• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021-2015 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (Хліб пшеничний, Хліб житній, Булка, сухарі панірувальні білі)

Торги відмінено

1 526 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 265.00 UAH
Період уточнення: 06.02.2023 21:37 - 12.02.2023 00:00
Відповідь надана

Булочка

Номер: 4586bbb651d04c6285278a85a5ab387f
Дата опублікування: 10.02.2023 17:26
Опис: Просимо змінити тендерні вимоги щодо грамажу булочки здобної, надавши можливість подачі пропозиції на булочку з діапазаном грамажу (маси) орієнтовно від 80 до 100 грам, це збільшить кількість учасників торгів, що в свою чергу може зменшити вартість закупівлі, що є економією бюджетних коштів. Разом з тим, такі зміни не призведуть до будь яких втрат, оскільки умовами тендеру вимагається товар (булочка) в штуках, а не кілограмах. У випадку не погодження на такі зміни, просимо надати розяснення чому така прохання було відхилене.
Відповідь: Шановний учаснику! Повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019) (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і має містити відомості, визначені частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Отже, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити відповідність пропонованих ним товарів, послуг чи робіт екологічним або іншим характеристикам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону, якою встановлено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, та з дотриманням принципів, закріплених у частині першій статті 5 Закону, не призводячи своїми діями до штучного або умисного обмеження потенційного кола учасників. При цьому згідно з частиною четвертою статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити, зокрема вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. У свою чергу, учасник процедури закупівлі при подачі тендерної пропозиції та відповідно замовник при розгляді тендерної пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації повинні враховувати вимоги частини шостої статті 23 Закону. Разом з тим звертаємо увагу, що будь-яка фізична/юридична особа має право в строк передбачений законодавством до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (стаття 24 Закону). У своєму питанні, Ви просите замовника змінити тендерні вимоги щодо грамажу булочки збільшивши діапазон грамажу (маси) від 80 до 100 грам. Однак, таке прохання замовником не можу бути задоволене виходячи з того, що Замовник фінансується з місцевого бюджету, розрахунок планових витрат на продукти харчування здійснюються на рік з врахуванням кількості дітей, що навчаються в даному освітньому закладі
Дата відповіді: 11.02.2023 10:01
Відповідь надана

Невідповідність предмета закупівлі, що зазначено в оголошенні та річному плані

Номер: 59f5e10513044af99354b65ba2711c53
Дата опублікування: 10.02.2023 16:35
Опис: Шановний замовнику. Ваше оголошення про проведення відкритих торгів та тендерна документація суперечить річному плану закупівель (UA-P-2023-02-06-002754-a). А саме, у оголошенні про проведення відкритих торгів та тендерній документації предметом закупівлі зазначено: "ДК 021-2015 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (Хліб пшеничний, Хліб житній, Булка, сухарі панірувальні білі)". Проте, у річному плані предметом закупівлі зазначено: "ДК 021-2015 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (Хліб пшеничний, Хліб житній, Булка)". Тобто у річному плані відсутні "сухарі панірувальні білі". Звертаємо вашу увагу, що відповідно до п. 14. Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. N 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" передбачено: "Закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону". Відповідно до ст. 4 ЗУ "Про публічні закупівлі", закупівлі здійснюється відповідно до річного плану. Враховуючи такі суперечності у опублікованій вашою уповноваженою особою інформації, ваша процедура має бути відмінена черезз неможливість усунення таких порушень.
Відповідь: Шановний учаснику. На думку замовника, порушення при оголошенні даної закупівлі відсчутні.
Дата відповіді: 11.02.2023 09:34
Відповідь надана

