• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Реконструкція перону для повітряних суден термінального комплексу «D» в ДП МА «Бориспіль» (інв№47729) (Будівельні роботи))

Тетальний опис наведено в Тендерній документації від 15.08.2017 №15-03-263 (додається)

Завершена

1 064 233 206.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 500 000.00 UAH
Період уточнення: 15.09.2017 15:45 - 13.11.2017 16:00
Відповідь надана

встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів

Номер: ee8d406ebe1244c4b62664849f068b57
Дата опублікування: 10.11.2017 15:05
Опис: ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ «БОРИСПІЛЬ» (Замовник) оприлюднило оголошення про заплановану закупівлю (назва предмета закупівлі: Інші завершальні будівельні роботи (Реконструкція перону для повітряних суден термінального комплексу «D» в ДП МА «Бориспіль» (інв№47729)(Будівельні роботи))(код ДК 021:2015 - 45450000-6), а також була оприлюднена тендерна документація від 10.11.2017 №15-03-376. Ознайомившись із змістом оприлюдненої тендерної документації, вважаємо за потрібне вказати, що вбачаємо встановлення Замовником дискримінаційних вимог до потенційних учасників торгів, що у свою чергу робить неможливим їх участь у відповідній процедурі, при тому, що такі учасники мають бажання і можливості виконати предмет закупівлі. З метою недопущення дискримінації учасників, а також недопущення порушень законодавства України з питань здійснення державних закупівель звертаємо увагу на наступне. Тендерною документацією на закупівлю послуг, а саме : пунктом 3, що міститься в Додатку 2 ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ПРОПОЗИЦІЇ УМОВАМ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ передбачено необхідність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору і надання відомостей про такий договір. При цьому зауважено, що під аналогічним договором необхідно розуміти договір(ри) з будівництва або реконструкції штучних покриттів злітно-посадкових смуг, та/або рубіжних доріжок, та/або перонів в аеропортах, роботи по яких виконані в рамках одного або декількох договорів, що були укладені в період 2013-2017 років. На нашу думку, умови щодо досвіду виконання робіт саме в період з 2013-2017рокув є дискримінаційними і такими, що не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки цей закон не містить положень, що дозволяють замовнику встановлювати додаткові умови підтвердження відповідності учасників встановленням вимоги щодо наявності досвіду саме у період 2013-2017 років, а не у будь-який інший період часу. Положення документації, що містяться у п.3 Додатку 2 обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, оскільки досвід у виконанні аналогічних договорів або є, або він відсутній взагалі і набути цей досвід учасник міг у будь-який інший попередній період, а не протягом саме 2013-2017 років. Слід звернути увагу, що визначальною вимогою Закону, у разі якщо замовник бажає перевірити досвід учасника у виконанні аналогічних договорів є саме наявність досвіду учасників у виконанні аналогічних договорів, при цьому Законом не передбачена можливість обмежувати такий досвід роботи будь-якими часовими рамками. Вважаємо, що Замовником порушуються основи здійснення закупівель, що визначені ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі», а також вимоги ст.ст. 5,22 цього Закону, оскільки документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а отже в цій частині мають бути внесені відповідні зміни до документації конкурсу. Пропонуємо Замовникові, за результатами розгляду цього звернення, із врахуванням наведеного вище, керуючись положеннямич.2 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктом 2 розділу Порядок унесення змін та надання роз’ясень до тендерної документації Тендерної документації від 10.11.2017 №15-03-376 привести документацію конкурсних торгів у відповідність із вимогами законодавства шляхом внесення відповідних змін до неї, що пов’язані із підтвердженням учасником його відповідності кваліфікаційним критеріям.
Відповідь: За результатами розгляду звернення внесені відповідні зміни до Тендерної документації від 10.11.2017 №15-03-376 (редакція 05). Тендерна документація викладена в новій редакції 06 та оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу
Дата відповіді: 15.11.2017 17:36
Відповідь надана

