• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

вугілля кам’яне марки ГЖП 13-100

Завершена

6 975 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 34 875.00 UAH
Період уточнення: 19.01.2023 11:50 - 12.02.2023 00:00
Відповідь надана

Документація містить вимоги які обмежують конкуренцію

Номер: 7487037dea7c4a54893aa01bd713c19a
Дата опублікування: 19.01.2023 17:19
Опис: Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування". Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). На підтвердження дотримання виробником пропонованої продукції вимог чинного законодавства України надати: А) Замовник самостійно перевіряє інформацію в інформаційній системі «Реєстр дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» (http://dozvil.ndiop.kiev.ua/), в якому повинна міститись інформація про наявність у виробника, вугілля виробництва якого пропонується до постачання, наступних документів: - чинного дозволу, виданого Державною службою України з питань праці, щодо експлуатації устаткування для дроблення та/або сортування та/або збагачення корисних копалин у вугільній промисловості; - чинного дозволу, виданого Державною службою України з питань праці, щодо виконання робіт підвищеної небезпеки. або Б) якщо за інформацією розміщеною в «Реєстрі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» (http://dozvil.ndiop.kiev.ua/) не можливо встановити види робіт та/або машин, механізмів, устаткування, на які у виробника запропонованого вугілля є дозволи (тобто одна або декілька граф «Види робіт; Експлуатація машин, механізмів, устаткування; Застосування машин, механізмів, устаткування; Машини, механізми, устаткування» пусті )*, Учасник повинен у складі пропозиції надати на виробника запропонованого вугілля - чинний дозвіл, виданого Державною службою України з питань праці, щодо експлуатації устаткування для дроблення та/або сортування та/або збагачення корисних копалин у вугільній промисловості; - чинний дозвіл, виданого Державною службою України з питань праці, щодо виконання робіт підвищеної небезпеки щодо. *Учасник може та повинен також самостійно перевірити наявність або відсутність інформації в перелічених графах в реєстрі http://dozvil.ndiop.kiev.ua/.
Відповідь: Інформуємо, що відповідно до п. 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), «У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).» Звертаємо вашу увагу, що йдеться саме про вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним стандартом. Додатком 1 до тендерної документації передбачені наступні вимоги до предмета закупівлі: Розмір кусків; Нижча теплота згорання на робочий стан палива; Зольність на сухий стан палива; Загальна волога на робочий стан палива. Всі зазначені вимоги до предмета закупівлі передбачені національним стандартом – ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб». Натомість вимога, передбачена п. 6 Додатку 1 щодо наявності у виробника дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та використання обладнання підвищеної небезпеки не є вимогою до предмету закупівлі. Дана вимога встановлена не до предмету закупівлі, а до виробника пропонованого вугілля, з метою перевірки його легальності та походження, а також недопущення закупівлі вугілля виробництва Російської Федерації чи Республіки Білорусь. Відповідно до п. 2 Особливостей, замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у юридичних осіб - резидентів Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичних осіб, створених та/або зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та юридичних осіб, кінцевими бенефіціарними власниками (власниками) яких є резиденти Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або у фізичних осіб (фізичних осіб -підприємців) - резидентів Російської Федерації/Республіки Білорусь, а також публічні закупівлі в інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт і послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, за винятком товарів, робіт і послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності цією постановою. Оскільки переважна більшість учасників пропонують вугілля, закуплене у третіх осіб, виникає необхідність перевірки виробника такого вугілля. Відповідно до частини третьої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до Додатку 2 Постанови Кабінету Міністрів України №1107 від 26.10.2011 р. «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» (далі – Постанова), встановлено перелік видів робіт, які виконуються на підставі дозволу, зокрема – п. 20 - Вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів. Відповідно до п. 3 Постанови - експлуатація машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки - довготривалий період використання під час виробничого процесу машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки з урахуванням їх експлуатаційних характеристик; Відповідно до п. 6 Постанови - Дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається: виробникові або постачальникові машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - виробник або постачальник) - на застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, якщо інша форма оцінки його відповідності, яка є обов’язковою вимогою до нього, не встановлена технічними регламентами. Відповідно до Переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, до групи А входять Гірничошахтне та гірничорятувальне устатковання та устатковання для видобутку, транспортування, дроблення, сортування та збагачення корисних копалин і огрудкування руд та концентратів. Виробництво вугілля неможливе без вказаного обладнання, таким чином, для його використання, виробник вугілля зобов’язаний мати дозвіл. Інформуємо, що оскільки вугілля перероблюється, постачається та споживається великими об’ємами, процес його виготовлення (переробки, сортування) неможливий без використання вантажно-розвантажувальної техніки, а відповідно – без вантажно-розвантажувальних робіт за допомогою машин і механізмів. Зокрема, лише предметом даної закупівлі є вугілля у кількості 465 тон, яке виробник повинен відвантажити постачальнику, а постачальник у свою чергу перевезти до Замовника. Відвантажити такий обсяг вугілля без використання вантажно-розвантажувальних робіт за допомогою машин і механізмів неможливо. Таким чином, виробник вугілля користується вантажно-розвантажувальною технікою та відповідно здійснює вантажно-розвантажувальні роботи, отже відповідно до Постанови повинен мати відповідний дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки – а саме - п. 20 Додатку 2 Постанови - Вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів. Окрім зазначеного, відповідно до п. 11 Додатку 2 Постанови, одним з видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу є також «Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. Оскільки виробник вугілля для його виробництва користується устаткуванням підвищеної небезпеки (устаткування для дроблення, сортування корисних копалин у вугільній промисловості), відповідно у нього є необхідність здійснювати монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування такого обладнання підвищеної небезпеки, для чого, відповідно до Постанови, знову ж таки потрібен дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки. Таким чином, зазначена вимога Замовника не є дискримінаційною чи неправомірною, оскільки виробник вугілля повинен мати такий дозвіл, зокрема на вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів, а також монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки в іншому випадку виробник незаконно здійснює свою діяльність.
Дата відповіді: 24.01.2023 11:45