-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
НАЦІОНАЛЬНИЙ КЛАСИФІКАТОР УКРАЇНИ Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 09310000-5 - Електрична енергія (Електрична енергія)
Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад іншою мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою.
Завершена
12 469 121.50
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 62 346.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 62 346.00 UAH
Період уточнення:
13.02.2023 17:23 - 18.02.2023 00:00
Відповідь надана
Фін звітність
Номер:
43214ae1eef04352a0eef03c97146730
Дата опублікування:
16.02.2023 15:50
Опис:
Шановний Замовник, відповідно до тендерної документації вами вимагається: "На підтвердження фінансової спроможності учасник надає фінансову звітність за останній звітній період згідно Розділу ІІ. «Склад та елементи фінансової звітності» Наказу Міністерства Фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» від 07.02.2013 № 73.
Ті учасники, що працюють менше одного року надають документи на підтвердження фінансової спроможності за період роботи (з дня державної реєстрації створення Учасника і до дня оголошення цієї процедури закупівлі включно).
У випадку якщо учасником із законодавчих причин не складається фінансова звітність, він надає лист-роз’яснення з відповідним поясненням та посиланням на нормативні акти.
Підтверджують наявність позитивної фінансової звітності у вигляді оригіналу або копії фінансового балансу за останній звітний період; оригінал або копія звіту про фінансові результати за останній звітний період. Вказані документи затверджуються та надаються із доказами їх затвердження згідно установчих документів та в порядку, що передбачений Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» з відповідними квитанціями (відмітками про прийняття) уповноваженого органу.
Додатково, для підтвердження наявності фінансової можливості виконання зобов’язань по договору, у складі тендерної пропозиції учасникам необхідно подати:
Довідку про вартість чистих активів, визначається станом на кінець 2021 року. Якщо учасник є товариством з обмеженою та/або додатковою відповідальністю, такий учасник повинен надати документ (або витяг із такого документу), який визначає вартість чистих активів (баланс) учасника та протокол загальних зборів учасників згідно змісту якого уповноваженій посадовій/службовій особі учасника надається дозвіл укладати договір за результатами закупівлі (для юридичних осіб).". Просимо Вас надати роз'яснення з яких підстав вартість чистих активів визначається станом на кінець 2021 року, адже відповідно до абзацу 1 пункту 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000р. №419 (зі змінами): "Проміжна фінансова звітність (І квартал, перше півріччя, дев'ять місяців), крім консолідованої, подається підприємствами органам, зазначеним у пункті 2 (крім органів Казначейства), не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом, а річна - не пізніше 28 лютого наступного за звітним року", а відповідно до пункту 10 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000р. №419 (зі змінами): "У разі коли дата подання звітності випадає на неробочий день, термін подання переноситься на перший після вихідного робочий день", - отже якщо останній день подання тендерної пропозиції є 21.02.2023 до 10:00, то для високодохідних підприємств згідно Бюджетного кодексу України до 22.02.2023 року є останнім звітним періодом звітність за 9 місяців, а отже звітність за 2021 рік є не актуальною. Просимо внести зміни до тендерної документації згідно з чинним законодавством та дотримуватись в вимозі щодо фінансової звітності вимог Бюджетного кодексу України. В іншому випадку ймовірні вирішення питань й спорів в АМКУ, знаємо про позитивні рішення колегії на сторону учасника.
Відповідь:
Відповідно до ч. 1 ст. 13 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Враховуючи, що не завершився строк для подання річної фінансової звітності за 2022 рік , у тендерній документації зазначено саме 2021 рік
Дата відповіді:
19.02.2023 13:55
Відповідь надана
Забезпечення
Номер:
865e24af0de74d3a864ac93c804b3a4d
Дата опублікування:
16.02.2023 15:17
Опис:
Шановний Замовник, відповідно до тендерної документації: Забезпечення тендерної пропозиції не повертається у разі:
1) відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
2) непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру;
3) ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону;
4) ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією."
