• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Відновлювальні роботи та експлуатаційне утримання автомобільної дороги комунальної власності вул. Кн. Романа, в с. Пасіки-Зубрицькі Львівської області (Поточний ремонт)».

Згідно пункту 35 Постанови 1178 аукціон у цій закупівлі проводитися не буде. Проте, в ЗУ "Про публічні закупівлі" ще залишилась вимога вказувати крок зниження ціни при оголошенні відкритих торгів. Тому технічним функціоналом електронного майданчика автоматично встановлено крок пониження 1%, що неможливо змінити чи видалити при оголошенні закупівлі.

Завершена

4 704 001.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 47 040.01 UAH
Період уточнення: 17.02.2023 12:53 - 22.02.2023 00:00
Відповідь надана

Зміст тендерної документації

Номер: e3af46a845ef483ca473c5b6b5ce39d2
Дата опублікування: 21.02.2023 19:28
Опис: Відповідно до положень пп.8 п.5.2.1 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації: «Замовником торгів в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг з Виконавцем, оплата яких може здійснюватися учасником-переможцем торгів. Вартість послуг становить 15000, 00 грн. (п’ятнадцять тисяч гривень 00 копійок).» Відповідаючи на запитання Замовник роз’яснює, що договір про надання юридично-консультаційних послуг НЕ ТЯГНЕ за Давидівською сільською радою Львівського району Львівської області ОБОВ’ЯЗКУ ОПЛАТИ ПОСЛУГ. Якщо укладений Замовником Договір про надання юридично-консультаційних послуг не породжує у Замовника обов’язку оплати ці послуги ПРОШУ РОЗ’ЯСНИТИ на яких підставах Замовник так наполегливо намагається спонукати Учасника-переможця на оплату таких послуг ??
Відповідь: Шановний Учаснику, у відповідь на Ваше запитання, повідомляємо наступне: Замовник торгів ніяким чином «наполегливо не спонукає Учасника-переможця до оплати послуг». Також, акцентуємо Вашу увагу, що дана норма тендерної документації встановлює ПРАВО, а не обов’язок учасника-переможця відкритих торгів оплатити юридично-консультаційні послуги, отримані від Виконавця таких послуг. Окрім того, не сплата учасником-переможцем послуг Виконавця не є підставою відхилення його тендерної пропозиції чи не укладення із ним договору та жодним іншим чином не впливає на проведення процедури відкритих торгів.
Дата відповіді: 23.02.2023 16:31
Відповідь надана

Зміст тендерної пропозиції

Номер: 15662706785240eb9d05732e05f7c28d
Дата опублікування: 21.02.2023 18:30
Опис: Відповідаючи на запитання Замовник, обґрунтовуючи внесення до тендерної документації інформації про можливу оплату Учасником-переможцем наданих Замовнику юридично-консультаційних послуг посилається на приписи ч.1 ст.520 Цивільного кодексу України, відповідно до якої БОРЖНИК у зобов’язані може бути замінений іншою особою. Разом з цим у відповіді на інше запитання Замовник роз’яснює, що договір про надання юридично-консультаційних послуг укладено без використання електронної системи закупівель, оскільки на момент укладення договору Сторонам не було відомо вартість послуг, і УКЛАДЕНИЙ ДОГОВІР НЕ ТЯГНЕ за Давидівською сільською радою Львівського району Львівської області ОБОВ’ЯЗКУ ОПЛАТИ ПОСЛУГ. Отже, за укладеним договором про надання юридично-консультаційних послуг в Замовника (Давидівська сільська рада Львівського району) не виникає ОБОВ’ЯЗОК ОПЛАТИ ПОСЛУГ, відтак Замовник не є БОРЖНИКОМ у цьому зобов’язанні. ПРОШУ РОЗ’ЯСНИТИ – яким чином за відсутності БОРЖНИКА у зобов’язанні можна провести його заміну ?
Відповідь: Шановний Учаснику, у відповідь на Ваше запитання, повідомляємо: що Замовник торгів не писав про те, що договір про надання юридично-консультаційних послуг укладено без використання електронної системи закупівель. Хочемо ще раз наголосити: На момент укладення договору на юридично-консультаційне обслуговування Сторонам не було відомо про вартість послуг, яку необхідно заплатити. Даний договір містить загальні положення про права та зобов’язання сторін, однак не містить загальної вартості договору. Вартість послуг може бути встановлено після проведення даної процедури закупівлі.
Дата відповіді: 24.02.2023 16:10
Відповідь надана

