-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Система мовленнєвого оповіщення про пожежу з забезпеченням функції приймання, інформування сигналів цивільної оборони та управляння евакуацією людей
Закупівля здійснюється відповідно до Постанови КМУ від 12.10.2022р. № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування"
Торги відмінено
214 416.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 072.08 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 072.08 UAH
Період уточнення:
01.02.2023 11:30 - 08.02.2023 00:00
Відповідь надана
Дискримінація
Номер:
c49124dfd47746888ad53b44922e5976
Дата опублікування:
03.02.2023 12:31
Опис:
Вимога:На працівників зазначених в довідці для підтвердження інформації необхідно надати копії з оригіналів документів, що підтверджують відповідний ступінь вищої освіти керівника робіт і рівень освіти (кваліфікацію) працівників (виконавців робіт), які будуть задіяні для надання послуг(робіт) та копії документів щодо отримання та підтвердження відповідної кваліфікації (свідоцтва про присвоєння відповідного кваліфікаційного розряду) та витягу з протоколу(ів) засідання кваліфікаційної комісії на кожного виконавця робіт.
Документи, що підтверджують нявність у виконавцв робіт кваліфікації відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» мають різну назву, а саме:посвідчення, сертифікати, або інші документи про освіту, підвищення кваліфікації або проходження навчальних курсів працівників Просимо відредагувати вимогу, а саме надати диплом, свідоцтво, сертифікат, посвідчення, ліцензія чи будь-який інший документ встановленого зразка відповідно до чинного законодавства, що підтверджує відповідну кваліфікацію працівника, тощо.
Відповідь:
Шановний потенційний Учасник процедури закупівлі, Замовником процедури закупівлі складена тендерна документація з дотримання вимоги Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до вимог чинної Постанови КМУ № 852 від 23 листопада 2016р. «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення», розділу «Вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень» надання послуг, яких є предметом закупівлі, згідно якого Ліцензіат повинен відповідати наступним Кадровим вимогам:
п.14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічно-го обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань "Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
п.15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
- електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та прила-дів) - не нижче 3-го розряду;
- налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
«Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб».
Відповідно до Наказу №96-22 від 12.01.2022 року Про затвердження професійного стандарту «Електромонтер з обслуговування електроустановок», згідно п.1.10 Документи, що підтверджують професійну та освітню кваліфікацію, її віднесення до рівня НРК, в якому зазначено:
Код професії: 7242 Для Електромонтера з обслуговування електроустановок 3-го розряду – є диплом кваліфікованого робітника або свідоцтво про присвоєння(підвищення) робітничої кваліфікації за професією.
Відповідно до Державного стандарту професійно-технічної освіти (номер стандарту ДСПТО 7241.DL.33.20-2013 Затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України від 05.07.2013 № 923
Код професії: 7241 Слюсар (налагоджувальник) з контрольно-вимірювальних приладів та автоматики (електромеханіка), розділу Загальні положення щодо реалізації ДСПТО
Випускнику професійно-технічного навчального закладу другого та третього атестацій-них рівнів, якому присвоєно освітньо-кваліфікаційний рівень «кваліфікований робітник», видається диплом.
Особі, яка опанувала курс професійно-технічного навчання й успішно пройшла кваліфікаційну атестацію, присвоюється освітньо-кваліфікаційний рівень «кваліфікований робітник» з набутої професії відповідного розряду та видається свідоцтво(посвідчення) про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації.
Зразки диплома кваліфікованого робітника та свідоцтва про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 09 серпня 2001 року № 979 «Про затвердження зразків документів про професійно-технічну освіту».
Особам, які достроково випускаються з професійно-технічного навчального закладу та за результатами проміжної кваліфікаційної атестації їм присвоєна відповідна робітнича кваліфікація, видається свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації державного зразка.
Виходячи з вищезазначеної інформації, у Замовника відсутні будь-які підстави, щодо внесення змін до тендерної документації, стосовно даної вашої вимоги.
Дата відповіді:
03.02.2023 17:34
Відповідь надана
Дискримінація
Номер:
65b8a398f7f54d51bce9c9b7a7316890
Дата опублікування:
03.02.2023 12:29
Опис:
Вимога:В тендерній пропозиції Учасники повинні надати копії чинних сертифікатів відповідності, технічні паспорти на обладнання та матеріали, яке буде монтуватися, відповідно до специфікації, згідно вимог ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту. Дана вимога доцільна для Переможця закупівлі, який після монтажу мовленевої системи оповіщення може надати вам паспорти та сертифікати відповідності. Відредагуйте дану вимогу для Переможця.