Опять дискриминация

Номер: 3250f9b883af496da80299bcb09ae8d3
Дата опублікування: 10.11.2017 14:47
Опис: Не смотря на то, что антимонопольным комитетом была удовлетворена жалоба в части подтверждения взаимоотношений с производителем,Вы опять нарушаете закон и пишите, что участник должен либо быть производителем бетона либо дать подтверждение от производителя о сотрудничестве. Это сужает круг участников, является дискриминацией по отношению к участникам которые не имеют отношений с производителем. Вы же это знаете прекрасно. Че опять нарушаем-то, а ? походу у Вас не только со зрением, но еще и с памятью плоховато.... Вот у нас нет бетонного завода,мы же не премьер-министры)))), и мы покупаем не на прямую у производителя....че нам давать-то?Какой документ?
Відповідь: Враховуючи значні обсяги робіт, складний процес бетонування злітно-посадкової смуги та руліжних доріжок, застосовування бетонних сумішей таких марок, які швидко набирають міцність та технологічної необхідності безперервної поставки бетонних сумішей на будівельний майданчик Замовник вважає свою вимогу обґрунтованою.
Дата відповіді: 15.11.2017 17:36
Відповідь надана

Проблемы со зрением в тендерном комитете

Номер: 72d11220d0844f0cae7e951bc79508f8
Дата опублікування: 10.11.2017 14:40
Опис: Внимание учасники!!!! Секретарь тендерного комитета подписала наше отклонение потому что не смогла прочитать что написано в ТУУ, До этого вся Украина читала нормально и проблем таких не было никогда.Так что имейте ввиду-новая фишка тендерного -ничего не можем прочитать, нам ничего не видно и за это отклоняют.... Вот номер закупки A-2017-09-01-001146-b-повеселитесь и поднимите себе настроение, а также посмотрите как нарушают закон и прописывают документации с дискриминационными требованиями (решением антимонопольного подтверждено ).... все тот же тендерный комитет.......
Відповідь: Відповідно до Статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) «Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз‘ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня її оприлюднення надати роз‘яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 Закону». В ході розгляду та вивчення змісту встановлено, що запитання не містить інформації, яка потребує надання роз‘яснення та/або усунення порушень під час проведення процедури закупівлі
Дата відповіді: 13.11.2017 16:34
Відповідь надана