Зміст тендерної пропозиції

Номер: 668462701c944f8394c5cead41be44ae
Дата опублікування: 21.02.2023 18:29
Опис: Відповідаючи на запитання Замовник декларує дотримання принципів здійснення закупівель, рівність умов для усіх потенційних учасників закупівлі, наводить положення Закону України «Про публічні закупівлі» та інших актів законодавства. Проте, роз’яснення на поставлене запитання не надає. Зокрема, Замовник стверджує, що «…в усіх без виключення потенційних учасників є як мінімум сім днів для ознайомлення з вимогами тендерної документації та для підготовки своєї тендерної пропозиції..». Проте, в реальній дійсності в потенційних учасників є лишень ЧОТИРИ дні, від дати оголошення (період звернення за роз’ясненнями) для підготовки пропозиції в частині проведення огляду об’єкта будівництва та складання акту обстеження, завіреного замовником. САМІ СОБІ СУПЕРЕЧИТЕ!!! ВІДПОВІДЬ НА КОНКРЕТНЕ ЗАПИТАННЯ НЕ НАДАЄТЕ!! ПОВТОРНО ПРОШУ НАДАТИ РОЗ’ЯСНЕННЯ чому потенційним Учасникам закупівлі не надано право відвідати об’єкт будівництва і скласти акт обстеження, завірений представником Замовника, після закінчення періоду роз’яснень і до закінчення строку подання тендерних пропозицій ???!!!
Відповідь: Шановний Учаснику, у відповідь на Ваше запитання, хочеться ще раз наголосити: Відповідно до п. 24 Постанови КМУ «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Таким чином, строки подання тендерної пропозиції встановлено на законодавчому рівні, а відтак вважаємо, що ніяким чином не обмежуємо кожного потенційного Учасника в праві підготувати та подати свою тендерну пропозицію для участі в даній процедурі закупівлі. Інформація щодо вимог, які містяться в тендерній документації, є відкритою, доступною та публічною. Кожен, хто має намір взяти участь в даному тендері, має рівні права та можливості щодо ознайомлення з ними. Окрім цього, вимога про отримання акту обстеження саме в період звернення за роз’ясненнями не заборонена чинним законодавством, і сприяє тому, щоб всі потенційні Учасники після огляду об’єкта мали змогу звернутися до Замовника в порядку, передбаченого п. 51 Особливостей, за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернулися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Дата відповіді: 23.02.2023 16:40
Відповідь надана

Зміст тендерної документації

Номер: c21434660b05429f9442eeb0940c81a0
Дата опублікування: 21.02.2023 18:22
Опис: Відповідаючи на запитання Замовник декларує дотримання принципів здійснення закупівель, рівність умов для усіх потенційних учасників закупівлі, наводить положення Закону України «Про публічні закупівлі» та інших актів законодавства. Проте, роз’яснення на поставлене запитання не надає. ПОВТОРНО ПРОШУ НАДАТИ РОЗ’ЯСНЕННЯ на яких правових підставах Замовник обмежує потенційних Учасників закупівлі в строках проведення обстеження об’єкту будівництва «періодом звернення за роз’ясненнями» ???!!!
Відповідь: Шановний Учаснику, у відповідь на Ваше запитання, хочеться ще раз наголосити: Відповідно до п. 24 Постанови КМУ «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Таким чином, строки подання тендерної пропозиції встановлено на законодавчому рівні, а відтак вважаємо, що ніяким чином не обмежуємо кожного потенційного Учасника в праві підготувати та подати свою тендерну пропозицію для участі в даній процедурі закупівлі. Інформація щодо вимог, які містяться в тендерній документації, є відкритою, доступною та публічною. Кожен, хто має намір взяти участь в даному тендері, має рівні права та можливості щодо ознайомлення з ними.
Дата відповіді: 23.02.2023 16:25
Відповідь надана