Просимо повідомити чому в забезпеченні тендерної пропозиції вимагається пункт "4) ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією", якщо тендерною документацією не передбачено надання забезпечення договору?
Відповідь:
Замовником визначена затверджена типова форма банківської гарантії. Відповідно у разі відсутності даної вимоги у Тендерній документації, вищезазначений вами пункт до Банківської гарантії не застосовується.
Дата відповіді:
19.02.2023 13:55
Відповідь надана
Формула розрахунку
Номер:
6a042e1e0e1245efaf52334cd60f083a
Дата опублікування:
16.02.2023 15:14
Опис:
Шановний Замовник, відповідно до пункту 13.1.1 тендерної документації Вами зазначено: "Цфакт = Цод*К+T+В; де Цфакт – вартість електричної енергії за розрахунковий період; «Цод» – ціна за 1 кВт/год електричної енергії. «Цод» для даної процедури закупівлі не може бути нижчою прогнозованої ціни РДН ОЕС, яка для даної закупівлі становить – 3,813513 грн. за 1 кВт*год без ПДВ. Дане значення визначено як середньозважену ціну на РДН у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України за січень місяць 2023 року – 3,46683 грн. за 1 кВт*год без ПДВ за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на його веб-сайті www.oree.com.ua, з урахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни в періоді постачання. Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників в розмірі + 10%. «Цод» не включає ПДВ, Т, К, В. «Т» – затверджений Постановою НКРЕКП тариф на послугу передачі електричної енергії НЕК «Укренерго» (оператор системи передачі – ОСП) відповідно до постанови НКРЕКП від 21.12.2022 № 1788 в розмірі 380,28 грн/МВт•год. «Т» є регульованою складовою ціни Договору. «В» – затверджені постановами НКРЕКП. «В» є регульованою складовою ціни Договору, для даної закупівлі встановлено на рівні не менше 0,12 коп. з ПДВ на 1 кВт постачаємої електричної енергії.". Просимо надати роз'яснення, що стосується частини формули "В", які саме затверджені постанови регулюють даний тариф? В свою чергу повідомляємо, що як постачальник електричної енергії незнаємо ні одної постанови НКРЕКП, що складає 0,12 коп. з ПДВ на 1 кВт, отже вважаємо, що Держаудитслужба буде зацікавлена на що Замовник збирається витрачати 12 коп. з кожного кіловата бюджетних коштів, якщо це не передбачено жодним законодавчим актом або підставою. Просимо або прибрати даний пункт, або внести роз'яснення постанов, що регулюють даний тариф.
Відповідь:
Замовник у Тендерній документації щодо закупівлі Електричної енергії закладає мінімально граничні можливі витрати постачальника пов'язані з операціями купівлі-продажу електричної енергії на ринку, фінансового забезпечення, плату за диспетчерське обслуговування, за використання програмного забезпечення, можливі небаланси та інші витрати, які в тому числі регульовані постановами НКРЕКП.
Замовнику не відомо, яким чином та у якому розмірі кожен окремо взятий постачальник несе подібні витрати. Тому замовником було закладено у тариф мінімальні граничні витрати постачальника пов'язані з постачанням заявленого об'єму закупівлі задля уникнення умисного демпінгу Учасників, з метою спотворення конкуренції, з метою подальшого підняття тарифу додатковими угодами. Замовником встановлено ринковий тариф.