Відповідь:
Замовником процедури закупівлі складена тендерна документація з дотримання вимоги Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» ст.23 ч.4
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
В тендерній документації ми, як Замовник процедури закупівлі вказали відповідну марку обладнання і зазначили, що У разі будь-якого посилання у документації Замовника та додатках до неї на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, - слід вважати в наявності вираз «або еквівалент».
Монтаж системи мовленнєвого оповіщення про пожежу та інші надзвичайні ситуації, з можливістю передачі сигналів цивільної оборони та управління евакуацією людей в громадських приміщеннях повинно проводитись згідно розробленого робочого проекту, який наявний в Замовника.
В ДБН В.2.5-56:2014 СИСТЕМИ ПРОТИПОЖЕЖНОГО ЗАХИСТУ відповідно до п. 5.11. При проектуванні СПЗ необхідно передбачати обладнання протипожежного призначення, яке має сертифікат відповідності Національної системи сертифікації [1].
Тобто чинне законодавство України, не забороняє Учаснику пропонувати, а відповідно і передбачати в своїй тендерній пропозиції аналогічне обладнання, тип, якого зазначений нами, як Замовником в Специфікації "або еквівалент".
У випадку зміни проектних рішень, шляхом надання в тендерній пропозиції аналогічного обладнання, учасник буде зобов’язаний, згідно норм чинного законодавства внести відповідні зміни в наявний робочий проект.
Відповідно ми як Замовники процедури закупівлі у випадку надання Учасниками аналогічного, "або еквівалентного" обладнання обов’язково повинні бути впевненні, що дане аналогічне обладнання має чинний сертифікат відповідності Національної системи сертифікації, як того вимагає чинне законодавство України.
Окрім того закупівля товару(обладнання) з виконанням монтажних та пусконалагоджувальних робіт здійснюється дитячої школи мистецтв, де постійно перебувають неповнолітні діти, тому ми не можемо ризикувати їх здоров’ям та дозволити, щоб на об’єкті монтувалося та в подальшому експлуатувалося обладнання, яке не має чинних сертифікатів відповідності Національної системи сертифікації та технічного паспорту, як того вимагає чинне законодавство України.
відповідно до Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р. ч.44
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Тобто чинне законодавство не дозволяє Переможцю надати (долучати) технічні паспорти та сертифікати відповідності на обладнання, яке буде закупатися нами, як Замовником та монтуватися на об’єкті, який є предметом закупівлі.
Виходячи з вищезазначеної інформації, у Замовника відсутні будь-які підстави, щодо внесення змін до тендерної документації, стосовно даної вашої вимоги.
Дата відповіді:
03.02.2023 16:30
Відповідь надана
Дискримінація
Номер:
73b9a77635264278a79189af1a2b707f
Дата опублікування:
03.02.2023 12:22
Опис:
Вимога:Сертифіката відповідності відносно надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення котре відповідає вимогам ДСТУ-H CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування».
Звертаємо Вашу увагу, що така вимога є незаконною та дискримінуючою, такою що відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» порушує основні принципи здійснення публічних закупівель та недискримимінації учасників, так з огляду на наступне: Відповідно до ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Відповідно до Національного стандарту ДСТУ-H CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування», рекомендації в цих настановах не є самі по собі обов’язковими і не мають силу закону. Більш того, детальні способи згідно з якими рекомендації даного стандарту стають обов’язковими не вказані в цьому документі взагалі. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату ДСТУ-H CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування Замовник ставить учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем процедури закупівлі. Тому маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). Відповідно до Частини 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування (CEN/TS 54-14:2021, IDT), а саме п.4.1. Ці настанови надано для планування, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування систем пожежної сигналізації та оповіщування про пожежу. Настанови, як це наведено в цьому документі, не є обов’язковими, але передбачено, що ДСТУ-H CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування нададуть основу для улаштування та експлуатування надійних систем. За умови що ці рекомендації не є обов’язковими, то вони зазвичай рекомендують, що «треба» зробити, ніж висувають вимоги, що «повинно» бути зроблено. Отже, вимога щодо надання сертифікату ДСТУ-H CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування» порушує принципи здійснення закупівель, які визначені у Законі України «Про публічні закупівлі» Просимо виключити дискримінаційну вимогу з документації.
Відповідь:
Шановний потенційний Учаснику процедури закупівлі, в своєму зверненні до нас наголошує-те, що Відповідно до Національного стандарту ДСТУ-H CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування», рекомендації в цих настановах не є самі по собі обов’язковими і не мають силу закону.
Це не відповідає дійсності, а також діючому Національного стандарту ДСТУ-H CEN/TS 54-14:2021.