Зміст тендерної документації

Номер: 10249837b2174bc88bc7301d52bf35ea
Дата опублікування: 21.02.2023 16:32
Опис: В своєму роз’ясненні Замовник покликається на положення ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 «Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану» (далі- ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016), як на правову підставу встановлення у тендерній документації вимоги щодо акту обстеження об’єкту будівництва. Покликанням на приписи ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 замовник намагається надати вигляду правомірності своїм діям, і не більше того. Наведені Замовником положення ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 є вирваними з контексту і перекручують зміст документу в цілому. Пунктом 1.1. ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016, визначено сферу його застосування: «Цей стандарт встановлює вимоги до обстеження будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури (далі-об’єктів) для визначення та оцінки їх технічного стану з урахуванням положень «Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва», затвердженого Кабінетом Міністрів України на виконання статті 39-2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Статтею 39-2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що: «Власники або управителі об’єктів будівництва забезпечують поточний огляд і періодичне обстеження прийнятих в експлуатацію у встановленому законодавством порядку об’єктів протягом усього періоду їх існування та несуть відповідальність за їх експлуатацію згідно із законом. Обстеження об’єкта будівництва здійснюється з метою оцінки його відповідності основним вимогам до будівель і споруд, визначеним технічним регламентом, та вжиття обґрунтованих заходів щодо забезпечення надійності та безпеки під час його експлуатації.» Пунктом 2 Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.04.2017 №257 (далі-Порядок) визначено, що: «Проведення обстеження об’єкта забезпечується його власником або управителем шляхом залучення відповідальних виконавців окремих видів пов’язаних із створенням об’єктів архітектури робіт (послуг), які пройшли професійну атестацію та отримали кваліфікаційний сертифікат на право виконання робіт з обстеження у будівництві (далі-виконавці), або підприємств, установ чи організацій, у складі яких є такі виконавці.» Положеннями цього ж пункту Порядку визначено, що: «Інформація про виконавців, що можуть залучатися до проведення обстеження об’єктів з відповідним класом наслідків, міститься у Реєстрі будівельної діяльності, що є компонентом Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.» Таким чином, відповідно до вищенаведених положень законодавства обстеження об’єкта забезпечується його власником або управителем шляхом залучення відповідальних виконавців, які пройшли професійну атестацію та отримали кваліфікаційний сертифікат на право виконання робіт з обстеження у будівництві. Більше того. Відповідно до п.4.1 ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 «Обстеження об’єкта (планові та позапланові) і моніторинг окремих показників його технічного стану є елементами нагляду, які визначають (за потреби і прогнозують) технічний стан об’єкта. Ці дані, є інформаційною базою для формування раціонального складу і термінів виконання заходів догляду за об’єктом, якими підтримують його експлуатаційну придатність (технічне обслуговування, капітальні ремонти, реставрація), пристосовують до зміни умов використання (реконструкція, технічне переоснащення) або припиняють експлуатацію (консервація, ліквідація).» Пунктом 13 Порядку визначено, що: «Результати обстеження відображаються у паспорті об’єкта, який виготовляється з використанням Реєстру будівельної діяльності.» Таким чином, системний аналіз вищенаведених норм законодавства вказує на наступне. Проведення обстеження передує прийняттю Замовником рішення про проведення ремонту, реконструкції, тощо того чи іншого об’єкту будівництва (результати обстеження є інформаційною базою для формування раціонального складу і термінів виконання заходів догляду за об’єктом, якими підтримують його експлуатаційну придатність (технічне обслуговування, капітальні ремонти, реставрація). Відтак саме Замовник, визначаючи склад і обсяги ремонту, спершу повинен провести обстеження об’єкта будівництва). Обстеження об’єкта забезпечується його власником або управителем; Власником або управителем об’єкта до проведення обстеження залучаються відповідальні виконавці, які пройшли професійну атестацію та отримали кваліфікаційний сертифікат на право виконання робіт з обстеження у будівництві; Результати обстеження відображаються у паспорті об’єкта, який виготовляється з використанням Реєстру будівельної діяльності, а не в акті обстеження. Відтак, обов’язок проведення обстеження об’єкта покладений на Власника або управителя об’єкта, в даному випадку Замовника, а не Учасника закупівлі. Оскільки нормативні документи, якими Замовник намагається виправдати включення до змісту тендерної документації інформації про проведення учасниками обстеження об’єкта визначають обов’язок виключно Власника або управителя об’єкта (в даному випадку Замовника торгів) провести обстеження ПОВТОРНО ПРОШУ НАДАТИ РОЗ’ЯСНЕННЯ які норми законодавства України передбачають проведення обстеження об’єктів будівництва УЧАСНИКАМИ, в тому числі, задля взяття участі в публічних закупівлях ??
Відповідь: Шановний Учаснику, хочеться ще раз наголосити, що тендерна документація Замовника формується відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей. Так, згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відтак, чинним законодавством України не встановлено заборони щодо зазначення в тендерній документації даної вимоги. Таким чином, при формування вимог до тендерної документації Замовник торгів прописує те, що вважає за потрібне, якщо таке прямо не заборонено Законом, а тому, вважаємо, що додатково окрім самих обсягів та видів робіт, є доцільно потенційним учасникам з’явитися на відповідний об’єкт, щоб оцінити в реальному часі майбутні роботи, які необхідно буде виконати.
Дата відповіді: 24.02.2023 15:40
Відповідь надана