Щодо забезпечення тендерної пропозиції

Номер: 8685d98e40024735b8e3f90a560944ee
Дата опублікування: 06.10.2017 14:38
Опис: Вимогою тендерної документації є надання забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії. Окрім іншого, пунктом 2 “Забезпечення тендерної пропозиції” передбачено, що у випадку, якщо зміст банківської гарантії містить посилання на договір про отримання гарантії (надання гарантії тощо) учасник повинен надати (завантажити в Систему) такий договір. З огляду на те, що згідно Цивільного кодексу України, гарантія має окремий суб`єктний характер, проте укладається як похідна від основного зобов'язання, в нашому випадку певного Договору (цивільно-правової угоди) між клієнтом та банком гарантом, який випускає банківську гарантію. Відповідно, у будь-якому випадку до моменту випуску банком гарантом банківської гарантії, між клієнтом та банком укладається відповідна цивільно-правова угода (далі - «основне зобов'язання»), на підставі і на умовах якої, в подальшому випускається гарантія на користь бенефіціара. Також, абсолютно законним та очікуваним буде наявність в тексті самої банківської гарантії, що є похідним інструментом від Основного зобов'язання, посилання на це Основне зобов'язання, як юридичну подію, на підставі якої власне й буде видана банківська гарантія на користь бенефіціара. Дана цивільно-правова угода укладається між клієнтом (принципалом) та банком гарантом, та може містити певні комерційні умови, що не підлягають розповсюдженню третім особам, які не виступають стороною такої цивільно-правової угоди. До того ж, згідно Статті 562 Цивільного кодексу України. “Незалежність гарантії від основного зобов'язання” передбачено наступне: “1. Зобов'язання гаранта перед кредитором не залежить від основного зобов'язання (його припинення або недійсності), зокрема і тоді, коли в гарантії міститься посилання на основне зобов'язання”. Відповідно до вищевикладеного, вважаємо незрозумілою та безпідставною вимогу п. 2 “Забезпечення тендерної пропозиції” щодо завантаження в Систему Prozorro, що є загальнодоступною та публічною, будь-якої цивільно-правової угоди, що містить комерційну та конфіденційну інформацію. Відповідно даної вимоги, будь-яка третя особа: учасник, спостерігач тендеру в системі Prozorro, інший користувач, може вільно отримати доступ до конфіденційної інформації що міститься в цивільно-правової угоді між двома сторонами (принципалом та банком). Більше того, надавши таку інформацію принципал може бути притягнутий до цивільно-правової відповідальності з боку банку, за порушення вимог конфіденційності. Тому вважаємо наявність такої вимоги порушенням Цивільного кодексу України, та вважаємо неможливим виконання вимоги щодо завантаження в публічну загальнодоступну систему Prozorro цивільно-правової угоди, що має комерційну та конфіденційну інформацію. Просимо внести відповідні зміни в тендерну документацію.
Відповідь: По-перше, тендерною документацією від 06.10.2017 № 15-03-310 (редакція 03) (далі – Документація), як і в попередніх редакціях, вимагається надання договору лише у випадку, якщо банківська гарантія містить посилання на такий договір. Встановлення такої вимоги обумовлено наступним. Банківська гарантія повинна відповідати вимогам «Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземній валютах від 15.12.2014 №639 (далі – Положення)», зокрема вимогам його глави 2 статті 3. Тобто, надана гарантія повинна містити в собі всю інформацію, яка вимагається цим Положенням. Іноді трапляються випадки, коли гарантія містить в собі наступне формулювання «строк дії – відповідно до Договору про надання банківської гарантії» та таке подібне. Без надання Договору, Замовник не має можливості перевірити відповідність такої гарантії вимогам тендерної документації. Слід зазначити, що аналогічної позиції притримується й Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (пропонуємо переглянути рішення № 352-р/пк-пз від 25.01.2017 за скаргою під час проведення відкритих торгів (номер тендеру в ЦБД: UA-2016-11-02-000468-c). Отже, щоб не надавати договір про надання банківської гарантії в складі тендерної пропозиції, банківська гарантія повинна містити всю необхідну інформацію. По-друге, саме з метою не отримання доступу третіх осіб до конфіденційної інформації Учасника, Документація містить в собі наступні положення: «Відповідно до частини 2 статті 27 Закону під час розкриття тендерних пропозицій автоматично розкривається вся інформація, зазначена в пропозиціях учасників, та формується перелік учасників у порядку від найнижчої до найвищої запропонованої ними ціни / приведеної ціни. Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником конфіденційною. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 і вимогам, установленим статтею 17 цього Закону. У випадку визначення такої інформації конфіденційною, пропозиція Учасника вважається такою, що не відповідає умовам Документації. Відповідно до статті 7 Закону України «Про доступ до публічної інформації» конфіденційна інформація - інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов. Не може бути віднесена до конфіденційної інформація, зазначена в частині першій і другій статті 13 цього Закону. У випадку, якщо Учасник при поданні тендерної пропозиції визначає інформацію конфіденційною на веб-порталі Уповноваженого органу в мережі Інтернет: http://prozorro.gov.ua, в складі пропозиції необхідно надати (розмістити в Системі) доступний до перегляду відповідний документ учасника (Положення, Порядок, Процедура, тощо), який підтверджує, що доступ до цієї інформації обмежено Учасником. В іншому випадку, пропозиція вважається такою, що не відповідає вимогам Документації». З огляду на вищенаведене, Учасником можуть бути дотримані вимоги Документації наступним чином: 1) Банківська гарантія міститиме в собі всю необхідну інформацію без посилань, на інформацію викладену в договорі про надання гарантії; 2) За умови, що договір про надання гарантії обґрунтовано буде віднесено до конфіденційної інформації та Учасник документально підтвердить, що доступ до цієї інформації обмежено учасником, під час подання пропозиції «Договір про надання гарантії» може бути визнаний «конфіденційною інформацією» та треті особи не матимуть доступу до цього документу та інформація не буде публічною. Слід зазначити, що в зверненні зазначені лише припущення «цивільно-правова угода… може містити певні комерційні умови, що не підлягають розповсюдженню третім особам..», Учасником не доведено неможливість додержання вимог Документації та Документація містить в собі вимоги щодо захисту конфіденційної інформації Учасника від третіх осіб (якщо статус «конфіденційної інформації» буде документально підтверджено Учасником). З огляду на вищенаведене, Документація залишається без змін.
Дата відповіді: 09.10.2017 10:00
Відповідь надана