Замовником процедури закупівлі складена тендерна документація з дотримання вимоги Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» ст.22 ч.3 Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Національний стандарт ДСТУ-H CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та опо-віщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування» є чинним та діючим.
Дата його прийняття – 16.06.2021р.; Наказ від 16.06.2021 № 226 Про прийняття та скасування національних стандартів. Дата початку дії – 1.07.2021р.
В розділі «ВСТУП» ЗАЗНАЧЕНО, ЩО Цей стандарт встановлює вимоги та містить рекомен-дації щодо побудови (планування), проектування, монтування, пусконалагоджування, експлуатування та технічного обслуговування систем пожежної сигналізації та оповіщування, у тому числі щодо остаточного перевіряння системи підрядною організацією, передавання системи в експлуатацію замовнику, який може залучати до цього процесу незалежні компетентні організації (“третю сторону”), компетентність якої підтверджено згідно з ДСТУ EN ISO/IEC 17020. Стандарт встановлює також вимоги щодо експлуатування, технічного обслуговування (підтримання експлуатаційної придатності) і перелік регламентних робіт, які проводять в рамках технічного обслуговування.
Підкреслюємо, чітко зазначено встановлює «вимоги» та містить рекомендації. Даний держ-стандарт прийнятий на рівні держави.
На наше особисте переконання, що підприємство, організація, або фірма, яка має чинний Сертифікат відповідності відносно надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, відповідно відповідає вимогам ДСТУ-H CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтува-ння, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування», який виданий йому органом з оцінки відповідності якісно та з дотримання вимог чинного законодавства України надасть послуги, які окрім закупівлі товару, включають в себе також надання послуг з монтажу та пусконалагоджування.
Відповідно до Закону України «Про підтвердження відповідності» ст.1 ч.9
Сертифікація – це процедури, за допомогою визнаний в установленому порядку орган доку-ментально засвідчує відповідність продукції, систем якості, систем управління якістю, систем екологічного управління, персоналу встановленим законодавством вимогам.
Сертифікат відповідності – документ, який підтверджує, що продукція, системи якості, систе-ми управління якістю, системи екологічного управління, персонал відповідає встановленим вимогам конкретного стандарту чи іншого нормативного документа, визначеного законо-давством.
В чинному стандарті ДСТУ-H CEN/TS 54-14:2021 зазначені вимоги, які є обов’язковими щодо монтажу обладнання системи оповіщення, розташування обладнання, електроживлення, ліній зв’язку, монтування кабелів (захист від можливого механічного пошкодження), а також зазна-чені кваліфікаційні вимоги до персоналу, який буде виконувати монтажні та пусконалагоджу-вальні роботи та їх відповідальність, щодо недотримання вимог держстандарту.
закупівля товару(обладнання), яке передбачає надання послуг з монтажу та пусконалагодже-ння системи, здійснюватиметься на об’єкті, яким є дитяча школа мистецтв, де постійно перебувають викладачі та неповнолітні діти, тому ми не маємо права ризикувати їх здоров’ям та дозволити, що роботи буде виконувати Учасник персонал, якого не дотримується та відповідно не відповідає вимогам чинному держстандарту.
Окрім того пройти відповідну сертифікацію та отримати сертифікат відповідності ДСТУ-H CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування» може отримати безперешкодно будь-яке підприємство, фірма, або організація, яка має відповідні дозвільні документи та надає послуги з протипожежного призначення, а також в якого персонал (кадрове забезпечення) відповідає встановленим вимогам конкретного стандарту чи іншого нормативного документа, визначеного законодавством.
Виходячи з вищезазначеної інформації, у Замовника відсутні будь-які підстави, щодо внесення змін до тендерної документації, стосовно даної вашої вимоги.
Дата відповіді:
03.02.2023 16:33
Відповідь надана
Дискримінація
Номер:
66919a2736d346619cfb0ce13b3af4b5
Дата опублікування:
03.02.2023 12:15
Опис:
вимога:ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Дана вимога є дискримінаційною, адже відсутня можливість надати аналогічний сертифікат, такий як ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Просимо внести зміну до ТД.
Відповідь:
Ознайомившись зві змістом вашого запитання повідомляємо, що Замовником будуть внесені відповідні зміни до ТД
Дата відповіді:
03.02.2023 16:27
Відповідь надана
Дискримінація
Номер:
d0e7cc5773e247cab8196e7fae3ff02d
Дата опублікування:
03.02.2023 12:11
Опис:
Вимога:Сертифікати відповідності, які відносяться до серії ДСТУ ISO, повинні бути видані органом з оцінки відповідності (ООВ), акредитованим НААУ (на підтвердження надати атестат про акредитацію та додаток до атестату з зазначенням сфери акредитації) відповідно до сфери надання послуг(закупівлю товару), які є предметом закупівлі.
