-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (09132000-3 Бензин А-95, 09134200-9 Дизельне паливо)
Завершена
1 072 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 362.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 362.50 UAH
Період уточнення:
27.01.2023 13:59 - 09.02.2023 00:00
Відповідь надана
Внесення змін у договір та ТД
Номер:
ba4fa5260b6640bca774aaa3056283c9
Дата опублікування:
02.02.2023 16:59
Опис:
1. Розглянувши проект договору, що доданий до тендерної документації, вважаємо за необхідне звернутися до Вас з вимогою щодо внесення змін в проект договору.
В п. 3.4.2. та п 10.10 (п.п. 2) проекту договору зазначено, що:
«3.4.2. Коливання ціни Товару на ринку, за умови, що зазначені зміни будуть обґрунтовані та документально підтверджені довідкою ДП «Держзовнішінформ» або Торгово-промислової палати або органів Державної служби статистики України пропорційно до зміни середнього значення нижнього рівня відповідних регіональних цін, з обов’язковим укладанням Додаткової угоди. Довідка ДП «Держзовнішінформ» або Торгово-промислової палати має враховувати умови поставки та оплати за цим Договором. При цьому ціна одиниці Товару може змінюватися не більше, ніж на 10%.
2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю / внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. У разі коливання ціни товару на ринку в межах до 10 % від ціни за одиницю товару, Постачальник письмово звертається з детальним обґрунтуванням наявності коливання на ринку до Замовника щодо зміни ціни за одиницю товару. Наявність факту коливання ціни товару на ринку підтверджується довідкою(ми) або листом(ми) (завіреними копіями цих довідки(ок) або листа(ів)) відповідних органів, установ, організацій згідно з п. 3.4.2. цього Договору, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку. До розрахунку ціни за одиницю товару приймається ціна щодо розміру ціни на товар на момент укладання Договору (з урахуванням внесених раніше змін до Договору про закупівлю) та на момент звернення до вказаних органів, установ, організацій, що підтверджує коливання (зміни) цін на ринку товару, що є предметом закупівлі за цим Договором. Збільшення ціни за одиницю товару можливе не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/ внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.»
Дані пункти проекту договору є «застарілим» та таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель, оскільки не враховує останні зміни.
Так, з 19.10.2022 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі - постанова № 1178, Особливості), прийнята відповідно до пункту 3-7 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон).
Отже, з 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей.
П. 19 Особливостей передбачено перелік випадків зміни істотних умов договору, у тому числі надано право змінювати ціну за одиницю товару у договорі про закупівлю пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку за умови документального підтвердження такого коливання. Зокрема: підпункт 2 п. 19 Особливостей визначає що: «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;»
У зв’язку з вищевикладеним, з метою приведення проекту договору про закупівлю у відповідність но норм пункту 3-7 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” та п. 19 Особливостей, а також детального врегулювання порядку внесення змін до договору про закупівлю,
ПРОПОНУЄМО:
1. Задовільнити дану вимогу
2. Внести зміни в Тендерну документацію та в проект договору про закупівлю та викласти відповідні пункти в новій редакції:
«2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Внесення таких змін можливе за наявності пред’явленого Постачальником обґрунтованого документального підтвердження коливання ціни такого Товару на ринку. Наявність факту коливання ціни Товару на ринку підтверджується даними із загальнодоступних джерел, зокрема, але не виключно: https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/ (середні ціни по Україні, або по відповідній області), або https://vseazs.com/, також Постачальник може надати довідку отриманого від уповноваженого органу (довідка (експертний висновок) з Торгово-промислової палати України чи її територіального відділення чи ДП «Держзовнішінформ»» або органів Державної служби статистики України, або установи, уповноваженої надавати відповідну інформацію (перелік органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни продукції на ринку не є вичерпним). Документ, що надається Учасником повинен містити інформацію про ринкову (середньоринкову) ціну на товар станом на дату укладання договору (попередньої додаткової угоди) та ринкову (середньоринкову) ціну на товар станом на момент укладання додаткової угоди (документ, що підтверджує коливання ціни товару на ринку повинен бути виданим не більше 5 календарних днів відносно дати укладення договору / додаткової угоди);
Сторони протягом дії цього Договору можуть вносити зміни декілька разів, в частині ціни за одиницю Товару в т.ч. більше ніж на 10 (десять) відсотків кожного разу, з урахуванням попередніх внесених змін, сукупність яких може перевищувати 10 (десять) відсотків від ціни за одиницю Товару, визначеної Сторонами на момент укладання цього Договору та за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної у договорі.