Дата відповіді:
19.02.2023 13:54
Відповідь надана
Середньозважена ціна закупівлі електричної енергії
Номер:
8035cab78f0b4271a529d273779fe79f
Дата опублікування:
16.02.2023 15:04
Опис:
Шановний замовник, відповідно до пункту 13.1.1 вами повідомляється: "Ціною тендерної пропозиції є ціна електричної енергії, що включає тариф на передачу електроенергії, коефіцієнт прибутковості Учасника, витрати на сплату податків та тариф на здійснення операцій на ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку. Ціна тендерної пропозиції = Цфакт * Ф, де Ф – плановий обсяг споживання електричної енергії (кВт*год), який Замовник має намір придбати за результатами цієї процедури закупівлі. Розрахунок ціни відповідно до абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону, за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином: Цфакт = Цод*К+T+В; де Цфакт – вартість електричної енергії за розрахунковий період; «Цод» – ціна за 1 кВт/год електричної енергії. «Цод» для даної процедури закупівлі не може бути нижчою прогнозованої ціни РДН ОЕС, яка для даної закупівлі становить – 3,813513 грн. за 1 кВт*год без ПДВ. Дане значення визначено як середньозважену ціну на РДН у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України за січень місяць 2023 року – 3,46683 грн. за 1 кВт*год без ПДВ за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на його веб-сайті www.oree.com.ua, з урахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни в періоді постачання. Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників в розмірі + 10%.". Просимо надати роз'яснення на площадці та у тендерній документації на якій підставі вами було прийнято рішення встановити величину можливого коливання цін в розмірі +10%, згідно якого законодавчого документу Ви орієнтувались для визначення очікуваної вартості електричної енергії. Додатково повідомляємо, що згідно постанови №1178 Кабінету міністрів України визначена зміна істотних умов договору, а саме підпункт 2: "погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення", отже не зрозуміло чому Замовником взято за основу саме 10% можливого коливання, адже на розгляді НКРЕКП зараз є проєкти постанов щодо підняття середньозважених цін на 50%; 110% або взагалі прирівняння цін до європейських, що вимагає у НКРЕКП державне підприємство "Оператор ринку".
Надайте обгрунтовану відповідь на площадці та у тендерній документації, щоб не виникло спірних питань під час безпосереднього постачання електричної енергії.
Відповідь:
Замовником прийнято за основу середньозважену ціну за січень в ОЕС України. Також замовник закладає на період оголошення закупівлі та перший місяць постачання коливання в рамках 10 % від січневої вартості ЕЕ. Сторони підписаного договору необмежені у подачі пропозиції, у разі коливання ціни на ринку більше 10 % здійснити пропорційне збільшення тарифу на підставі постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
Дата відповіді:
19.02.2023 13:52
Відповідь надана
Розподіл
Номер:
61f4d6bb6b2048a3bf6e2946975f6a2b
Дата опублікування:
16.02.2023 14:44
Опис:
Шановний Замовник, відповідно до пункту 13.1 тендерної документації повідомляється: "Ціна на електричну енергію встановлюється учасником у відповідності до ч.2 ст.56 Закону України «Про ринок електричної енергії». Учасник включає до вартості тендерної пропозиції витрати щодо оплати послуг з передачі електричної енергії. ". В свою чергу немає прямого уточнення яким чином Замовник має сплачувати послуги оператора системи розподілу, що може призвести до спірних питань під час укладення договору. Вимагаємо внести окремим пунктом інформацію щодо оплати послуг оператора системи розподілу.
Відповідь:
Замовником у Тендерній документації надано вичерпну інформацію щодо плати за послуги з розподілу.
Плата за послуги з розподілу сплачується Замовником самостійно ОСР.
Дата відповіді:
19.02.2023 13:51
Відповідь надана
Формальні
Номер:
2cb9627db9904a408c5321c338f0ade5
Дата опублікування:
16.02.2023 14:38
Опис:
Шановний Замовник, відповідно до тендерної документації ви повідомляєте: "Опис формальних помилок: формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Перелік формальних помилок, затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710:
1. Інформація/документ, подана учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, містить помилку (помилки) у частині:
уживання великої літери;
уживання розділових знаків та відмінювання слів у реченні;
використання слова або мовного звороту, запозичених з іншої мови;
зазначення унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - помилка в цифрах;
застосування правил переносу частини слова з рядка в рядок;
написання слів разом та/або окремо, та/або через дефіс;
нумерації сторінок/аркушів (у тому числі кілька сторінок/аркушів мають однаковий номер, пропущені номери окремих сторінок/аркушів, немає нумерації сторінок/аркушів, нумерація сторінок/аркушів не відповідає переліку, зазначеному в документі).
