-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
108 453 503.34
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 542 267.52 UAH
мін. крок: 0.5% або 542 267.52 UAH
Період уточнення:
14.02.2023 14:02 - 19.02.2023 00:00
Відповідь надана
кваліфікаційний критерій
Номер:
63fd72f8328b47ebbfcb4ca96b989fd7
Дата опублікування:
18.02.2023 23:56
Опис:
Чим керувався замовник коли встановлював такий кваліфікаційний критерій? - Наявність фінансової спроможності*
* Замовник не вимагає надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі
Відповідь:
Шановний Учаснику, на Ваше звернення повідомляємо наступне.
Дана закупівля проводиться відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Відповідно до частини третьої статті 16 Закону у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Замовник при встановленні кваліфікаційного критерію щодо наявності фінансової спроможності керувався нормами частини третьої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата відповіді:
20.02.2023 21:14
Відповідь надана
щодо порушення основних принципів здійснення публічних закупівель
Номер:
73ff2d6f199c43f6b465db202cbe4cc3
Дата опублікування:
18.02.2023 23:55
Опис:
Відповідно розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації: Керуючись абзацом першим частини 3 статті 22 Закону замовник з метою запобігання необґрунтованому заниженню (демпінгу) при здійснені закупівлі встановлює вимогу до порядку розрахунку ціни (вартості тендерної пропозиції), за яку Учасник згоден виконати замовлення.
Загальна сума тендерної пропозиції (загальна вартість тендерної пропозиції) розраховується та вноситься Учасником на електронний майданчик наступним чином:
Р = ∑ Niплан * (Цпрогн.рдн. +М + Тпер.) * 1,2, грн з ПДВ де,
Р – загальна сума тендерної пропозиції, (загальна вартість тендерної пропозиції) у гривні (UAH),
Ni план – плановий обсяг закупівлі електричної енергії для відповідного об’єкта Споживача кВт*год. (згідно з додатком 3 до тендерної документації).
Цпрогн.рдн.– ціна РДН, яка для даної закупівлі становить – 3,85972 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, (визначена як середньозважена ціна на РДН за січень 2023 року – 3,46683 грн за 1 кВт*год без ПДВ за даними ДП «Оператор ринку» розміщеними на його веб-сайті www.oree.com.ua з врахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників);
Тпер. - тариф на послуги з передачі електричної енергії з 01.01.2023 року, затверджений регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП від 21.12.2022 р. № 1788 – 0,38028 грн. за 1 кВт*год без ПДВ;
М – маржа (вартість послуг Учасника) запропонована Учасником*, грн. без ПДВ;
1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ-20 %).
*Примітка. Маржа не може бути величиною від’ємною. З метою запобігання демпінгу серед Учасників замовник буде відхиляти пропозиції Учасників, в яких величина маржі буде від’ємна. Учасник надає гарантійний лист, що маржа не буде величиною від’ємною. У разі, якщо маржа буде від’ємною, це буде вважатися відмовою від підписання договору про закупівлю
важаємо дану вимогу тендерної документації неправомірною з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Сам Замовник в Розділі «Оцінка тендерних пропозицій» зазначає, що: Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі одного критерію – ціна, що була запропонована Учасниками. Питома вага цінового критерію – 100%. Учасник визначає ціни на товар, що він пропонує поставити за договором, з урахуванням податків і зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ), що сплачуються або мають бути сплачені.
З вказаного вище випливає, ЩО УЧАСНИК, А НЕ ЗАМОВНИК, САМОСТІЙНО ВИЗНАЧАЄ І ПРОПОПОНУЄ ТУ ЦІНУ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, за яку він готовий здійснювати постачання електричної енергії. Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено право Замовника встановлювати ціну тендерної пропозиції Учасника, оскільки в такому випадку взагалі нівелюється сутність проведення публічних закупівель!!!
До оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ) інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством.