Не вірна назва сертифікатів ISO

Номер: 89859eded01c4d4f91687704f0218ac4
Дата опублікування: 10.02.2023 12:10
Опис: Цитата з вимог ТД: 1. Учасник в складі пропозиції повинен надати копію сертифікату на систему управління якісю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018 IDT), виданий учаснику органом із сертифікації акредитованим національним агентством із акредитації України. На підтвердження повноважень органу із сертифікації надати копію його атестату акредитації. 2. Участик в складі пропозиції повинен надати копію сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015 IDT), виданий учаснику органом із сертифікації акредитованим національним агентством із акредитації України. На підтвердження повноважень органу із сертифікації надати копію його атестату акредитації. Разом з тим, ISO 22000:2019 - це серитфікат не на "управління якістю", а на "управління безпечністю харчпродуктів", а сертифікат ISO 9001:2015 - це сертифікат не на "управління безпечністю харчпродуктів", а на"управління якістю". Поміняйте будь ласка.
Відповідь: виправляємо
Дата відповіді: 10.02.2023 15:34
Відповідь надана

НЕ відповідність техспецифікації - вага/кількість товару

Номер: bd309acf6b244361b17b0e8e66a9d7a9
Дата опублікування: 10.02.2023 10:53
Опис: Прошу змінити ТД таким чином щоб у всх документах (в т.ч. і на прозоро) збігалася вага/кількість товару: А саме в ТД вказується: Хліб пшеничний в/г, різаний, кг - 16000 Хліб житній, різаний, кг – 10000 В електронні формі вказується: Хліб пшеничний в/г, різаний - 16000 кг Хліб житній, різаний - 10000 кг. Однак, в техспецифікації вказується інша загальна вага: пшеничний - 30000 кг житній - 20000 кг.
Відповідь: виправляємо
Дата відповіді: 10.02.2023 15:34
Відповідь надана

Правомірність ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ!!!

Номер: 9c574f1770fe495db24dc2fa44555996
Дата опублікування: 10.02.2023 09:38
Опис: Шановний замовнику !Просимо усунути суперечність в Тендерній документації Розділ 6. Результати торгів та укладання договору про закупівлю п.6.5 замовник ПЕРЕДБАЧАЄ надання учасником-переможцем забезпечення виконання договору про закупівлю у розмірі 5% від вартості договору про закупівлю у вигляді БАНКІВСЬКОЇ ГАРАНТІЇ не пізніше дати укладення договору про закупівлю, ТА П.3,1 Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиціїТендерна пропозиція повинна містити підтвердження надання учасником забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПЕРЕДБАЧЕНО ОГОЛОШЕННЯМ про проведення процедури закупівлі. Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі НЕ МОЖЕ ПЕРЕВИЩУВАТИ 3 % у разі проведення тендеру на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією. ПРОСИМО Розяснити зміст виразу "Замовник ПЕРЕДБАЧАЄ "
Відповідь: Шановний учаснику! Вираз "замовник передбачає надання учасником-переможцем забезпечення виконання договору про закупівлю у розмірі 5% від вартості договору про закупівлю у вигляді банківської гарантії не пізніше дати укладення договору про закупівлю" означає, що переможець закупівліперед укладанням договору про закупівлю повинен надати замовнику банківську гарантію. З приводу суперечності в тендерній документації, які на Вашу думку є зазначені в розілі 3 та розділі 6 ТД, повідомляємо, що таких розбіжностей не має, оскільки забезпечення тендерної пропозиції та забезпечення виконання договору є різні форми забезпечення.
Дата відповіді: 10.02.2023 15:33
Відповідь надана

Забезпечення

Номер: 3c59ad7ae302429294020e656c4b07a1
Дата опублікування: 09.02.2023 16:50
Опис: Доброго дня! Поясніть будь ласка чому при поданні замовлення на тендер НЕ ВКАЗАНО ЩО ВИМАГАЄТЬСЯ ГАРАНТІЯ В РОЗМІРІ 5% ВІД ВАРТОСТІ ДОГОВОРУ?
Відповідь: Ваше запитання незрозуміло, зокрема не зрозуміло що Ви маєте на увазі під словосполученням "замовлення на тендер"
Дата відповіді: 09.02.2023 22:26
Відповідь надана