Щодо істотних умов договору

Номер: 6aa020aad01541198474d2aff57eddd4
Дата опублікування: 03.10.2017 12:44
Опис: 1. Пунктом 5.2 (5.1) Договору передбачено, що «Замовник здійснює проміжні платежі Підряднику за фактично виконані роботи, на підставі Актів приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в), Актів здачі-приймання змонтованого обладнання та Довідки про вартість виконаних будівельних робіт (та витрати) (форма КБ-3) при наявності Титулу та після офіційного опублікування інформації про затвердження фінансового плану ДП МА «Бориспіль» на рік, в якому здійснюється фінансування. Оплата фактично виконаних робіт здійснюється протягом 30 (тридцяти) календарних днів з дати підписання вищевказаних документів». Прохання скоротити строки оплати до обґрунтовано необхідних, або роз’яснити, що заважає Замовнику оплатити роботи у коротші строки, ніж 30 днів. 2. У пунктах 5.3 (5.2) - 5.4 (5.3) проекту Договору, додаток 3 Тендерної документації (надалі – Договір) вказано, що після сплати сумарного платежу у розмірі 95% ціни Договору (з урахуванням авансу), розрахунки призупиняються. Остаточний розрахунок за виконані роботи, в розмірі 5% від ціни Договору, Замовник оплачує Підряднику протягом 30 (тридцяти) календарних днів з дати отримання Сертифікату про готовність об’єкту до експлуатації. Водночас п. 18.11 Договору передбачено надання забезпечення виконання Договору у розмірі 5% вартості Договору. Забезпечення може бути у вигляді внесення Підрядником грошових коштів на розрахунковий рахунок Замовника або у вигляді надання банківської гарантії, що для Підрядника, в умовах існуючої банківської системи, фактично прирівнюється до заморожування тотожної суми грошових коштів на банківському рахунку. Таким чином, Підрядник зобов’язаний для виконання цього Договору вивезти з обороту більше 50 млн грн (сума розрахована на підставі даних про очікувану вартість закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-09-15-002235-c) перед початком виконання робіт і таку саме суму наприкінці. Виведення Підрядником з обороту більше 100 млн грн обігових коштів протягом дії Договору робить участь у цьому проекті економічно недоцільною для будь-якої української будівельної компанії. Прохання переглянути умови надання забезпечення виконання зобов’язань, викресливши з Договору положення п. 18.11 в обох його варіантах. 3. Пунктом 5.7 (5.6) Договору передбачена можливість оплати робіт шляхом відкриття акредитиву. І вказано, що «платіж за акредитивом робиться після надання в Виконуючий банк наступних документів: - листа(-ів) від Замовника про суму, яка належить до перерахування на рахунок Підрядника – 1 примірник, оригінал; - акту(-ів) приймання виконаних будівельних Робіт (форма КБ-2в), підписаного(-их) уповноваженими представниками сторін – 1 примірник, копія; - довідки(-ок) про вартість виконаних будівельних робіт (та витрати) (форма КБ-3), підписаної(-их) уповноваженими представниками сторін – 1 примірник, копія». Водночас не зазначено протягом якого строку і при виконанні яких умов Замовник повинен надати лист про суму, яка належить до перерахування, а так само не зазначено протягом яких строків здійснюється платіж після надання повного пакету документів. Прохання внести в договір зміни, які б регламентували окреслені питання. 4. У пункті 6.5 Договору йдеться, що до початку виконання будівельних робіт Замовник передає погоджену проектну документацію (стадія «Проект») та першу частину стадії «Р») Підряднику в 2-х екземплярах по Акту прийому-передачі. Але в договорі взагалі не вказані умови подальшої передачі проектної документації стадії Р. Прохання детально прописати порядок, зокрема чіткі строки передачі наступних розділів проектної документації стадії Р. 5. В абзаці другому п. 6.22 Договору зазначено, що «Зобов’язання Підрядника за цим Договором вважаються повністю виконаними (крім гарантійних зобов’язань) після отримання Сертифікату про готовність об’єкту до експлуатації. З моменту видачі зареєстрованого інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю Сертифікату, Замовник відповідає за збереження об’єкту будівництва». Разом з тим, частиною третьою статті 882 Цивільного кодексу України передбачено, що «Замовник, який попередньо прийняв окремі етапи робіт, несе ризик їх знищення або пошкодження не з вини підрядника, у тому числі й у випадках, коли договором будівельного підряду передбачено виконання робіт на ризик підрядника». Прохання привести положення Договору у відповідність до вимог законодавства. 