Проект Договору

Номер: 978ed60cdfda478684f1bccef91ffff8
Дата опублікування: 18.02.2023 14:10
Опис: Відповідно до п.9.1. Проекту Договору Сторони звільняються від відповідальності за невиконання або неналежне виконання зобов’язань за цим договором у разі виникнення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), які не існували під час його укладання… Відповідно до Листа Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 №2024/02.0-7.1 військову агресію російської федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану». Воєнний стан в Україні продовжено до 23.05.2023. Тобто на часу укладення Договору про закупівлю існуватимуть обставини непереборної сили (військова агресія російської федерації). Відповідно до проекту Договору форс-мажорними обставинами можуть бути визнані лише ті, які не існували на час укладення Договору. Тобто, у разі неможливості виконання Сторонами зобов’язань за Договором через військову агресію російської федерації, Сторони не зможуть посилатись на цю обставину, які на форс-мажорну. Вважаю, що наведене у проекті Договору формулювання форс-мажорних обставин обмежує права Сторін Договору, несе ризики відповідальності Сторін договору за невиконання/неналежне виконання зобов’язань за Договором за відсутності вини. Відтак прошу внести зміни до п.9.1. Договору.
Відповідь: Шановний Учаснику, дякуємо Вам за Ваше запитання, Замовник торгів розгляне його детально, та в разі необхідності будуть внесені відповідні зміни в проєкт договору.
Дата відповіді: 21.02.2023 13:44
Відповідь надана

