-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з встановлення системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей в приміщеннях Дубівського ліцею (літера «А») Бабанської селищної ради Уманського району Черкаської області за адресою: Черкаська область, Уманський район, територіальна громада Бабанська, село Дубова, вул. Шкільна, №14
«Послуги з встановлення системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей в приміщеннях Дубівського ліцею (літера «А») Бабанської селищної ради Уманського району Черкаської області за адресою: Черкаська область, Уманський район, територіальна громада Бабанська, село Дубова, вул. Шкільна, №14 (45312100-8 Встановлення систем пожежної сигналізації), код ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 45310000-3 - Електромонтажні роботи»
Завершена
553 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 535.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 535.00 UAH
Період уточнення:
06.02.2023 09:09 - 12.02.2023 00:00
Відповідь надана
дискримінаційні вимоги
Номер:
15e53270c4254e1993eeedcf73c6406b
Дата опублікування:
06.02.2023 13:31
Опис:
Вимога щодо надання: Сертифікат ДСТУ 8828:2019 «Пожежна безпека. Загальні положення»,
Сертифікат ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення»,
Сертифікат ДСТУ EN ISO 22301:2021 «Безпека та стабільність. Системи управління неперервністю бізнесу. Вимоги» ,
Сертифікат ДСТУ ISO 10005:2019 «Управління якістю. Настанови щодо програм якості», є незаконною та дискримінаційною. Оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язкової наявності сертифікатів ISO для здійснення господарської діяльності.
Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”.
Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і до того ж не зобов’язані його отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Вимагаємо внести зміни в документацію. Не порушувати чинне законодавство, не обмежувати коло потенційних учасників. В іншому випадку будемо змушені подавати скаргу в АМКУ.
Відповідь:
Замовник, розглянувши питання Учасника повідомляє наступне:
По-перше: стандарт Сертифікат ДСТУ 8828:2019 «Пожежна безпека. Загальні положення», прийнятий в Україні згідно Наказу від 27.02.2019 № 38 «Про прийняття та скасування національних стандартів, прийняття змін до національних стандартів»
Пункт 1 даного стандарту вказує - Цей стандарт установлює загальні вимоги щодо пожежної безпеки об’єктів захисту різного призначення. Цей стандарт застосовується до: — системи запобігання пожежі; — комплексу протипожежного захисту; — системи управління пожежною безпекою об’єкта.
Так, як предметом даної закупівлі, є монтаж пожежної сигналізації, що в свою чергу являється системою протипожежного захисту, тому відповідність учасника даному стандарту повністю відповідає чинному законодавству. Тому дана вимога є законною та обґрунтованою.
По-друге: стандарт Сертифікат ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення», прийнятий в Україні згідно Наказу від 24.12.2019 № 498 «Про прийняття національного стандарту»
Даний стандарт установлює загальні вимоги до системи управління пожежною безпекою об’єктів захисту різної призначеності.
Так як предметом закупівлі, є монтаж пожежної сигналізації, що являється, забезпеченням пожежної безпеки об’єкта, тому вимога відповідності учасника даному стандарту повністю відповідає чинному законодавству. Тому дана вимога є законною та обґрунтованою.
По-третє: стандарт Сертифікат ДСТУ EN ISO 22301:2021 «Безпека та стабільність. Системи управління неперервністю бізнесу. Вимоги» , прийнятий в Україні згідно Наказу від 20.12.2021 № 519 «Про прийняття та скасування національних стандартів»
В пункті 1 стандарту вказується, що даний стандарт застосовується для оцінювання здатності організації задовольняти свої потреби та дотримувати своїх зобов’язань у сфері неперервності бізнесу. Тому відповідність учасника даному стандарту, підтверджує що учасник дотримається взятих на себе зобов’язань і вчасно виконає роботи передбачені умовами закупівлі, тому вимога відповідності учасника даному стандарту повністю відповідає чинному законодавству. Тому дана вимога є законною та обґрунтованою.
По-четверте: стандарт Сертифікат ДСТУ ISO 10005:2019 «Управління якістю. Настанови щодо програм якості», прийнятий в Україні згідно Наказу від 24.12.2019 № 489 «Про прийняття та скасування національних стандартів»
Відповідність учасника вимогам зазначеного сертифікату підтверджує що послуги будуть надані належної якості.
Таким чином, вимоги тендерної документації щодо надання учасниками копій сертифікатів ISO є обґрунтованими та такими, що не суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Зазначені сертифікати передбачені законодавством України та їх може отримати будь який суб'єкт господарювання, котрий відповідає даним вимогам. Жоден суб'єкт господарювання не обмежений в можливості та праві отримати відповідний сертифікати. Кожен учасник має можливість пройти добровільну сертифікацію
В Україні існує значна кількість підприємств, які здійснюють сертифікацію осіб, при цьому час цієї сертифікації становить незначний проміжок часу. Тому, будь-який учасник, за власним бажанням та у короткі строки, має можливість здійснити сертифікацію та отримати відповідні сертифікати ISO, що виключає дискримінаційний характер даної вимоги.
Те що дана вимога не є дискримінаційною неодноразово підтверджено в рішеннях АМКУ: 1. Рішення № 5662-р/пк-пз від 22.03.2021 2. Рішення № 23521-р/пк-пз від 21.12.2020 3. Рішення №20637-р/пк-пз 06.11.2020
Дата відповіді:
07.02.2023 09:30