6. Договором передбачено значні штрафні санкції для Підрядника, у разі невиконання ним своїх зобов’язань за Договором. Разом з тим, Підрядник може виконувати належним чином свої зобов’язання лише при своєчасному виконанні своїх зобов’язань Замовником. Проте в договорі жодним чином не врегульовано питання порядку дій Підрядника при несвоєчасному виконанні Замовником своїх зобов’язань, зокрема наявне чи відсутнє право Підрядника зупинити роботи, якщо Замовник несвоєчасно передає проектну документацію, несвоєчасно підписує (надає вмотивовану відмову від підписання) Актів приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в), Актів здачі-приймання змонтованого обладнання, Довідок про вартість виконаних будівельних робіт (та витрати) (Довідка форми КБ-3), несвоєчасно погоджує субпідрядні організації, несвоєчасно оплачує виконані Роботи або наявність чи відсутність права Підрядника зупинити роботи у разі відсутності офіційно опублікованої інформації про затвердження фінансового плану ДП МА «БОРИСПІЛЬ» на поточний рік. Усі ці обставини безпосередньо впливають на строки виконання робіт. Залишення цих питань не врегульованими дає значні можливості для умисних або неумисних зловживань з боку співробітників Замовника і вимагання, в подальшому, сплати непомірних штрафних санкцій. Прохання, з урахуванням вимог частини третьої статті 538 Цивільного кодексу України, з метою уникнення можливих непорозумінь, закріпити за Підрядником право автоматичної пролонгації строку виконання робіт і чинності договору, у разі несвоєчасного виконання Замовником своїх зобов’язань за Договором. 7. Розділом 10 Договору частково врегульовано порядок погодження субпідрядних організацій у Замовника. Проте не вказані строки розгляду Замовником документів, які надаються Підрядником на погодження. Так саме і не вказано, які документи повинен подати Підрядник і в якій формі. З метою оперативного вирішення питання погодження субпідрядних організацій, прохання прописати в Договорі чіткі строки погодження, права Підрядника, якщо Замовник не погоджує і не надає зауважень, форму погодження (обмін листами, мовчазна згода, за умови відсутності зауважень). 8. Пунктом 11.2 Договору передбачено, що «Замовник має право вимагати проведення додаткових перевірок та випробувань якості прихованих Робіт, що не прийняті ним, або в яких він не брав участі, а також матеріальних ресурсів та/або обладнання». Водночас розкриття прихованих конструкцій потребує додатковий час та кошти. Тому прохання закріпити за Замовником право вимагати додаткових перевірок та випробувань якості лише тих прихованих Робіт, які закривались без попереднього узгодження з Замовником. При цьому, якщо Замовника повідомлено про закриття прихованих Робіт, а він не з’являється для їх приймання у погоджений час, Підрядник повинен мати право на пролонгацію загального строку виконання Робіт. 9. З редакції абзацу другого п. 13.8 Договору можна зробити висновок, що Замовник звільняється від сплати пені за прострочення оплати виконаних робіт, якщо він порушив строк оплати авансу, що виглядає досить абсурдно. Прохання уточнити положення п. 13.8 з метою уникнення його різного тлумачення. 10. Останнім реченням п. 18.3 Договору передбачено: «Уся кореспонденція, що направляється Замовником, вважається отриманою Підрядником не пізніше 14 днів з моменту їх відправки Замовником на адресу Підрядника, зазначену у Договорі». Отримання, зокрема кореспонденції, є юридичним фактом, настання якого необхідно доводити. Сторони не можуть домовитись про настання, чи не настання юридичних фактів. Тому вважаємо дане положення проекту договору таким, що суперечить чинному законодавству. 11. У п. 18.5 Договору зазначено: «Підрядник відповідає за одержання всіх необхідних дозволів, ліцензій, паспортів, сертифікатів, тощо на Роботи та самостійно несе всі витрати на отримання таких документів». Разом з тим, згідно п. 28 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 466, саме Замовник відповідає за отримання дозволу на виконання будівельних робіт. Тому прохання конкретизувати про відповідальність за одержання Підрядником яких саме дозволів, ліцензій, паспортів, сертифікатів йде мова. 12. У пункті 18.10 Договору частково процитовано положення частини четвертої статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Абзацом першим та підпунктом 6 п. 18.10 Договору передбачено, що «Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань Сторонами в повному обсязі, крім випадків: …6) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни». У абзаці першому та пункті 7 частини четвертої статті 36 Закону зазначено, що «Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: …7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни». Таким чином, Законом прямо передбачена також можливість зміни істотних умов договору, зокрема при зміні курсу іноземної валюти. Виходячи з формулювань закріплених в Договорі та Законі, прохання пояснити яким чином змінюватиметься ціна Договору у випадках, зокрема: зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти? Прохання також закріпити у Договорі відповідний порядок зміни його ціни.