Тобто Замовник сам знову вказує, що саме входить в ціну тендерної пропозиції, і зазначає, що тендерну пропозицію, включаючи її ціну, подає кожен окремий Учасник. І власне кожний окремий Учасник вправі самостійно визначати загальну вартість поданої ним тендерної пропозиції, що передбачено знову ж таки Законом України «Про публічні закупівлі», де немає жодної згадки про поняття маржі!
При застосуванні даної формули можна стверджувати, що замовник порушує принцип добросовісної конкуренції, згідно з п.1 ч.1. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
По-перше, створено умови, за яких переможцем стає наперед визначений замовником учасник, який найшвидше подав пропозицію і по маржі не більше 0,00 грн. від ціни, визначеної замовником наперед. При цьому, інші учасники не мають можливості запропонувати більш конкурентну ціну. Тому, тут порушено принцип добросовісної конкуренції і порушено вимоги ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», адже, учасник визначається переможцем не за економічно вигідною пропозицією, а за часом подання пропозиції.
По-друге, замовник порушує і другий принцип здійснення закупівель – максимальної економії, ефективності та пропорційності (п.2 ч.1 ст. 5 Закону).
Тобто, замовник позбавляє учасників можливості конкурувати і торгувати електроенергією, а також самостійно встановлювати ціну за результатами конкурентного аукціону, а не за рішенням замовника, а це призведе до порушення принципу максимальної економії. Водночас, такий підхід порушує і принцип об’єктивного і неупередженого визначення переможця закупівлі (п. 5 ч. 1 ст. 5 Закону).
В підтвердження цього дуже легко визначити і ціну, по якій буде завершено умовний «аукціон» .
Отже, встановивши оскаржувані вимоги до формування ціни пропозиції учасників, Замовник порушує вищезгадані принципи публічних закупівель, оскільки зобов’язує учасників формувати свої ціни за неактуальними та вищими цінами, ніж це можливо.
Замовник, встановлюючи таку вимогу, диктує учасникам правила як діяти на аукціоні, що є порушення основних принципів здійснення публічних закупівель.
Підтвердженням зазначеного вище є процедура закупівлі електричної енергії UA-2022-07-25-002831-a.
Відповідь:
Шановний Учаснику, на Ваше звернення повідомляємо наступне.
Замовник здійснює цю закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з умовами тендерної документації ціною тендерної пропозиції вважається сума, зазначена учасником у його тендерній пропозиції як загальна сума, за яку він згодний постачати предмет закупівлі відповідно до технічного завдання щодо предмету закупівлі (Додаток 3 цієї документації), з урахуванням всіх податків, зборів, обов’язкових платежів тощо.
Як зазначено вище, замовник при здійсненні цієї закупівлі намагається запобігти демпінгу цін учасниками і, як наслідок, не допустити нівелювання основної мети закупівлі - відбору найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції.
Встановлюючи прогнозовану ціну за 1 кВт*год електричної енергії на рівні 3,85972 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, замовник виходить із нестабільної і практично непрогнозованої ситуації на ринку електричної енергії в умовах воєнного стану. Прогнозована ціна для даної закупівлі враховує можливе коливання ціни у періоді постачання у порівнянні з ціною електричної енергії на РДН за останній повний місяць січень 2023 року, що складає у відносних показниках близько +10%.
До того ж, відповідно до умов проекту договору згідно з порядком зміни його умов, зміна ціни за одиницю товару відбувається у зв’язку з коливанням або фактом зміни ціни електричної енергії на ринку «на добу наперед» (далі - РДН) в торговій зоні «ОЕС України».
Таким чином, замовник обґрунтовано встановлює вимогу щодо формульного розрахунку учасниками ціни пропозиції у прив’язці до кон’юнктури, яка склалася (складеться) на РДН.
Разом з тим, при плануванні цієї закупівлі був визначений обсяг потреби в електричній енергії, яка необхідна замовнику для забезпечення діяльності його об’єктів. При цьому, у разі необхідності внесення змін до договору з ініціативи учасника (постачальника) у зв’язку з коливанням ціни товару на ринку, замовнику на виконання вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей доведеться зменшувати обсяг закупівлі, що є для нього недоцільним.
