-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія
Торги відмінено
3 112 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 19 825.00 UAH
мін. крок: 0.6% або 19 825.00 UAH
Період уточнення:
03.04.2023 15:41 - 12.04.2023 00:00
Відповідь надана
Принципи закупівель
Номер:
b541b9b9a0424403b24f85e521d7cfc1
Дата опублікування:
11.04.2023 09:06
Опис:
Просимо внести зміни до тендерної документації, та дозволити застосовувати від’ємну маржу, оскільки вимога про заборону від’ємної маржи протирічить принципам публічних закупівель викладених у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме максимальна економія та ефективність.
Відповідь:
Шановний учаснику!
Замовник здійснює цю закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з умовами пп.1.6 п.1 розділу ІІІ тендерної документації ціною тендерної пропозиції вважається сума, зазначена учасником у його тендерній пропозиції як загальна сума, за яку він погоджується виконати умови закупівлі згідно вимог замовника, в тому числі з урахуванням технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, всіх умов виконання договору, та з урахуванням сум належних податків та зборів, що мають бути сплачені учасником.
Як зазначено в п.1 розділу V тендерної документації, замовник при здійсненні цієї закупівлі намагається запобігти демпінгу цін учасниками і, як наслідок, не допустити нівелювання основної мети закупівлі - відбору найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції.
При плануванні цієї закупівлі був визначений обсяг потреби в електричній енергії, яка необхідна замовнику для забезпечення діяльності його об’єктів.
При цьому, у разі необхідності внесення змін до договору з ініціативи учасника (постачальника) у зв’язку з коливанням ціни товару на ринку, замовнику на виконання вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей доведеться зменшувати обсяг закупівлі, що є для нього недоцільним.
Замовник не вважає вимогу до учасників в частині формування ними ціни тендерної пропозиції такою, що суперечить принципам здійснення публічних закупівель.
Аналогічної позиції дотримується і Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що відображена, зокрема, у рішеннях №3351-р/пк-пз від 17.02.2022 та №4572-р/пк-пз від 12.05.2022
До того ж, відповідно до статті 1 Закону України «Про господарські товариства» господарськими товариствами цим Законом визнаються підприємства, установи, організації, створені на засадах угоди юридичними особами і громадянами шляхом об'єднання їх майна та підприємницької діяльності з метою одержання прибутку. Таким чином, метою учасника (постачальника електричної енергії) як господарського товариства є також отримання прибутку. У разі збитковості для постачальника постачання електричної енергії є ризик потрапляння його до переліку «дефолтних» постачальників, і, як наслідок, переведення замовника (споживача) на постачання до постачальника «останньої надії».
Таким чином, маржа, запропонована учасником, не може бути величиною від’ємною.
Замовником не порушено жодного з принципів здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді:
11.04.2023 22:05
Відповідь надана
щодо сертифікатів ІСО
Номер:
81b945b769c84258858b7a21a9fcfed8
Дата опублікування:
11.04.2023 08:26
Опис:
Шановний Замовнику! У Додатку 1 до тендерної документації Ви вимагаєте надання сертифікату ISO 9001:2015 та вимагаєте, щоб сертифікат був чинним на дату подання пропозиції та діяти протягом всього строку дії договору про закупівлю. Проте жоден учасник не може цього гарантувати в будь-якому випадку у зв"язку з тим, що для підтвердження його дії потрібно пройти аудит, а його результати в законний спосіб наперед ніхто не може передбачити. В такому випадку Ви будете змушені відхилити усі тендерні пропозиції, а тому просимо внести відповідні зміни!
Відповідь:
Шановний учаснику! Замовник здійснює цю закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Оскільки електрична енергія є специфічним товаром та її постачання нерозривно пов’язане з наданням електропостачальником відповідних послуг споживачу, з метою вибору надійного постачальника, що дотримується чинного законодавства України, замовник зазначає інші вимоги до учасника закупівлі згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону. Отже, з метою вибору за результатами цієї процедури закупівлі ефективного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник встановлює вимоги до учасників в частині підтвердження впровадження ними та підтвердження їхньої відповідності системі управління ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, який має, зокрема, бути чинним на дату подання пропозиції та діяти протягом всього строку дії договору про закупівлю. Замовник бажає впевнитися у тому, що постачання електричної енергії йому здійснюватиме постачальник, діяльність якого протягом усього терміну дії договору відповідатиме вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам.