Відповідь: По пункту 1. Відповідно до умов проекту договору «оплата фактично виконаних робіт здійснюється протягом 30 (тридцяти) календарних днів з дати підписання вищевказаних документів». Даний термін встановлено з метою захисту інтересів державного підприємства та з урахуванням встановлених на підприємстві процедур погодження, візування та підписання документів. До терміну оплати за фактично виконані роботи входить також період погодження платежів державними аудиторами відповідно до вимог Постанови КМУ від 25.06.2014 року №214. Термін встановлений Замовником не заважає проводити оплату за виконані роботи у коротші строки, ніж 30 календарних днів за умови наявності всіх передбачених Договором для оплати документів, а також отримання потрібних погоджень. В зв’язку з вищевикладеним, даний пункт Додатку 3 «Проект договору» тендерної документації залишено без змін. По пункту 2. Враховуючи важливість для ДП МА «Бориспіль» своєчасно та якісно реалізувати проект «Реконструкція перону для повітряних суден термінального комплексу «D» в ДП МА «Бориспіль»», а також з метою мінімізації ризиків для державного підприємства вважаємо за необхідне залишити у проекті договору, який є частиною тендерної документації умову надання забезпечення виконання Договору. Необхідно наголосити, що даний вид забезпечення передбачений Законом України «Про публічні закупівлі». За результатами розгляду звернення Учасника до тендерної документації внесені зміни та розмір забезпечення виконання договору встановлений на рівні 2% ціни Договору. По пункту 3. Терміни та порядок здійснення платежів при акредитивній формі розрахунків встановлюються Уніфікованими правилами та звичаями для документарних акредитивів. В зв’язку з вищевикладеним, даний пункт Додатку 3 «Проект договору» тендерної документації залишено без змін. По пункту 4. ДП МА «Бориспіль» в строк до 01 листопада 2017 року буде укладено окремий договір на розробку проектної документації стадії «Робоча документація» (відповідну процедуру закупівлі проектних робіт проведено). Строк виконання робіт з розробки робочої документації становить не більше 20 (двадцяти) місяців. Тобто, планується забезпечення комплектами робочої документації, затверджених Замовником «до виконання робіт», що передуватиме початку виконання робіт Підрядником на строк не менш ніж 10 (десять) календарних днів. Комплекти робочої документації виконуватимуться для кожного окремого виду робіт та, відповідно, будуть видаватись Підряднику перед початком кожного етапу робіт (не пізніше ніж за 10 (десять) календарних днів до початку робіт). Заплановані основні комплекти робочої документації: 1 Генеральний план; 2 Підготовчі роботи; 3 Аеродромно-планувальні рішення; 4 Водостічна мережа; 5 Світлосигнальне обладнання; 6 Електропостачання; 7 Система централізованої заправки літаків; 8 Системи та мережі зв’язку. Відеонагляд; 9 Водозабір підземних вод; 10 Зовнішні мережі водопостачання; 11 Ліквідаційний санітарно-технічний тампонаж водозабірних свердловин; 12 Кошторисна документація. Визначення остаточних строків на виконання робочої документації буде визначатись умовами договору з виконавцем робочої документації. При цьому, буде враховано необхідність завчасного та якісного забезпечення Підрядника (виконавця будівельно-монтажних робіт) затвердженою «до виконання робіт» робочою документацією. В зв’язку з вищевикладеним, даний пункт Додатку 3 «Проект договору» тендерної документації залишено без змін. По пункту 5. Із змісту ч. 3 ст. 882 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) випливає, що ризик знищення або пошкодження не з вини підрядника поетапно виконаних робіт лежить на замовнику з моменту їх прийняття (з моменту підписання акту приймання-передачі виконаних робіт), у тому числі і у випадку, коли договором передбачено виконання робіт на ризик підрядника. У контексті цієї норми, можна зробити висновок, що, якщо об’єкт будівництва приймається в цілому, а не поетапно, то і ризик його випадкового знищення або пошкодження переходить від підрядника до замовника у момент підписання акту приймання-передачі. Відповідно до умов проекту договору, наведеному в Додатку 3 тендерної документації, об’єкт будівництва приймається в цілому та його умови не суперечать вимогам законодавства. В зв’язку з вищевикладеним, даний пункт Додатку 3 «Проект договору» тендерної документації залишено без змін. По пункту 6. Запропоноване Учасником право автоматичної пролонгації строку виконання робіт та чинності договору, у разі несвоєчасного виконання Замовником своїх зобов’язань за договором передбачено п. 4 ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» та, відповідно, відображене в п.