Наприклад:
Зазначення в наданих в складі тендерної пропозиції документів русизмів, сленгових слів та технічних помилок, синонімів;
Не дотримання українського правопису
Нумерація в наданому статутному документі зазначена 1,2,3,4,5….
2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
Наприклад:
назву учасника з організаційно-правовою формою ТДВ назначено в електронній системі закупівель як ТОВ та тому подібне,
зазначення неповної назви компанії-виробника товару та без зазначення типу організаційно-правової форми, зазначення замість назви компанії-виробника товару торгової марки.
(скороченою назвою компанії виробника із типом організаційно-правової форми є «CEIA S.p.A», повна назва виробника «CONSTRUZIONI ELETTRONICHE ШDUSTRIALI — AUTOMATISMI», npome Учасником назначено назву виробника: CEIA);
3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації.
Наприклад:
замість вимоги надати лист під назвою «Відомості про Учасника» учасником надано лист під назвою «Лиcm з інформацією про учасника» та тому подібне.
- замість вимоги надати Протокол перевірки знань з охорони праці заданий Витяг з протоколу, за умови; що зміст такого Витягу повністю відповідає вимогам цієї Документації.
4. Окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання).
Наприклад: не завіряння підписом та/або печаткою та/або відсутність прізвища, ініціалу(-ів) a6o прізвища, власного ім’я уповноваженої посадової особи учасника процедури закупівлі сторінки копії документу.
5. У складі тендерної пропозиції немає документа (документів), на який посилається учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції, при цьому замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації.
Наприклад:
в інформації про наявність обладнання та матеріально-технічної бази є посилання на договір оренди, який не вимагався Документацією.
- надання в складі тендерної пропозиції документа з порушенням вимог Тендерної документації у разі, якщо замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації.
6. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис.
Наприклад: Тендерна пропозиція (технічна частина) не містить підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, проте на цей документ накладено її кваліфікований електронний підпис.
7. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що складений у довільній формі та не містить вихідного номера.
Наприклад: Довідка «Відомості про учасника» та/або Тендерна пропозиція (технічна частина) не містить вихідного номера.
8. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа.
Наприклад: надання сертифікату, що є сканованою копією оригіналу документа.
9. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який засвідчений підписом уповноваженої особи учасника процедури закупівлі та додатково містить підпис (візу) особи, повноваження якої учасником процедури закупівлі не підтверджені (наприклад, переклад документа завізований перекладачем тощо).
Наприклад: надання в складі тендерної пропозиції учасника оборотно-сальдової відомості, яка засвідчена підписом уповноваженої особи учасника процедури закупівлі та місить підпис головного бухгалтера i тому подібне
10. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що містить (містять) застарілу інформацію про назву вулиці, міста, найменування юридичної особи тощо, у зв'язку з тим, що такі назва, найменування були змінені відповідно до законодавства після того, як відповідний документ (документи) був (були) поданий (подані).
Наприклад: зазначення у складі тендерної пропозиції місцезнаходження вулиця «Урицького» замість «Метрополита Василя Липківського› i тому подібне.
11. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в якому позиція цифри (цифр) у сумі є некоректною, при цьому сума, що зазначена прописом, є правильною.
Наприклад: В довідці про виконання аналогічного договору цифри у сумі в некopeктнuмu, при цьому сума, що назначена прописом, є правильною.
12. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду.
Наприклад: замість розміщення (завантаження) в електронній системі закупівель Довідка «Відомості про учасника» в форматі PDF (PortableDocumentFormat)або JPEG (JointPhotographicExpertsGroup) учасник розмістив (завантажив) Довідку у іншому форматі."