Таким чином, відсутні підстави для внесення в цій частині змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
11.04.2023 22:03
Відповідь надана
щодо якості електричної енергії
Номер:
90830a0da49b44c984ed885fe1cc0726
Дата опублікування:
11.04.2023 08:12
Опис:
Шановний Замовнику! Відповідно до технічної специфікації Ви вимагаєте наступне: Учасник у складі своєї пропозиції зазначає запропоновані ним показники параметрів якості електричної енергії, які повинні відповідати та бути не гіршими, від встановлених показників згідно з вимогами ДСТУ EN 50160:2014. Поте звертаємо Вашу увагу на те, що Постачальник не є виробником е/е, не відповідає за якісні характеристики та не має можливості пропонувати "якісь відмінні від інших постачальників" показники параметрів якості е/е, а тому дана вимога є безпідставною та підлягає виключення з тендерної документації!!
Відповідь:
Шановний учаснику! Предметом цієї закупівлі є товар – електрична енергія.
Відповідно до п 26 частини 1 статті 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» електрична енергія - енергія, що виробляється на об’єктах електроенергетики і є товаром, призначеним для купівлі-продажу
Відповідно до п 3 частини 1 статті 58 цього Закону та відповідно до пп.8 п.5.5.1 глави 5.5 розділу V Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, споживач має право на отримання електричної енергії належної якості згідно з умовами договору та вимогами до якості електричної енергії. Також відповідно до пп. 2 п. 5.2.2 глави 5.2 постачальник електричної енергії зобов'язаний здійснювати постачання електричної енергії за вільними цінами за договором постачання електричної енергії споживачу та з дотриманням цих Правил.
Таким чином, враховуючи вищенаведене, замовник як споживач встановлює вимоги до якості товару, який є предметом цієї закупівлі – а саме: відповідно до положень пункту 11.4.6 глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310, параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення». Учасник у складі своєї пропозиції зазначає запропоновані ним показники параметрів якості електричної енергії, які повинні відповідати та бути не гіршими, від встановлених показників згідно з вимогами ДСТУ EN 50160:2014.
Отже, відсутні підстави для внесення в цій частині змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
11.04.2023 22:01
Відповідь надана
щодо оплати послуг з розподілу
Номер:
264e22b621c74284a69f6cd1d064514f
Дата опублікування:
11.04.2023 08:07
Опис:
Шановний Замовнику! Відповідно до умов технічної специфікації у структурі ціни не враховано тариф на розподіл електричної енергії. Проте у проекті договору вказано, що послуга з розподілу оплачується через Постачальника. Прошу привести у відповідність дані взаємовиключаючі положення тендерної докуметації.
Відповідь:
Шановний учаснику! Замовник здійснює закупівлю електричної енергії без врахування вартості послуг з розподілу електричної енергії. Оплата послуг з розподілу сплачується Споживачем (Замовником) напряму оператору системи розподілу. При підготовці тендерної пропозиції рекомендуємо звернути увагу на останню редакцію тендерної документації та додатків до неї (з урахуванням внесених змін), оприлюднених в електронній системі закупівель. Отже, інформація стосовно оплати вартості послуг з розподілу, відображена в проекті договору (файл «Додаток 3 Проект Договору - нова редакція» оприлюднений 07.04.2023 р.) є такою, що не суперечить відповідній інформації в тендерній документації та інших додатках до неї.
Отже, відсутні підстави для внесення в цій частині змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
11.04.2023 21:58
Відповідь надана
Дискримінація учасників
Номер:
f0c79c8badee4d85bf0d525e2b3cb6b4
Дата опублікування:
07.04.2023 16:11
Опис:
Шановний Замовник! В своїй тендерній документації, Ви зазначаєтея, щоб учасники:: Підтвердити наявність на території Волинської області або будь-якої з суміжних областей (Рівненської/Львівської) власного структурного підрозділу - центру обслуговування споживачів, згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312, який приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. На підтвердження цієї вимоги учасник повинен надати довідку за формою згідно додатку № 2 про наявність такого Центру за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі використання); Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку за формою згідно додатку № 2 про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Волинської області або будь-якої з суміжних областей (Рівненської/Львівської) або посадової особи, з робочим місцем на території Волинської області або будь-якої з суміжних областей (Рівненської/Львівської), на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, та документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для Учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів. Дана вимога надати документ про підтвердження офісу учасника суперечить принципам, які покладені в природу процедури закупівлі, зокрема, принципам встановленим у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», - добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників електричної енергії виникає необґрунтована перевага над одним з конкурентів. Вдаючись до таких критеріїв Вами безпосередньо порушується Закон України «Про публічні закупівлі». Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення точок контакту по всій території України, чи мати більше ніж одну. Це виключно бажання Ліцензіата (Товариства). Просимо Вас змінити дані вимоги у Тендерної документації та привести її у відповідність до діючого законодавства
Відповідь:
Шановний Учасник! Дану вимогу виключено з нової редакції тендерної документації.
Дата відповіді:
07.04.2023 19:51