п. 4 п. 18.10 проекту договору, наведеному в Додатку 3 тендерної документації. В зв’язку з вищевикладеним, даний пункт Додатку 3 «Проект договору» тендерної документації залишено без змін. По пункту 7. За результатами розгляду звернення Учасника до Розділу 10 Додатку 3 «Проект договору» тендерної документації внесені відповідні зміни. По пункту 8. Замовник має право вимагати додаткових перевірок та випробувань якості тих прихованих Робіт, які закривались без попереднього узгодження з Замовником. При цьому, якщо Замовника повідомлено про закриття прихованих Робіт, а він не з’являється для їх приймання у погоджений час, Підрядник повинен мати право на пролонгацію загального строку виконання Робіт (підпункт 3 пункту 18.10 Договору). В зв’язку з вищевикладеним, даний пункт Додатку 3 «Проект договору» тендерної документації залишено без змін. По пункту 9. За результатами розгляду звернення Учасника до пункту 13.8 Розділу 13 Додатку 3 «Проект договору» тендерної документації внесені відповідні зміни. По пункту 10. Відповідно до ч. 4 ст. 179 Господарського кодексу України (далі – ГКУ): При укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі: вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству. За результатами розгляду звернення Учасника до пункту 18.3 Розділу 18 Додатку 3 «Проект договору» тендерної документації внесені зміни. По пункту 11. Підрядник відповідає за одержання всіх необхідних дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки, ліцензій, паспортів та сертифікатів на матеріали і обладнання, тощо на виконання Робіт передбачених предметом закупівлі та самостійно несе всі витрати на отримання таких документів. По пункту 12. За результатами розгляду пункту 12 звернення Учасника до підпункту 6 пункту 18.10 Розділу 18 Додатку 3 «Проекту договору» внесено зміни та викладено його в наступній редакції: «6) зміни регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни. Якщо протягом строку дії цього Договору на підставі рішень суб’єктів владних повноважень буде змінено порядок державного регулювання цін (тарифів) та/або нормативів на предмет закупівлі, внаслідок чого виконання зобов’язань на умовах визначених Договором, неминуче призведе до збитків внаслідок заниження ціни предмета закупівлі по відношенню до економічно обґрунтованої ціни за відсутності нормативно встановлених джерел покриття такої різниці, Сторони можуть переглянути умови цього Договору щодо ціни невиконаних Робіт з метою приведення її до економічно обґрунтованого рівня.». Щодо виключення з проекту договору порядку зміни його умов у випадку зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін необхідно зазначити наступне. Відповідно до листа Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 26.03.2015 №7/15-3282 вартість будівництва, що здійснюється із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, обчислюється згідно з ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (далі - ДСТУ). Згідно з п.6.2.12 ДСТУ до складу ціни пропозиції учасника конкурсних торгів включаються також кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, розмір яких визначається як і при складанні інвесторської кошторисної документації. Щодо виключення з проекту договору порядку зміни його умов у випадку зміни курсу іноземної валюти необхідно зазначити наступне. Зміна ціни залежно від зміни курсу іноземної валюти можлива лише за наявності у предметі закупівлі імпортної складової, та в зв’язку з тим, що роботи за цим договором не передбачають прив’язки до імпортної складової, то прив’язка ціни договору до курсу валют безпідставна. Щодо виключення з проекту договору порядку зміни його умов у випадку зміни біржових котирувань або показників Platts необхідно зазначити наступне. Зміни до договору на підставі даного пункту можуть бути внесені тільки в тому випадку, якщо предметом закупівлі є товар.
Дата відповіді: 06.10.2017 15:59