Законом України "Про публічні закупівлі" передбачено недискримінацію учасників, можливість участі вітчизняних та іноземних учасників усіх форм власності. Акредитація органа оцінки відповідності Національним агенством з акредитації України є добровільною, а не обовязковою.Статтею 5 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» встановлено основні принципи діяльності з акредитації, зокрема добровільність акредитації. Це саме підтверджено на офіційному сайті Національного агентства з акредитації України – добровільність акредитації. Цю ж інформацію викладено в п.7 Положення про Національне агентство з акредитації України.В статті 10 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» йдеться про органи з оцінки відповідності, які можуть бути акредитовані національним органом з акредитації. Але даний Закон не передбачає обов’язкову акредитацію Національним агентством з акредитації України, так як це суперечило б як вітчизняним так і міжнародним нормам. Враховуючи вищевикладене на сьогодні відсутній нормативно-правовий акт, що встановлює обов’язковість призначення та акредитації органів сертифікації.Наполягаємо на внесення змін до тендерної документації з допущенням до участі учасників з сертифікатом ISO, виданий органом з оцінки відповідності, який не має акредитацію або не пройшов нотифікацію у встановленому порядку.Тим самим, не буде допущено порушення вимог Закону України "Про публічні закупівлі".
Відповідь:
Відповідно до ст. 1 ч. 1 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності»
акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності;
Відповідно до положення «Про Національне агентство з акредитації України», яке затверджено Наказом №1318 від 13.07.2020 року Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України»
Національне агентство з акредитації України (НААУ) є національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності. НААУ є державною організацією яка утворюється Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України», належить до сфери його управління та провадить некомерційну господарську діяльність.
НААУ в своїй діяльності користується Конституцією та Законами України, указами Президента України та Постановами Верховної ради України прийнятими відповідно до конституції України та законів України, актами Кабінету Міністрів України.
Основними принципами діяльності НААУ, згідно Положення є:
забезпечення рівності прав, законних інтересів усіх заінтересованих сторін;
загальнодоступності та неупередженості проведення робіт з акредитації;
прозорості діяльності з акредитації;
професійної компетентності виконавців робіт;
добровільності акредитації;
забезпечення участі органів виконавчої влади та громадських організацій на паритетній основі;
застосування гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами вимог щодо акредитації;
дотримання суспільних інтересів;
конфіденційності інформації, отриманої в процесі акредитації.
Основні принципи діяльності НААУ, повністю відповідають вимогам ст. 5 ч. 1 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» і в жодному пункті не порушують його.
Відповідно ст. 5 ч. 2 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності»
Акредитація здійснюється відповідно до вимог, установлених законодавством у сфері акредитації, національними стандартами з питань акредитації, гармонізованими з відповідними міжнародними та європейськими стандартами, а також іншими документами з питань акредитації, прийнятими національним органом України з акредитації, міжнародними та європейськими організаціями з акредитації. Перелік назв і позначень таких актів та документів, тексти нормативно-правових актів з питань акредитації, а також тексти інших документів з питань акредитації, прийнятих національним органом України з акредитації, оприлюднюються на веб-сайті національного органу України з акредитації в Інтернеті.
Ми, як Замовники процедури закупівлі, вимагаємо від Учасників надати в своїй тендерній пропозиції Сертифікати відповідності, які відносяться до серії ДСТУ ISO, які повинні бути видані органом з оцінки відповідності (ООВ), акредитованим НААУ (на підтвердження надати атестат про акредитацію та додаток до атестату з зазначенням сфери акредитації), а саме:
ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»;
ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»;
ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та забезпечення безпечності праці. Вимоги на настанови щодо застосування»;
ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Система енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо використання».
Пройти відповідну сертифікацію та отримати вищезазначені сертифікати серії ДСТУ ISO, які повинні бути видані органом з оцінки відповідності (ООВ), акредитованим НААУ може безперешкодно будь-який Учасник процедури закупівлі, адже відповідно до офіційної інформації, яка зазначена на сайті НААУ (https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov) кількість діючих атестатів про акредитацію Органів з сертифікації систем менеджменту (ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1) становить 64.
Окрім того, відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1, розділу «Вступ» в якому зазначено наступне:
Сертифікація систем управління, таких як система екологічного управління, система управління якістю або система управління охороною здоров’я та безпекою праці організації, є одним із засобів забезпечення впевненості, що організація запровадила систему управління відповідними аспектами своєї діяльності, продукцією та послугами відповідно до політики організації та вимог відповідного міжнародного стандарту системи управління.