дискримінаційні умови

Номер: 69ecd909dd02425586625d0c535417db
Дата опублікування: 09.02.2023 15:08
Опис: Шановний замовнику ! Просимо прибрати умови: Участик в складі пропозиції повинен надати копію сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015 IDT), виданий учаснику органом із сертифікації акредитованим національним агентством із акредитації України, чинний не менш ніж до 31.12.2023 року. оскільки на систему управління безпечністю харчових продуктів ВІДПОВІДАЄ ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018 IDT),
Відповідь: Повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019) (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і має містити відомості, визначені частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Водночас відповідно до частин п’ятої та шостої статті 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Отже, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити відповідність пропонованих ним товарів, послуг чи робіт екологічним або іншим характеристикам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону, якою встановлено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, та з дотриманням принципів, закріплених у частині першій статті 5 Закону, не призводячи своїми діями до штучного або умисного обмеження потенційного кола учасників. При цьому згідно з частиною четвертою статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити, зокрема вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. У свою чергу, учасник процедури закупівлі при подачі тендерної пропозиції та відповідно замовник при розгляді тендерної пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації повинні враховувати вимоги частини шостої статті 23 Закону. Разом з тим звертаємо увагу, що будь-яка фізична/юридична особа має право в строк передбачений законодавством до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (стаття 24 Закону). Крім того, виходячи зі змісту пункту 30 частини першої статті 1 Закону фізична чи юридична особа, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, має право звернутись до органу оскарження.
Дата відповіді: 09.02.2023 22:37
Відповідь надана

Помилка у предметі закупівлі та технічній специікації

Номер: 5935791035af4d3aaeb19020dc04c526
Дата опублікування: 09.02.2023 14:43
Опис: Шановний замовнику. У електронній системі закупівель у полі, щодо загальної назви предмета закупівлі, а також у тендерній документації предметом закупівлі ваших торгів є: "ДК 021-2015 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (Хліб пшеничний, Хліб житній, Булка)". Проте, у п. 4.3. Розділу 1 та у Додатку 2 ви додатково ще вказуєте "Сухарі панірувальні білі". Тобто у вас наявна невідповідність та суперечлива інформація між загальною назвою предмета закупівлі та консретною номенклатурою закупівлі. Просимо усунути дану невідповідність
Відповідь: Виправлено
Дата відповіді: 09.02.2023 22:37
Відповідь надана