Отже, замовник не вважає вимогу до учасників в частині формування ними ціни тендерної пропозиції дискримінаційною та такою, що порушує їхні права і законні інтереси, а також можливість взяти участь у цій закупівлі.
Аналогічної позиції дотримується і Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що відображена, зокрема, у рішеннях №3351-р/пк-пз від 17.02.2022 та №4572-р/пк-пз від 12.05.2022.
Стосовно порушення замовником на думку учасника принципів здійснення публічних закупівель повідомляємо, що відповідно до пункту 24 Особливостей Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднив в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Таким чином дотримано вимоги пункту 30 Особливостей, а саме, під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Замовник жодним чином при здійсненні цієї закупівлі не порушив та не міг порушити вимоги статті 29 Закону, оскільки оцінка та розгляд тендерних пропозицій на даному етапі закупівлі ще не проводились. До того ж, відповідно до вимог Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюється у порядку, визначеному пунктами 37 та 38 цих Особливостей.
Отже, замовником не порушено жодного з принципів здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» і вважаємо відповідне твердження учасника таким, що не відповідає дійсності.
Враховуючи вищезазначене, вимоги тендерної документації не обмежують можливість учасника та інших потенційних учасників взяти участь у цій закупівлі. Таким чином, у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді:
20.02.2023 21:09
Відповідь надана
щодо строку оплати
Номер:
49d100e0d7244260ba1f1b3ddb7512ed
Дата опублікування:
18.02.2023 23:53
Опис:
Відповідно до умов закупівлі Оплата вартості поставленої Постачальником електричної енергії здійснюється, шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Постачальника, за фактично спожитий Замовником (Споживачем) обсяг електричної енергії протягом 40-ка календарних днів з моменту отримання Рахунку та Акту приймання-передавання електричної енергії. Відповідно до п. 4.12 Постанови НКРЕКП №312 від 14.03.2018 рахунок за спожиту електричну енергію оплачується: протягом 5 робочих днів від дня отримання рахунка непобутовим споживачем. Ви як Замовник є побутовим споживачем? Приведіть вашу документацію в норми чинного законодавства.
Відповідь:
Шановний Учаснику, на Ваше звернення повідомляємо наступне.
Відповідно до п. 4.12. розділу IV Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі – ПРРЕЕ) розрахунки між споживачем та електропостачальником (іншими учасниками роздрібного ринку, якщо вони беруть участь у розрахунках) здійснюються згідно з даними, отриманими від адміністратора комерційного обліку в порядку, передбаченому Кодексом комерційного обліку, про обсяги поставленої, розподіленої (переданої) та купленої електричної енергії. Плата за спожиту протягом розрахункового періоду електричну енергію вноситься не пізніше 20 числа наступного місяця, якщо договором не встановлено іншого терміну.
Замовник цієї процедури закупівлі є розпорядником коштів державного бюджету України. Відповідно до статті 49 Бюджетного кодексу України розпорядник бюджетних коштів після отримання товарів, робіт і послуг відповідно до умов взятого бюджетного зобов'язання приймає рішення про їх оплату та надає доручення на здійснення платежу органу Казначейства України, якщо інше не передбачено бюджетним законодавством, визначеним пунктом 5 частини першої статті 4 цього Кодексу.
Дана закупівля проводиться відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), а отже, договір за результатами закупівлі укладається з урахуванням вимог цього Закону, Особливостей, законодавства у сфері постачання електричної енергії, Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України, а також чинного законодавства та нормативно-правових актів, які регулюють діяльність замовника як розпорядника бюджетних коштів.
При підготовці тендерної документації та публікації оголошення цієї закупівлі замовник виходив з власних фінансових можливостей, а також враховував порядок оплати зобов’язань розпорядника бюджетних коштів передбачений Бюджетним кодексом України, Положенням про Державну казначейську службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2015 р. № 215, Порядком виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 9 червня 2021 р. № 590, тощо, з метою вибору учасників, які зможуть здійснювати поставку електричної енергії на зазначених умовах.