Цей стандарт установлює вимоги до органів, що здійснюють аудит та сертифікацію систем управління. Це дає загальні вимоги таким органам, що здійснюють аудит та сертифікацію в сфері якості, екологічного управління та інших видів систем управління. Такі органи називають органами з сертифікації. Дотримання цих вимог покликане забезпечити впевненість, що органи з сертифікації здійснюють сертифікацію систем управління компетентно, послідовно та неупереджено, таким чином, сприяючи визнанню таких органів та визнанню їх сертифікатів на національному й міжнародному рівнях. Цей стандарт слугує фундаментом для полегшення визнання сертифікації системи управління в інтересах міжнародної торгівлі.
Сертифікація системи управління забезпечує незалежну демонстрацію того, що система управління організації:
a) відповідає встановленим вимогам;
b) здатна послідовно досягти її заявленої політики й цілей;
c) результативно реалізується.
Отже, оцінка відповідності, така як сертифікація системи управління, являє цінність для організації, її клієнтів та зацікавлених сторін.
Відповідно до ст. 1 ч. 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності»
оцінка - процес оцінювання компетентності органу з оцінки відповідності у визначеній сфері акредитації, що здійснюється національним органом України з акредитації на основі визначених стандартів та/або інших нормативних документів.
Необхідно також зауважити, що відповідно до ст. 11 ч. 3 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» в якій чітко зазначено наступне:
Якщо національний орган України з акредитації встановлює, що відповідний орган з оцінки відповідності є компетентним для провадження визначеної в заявці діяльності з оцінки відповідності, національний орган України з акредитації приймає рішення про його акредитацію чи розширення сфери його акредитації. У разі прийняття рішення про акредитацію органу з оцінки відповідності йому видається атестат про акредитацію та надається право використовувати національний знак акредитації. Строк дії атестата про акредитацію становить п'ять років. Опис та правила застосування національного знака акредитації встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного розвитку.
Тобто наявність в органу з оцінки відповідності атестата про акредитацію та право використовувати національний знак акредитації є вимогою чинного законодавства України, а також є доказом, щодо дотримання органом з оцінки відповідності, одного з Основних принципів діяльності з акредитації, а саме:
професійної компетентності виконавців робіт.
Наша вимога, до Учасників процедури закупівлі, щодо надання в тендерній пропозиції
Сертифікатів відповідності, які відносяться до серії ДСТУ ISO, повинні бути видані органом з оцінки відповідності (ООВ), акредитованим НААУ (на підтвердження надати атестат про акредитацію та додаток до атестату з зазначенням сфери акредитації) відповідно до сфери надання послуг(закупівлю товару), які є предметом закупівлі
жодним чином не порушує чинне законодавство України, а саме вимоги ч.1 ст. 5 та ч.3 ст. 22 Закон України «Про публічні закупівлі», вимогам ст. 1 ч. 1 та ст. 11 ч. 3 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», а також вимоги ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 ВИМОГИ ДО ОРГАНІВ, ЯКІ ЗДІЙСНЮЮТЬ АУДИТ І СЕРТИФІКАЦІЮ СИСТЕМ УПРАВЛІННЯ Частина 1. Вимоги.
Ми як Замовник процедури закупівлі, який представляємо державну структуру і є розпорядником державних коштів, вимагаємо від Учасників процедури закупівлі надання в тендерних пропозиціях документів Сертифікатів відповідності серії ДСТУ ISO, які «обов’язково» повинні відповідати вимогам чинного законодавства України, а також не можемо допустити порушення Законів України шляхом надання Учасниками сертифікатів відповідності та технічного звіту (аудиту) виданих Органом(ами) з оцінки відповідності компетентність яких не підтверджена жодним документом.
Таким документом згідно чинного законодавства України є - атестат про акредитацію, який виданий уповноваженим органом Національне агентство з акредитації України (НААУ).
Виходячи з вищезазначеної інформація, ми як Замовники процедури закупівлі жодним чином не порушуємо вимоги чинного законодавства України, щодо наявності вимог, які призводять до дискримінації Учасників та порушують їхні права, щодо участі в процедурі закупівлі.
Ми, як Замовники обов’язково повинні дотримуватися норм Конституції та Законів України, указів Президента України, Постанов Верховної ради України прийнятими відповідно до конституції України та законів України, актів Кабінету Міністрів України.
Виходячи з вищезазначеної інформації, у Замовника відсутні будь-які підстави, щодо внесення змін до тендерної документації
Дата відповіді:
03.02.2023 16:29