Згідно Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року N 710 "Перелік формальних помилок" зазначено: "1. Інформація/документ, подана учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, містить помилку (помилки) у частині:
уживання великої літери;
уживання розділових знаків та відмінювання слів у реченні;
використання слова або мовного звороту, запозичених з іншої мови;
зазначення унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - помилка в цифрах;
застосування правил переносу частини слова з рядка в рядок;
написання слів разом та/або окремо, та/або через дефіс;
нумерації сторінок/аркушів (у тому числі кілька сторінок/аркушів мають однаковий номер, пропущені номери окремих сторінок/аркушів, немає нумерації сторінок/аркушів, нумерація сторінок/аркушів не відповідає переліку, зазначеному в документі).
2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації.
4. Окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання).
5. У складі тендерної пропозиції немає документа (документів), на який посилається учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції, при цьому замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації.
6. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис.
7. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що складений у довільній формі та не містить вихідного номера.
8. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа.
9. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який засвідчений підписом уповноваженої особи учасника процедури закупівлі та додатково містить підпис (візу) особи, повноваження якої учасником процедури закупівлі не підтверджені (наприклад, переклад документа завізований перекладачем тощо).
10. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що містить (містять) застарілу інформацію про назву вулиці, міста, найменування юридичної особи тощо, у зв'язку з тим, що такі назва, найменування були змінені відповідно до законодавства після того, як відповідний документ (документи) був (були) поданий (подані).
11. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в якому позиція цифри (цифр) у сумі є некоректною, при цьому сума, що зазначена прописом, є правильною.
12. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду.", отже згідно з яким законодавчим актом Вами зазначені приклади помилок, що беруться за основу в тендерній документації. Яким чином без зазначення відповідного законодавчого акту Учасник може бути впевненим, що формальна помилка, яка допущена ним в тендерній пропозиції - може бути суміжною з тією, яка зазначена в прикладі, наданою в складі тендерної документації? Просимо або ж привести тендерну документацію до відповідності законодавчим актам, або ж зазначити законодавчі підстави наведення відповідних прикладів.
Відповідь:
Замовником відповідно до абзацу дванадцятого пункту 11 частини першої статті 9 Закону України "Про публічні закупівлі" та наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» визначено наступний перелік формальних (несуттєвих) помилок. Даний перелік є вичерпним та допущення учасниками закупівель визначених помилок не повинно призвести до відхилення їх тендерних пропозицій.
Дата відповіді:
19.02.2023 13:50
Відповідь надана
Технічна відповідність
Номер:
54bb2896b36f4e61ba48fdb2d6651852
Дата опублікування:
16.02.2023 14:28
Опис:
Доброго дня, шановний Замовник. Відповідно до пункту 10 Додатку 2 тендерної документації вимагається: "Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі:
- гарантійний лист щодо дотримання технічних вимог предмету закупівлі з посиланням на ДСТУ EN50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення» та іншим вимогам, встановленим державними стандартами, технічними умовами, нормативно-технічними документами щодо його якості."
Відповідно до правил роздрібного ринку електричної енергії за якість електричної енергії та технічні характеристики відповідає оператор системи розподілу, отже й вимоги дотримання якісних характеристик стосується оператора розподілу, який надає послуги Замовнику. На яких підставах учасники зобов'язані надавати гарантійний лист щодо дотримання технічних вимог предмету закупівлі, якщо від них прямо це не залежить? Просимо внести відповідні зміни до тендерної документації, в іншому випадку маємо сумніви щодо компетенції уповноваженої особи в предметності вимог щодо процедури закупівлі.
Відповідь:
Шановний учасник. Замовник розглянув Ваше запитання по закупівлі та повідомляє наступне.
Відповідно до вимог тендерної документації, у учасника повинен бути наявний дійсний договір з Оператором системи розподілу в зоні обслуговування якого знаходиться Замовник.
Відповідно до положень пункту 11.4.6 глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №310, параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 "Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення" Учасник надає отриманий на його ім'я документ підтверджуючий вимоги зазначені у Тендерній документації та додатках до неї.
