-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт м’якої покрівлі багатоповерхового будинку за адресою: м.Новомосковськ, вул.Калнишевського, буд. 11
Завершена
808 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 080.00 UAH
мін. крок: 1% або 8 080.00 UAH
Період уточнення:
31.03.2023 16:01 - 05.04.2023 00:00
Відповідь надана
Обмеження конкуренції!!!
Номер:
6fd27bf4aca144278e01c39fa5269305
Дата опублікування:
02.04.2023 15:20
Опис:
В Додатку 3 до Тендерної документації наявна наступна вимога: Для забезпечення розуміння обсягу послуг та правильного розрахунку договірної ціни, Учасник має здійснити попередній огляд об’єктів за адресами, вказаними в дефектному акті в цій тендерній документації, спільно з представником Замовника. Факт проведення огляду підтверджується учасниками шляхом складання акту проведеного огляду, укладеного по факту проведення огляду та підписаного представниками замовника та учасника, який подається у складі пропозиції Учасника. Витрати, пов’язані з такими відвідуваннями та отриманнями інформації, покладаються на Учасника. Вважаємо, що дана вимога порушує щонайменше права учасників, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єкту, що потребує додаткових витрат, тому є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників.
Зауважуємо, що згідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримати акт за підписом замовника. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання акту огляду об’єкту є необгрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону. Адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, Замовник може не підписати акт огляду, а також не узгодити з Учасником дату та час виїзду на об’єкт, що в подальшому може стати з незалежних від Учасника підстав причиною відхилення такої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання.
Враховуючи військову агресію Російської Федерації проти України, котра розпочалася 05 години 24 лютого 2022 року, Згідно з Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022 в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року. Тому вважаємо що свідомо встановлення в Тендерній документації дискримінаційних вимог, що обмежують конкуренцію є неприпустимим під час ВОЄННОГО СТАНУ, так як дане обмеження конкуренції призведе до того що в закупівлі не приймуть участь учасники котрі бажають запропонувати нижчу ціну, що в свою чергу призведе до розтрати бюджетних коштів, що в свою чергу ПОРУШИТЬ ПРИНЦИП МАКСИМАЛЬНОЇ ЕКОНОМІЇ.
Додатково повідомляємо, що вимога щодо обов’язкового обстеження об’єкту з підписанням у Замовника акту огляду, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
1. Рішення від 13.12.2019 №18550
2. Рішення від 13.05.2020 № 9264
3. Рішення від 29.05.2020 № 10669
4. Рішення від 06.09.2022 №5702
5. Рішення від 29.04.2022 № 4172
6. Рішення від 22.02.2022 № 3635
Вимагаємо внести зміни в Тендерну документацію та усунути зазначені вище невідповідності.
Відповідь:
Шановний учаснику!
Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» конфіденційною є інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб’єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов. Крім того, відповідно до ч.4 ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Замовник може проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону.
Крім того, Закон не забороняє Замовнику запрошувати на закупівлі потенційних постачальників, це може допомогти Замовнику отримати більш вигідну ціну. Адже, чим більше постачальників бере участь у закупівлі, тим вище між ними конкуренція. Тому, Ваше звинувачення щодо порушення Замовником права Учасника на конфіденційність інформації та щодо наявності корупційної складової є безпідставним та нікчемним. Замовник дотримався принципів публічних закупівель згідно ст.5 Закону, зокрема максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників.
Відповідно до ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Вимога Замовника щодо попереднього огляду об’єкта не є дискримінаційною, оскільки встановлена для усіх без винятку учасників, які бажають прийняти участь у закупівлі. Доступ всім потенційним учасникам для попереднього огляду об’єкта та ознайомлення з обсягом робіт є цілком вільним і добровільним в будь-який робочий час. На сторінці закупівлі в електронній системі закупівель зазначено прізвище, ім’я та телефон контактної особи, яка уповноважена здійснювати зв’язок із учасниками.
Тому, у робочі дні та години учасники можуть узгодити дату та час виїзду Учасника на об’єкт. Замовник не має на меті перешкоджати потенційним Учасникам в обстеженні об’єкту, оцінки обсягу послуг/робіт, здійсненні необхідних замірів тощо. Крім того, після обстеження об’єкта Учасник може прийняти рішення не приймати участь у закупівлі, в зв’язку із неможливістю надання визначених Замовником послуг та/або інших, незалежних від Замовника причин. Ваше зауваження щодо додаткових витрат є некоректним, оскільки, подаючи свою пропозицію на певну закупівлю, учасники також сплачують плату, але це не є гарантією перемоги в закупівлі, укладення договору, отримання прибутку.
Також зауважимо, що дана вимога дозволяє Учаснику на місці оглянути об’єм робіт і визначитись з порядком застосування наявної в Учасника матеріально технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому безпідставного корегування вартості послуг, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому в п.2 ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином, дана вимога не порушує права Учасників.
Учасник в питанні зазначає, що відвідування об’єкта порушує права учасників, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єкту, що потребує додаткових витрат. То як Учасник планує виконувати роботи?
Детально вивчивши умови вашого питання, Замовник не вважає за необхідне видалення із тендерної документації вимоги щодо надання учасниками акту проведеного огляду об’єкту.
Дата відповіді:
05.04.2023 13:14