Зміст тендерної пропозиції

Номер: 8cf7e1521e7d43a28394e495d62bcc18
Дата опублікування: 18.02.2023 13:42
Опис: Відповідно до положень пп.9 п.5.2.1 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації замовник вимагає від Учасників: «Надати довідку довільної форми, видану Замовником відкритих торгів не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником – Давидівською сільською радою Львівського району Львівської області». Дана вимога суперечить вимогам ч.3 ст.22, ч.4. 2, 3 ст.17, ст.5 Закону України "Про публічні закупівлі", про що учасниками звернено увагу в інших запитаннях. Попри кричущу незаконність вимоги, така , водночас, не містить жодних виключень. Прошу роз`яснити навіщо учаснику, який раніше не мав жодних (ні господарських, ні будь-яких інших) відносин із Замовником, не мав укладених із Замовником договорів отримувати в Замовника довідку про відсутність негативного досвіду співпраці із Замовником ??????
Відповідь: Шановний Учаснику, у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне: Якщо в потенційного Учасника, який має намір взяти участь в даній процедурі закупівлі, не було жодних договірних зобов’язань із Замовником торгів, то в такому разі дана довідка, про яку йде мова, буде містити відповідну інформацію, а саме, що між нами як Замовником та Вами (як потенційним Учасником) не має негативного досвіду співпраці, так як між нами не було жодних договірних відносин.
Дата відповіді: 21.02.2023 13:38
Відповідь надана

Зміст тендерної пропозиції

Номер: 84b0d937626e4927aca60067f5003a59
Дата опублікування: 18.02.2023 13:27
Опис: Відповідно до положень пп.9 п.5.2.1 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації замовник вимагає від Учасників: «Надати довідку довільної форми, видану Замовником відкритих торгів не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником – Давидівською сільською радою Львівського району Львівської області». Дана вимога є незаконною!!! Вочевидь, вносячи таку інформацію до тендерної документації замовник покликався на ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки частиною 2 статті 22 Закону, яка визначає зміст тендерної документації, така інформація не визначена. Проте, відповідно до змісту ч.3 ст.22 Закону замовник може включити до тендерної документації іншу інформацію лише за наявності сукупності двох умов, а саме: - вимоги щодо наявності такої інформації передбачені законодавством. - замовник вважає за необхідне включити таку інформацію до тендерної документації. Законом (ч.3 ст.22 Закону) Замовнику дозволено включити до тендерної документації не будь-яку інформацію, яку тільки йому заманеться, а виключно ту, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. Про бажання Замовника включити до тендерної документації вищевказану інформацію неабияк свідчить її наявність в тендерній документації. Проте, щодо іншої обов’язкової умови, жодної інформації тендерна документація не містить. Відповідно до приписів ч.2 ст.17 Закону Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині другій цієї статті, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Це і є підтвердженням відсутності негативного досвіду. В цей же час, відповідно до ч.3 ст.17 Закону Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель. Законом чітко визначено, що замовник може встановлювати спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених частиною другою статті 17 Закону ЛИШЕ ДЛЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ. Отже, прошу роз’яснити чому Замовник в порушення вимог ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагає від учасників документальне підтвердження відсутності негативного досвіду співпраці у вигляді довідки довільної форми, виданої Замовником відкритих торгів ?? Прошу роз’яснити якими нормами законодавства України передбачені вимоги щодо наявності такої інформації та можливість її вимагати Замовником від Учасників. Чи можливо для Замовника вимоги Закону не є обов’язковими ??
Відповідь: Шановний Учаснику, у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне: Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Таким чином, чинним законодавством України не встановлено заборони щодо зазначення в тендерній документації вимоги, зокрема, про надання довідки довільної форми, виданої Замовником відкритих торгів не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником – Давидівською сільською радою Львівського району Львівської області. Окрім цього, варто зазначити, що відповідно до п. 24 Постанови КМУ «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Таким чином, з моменту оголошення торгів в усіх без виключення потенційних учасників є як мінімум сім днів для ознайомлення з вимогами тендерної документації та для підготовки своєї тендерної пропозиції. Варто наголосити, що тендерна документація оприлюднюється в електронній системі закупівель (Prozorro), де, згідно з одним із основоположних принципів, усі бачать все. На порталі Prozorro видно весь процес закупівель: від оголошення до переможців. Електронна система Prozorro носить загальнодоступний характер, що означає рівні права для потенційних учасників під час реєстрації для участі в закупівлі, а також рівний доступ до інформації, яку оприлюднюють у Prozorro, можливість подавати та отримувати відповідну інформацію. Таким чином, всі потенційні учасники знаходиться в рівних можливостях, а відтак стверджувати, що зазначена Вами вимога носить дискримінаційний та незаконний характер не відповідає дійсності, оскільки кожен, хто має намір взяти участь в даній закупівлі, може безперешкодно звернутися до Замовника будь-яким способом із запитом щодо отримання вищезазначеної довідки.
Дата відповіді: 21.02.2023 13:33
Відповідь надана