У разі, якщо Постачальник планує зміну ціни за одиницю Товару, він зобов’язаний письмово повідомити про зміну ціни Покупця не пізніше, ніж за 1 (один) робочий день, що передує дню, у якому почне діяти нова ціна на Товар.
Сторона, що отримала проект додаткової угоди про зміну істотних умов цього Договору, зобов’язана розглянути їх протягом 3 (трьох) робочих днів починаючи з дати отримання відповідної додаткової угоди. Відмова будь-якої із Сторін цього Договору від підписання додаткової угоди, за наявності всіх підтверджуючих документів, повинна бути обґрунтована та підтверджена достатніми документальними фактами, що надаються іншій Стороні з боку Сторони, що відмовляється від її підписання.»
2. Замовником у Тендерній документації встановлені такі вимоги, які порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону (зокрема, – недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням) та положення ч. 4 ст. 22 Закону, а також права та законні інтереси Учасника, що призвело до порушення норм законодавства.
Учасник вважає, що дискримінаційними (по відношенню до себе) та такими, що обмежують конкуренцію, порушують законодавство та перешкоджають Учаснику взяти участь у процедурі закупівлі на рівні з іншими учасниками, є нижченаведені умови Тендерної документації, у зв’язку з цим, звертається з вимогою про їх усунення.
Вимогами тендерної документації (п. 1 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ в Додатку № 4) передбачено «декларації про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 р. № 927 для ДП та бензину А-95,
- сертифікати відповідності вимогам діючих нормативних документів в Україні.».)
У зв’язку з воєнною агресією та дефіцитом пального на ринку України, Кабінет Міністрів України постановою «Про внесення змін до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив» від 13 травня 2022 р. № 570 (далі - Технічний регламент) вніс зміни до «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив» від 01.08.2013 № 927.
Відповідно до внесених змін в п. 5 Технічного регламенту дозволяється виготовлення, введення в обіг і обіг палив, які відповідають вимогам цього Технічного регламенту.
Дозволяється введення в обіг і обіг палив, які ввозяться на митну територію України з держав - членів ЄС та інших держав (крім палива походженням з Російської Федерації та Республіки Білорусь та/або палива, власниками якого є юридичні особи, які зареєстровані на території Російської Федерації та Республіки Білорусь, або кінцевими бенефіціарами яких є Російська Федерація та Республіка Білорусь, фізичні та юридичні особи, стосовно яких застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України “Про санкції”), на підставі документа, що підтверджує відповідність нафтопродуктів вимогам цього Технічного регламенту, виданого іноземним суб’єктом господарювання або органом з оцінки відповідності мовою оригіналу, що підтверджує відповідність нафтопродуктів стандартам EN 228 (автомобільні бензини) і EN 590 (дизельне паливо) або їх аналогів, - до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом наступних 90 календарних днів.
Нафтопродукти, підтверджені зазначеним документом, можуть реалізовуватися кінцевим споживачам на території України до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом наступних 90 календарних днів.
Керуючись змінами до Технічного регламенту і акцентуючи увагу на те, що документ, який підтверджує відповідність нафтопродуктів, може бути надано мовою оригіналу без потреби його перекладу, вважаємо, що достатнім доказом відповідності нафтопродуктів чинним нормам Технічного регламенту є надані копії паспортів якості, що видані заводами виробниками та які повністю відповідають вимогам чинного законодавства щодо підтвердження якості палива, запропонованого нами у складі пропозиції.
Разом з тим повідомляємо, що вищезазначені вимоги стосуються та розповсюджуються й на сертифікати відповідності нафтопродуктів. Оперуючи тим, що нафтопродукти відповідають стандартам EN 228 та EN 590, оцінку відповідності Товариство не проводить, сертифікати відповідності не надає до припинення або скасування воєнного стану в Україні.
У зв’язку з цим, просимо внести зміни в тендерній документації та визначити, що достатнім документом який підтверджує якість Товару (пального) є паспорт якості на пальне, що відповідає вимогам Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палива (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927).
У разі відхилення даної вимоги та не усунення дискримінаційних умов ми будемо змушені звернутись до АМКУ зі скаргою.
Відповідь:
Шановний учаснику!
Відповідні зміни були внесені у тендерну документацію.
Дата відповіді:
07.02.2023 09:19