• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Послуги зі збору та централізованого вивезення твердих побутових відходів)

Завершена

411 590.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 058.00 UAH
Період уточнення: 05.04.2023 23:55 - 10.04.2023 00:00
Відповідь надана

Антиконкуретні вимоги

Номер: 411b63b1b38946958e55568d83f129f4
Дата опублікування: 06.04.2023 12:37
Опис: Доброго дня! Щодо п. 6 Додатку № 2 до вас запитання: цитуємо «6.3. Документальне підтвердження (копія нормативно-правового акта, витяг з нього тощо) встановлення органами місцевого самоврядування регульованих цін (тарифів), нормативів на послуги зі збору та вивезення твердих побутових відходів.» Ви проводите закупівлю в рамках Закону та тимчасово Постанови 1178. По – перше відповідно до п.4 ст. 3 Закону відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. На сьогодні відсутній нормативно правовий акт, який би хоч по силі Закону України «Про публічні закупівлі» був на рівні. По – друге щодо ціни (тарифу): відповідно до ст. 10 та п. 3 ст. 29 та умов тендерної документації п. 1.2. Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою. Тобто інших критеріїв, які б обмежували нормативно ціну не встановлено тендерною документацією. Даний пункт суперечить вимогам Закону та тендерної документації. Враховуючи визначені критерії формування ціни, учасник має право відходити – понижати ціну від встановлених регульованих цін, що забезпечує йому конкуренцію. Одне суперечить іншому, адже критерії «встановлений» «регульований» характеризує сталу ціну (тариф), це суперечить порядку проведення процедурі закупівлі. По-третє така вимога визначає встановлення органами місцевого самоврядування регульованих цін (тарифів) для певних суб’єктів господарювання, що обмежує кількість потенційних учасників, які можуть приймати участь у закупівлі, суперечить ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», тобто обмежує конкуренцію. По – четверте: Що мається на увазі встановлення органами місцевого самоврядування «нормативів» на послуги зі збору та вивезення твердих побутових відходів? На погляд учасника це більше відноситься до технічних вимог. По – п’яти: Ви як замовник не дотримуєтесь та порушуєте самі ж цей пункт, адже відповідно до останнього розпорядження КМВА від 31.08.2023р. № 637 максимальний тариф для вивозу та утилізації ТПВ 225,54 грн. для бюджетних установ. Закупівля ж оголошена з розрахунком у 226,77 грн. за 1 м. куб вивозу ТПВ. Це свідчить про те що формування ціни для оголошення закупівлі формувалося не із списку суб’єктів, яким встановлені дані тарифи, а також замовник допускає формування ринкової конкурентної ціни, з можливістю у бік її зменшення. Враховуючи вище зазначене, вважаємо ринок у сфері надання послуг з поводження відходів вільний, конкурентний, просимо замовника усунути вище зазначені суперечності шляхом видалення даного пункту, адже ціновий критерій у будь якому випадку не буде порушувати цінову політику та буде в межах встановленого органом місцевого самоврядування, що дозволить дотриматися конкурентного середовища у межах Закону. Ми, як потенційний учасник зацікавлені у участі даній закупівлі, і залишаємо за собою право оскаржити антиконкуретні вимоги тендерної документації у Антимонопольному комітеті.
Відповідь: Шановний Учаснику! Відповідно до ст. 18 Закону України «Про відходи» до компетенції Кабінету Міністрів України у сфері поводження з відходами належить з поміж іншого встановлення порядку формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами. Відповідно до п. 9 Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами, що затверджені постановою КМУ від 10.12.2008 № 1070, плата за надані послуги нараховується щомісяця відповідно до умов договору і тарифів, що формуються відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 № 1010 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами», і згідно з пп. 2 п. 7 цих же Правил виконавець послуг на вимогу споживача зобов’язаний пред’явити у тому числі тарифи на надання послуг. Згідно з ч. 3 ст. 4 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» до повноважень органів місцевого самоврядування належать також встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону. Отже, діючим законодавством у сфері поводження з відходами покладено обов'язок на власників або наймачів, користувачів, у тому числі орендарів, джерел утворення побутових відходів, земельних ділянок укладати договори про надання послуг з вивезення побутових відходів з юридичною особою, яка повинна мати затверджені тарифи. Надання послуг з вивозу відходів є законодавчо регульованою діяльністю, тому вимога щодо надання документального підтвердження (копія нормативно-правового акта, витяг з нього тощо) встановлення органами місцевого самоврядування регульованих цін (тарифів), нормативів на послуги зі збору та вивезення твердих побутових відходів не є дискримінаційною. Щодо очікуваної вартості закупівлі, то вона визначалась, виходячи із планової потреби в обсягах послуг зі збору та вивезення ТПВ та затвердженої суми кошторисних призначень на 2023 рік.
Дата відповіді: 09.04.2023 23:50