Дата відповіді:
19.02.2023 13:48
Відповідь надана
Проект договору
Номер:
27cb381434834cf4aab0f53e81739b01
Дата опублікування:
16.02.2023 10:36
Опис:
Відповідно до умов проекту договору передбачено наступне: 5.3.2. Не раніше, ніж через один місяць від дати початку постачання електричної енергії за цим Договором, Постачальник/Споживач може письмово звернутися з пропозицією про зміну ціни за одиницю товару (1 кВт*год, електрична енергія (активна)) у бік збільшення/зменшення. Така ціна (у разі збільшення) може змінюватись за одиницю товару (1 кВт*год, електрична енергія (активна)) до 10 відсотків та більше, пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної у п.5.2. Договору. Зменшення ціни за одиницю електричної енергії може бути здійснено без обмежень строків і розмірів. Вказана умова не відповідає Постанові Кабінету Міністрів України Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до вказаної постанови передбачено зміну ціни пропорційно коливанню а не в межах до 10 відсотків. Просимо виправити дані невідповідності та привести проект договору у відповідність до заокнодавста України.
Відповідь:
Згідно пункту 19 Постанови КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 р., «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» передбачено перелік випадків, коли істотні умови договору можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі.
Пунктом 13.3. Проекту договору передбачені випадки коли істотні умови Договору, в тому числі ціна за одиницю Товару, можуть змінюватися, шляхом укладення відповідної додаткової угоди до Договору.
Таким чином, Замовником виконано вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, чим вичерпано питання про відповідність Проекту договору зазначеним нормативним актам.
Також слід зазначити, що згідно статті 185 ГПК Стаття 185 договори за публічними торгами укладаються на основі вільного волевиявлення, з урахуванням нормативно-правових актів, якими регулюється діяльність відповідних організованих ринків капіталу, організованих товарних ринків, ярмарків та публічних торгів.
Отже, Законом «Про публічні закупівлі» та Особливостями передбачено лише перелік випадків коли можуть змінюватись основні – істотні умови договору про закупівлю, але законодавством не передбачено обов’язкового до застосування замовниками повного тексту проекту договору про закупівлю електричної енергії, а тому сторони в праві на основі вільного волевиявлення пропонувати, приймати чи не приймати, змінювати, доповнювати та уточнювати всі, окрім істотних, умов договору.
Звертаємо увагу, що при підготовці документів даної закупівлі, замовник керується в першу чергу законодавством України та складає відповідні документи спираючись на Цивільний та Господарський Кодекси та особливості предмету закупівлі, а тому зазначаємо, що згідно пункту 6 статті 179 Господарського Кодексу України Суб'єкти господарювання, які забезпечують споживачів, зазначених у частині першій цієї статті, електроенергією, зв'язком, послугами залізничного та інших видів транспорту, а у випадках, передбачених законом, також інші суб'єкти зобов'язані укладати договори з усіма споживачами їхньої продукції (послуг). Законодавством можуть бути передбачені обов'язкові умови таких договорів.
Відповідно до п 4.19 Правил роздрібного ринку електричної енергії затвердженого Постановою НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ від 14.03.2018 № 312 (Далі – Правила) - Розрахунки споживача за електричну енергію здійснюються за розрахунковий період, який, як правило, становить календарний місяць відповідно до умов договору (обраної споживачем комерційної пропозиції).
Відповідно до Додатку 5 Правил затверджено Примірний договір про постачання електричної енергії споживачу, згідно якого (п 5.5) Розрахунковим періодом за цим Договором є календарний місяць.
Отже, замовником було внесено до проекту договору пункт щодо строків звернення з метою недопущення підвищення ціни з наступного дня після підписання договору, з метою отримання реальних результатів торгів та уникнути демпінгування під час проведення закупівлі, а також умови щодо обмеження відсотку збільшення ціни виключно на підставі вільного волевиявлення викладено у відповідності до можливостей які дає суб’єктам господарювання Господарський кодекс, та не суперечить законодавству.
Дата відповіді:
19.02.2023 13:45