип, відповідно до якого громадяни та організації мають право вчиняти дії, які прямо не заборонені законом. Відповідно до статті 8 Конституції України норми Конституції України є нормами прямої дії. Вказана стаття Конституції встановлює, що закони не можуть їй суперечити. У разі виникнення такої суперечності мають використовуватися норми акта найвищої юридичної сили. Враховуючи вищевикладене, з урахуванням вказаних норм Основного закону, дії замовника не повинні суперечити нормам законодавства про публічні закупівлі. Оскільки в Законі України «Про публічні закупівлі» відсутні будь-які обмеження стосовно включення в тендерну документацію вимог щодо відшкодування витрат замовника на юридично-консультаційні послуги, то така вимога є цілком законною і не суперечить принципам даного закону та відповідає вимогам частини 3 статті 22 вказаного закону, а саме в тій частині, що в тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.. При цьому, нормами чинного законодавства не заборонено залучення замовником на договірних засадах консультантів до роботи уповноваженої особи, а оплата послуг консультанта МОЖЕ здійснюватися за згодою учасника-переможця у порядку передбаченому положеннями Цивільного кодексу України. У розрізі вищевказаної вимоги тендерної документації застосовуються норми цивільно-правового законодавства, а саме – заміна боржника в зобов’язанні, передбаченого ч. 1 ст. 520 ЦКУ, у відповідності до якого боржник у зобов'язанні МОЖЕ бути замінений іншою особою (переведення боргу) лише за згодою кредитора, якщо інше не передбачено законом. Правовою формою такої заміни є договір на користь третьої особи ст. 636 ЦКУ, за яким боржник (переможець торгів, інша особа), зобов’язується виконати свій обов’язок на користь третьої особи (консультант «виконавця»). Відповідно до положень Цивільного кодексу України, зобов'язання боржника МОЖЕ бути покладено ним на іншу особу, а передоручення виконання не тягне за собою заміну боржника у зобов'язанні. При цьому, боржник зберігає свій правовий статус, покладаючи на третю особу тільки обов'язок виконати фактичні дії. Також, акцентуємо Вашу увагу, що дана норма тендерної документації встановлює право, а не обов’язок учасника-переможця відкритих торгів оплатити юридично-консультаційні послуги, отримані від Виконавця таких послуг. Окрім того, не сплата учасником-переможцем послуг Виконавця не є підставою відхилення його тендерної пропозиції чи не укладення із ним договору та жодним іншим чином не впливає на проведення процедури відкритих торгів. Зважаючи на вищевикладене, включення в тендерну документації положення щодо укладання договору про надання юридично-консультаційних послуг не суперечить вимогам чинних законів України та Конституції України. Крім того, пункт про оплату таких послуг не обмежує та не звужує конкуренцію, оскільки тендерна документація повністю відповідає вимогам ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме в тій частині, що не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Щодо довідки про відсутність негативного досвіду співпраці: Учасник в порядку передбаченому статтею 5 Закону України "Про доступ до публічної інформації" (доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію) та статтею 19 цього самого Закону (запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту) мають можливість офіційно запросити від замовника торгів лист-підтвердження про відсутність негативного досвіду співпраці. Таким чином, вважаємо, що дана вимога не є дискримінаційною та всі потенційні Учасники мають право та можливість звернутися до Замовника торгів зі запитом про надання будь-якої інформації, на яку замовник зобов’язаний надати відповідь. Щодо вимоги про надання виписки з банку про наявність обігових коштів, довідки від ДПС, та довідок з банку (банків) про наявність відкритих рахунків та відсутність заборгованості по них: Враховуючи те, що дана закупівля не передбачає авансу, Замовник торгів має бути впевнений, що потенційний підрядник є фінансово спроможний та зможе в повній мірі виконати роботи, які передбачені технічною специфікацією, зокрема, закупити необхідний матеріал або обладнання для виконання робіт, які є предметом даної процедури закупівлі. Таким чином, Замовник торгів не вбачає необхідності у внесені зазначених Вами змін.
Дата відповіді: 13.04.2023 13:33