Зміст тендерної документації

Номер: b93bc4036ac040c6846545aa4847497d
Дата опублікування: 17.02.2023 23:21
Опис: Відповідно до змісту тендерної документації Замовник намагається перекласти своє зобов’язання по оплаті отриманих за Договором про надання юридично-консультаційних послуг на третю особу – на учасника переможця. Статтею 528 ЦКУ передбачено, що Виконання обов'язку може бути покладено боржником на іншу особу. Відповідно до даних Електронної системи публічних закупівель Prozorro закупівлю таких послуг не проводив. Водночас ст.528 ЦКУ передбачає лише можливість покладення виконання обов’язку на іншу особу. Правових підстав, зобов’язати учасника-переможця виконати Ваше зобов’язання по оплаті отриманих Вами юридично-консультаційних послуг немає. Передоручення виконання зобов’язання, без відповідних на те підстав, не може носити односторонній обов’язковий зобов’язальний характер для третьої особи. Підставою для такого покладення можуть бути положення закону, договірні відносини чи певні особисті відносини між боржником та третьою особою на яку перекладається виконання зобов’язання. Отож прошу повідомити наступне: - Які норми Закону передбачають обов’язок учасника-переможця виконати зобов’язання Замовника по оплаті отриманих Замовником юридично-консультаційних послуг ? - Чи можливо Ви знаєте усіх суб’єктів господарювання, які візьмуть участь в закупівлі і щодо оплати таких послуг маєте договірні чи особисті домовленості з ними ? - У разі відмови учасника-переможця оплатити такі послуги, за рахунок яких коштів Замовник оплачуватиме надані Виконавцем юридично-консультаційні послуги ?
Відповідь: Доброго дня. Шановний Учаснику, у відповідь на вашу вимогу повідомляємо наступне: Хочеться наголосити, що чинним законодавством України не передбачено заборони для замовників отримувати послуги з наданням юридично-консультаційних послуг. Давидівською сільською радою Львівського району Львівської області укладено договір про надання вищезазначених послуг задля недопущення порушень в даній сфері, а також отримання професійних консультацій щодо кваліфікації учасників та іншої правової допомоги уповноваженій особі, прийнято рішення укласти договір. Статтею 19 Конституції України закріплено загальнодозвільний принцип, відповідно до якого громадяни та організації мають право вчиняти дії, які прямо не заборонені законом. Відповідно до статті 8 Конституції України норми Конституції України є нормами прямої дії. Вказана стаття Конституції встановлює, що закони не можуть їй суперечити. У разі виникнення такої суперечності мають використовуватися норми акта найвищої юридичної сили. Враховуючи вищевикладене, з урахуванням вказаних норм Основного закону, дії замовника не повинні суперечити нормам законодавства про публічні закупівлі. Оскільки в Законі України «Про публічні закупівлі» відсутні будь-які обмеження стосовно включення в тендерну документацію вимог щодо відшкодування витрат замовника на юридично-консультаційні послуги, то така вимога є цілком законною і не суперечить принципам даного закону та відповідає вимогам частини 3 статті 22 вказаного закону, а саме в тій частині, що в тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.. При цьому, нормами чинного законодавства не заборонено залучення замовником на договірних засадах консультантів до роботи уповноваженої особи, а оплата послуг консультанта МОЖЕ здійснюватися за згодою учасника-переможця у порядку передбаченому положеннями Цивільного кодексу України. У розрізі вищевказаної вимоги тендерної документації (а сам, пп. 8 п. 5.2.1 Розділу 5), застосовуються норми цивільно-правового законодавства, а саме – заміна боржника в зобов’язанні, передбаченого ч. 1 ст. 520 ЦКУ, у відповідності до якого боржник у зобов'язанні МОЖЕ бути замінений іншою особою (переведення боргу) лише за згодою кредитора, якщо інше не передбачено законом. Правовою формою такої заміни є договір на користь третьої особи ст. 636 ЦКУ, за яким боржник (переможець торгів, інша особа), зобов’язується виконати свій обов’язок на користь третьої особи (консультант «виконавця»). Відповідно до положень Цивільного кодексу України, зобов'язання боржника МОЖЕ бути покладено ним на іншу особу, а передоручення виконання не тягне за собою заміну боржника у зобов'язанні. При цьому, боржник зберігає свій правовий статус, покладаючи на третю особу тільки обов'язок виконати фактичні дії. Також, акцентуємо Вашу увагу, що дана норма тендерної документації встановлює право, а не обов’язок учасника-переможця відкритих торгів оплатити юридично-консультаційні послуги, отримані від Виконавця таких послуг. Окрім того, не сплата учасником-переможцем послуг Виконавця не є підставою відхилення його тендерної пропозиції чи не укладення із ним договору та жодним іншим чином не впливає на проведення процедури відкритих торгів. Зважаючи на вищевикладене, включення в тендерну документації положення щодо укладання договору про надання юридично-консультаційних послуг не суперечить вимогам чинних законів України та Конституції України. Крім того, пункт про оплату таких послуг не обмежує та не звужує конкуренцію, оскільки тендерна документація повністю відповідає вимогам ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме в тій частині, що не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дата відповіді: 20.02.2023 12:35
Відповідь надана