Разом з тим, маючи на меті недопущення можливого нарахування замовнику (споживачу) штрафних санкцій (пені), за порушення термінів оплати постачальнику за спожиту електричну енергію, встановлений такий строк оплати: «Оплата рахунка Постачальника має бути здійснена Споживачем у строки, визначені у рахунку, але не пізніше 40-ка календарних днів з моменту отримання рахунку та акту приймання-передачі електричної енергії».
Таким чином, враховуючи вищезазначене, у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в частині встановлення строків оплати.
Дата відповіді:
20.02.2023 20:44
Відповідь надана
Сертифікат цифрової грамотності
Номер:
a9404bad540447e5bc909b5d9f27f4f8
Дата опублікування:
16.02.2023 10:03
Опис:
Доброго дня, Шановний Замовнику! У пп. 1.4 Розділі 3 тендерної документації зазначено, що Учасник надає сертифікат цифрової грамотності на особу, яка уповноважена на підписання документів пропозиції. Поясніть чому ви вставили цю вимогу з посиланням на ЗУ або інші законодавчі акти. Кабінет Міністрів України схвалив Концепцію розвитку цифрових компетентностей в 2021 році. Відповідно до цієї Концепції План заходів з реалізації Концепції розвитку цифрових компетентностей передбачає запровадження правового регулювання з питань формування державної політики у сфері розвитку цифрових навичок та цифрових компетентностей громадян з урахуванням досвіду країн ЄС до кінця 2023 року. Тобто, ще немає достатнього рівня правового регулювання де зазначено, що підписант приватної юридичної особи зобов’язаний або повинен отримати цей сертифікат. Приберіть будь ласка дану вимогу з тендерної документації.
Відповідь:
Шановний Учаснику, на Ваше запитання повідомляємо наступне.
Замовник здійснює цю закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Цифрова грамотність – це, зокрема, здатність ефективно та безпечно використовувати сучасні цифрові технології в роботі та інших сферах життя.
Національна онлайн-платформа для розвитку цифрової грамотності «Дія. Цифрова Освіта» надає можливість кожному громадянину пройти тестування для визначення їхнього рівня цифрової грамотності.
Оскільки, під час здійснення цієї закупівлі та під час постачання товару широко застосовуються інформаційні технології, замовник бажає впевнитися в наявності базової цифрової грамотності у особи, яка уповноважена учасником на підписання документів пропозиції, а також на накладення КЕП на документи пропозиції (або пропозицію).
Таким чином, керуючись частиною третьою статті 22 Закону, замовник встановлює вимогу до учасників щодо надання сертифіката цифрової грамотності на особу, яка уповноважена на підписання документів пропозиції.
Отже, у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді:
17.02.2023 17:46
Відповідь надана
Дискримінація
Номер:
ca02fafdff244877adf518b3a4e9bfba
Дата опублікування:
14.02.2023 14:13
Опис:
Шановний Замовнику, Ваша документація містить дискримінаційні вимоги до потенційних Учасників, внесіть бідь ласка до неї зміни та приберіть їх
Відповідь:
Шановний Учаснику, з Вашого питання не зрозуміло, що саме Ви вважаєте дискриммінаційними вимогами до потенційних Учасників, які зазначені в тендерній документації Замовника.
Замовник здійснює цю закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Тендерна документація щодо Закупівлі розроблена з дотриманням усіх вимог, установлених в статті 22 Закону, з урахуванням Особливостей. При розробленні цієї тендерної документації розглянуто питання стосовно строків проведення процедури закупівлі, переліку кваліфікаційних критеріїв, вимог щодо забезпечення тендерної пропозиції, строку дії тендерної пропозиції, методики оцінки пропозицій, проекту договору про закупівлю, технічних вимог до предмета закупівлі, та інших положень з урахуванням вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, у Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
15.02.2023 14:49