дискримінаційні вимоги

Номер: eb4961377a9741ce934eb45bd04bdb98
Дата опублікування: 09.02.2023 14:38
Опис: Шановний замовнику. Вашою тендерною документацією серед іншого передбачено: "Учасник в складі пропозиції повинен надати копію сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018 IDT), виданий учаснику органом із сертифікації АКРЕДИТОВАНИМ НАЦІОНАЛЬНИМ АГЕНТСТВОМ ІЗ АКРЕДИТАЦІЇ України, чинний не менш ніж до 31.12.2023 року. На підтвердження повноважень органу із сертифікації надати КОПІЮ ЙОГО АТЕСТАТУ АКРЕДИТАЦІЇ. 2. Учасник в складі пропозиції повинен надати копію сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015 IDT), виданий учаснику органом із сертифікації АКРЕДИТОВАНИМ НАЦІОНАЛЬНИМ АГЕНТСТВОМ ІЗ АКРЕДИТАЦІЇ України, чинний не менш ніж до 31.12.2023 року. На підтвердження повноважень органу із сертифікації НАДАТИ КОПІЮ ЙОГО АТЕСТАТУ АКРЕДИТАЦІЇ". З цього приводу хочемо звернути вашу увагу на те, що відповідно до Листа Мінекономрозвитку від 12.01.2018 р. № 3433-06/1382-07: «У зв'язку із втратою чинності з 01.01.2018 Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.93 N 46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію" (далі - Декрет) повідомляємо. …З 01.01.2018 у зв'язку із втратою чинності Декрету державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.2018 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації»… Основний принцип проведення акредитації - добровільність (акредитація не є обов'язковою) 1. Стаття 5 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» передбачає: «Діяльність з акредитації базується на таких основних принципах: забезпечення рівності прав, законних інтересів усіх заінтересованих сторін… ДОБРОВІЛЬНОСТІ АКРЕДИТАЦІЇ» 2. Національне агентство з акредитації України (НААУ) в «Основних принципах діяльності НААУ» також чітко ВКАЗУЄ НА ДОБРОВІЛЬНІСТЬ АКРЕДИТАЦІЇ (офіційний сайт НААУ). Окрім того, виходячи з норм Закону України “Про публічні закупівлі” (далі — Закон про закупівлі), вимоги в тендерній документації встановлюються замовником самостійно згідно із законодавством, з урахуванням частини 4статті 5 Закону про закупівлі, відповідно до якої замовники НЕ МАЮТЬ ПРАВА ВСТАНОВЛЮВАТИ ЖОДНИХ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ до учасників, та з дотриманням принципів, закріплених у частині першій статті 5 Закону про закупівлі, не призводячи своїми діями до штучного a6o умисного обмеження потенційного кола учасників. Отже, для уникнення штучного обмеження потенційного кола учасників тендеру, ПРОСИМО вас внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу пр. те, що вище вказані сертифікати мають бути видані саме органом АКРЕДИТОВАНИМ НАЦІОНАЛЬНИМ АГЕНТСТВОМ ІЗ АКРЕДИТАЦІЇ України.
Відповідь: Повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019) (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і має містити відомості, визначені частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Водночас відповідно до частин п’ятої та шостої статті 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Отже, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити відповідність пропонованих ним товарів, послуг чи робіт екологічним або іншим характеристикам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону, якою встановлено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, та з дотриманням принципів, закріплених у частині першій статті 5 Закону, не призводячи своїми діями до штучного або умисного обмеження потенційного кола учасників. При цьому згідно з частиною четвертою статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити, зокрема вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. У свою чергу, учасник процедури закупівлі при подачі тендерної пропозиції та відповідно замовник при розгляді тендерної пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації повинні враховувати вимоги частини шостої статті 23 Закону. Разом з тим звертаємо увагу, що будь-яка фізична/юридична особа має право в строк передбачений законодавством до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (стаття 24 Закону). Крім того, виходячи зі змісту пункту 30 частини першої статті 1 Закону фізична чи юридична особа, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, має право звернутись до органу оскарження.
Дата відповіді: 09.02.2023 22:37
Відповідь надана

дискримінаційні умови

Номер: 6b3a56a31b5948c3ac41c85ee83137aa
Дата опублікування: 08.02.2023 15:32
Опис: Доброго дня !Шановний замовнику прошу прибрати дискримінаційні умови стосовно умови чинності сертифікатів не менш ніж до 31.12.2023 року.оскільки сертифікати ВИДАЮТЬСЯ тільки по закінченні терміну дії ПОПЕРЕДНЬОГО !!!! 1. Учасник в складі пропозиції повинен надати копію сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018 IDT), виданий учаснику органом із сертифікації акредитованим національним агентством із акредитації України, чинний не менш ніж до 31.12.2023 року. 2. Участик в складі пропозиції повинен надати копію сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015 IDT), виданий учаснику органом із сертифікації акредитованим національним агентством із акредитації України, чинний не менш ніж до 31.12.2023 року.
Відповідь: Повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019) (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і має містити відомості, визначені частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Водночас відповідно до частин п’ятої та шостої статті 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Отже, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити відповідність пропонованих ним товарів, послуг чи робіт екологічним або іншим характеристикам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону, якою встановлено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, та з дотриманням принципів, закріплених у частині першій статті 5 Закону, не призводячи своїми діями до штучного або умисного обмеження потенційного кола учасників. При цьому згідно з частиною четвертою статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити, зокрема вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. У свою чергу, учасник процедури закупівлі при подачі тендерної пропозиції та відповідно замовник при розгляді тендерної пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації повинні враховувати вимоги частини шостої статті 23 Закону. Разом з тим звертаємо увагу, що будь-яка фізична/юридична особа має право в строк передбачений законодавством до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (стаття 24 Закону). Крім того, виходячи зі змісту пункту 30 частини першої статті 1 Закону фізична чи юридична особа, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, має право звернутись до органу оскарження. Щодо строку чинності сертифікату до 31.12.2023 було внесено зміни до ТД
Дата відповіді: 09.02.2023 22:36