Зміст тендерної документації

Номер: 68971cb591ac447398bea82b85f0a833
Дата опублікування: 17.02.2023 23:00
Опис: Відповідно до положень пп.8 п.5.2.1 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації: «Замовником торгів в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг з Виконавцем, оплата яких може здійснюватися учасником-переможцем торгів. Вартість послуг становить 15000, 00 грн. (п’ятнадцять тисяч гривень 00 копійок).» Давидівська сільська рада Львівського району (код ЄДРПОУ: 04372313) є органом місцевого самоврядування на який поширюється дія Закону України «Про публічні закупівлі». Положеннями ч.3 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує 50 тисяч гривень, без використання електронної системи закупівель, замовник обов’язково оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель. Відповідно до даних Електронної системи публічних закупівель Prozorro Замовником – Давидівська сільська рада Львівського району (код ЄДРПОУ: 04372313) закупівлі щодо придбання послуг з надання юридично-консультаційних послуг в частині проведення публічних закупівель загалом, та щодо даного предмету закупівлі зокрема, не оголошувались, і Договори на надання таких послуг не укладались. В електронній системі закупівель такі договори не оприлюднено. Більше того, відповідно до планів закупівель, інформація про які наявна в електронній системі закупівель, Давидівська сільська рада Львівського району (код ЄДРПОУ: 04372313) й не планувала закупляти такого роду послуги. Відтак, прошу роз’яснити який саме та з ким саме укладено Договір замовником ?? Також прошу роз’яснити правові підстави укладення такого Договору без дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» ??
Відповідь: Шановний Учаснику у відповідь на Ваше запитання повідомляємо наступне: Згідно з ч. 1 ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Згідно п.3 ч. 2 ст. 4 Закону у річному плані повинна міститися така інформація, зокрема, про розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі. Тобто, для того, щоб замовник зміг внести закупівлю до річного плану, він повинен знати очікувану вартість такої закупівлі. На момент укладення договору на юридично-консультаційне обслуговування Сторонам не було відомо про вартість послуг, яку необхідно заплатити. Даний договір містить загальні положення про права та зобов’язання сторін, однак не містить загальної вартості договору, а отже не тягне за Давидівською сільською радою Львівського району Львівської області обов’язку оплати послуг, а відтак і обов’язку здійснювати як і публікацію річного плану, так і звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Дата відповіді: 20.02.2023 17:17